Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran Jyrki ei ole pätevä opettaja (kuten täällä on sanottu), niin miksi ohjelmassa sitten sanottiin, että hän hakee opettajan virkaa? Ei epäpätevä voi hakea virkaa.
Eikös se ollut Jenni vain, joka niin sanoi? Jennille ei välttämättä nämä toisen alan kuviot ole kovinkaan selviä.
Jenni vaikuttaa ihan stereotyyppiseltä kokoomus akalta joka pariutuu Matti Miettisen kanssa!, mutta kuka on Matti miettinen..?
Matti miettinen on korkeasti koulutettu insinööri joka käy "kauluspaita" töissä Helsingin keskustassa olevassa toimistossa!. Matti kärvistelee ylivelkaantuneena Espoossa yli 150 neliön Ok-talossa, jonka keittiöstä löytyy joka päivä tämä rakastava vaimo (Jenni) joka on kaksi vuotta sitten muuttunut siitä rakastavasta vaimosta seksiäpihtaavaksinalkuttavaksikeittiöjyräksi ja kaksi lasta huutaa harmonioita. Vaimo nalkuttaa ja pasko päälle joka asiassa liittyen raha-asioihin,lastenkasvatukseen , sisustukseen.
Tilanne johtaa siihen että Espoossa olevasta talosta muodostaa kulissi jossa ukko ja akka on vain kimpassa mukavuus -ja käytännön asioista johtuen ja tietenkin lasten. ikävää on vielä että lasten kasvatusprojektia on vetämässä onneton äiti ja onneton isä!. koko kulissi räjähtää kun toinen tuo kesken lastenkasvatus projektia salarakkaan mukaan kuvioon ja ero tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenni ei antanut Jyrkin etsiä työpaikkaa Helsingistä. Sieltä voisi vakityöpaikka löytyäkin. Sitten valittaa etäisyydestä Kotkaan ja siitä kun ei nähdäkään tarpeeksi usein.
Jos suhteen alkuvaiheessa ei ikävän tunnetta tule, niin kertoo ainakin minulle toisen tunteista tai niiden puuttumisesta aika paljon. Jyrkillä ikävä, Jennillä ei parin päivän erossaolon jälkeen.
Jenni arvostelee Jyrkiä, muttei itse kestä pienintäkään arvostelua. Esim. kun Jyrki huomautti puolitosissaan grillin kunnosta, Jennillä nousi tunteet pintaan... Jenni tekee kaiken oikein, Jyrki ei.
Heidän suhde ei tule jatkumaan.
Ei kai jenni ole valittanut välimatkasta ja siitä, että eivät näe tarpeeksi usein? Nytkin oli vain tyytyväinen, kun Jyrki lähti Kotkaan ja Jenni sai omaa aikaa.&nb
Ennakkojaksossa Jenni puhuu siitä, että milloin ehtisivät edes tulevaisuudessa nähdä kun asuvat eri kaupungeissa jne.
Jenni kai viittasi siihen kun Jyrki on sanonut että hänellä voi olla töitä jopa 7-päivänä viikossa. No jos toinen asuu Kotkassa ja toinen Helsingissä niin sittenhän tuo on haastava kuvio. En mä yhtään ihmettele sitä että Jenni haluaisi haastaa Jykän työkuvioita niin että niihin tulisi vähän ennalta-arvattavuutta.
LouLou kirjoitti:
Ole aiemmin jankuttanut siitä, että kyllä Jyrkin on pakko olla pätevä luokanopettaja, jos hän kerta itsensä esittelee luokanopettajaksi, mutta kai se on viimein uskottava, että ehkä hän sitten tosiaan ei ole luokanopettaja. Tosin itse ainakaan en esittelisi itseäni luokanopettajaksi, jos en ole edes opiskellut kasvatustieteitä, vaan käyttäisin esim. Titteliä "luokanopettajan sijainen".
Mutta jos Jyrki tykkää työskennellä lasten/teinien kanssa, niin hänen kannattaisi opiskella kahdessa vuodessa lähihoitajaksi ja mennä vaikka kolmevuorotyöhön johonkin lastensuojeluyksikköön. Siinä tienaa hyvin, kun tekee paljon yövuoroja ja pyhäpäivinä töitä. Tai vaikka sosionomin koulutus kestää vain 3,5 vuotta, mutta siihen koulutukseen on todella vaikeaa päästä
En usko, että hänellä on ainakaan tutkintoa. Käsittääkseni miesluokanopettajat revitään töihin.
"Minulla on aina max parikymppiä ennen tilipäivää, enkä koe eläväni ollenkaan epävarmuudessa. Kaikki on hyvin :)
huoleton joka nauttii joka hetkestä"
Tervemenoa maksuhäiriöisten ja pikavippikierteisten joukkoon tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Jenni vaikuttaa ihan stereotyyppiseltä kokoomus akalta joka pariutuu Matti Miettisen kanssa!, mutta kuka on Matti miettinen..?
Matti miettinen on korkeasti koulutettu insinööri joka käy "kauluspaita" töissä Helsingin keskustassa olevassa toimistossa!. Matti kärvistelee ylivelkaantuneena Espoossa yli 150 neliön Ok-talossa, jonka keittiöstä löytyy joka päivä tämä rakastava vaimo (Jenni) joka on kaksi vuotta sitten muuttunut siitä rakastavasta vaimosta seksiäpihtaavaksinalkuttavaksikeittiöjyräksi ja kaksi lasta huutaa harmonioita. Vaimo nalkuttaa ja pasko päälle joka asiassa liittyen raha-asioihin,lastenkasvatukseen , sisustukseen.
Tilanne johtaa siihen että Espoossa olevasta talosta muodostaa kulissi jossa ukko ja akka on vain kimpassa mukavuus -ja käytännön asioista johtuen ja tietenkin lasten. ikävää on vielä että lasten kasvatusprojektia on vetämässä onneton äiti ja onneton isä!. koko kulissi räjähtää
Kyl kyl, toi on just se ainoa vaihtoehto. Eihän koulutettu ja vakavarainen ihminen mitenkään voi olla onnellinen, kaiken on pakko olla kulissia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tuo Jyrkin itkuisuus johtuu ihan siitä miten häntä kohdellaan. Jenni jyrää hänet kaikella tavalla. Jyrkin itsetunto murenee silmissä joka jaksossa. Vaikka Jenni ei olisikaan enää tyytyväinen puolisoonsa, niin haloo. Ei sitä puolisoa tarvitse yrittää väkisin vääntää mieleisekseen. Sitä paitsi alkaa yhä enemmän näyttää siltä ettei se Jenni anna tilaa hengittää. Jos asiat ei suju kuten hän haluaa niin haukkuu selän takana. Jos Jenni haluaa mennä juoksemaan niin menköön. Eikä siellä salillakaan tarvi marttyyrinä olla. Ja miksi se ravintolaillallinen oli epäonnistunut jos joutuikin itse maksamaan pihvinsä.
Jyrkinä olisin lähtenyt jo kävelemään.
Jyrki ei halua taloa, ei autoa(voisi olla lapsiperheessä hyvinkin tarpeellinen) ei siivota, ei kokata,ei matkustaa puolisonsa kanssa, ei mitään. Kunhan saa katsoa jalkapalloa rauhassa. Tuollaisen ihmisen kannattaisi pysyä poikamiehenä. Silloin ei tarvitse tehdä mitään, mitä ei halua. Avioliitossa joutuu vähän tekemään kompromissejä.
Niin. Lapsia Jyrki kyllä haluaisi. Mutta miksi niiden pitäisi olla omia biologisia lapsia? On vaikka kuinka paljon esim. yh-perheitä, joille kyllä kävisi, että lapsilla olisi joku mieskaveri, joka joskus vaikka vie ne mukanaan futismatsiin (äippä voi maksaa liput). Eikö se riittäisi? Saisi parhaat puolet lasten kanssa olemisesta ilman parisuhteen ja kokoaikaisen perhe-elämän vaivalloisuutta.
Täsyn sivuhuomautuksena: Jennin ja Jyrkin pyykkikuivausrumpukuvioon liittyen.. itse olisin pistänyt telineeseen ja ulos ihanaan aurinkoilmaan kuivamaan
Vierailija kirjoitti:
Kertoo Tainan kylmyydestä se, että ei pysty puhumaan ihmisestä joka on samassa tilanteessa mukana edes nimellä vaan käyttää sanaa toinen!
Eikä Taina edes katsonut Mattiin päin! Outo tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pätkätyökään ole maailman loppu, Jyrki ilmeisesti on kuitenkin ollut koko ajan jossain töissä? Isompi ongelma on kyllä se, että jostain syystä Jyrki tuntuu olevan täysin rahaton kun heti alkoi Jenniltä vippailemaan rahaa. Tuo on todellakin iso ongelma.Mihin hänellä kaikki raha oikein menee? Työttömänäkin saa jotain korvausta, j
Kaikki ei edelleenkään halua säästää. Raha jossain tilillä ei lämmitä haudassa. Jotkut haluaa elää sillä palkkarahalla. Ostaa vaatteita, tehdä jonkun reissun, syödä ja juoda hyvin hienossa ravintolassa, käydä leffassa, teatterissa. Toiset haluaa haalia rahaa tilille, toiset haluaa elää tyylillä "hymyä huuleen, rahat tuuleen" 😁 Mun mielestä kumpikaan tapa ei ole oikea tai väärä,
Heti kolme alapeukkua... Anteeksi jos loukkasin sanoessani sääliväni, se ei ollut tarkoitus! Mutta se on spontaani eka tunne, kun joku kertoo että säästöä on 100 000€, mutta et silti tuntuu ettei se riitä. Minusta tuollainen mammonan hysteerinen kerääminen ja ahdistus kuulostaa ikävältä, siitä sääli-fiilis.
Vierailija kirjoitti:
Totta hemmetissä aikuinen mies osaa tiskata. Muuten se olisi hautautunut tiskien alle
Miten niin? Käy aina mäkkärissä syömässä vaan niin ei kerry kotona tiskiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei pätkätyökään ole maailman loppu, Jyrki ilmeisesti on kuitenkin ollut koko ajan jossain töissä? Isompi ongelma on kyllä se, että jostain syystä Jyrki tuntuu olevan täysin rahaton kun heti alkoi Jenniltä vippailemaan rahaa. Tuo on todellakin iso ongelma.Mihin hänellä kaikki raha oikein menee? Työttömänäkin saa jotain korvausta, j
Kaikki ei edelleenkään halua säästää. Raha jossain tilillä ei lämmitä haudassa. Jotkut haluaa elää sillä palkkarahalla. Ostaa vaatteita, tehdä jonkun reissun, syödä ja juoda hyvin hienossa ravintolassa, käydä leffassa, teatterissa. Toiset haluaa haalia rahaa tilille, toiset haluaa elää tyylillä "hymyä huuleen, rahat tuuleen" 😁 Mun mielestä kumpikaan tapa ei ole oikea tai väärä, kyse on siitä mitä kukakin haluaa ja mikä itselle tuntuu hyvältä.
Normaalille kuukausipalkkalaiselle tuo voi olla ok. Pätkätyöläinen joutuu nopeasti ongelmiin, jos ei yhtään osaa säästää, kun tulot vaihtelevat ja välillä voi olla esimerkiksi työttömyysjaksoja, jolloin työttömyyskorvaus voi tulla aika pitkälläkin viiveellä. Minä olen freelancer, jolla on suht pienet ja epäsäännölliset tulot, ja vaikka tykkäänkin syödä ravintolassa ja shoppailla, haluan myös varmistua siitä, että pystyn hoitamaan velvollisuuteni ja ehkä jopa pikkuisen tuhlaamaankin silloinkin, jos/kun seuraavan kerran olen jonkin aikaa tuloton. (Omalla kohdallani tilapäinen tulottomuus voi johtua ihan siitäkin, että teen jotain isompaa urakkaa, jonka pääsen laskuttamaan vasta tietyssä vaiheessa.)
no eihän tossa väitettykään että kaikille tapahtuu tälläistä. kyllä joukkoon mahtuu monta onnellista loppua mutta kyllähän surullisia lopputuloksia näkyy
Ihanaa elää ittekseen. Perhe-elämä takana, lapset maailmalla, ukko lähti vuosia sitten.
Olen vapaa. Ei traumoja. On töitä, terveyttä, vapaa-aikana olen kuljen miten huvittaa, siivoan silloin kun ja miten huvittaa.
Kukaan ei ole vaatimassa, olettamassa, loukkaantumassa, manipuloimassa.
Ulkonäköni on kelpo, kunto kohdillaan. En ikinä kuuna päivänä enää jakaisi arkeani, tilaani, kehoani enää kenenkään kanssa. Sen verran tykkään ja välitän itsestäni.
Muita voi auttaa, leikkiä lastenlasten kanssa ja olla ystävä muuten vain.
Vapaus! 💚
Jennin mukaan Jyrki oli jo monta kertaa sanonut, että maksa sä nyt niin saat takaisin seuraavasta palkasta. Aika jännä luvata tuollaista, jos ei ole vielä edes työpaikkaa?! Siihen ekaan palkkaan mennessä sitä takaisinmaksettavaa on jo kertynyt enemmänkin. Varmaan Jyrki luottaa siihen, että Jenni ei kehtaa tai muista pyytää koko summaa.
"Heti kolme alapeukkua... Anteeksi jos loukkasin sanoessani sääliväni, se ei ollut tarkoitus! Mutta se on spontaani eka tunne, kun joku kertoo että säästöä on 100 000€, mutta et silti tuntuu ettei se riitä. Minusta tuollainen mammonan hysteerinen kerääminen ja ahdistus kuulostaa ikävältä, siitä sääli-fiilis."
Säälittävää elämän yllätyksiin varustautumattomuutta kun elää koko ajan kädestä suuhun
." Vuoden 2022 lopussa määrä oli 365 900, ja viime vuoden lopussa 350 500. Maksuhäiriöisten kuluttajien määrä on kasvanut vuoden 2024 alkupuoliskon aikana lähemmäs 2022 loppuvuoden lukuja. Datamme perusteella kuluttajien maksuvaikeudet vaikuttavat valitettavasti kasvaneen kuluvan vuoden aikana.5.7.2024"
Taidat olla yksi tästä joukosta, ehkä parhaillaan tai sitten tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Täsyn sivuhuomautuksena: Jennin ja Jyrkin pyykkikuivausrumpukuvioon liittyen.. itse olisin pistänyt telineeseen ja ulos ihanaan aurinkoilmaan kuivamaan
Eikö niihin vaatteisiin sitten tartu siitepölyä?
Vierailija kirjoitti:
"Minulla on aina max parikymppiä ennen tilipäivää, enkä koe eläväni ollenkaan epävarmuudessa. Kaikki on hyvin :)
huoleton joka nauttii joka hetkestä"
Tervemenoa maksuhäiriöisten ja pikavippikierteisten joukkoon tulevaisuudessa.
Olen jo aika lähellä eläkeikää ja tähän asti olen selvinnyt hyvin. Vaikea nähdä, et tulevaisuudessakaan ottaisin pikavippejä, sittenhän ei jäisi edes pariakymppiä ;)
Olen melko hyvätuloinen ja teen elämässäni kaikkea kivaa mitä haluan, eli matkustelen, käyn kulttuuririennoissa, syön ravintoloissa ym. Säästöjä sen sijaan en ole kerännyt. Perintöä on tulossa, menköön se sitten säästöön.
se huoleton joka nauttii joka hetkestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tainalla vaikuttaisi olevan haastava lapsuus tai nuoruus. Elämä äidin ja isoäidin kanssa on voinut tuoda omannäköisiä ajatuksia normaalista parisuhteesta ja elämästä. Keskusteluista tulee esille myös useat keskustelut terapeuttien kanssa, kielenkäyttö ja termit niin ympäripyöreitä ja mitään sanomattomia, ilman konkretiaa. Ohjelmaan hakiessa varmaan ajatteli, että on terapioiden jälkeen valmis, mutta ohjelma osoittautui aivan liian rankaksi kokemukseksi, ettei pää jaksanut enää mukana.
Matti vaikuttaa hyvällä tavalla ihan stereotyyppiseltä insinööriltä. Puhuu suoraan, tekee mitä lupaa, asiat on hänelle sitä miltä ne näyttää ja kuulee asiat miten ne sanotaan. Vaikuttaa ensivaikutelmaltaan kovalta, mutta herkkyys jää piiloon käytöksen alle. Ei näytä tunteitaan. Varmaan matemaattisesti pätevä, ymmärtää syy-seuraussuhteita ja luonnontieteitä.
Hyviä pointteja sulla. En kuitenkaan näe itse että koulutus on se asia joka määrittää tapamme katsoa tätä maailma. Kasvatus, perhe, ympäristö, kokemukset, koulu, työ, harrastukset ym. Ja yleinen arvomaailman kehittyminen on aika laaja juttu. T. yhteiskuntatieteilijä-humanisti, matemaatikon vaimo
Ei koulutus sitä määritäkään. Muttta luonteemme ja tapamme katsoa maailmaa voi vaikuttaa siihen, millaiseen koulutukseen hakeudumme. Kyllä insinööriopintoihin hakeutuu keskimäärin vähän erilaisia ihmisiä kuin varhaiskasvatuksen opettajien koulutukseen. T. matemeetikkonainen, joka ei ruvennut lääkäriksi eli hoitoalalle, vaikka siihen painostettiin.
Mua on todella alkanut ärsyttää Annan pää kallellaan analysointi ja irvistää siten, että vain alahampaat näkyy. Ei ole kertaakaan puhunut pää suorassa