Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
18501/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenni ei antanut Jyrkin etsiä työpaikkaa Helsingistä. Sieltä voisi vakityöpaikka löytyäkin. Sitten valittaa etäisyydestä Kotkaan ja siitä kun ei nähdäkään tarpeeksi usein.

Jos suhteen alkuvaiheessa ei ikävän tunnetta tule, niin kertoo ainakin minulle toisen tunteista tai niiden puuttumisesta aika paljon. Jyrkillä ikävä, Jennillä ei parin päivän erossaolon jälkeen.  

Jenni arvostelee Jyrkiä, muttei itse kestä pienintäkään arvostelua. Esim. kun Jyrki huomautti puolitosissaan grillin kunnosta, Jennillä nousi tunteet pintaan... Jenni tekee kaiken oikein, Jyrki ei. 

Heidän suhde ei tule jatkumaan. 

Jenni tosiaan on kova tyttö päsmäröimään ja huomauttelemaan miehelle, mutta mies ei saakaan sanoa mitään Jennille. Ei pienintäkään arvostelua. Jyrki on ollut hyvin mielinkielin. Muut miehet olisi huomautelleet t

"Jenni suuttui tuosta valtavasti" (grilli)

No eikä suuttunut "valtavasti":D täällä kyllä osataan liioitella. Jos joku suuttuu "valtavasti" niin eikö hän raivoa ja huuda ja heitä vaikka jonkin kipon seinään. Sitä minä sanoisin "valtavaksi" suuttumiseksi, mutta en sitä, että toinen sanoo kameralle: "tuntuu, kuin Jyrki hakemalla hakisi sanomomisen paikkaa"

Jyrki on ollut mielinkielin juu, mutta osaa mököttää ja  on mököttänytkin. 

Vierailija
18502/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenni ei antanut Jyrkin etsiä työpaikkaa Helsingistä. Sieltä voisi vakityöpaikka löytyäkin. Sitten valittaa etäisyydestä Kotkaan ja siitä kun ei nähdäkään tarpeeksi usein.

Jyrkinä hakisin töitä ihan mistä vaan. Vuokrakämpästä kun pääsee helposti muuttamaan ja vaihtamaan kaupunkia.

Mun Jennihän sanoi tuon siksi, ettei oikeesti halua kuorsaavaa sotkuista sluibailijaa muuttamaan luokseen pysyvästi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18503/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tuolla kirjoitti, että Taina romahti, kun Matti kysyi onko tämä mukana vain ohjelman takia, ja koska tämä oli totta, Taina  triggeröityi.

Mutta entä jos tilanne on ollut se, että Matti on halunnut halailla ja Taina ei ole halunnut, niin Matti on tuossa kohtaa kysellyt tuota asiaa. Ei ihme, että toinen romahtaa, kun on tajunnut, että toinen ei yhtään ymmärrä. Ei taina sen takia romahtanut, että Matti tuollaista kyseli, vaan sen takia, että matti ei ollut yhtää kartalla missä mennään. 

Ei naisen tarvitse missään kohtaa suostua halailemaan vierasta miestä, jos ei halua. 

Hai on hyvä esimerkki ihmisestä, joka osaa edetä tuossa kohtaa oikein. 

Voi halauksen torjua ilman hermoromahdusta. Voisi vaikka sanoa, että en vielä tunne sinua niin halaaminen tuntuu liialliselta tässä vaiheessa. Ei tarvitse tuommoisen takia mielenterveyttään menettää. Olisi voinut selittää, ei se Mattikaan mikään ajatustenlukija ole, jonka pitäisi vain "tajuta".

Vierailija
18504/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenni haluaisi rikkaan miehen. Tämä olisi kannattanut kertoa jo siinä vaiheessa kun haki ohjelmaan. Perinteinen miehen ja naisen roolitus ilmeisesti on Jennin mielestä se, että mies kantaa rahaa kotiin ja maksaa laskut, nainen hoitaa kodin. Jos Jenni haluaa oman kodin, auton ja kesämökin, pitää Jennin ottaa itseään niskasta kiinni ja hommata itselleen parempipalkkainen työ eikä vaan valittaa. 

ei vain miehen joka kantaa kortensa kekoon, nyt sille paritettiin työtön itsesäälissä pyörivä tapaus. 

tuntuu että vankalle akalle ei pienempi korsi riitä, sehän se ongelma. se palkan suuruus. Esitti aineellisia hyödykkeitä mitä Pitääää olla. Miksi ei voisi asua vuokralla, matkustaa joskus ja sillai että ok taso hankkia lapsia. jennille ei riitäkään... miksi hän ei sulata että mihellä voisi olla pieni pakka kunhan on töitä.

Vierailija
18505/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veri vaikka kylmää vettä ensiavuksi ja mustikka, suklaakin, vaatii sen sappisaippuan kyllä, se tepsii, ei nuo tahranpoistajat. Myös meikkivoide vaikeaa kauluksesta poistaa.

Sappisaippua = tahranpoistoaine

Vierailija
18506/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen vaan, miten Taina hallitsee hermonsa opettajan työssä.6ä4

Päiväkodin lastenhoitaja ei ole opettaja.

Hän on varhaiskasvatuksen opettaja. 

Vierailija
18507/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitöitä VOI tehdä väärin. Itsellä oli tällainen mies joka teki kotitöitä. Märät pyykit oli koneessa työmatkani ajan, eikä niitä oltu lajiteltu joten valkoiset tulivat harmaana takaisin. Oli imuroinut, mutta leivänmurut tarttui jalkoihin. Astiat oli hienosti pesty, mitä nyt lautasissa spagettijäämät edelleen ja kone tukossa ruuantähteiden takia.

Vierailija
18508/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmetyttää, miksi Tainan tyyppinen ihminen hakeutuu tällaiseen ohjelmaan, joka on pahin vaihtoehto hänen luonteelleen ja ongelmilleen. Kyllähän se nyt on tiedossa, että alttarilla odottaa täysi yllätys, jonka kanssa on sitten rakennettava suhdetta. Eihän se olisi Tainalle helppoa silloinkaan, jos voisi itse valita puolison. Ammattilaisten olisi syytä tehdä tiukempi karsinta osallistujista. Kauheaa katsottavaa sekä Tainan että Matin puolesta. 

Ajatellut, että kun ei itse näköjään osaa valita itselleen sopivaa paria, niin antaa asiantuntijoiden tehdä se? Ja toivonut, että niiltä sitten saa apua, jos suhteessa tuleekin ongelmia.

Vierailija
18509/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan hirvittävää tuo Jennin käytös. "No niin nyt mää jaan tehtäviä. Tuossa se mun papparainen läpsyttelee". Samaan aikaan kuvaa Jyrkiä kun Jyrki kuljettaa pyykkitelinettä. Sitten ohjeistaa vierestä mitä pyykeille tehdään. Seisoo kyttäämässä vieressä kun Jyrki nostelee märkiä pyykkejä koneesta. Pyörittelee silmiään siinä aikansa, välillä vessanpytyllä istuen vahtimassa. Kunnes kaappaa kameran mukaansa ja lähtee teatraalisesti ulos puhaltamaan hermoromahdustaan. 

Tuo tapa miten kohtelee Jyrkiä menee jo henkisen väkivallan puolelle. 

Itselle ei ainakaan naisena ole vierasta maksaa omaa osuuttani. Tälläkin hetkellä olen suhteessa jossa kulut jaetaan tasan. Myös ne ravintolakäynnit, oli sitten kumpi vaan ehdottanut sinne menemistä.

Mun mielestä romanttisuudessa ei ole kyse tuollaisista maksamisista. En koe mitään romantiikkaa siinä jos mies maksaa ravin

Puolin ja toisin voi viedä toisen yllätysraflan syömään tms reissuun ja maksakin sen ja ylimääräistäkin. Ja se jolla isot tulot voi maksaa aina vaikka ravintolamenot. Jos se toinen pienstä rahastaan osallistuu joihinkin kuluihin kuitenkin. Toisella ei tunnu missään. Jätkien kansa illassa menis jo 500e, joten ... ja toinen voi mennä joskus lounas-seisovaan pöytään. Niin onhan toisella silloj varaa antaa raflakokemus toisellekin

Vierailija
18510/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenni kysyi "Haluatko lakata mun kynnet".

Jyrki vastasi "En halua, en kuitenkaan osaa ja valitat sitten mulle". 

Jenni vastasi "En mää valita koskaan"

Jyrki vastasi "Et valitakaan, se oli huono sanavalinta"

Tämän jälkeen Jenni alkoi mököttäen lakkaamaan omia kynsiään.

Repesin tuolle kohtaukselle ihan täysin! Toi ukkohan on niin tossun alla kun voi vaan ihminen olla! On varmaan ukolla hieno avioliitto tiedossa, tosin pitää olla jatkossa ihan tahdoton robotti. 

Vierailija
18511/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiveeni on, että jos seuraava kausi tulee, niin ohjelmaan tehdään isoja muutoksia. Kirjoitan tänne, jos vaikka joku tuotannosta näitä joskus lukisi.

1) Paluu ns juurille. Eli osallstujille tulee etukäteen briefata, mitä on edessä. Te muutatte yhteen, tutustutte toisiinne, saatte jatkuvaa asiantuntijoiden apua yms. Tästä ei voi neuvotella eikä lähteä karkuun ensimmäisen kriisin tultua.

2) Parien valinta. Nykyinen prosessi, miten se ikinä meneekään, ei selvästi toimi. Onko vika asiantuntijoissa, haastatteluissa vai missä, mutta kovin pintapuolista tuntuu olevan kun katsojille on parin ensimmäisen jakson jälkeen itsestäänselvää, että pieleen menee eikä kyse on vain ns kemiasta. Tämä on onnistumisen kannalta kaikkein kriittisin osa-alue ja tämä prosessi pitää katsoa hyvin analyyttisesti nyt läpi. Tuntuu, että on jopa tahallaan paritettu väärin - tosin eiköhän tässä ole kyse

Matti tietää tehneensä niin raskasta vääryyttä monin eri tavoin, että häpeää.

Vierailija
18512/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jyrki on kyllä säälittävä lapanen. 

Kiva jätkä. Ja kaikkien ei tarvii juosta rahan perässä,kunhan maksaa laskunsa ja suht toimiva elämä. laittaa rahaa vaikka matkustamiseen kuin velkakämppää puurtaa joka kk. Julkisilla voi kulkea, ekologistakin, voi vuokrata auton lomilla,mökin voi vuokrata, taksilla .. kaikkea ei pakko omistaa. Tuo liitto on sinetöity nyt finito. Tanakka vankka nainen tuo jenni, jaksaa ottaa lisätyönkin saa sitä fyrkkaa ja ihan itse ostaa mökkinsä. Nyktin velkaaaaa. Ties milloin vasta oma. ja kuinka vanhukset on alullepanneet asunnon, takaajana tai säästäneet penskalleen jne. Eri lähtökohdista nuokin voineet tulla.

Toki erilaisia elämäntapoja on monenlaisia, lähinnä asiantuntijoita ihmettelin kun pistivät kaksi näin erilaista yhteen. Tosin ei se auton tai mökinkään vuokraus onnistu jos ei ole millä vuokrata. En sinällään usko että Jenniä haittaisi vuokraus, vaan haittaa se että ei ole säästöjä joilla näitä asioita voisi tehdä. Mökkihän olikin Jyrkin unelma, mutta uskon että jos Jenni mökin haluaisi, olisi hänellä suunnitelma kuinka hankkia siihen rahat, vaikka sitten toisen työn kauttakin.Velka-asioista on paha sanoa, kun niistä ei ole mitään puhuttu, mutta asunto-velkaahan kovin monella muullakin on, toki sitten voi olla omaisuuttakin.

Vierailija
18513/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Taina suinpäin sitten antoi Matille kuvan että on kiinnostunut hänestä enemmänkin kun päätyivät sänkyyn? Ei voi kyse olla miellyttämisestä, ei kukaan anna toiselle vain sen takia että haluaa miellyttää. Vai oliko kyse siitä että toinen pitää koeajaa että voi jatkaa... jos seksi ei ollutkaan sitä mitä hän halusi eikä halunnut sitä Matille ilmaista? Ja sitten Matin suorasukaiset kommentoinnit olivat viimeinen naula arkkuun.

Harva analyyttisesti pohtii miksi menee sänkyyn toisen kanssa, siinä hetkessä vain ehkä tuntui hyvältä ajatukselta? Takana kiva hääpäivä, uusi sulhanen, muutama lasi skumppaa, hyvä fiilis ja ehkä vähän perhosia vatsassa, miksi ei kun kerran on hääyökin ja kaikki on sujunut hyvin siihen asti

Kuka sanoo puolisolleen ekan huonon seksikerran jälkeen, et huono oli, ei enää koskaan? Itse voi ja pitää toista ohjata parempaan, jotta se seksi olisi parempaa. 

Aina kahden kauppa. Vai ajattelevatko nykyiset kolmekymppiset, että joko se on heti täydellistä tai ei koskaan? Kyllä meillä ainakin harjoiteltiin eikä kuviteltu, et toinen olis joku supertaitava seksimasiina & ajatustenlukija. 

Vierailija
18514/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuolla sanoi, ettei enää jaksa Jyrkin mollausta ja että on ihan normaalia jakaa menot 50/50. No niin onkin , mutta silloin pitää jakaa ne kotityötkin 50/50 ja tähän Jyrki ei suostu. Kertoi olevansa perinteitä kannattava mies, eli ei tee kotitöitä vaan toivoo vaimon tekenän ne. No jos toivoo vaimon maksavan 50 /50 niin missä se perinne on? Nainen tekee kotityöt ja maksaa puolet kaikesta?  Mitäs perinteista tuo sitten on? Se perinteinen arvo on se, että mies maksaa ja nainen tekee. 

Noista kumpikaan ei sitten loppujen lopuksi ollut perinteisten arvojen  kattajia, vaikka niin luulivat, mutta jos Jyrki haluaa 50/50 talouspuolella Jyrkin täyttyy suostua myös 50/50 muissakin asioissa.   Ja tuo jos mika on nykypäivää, ei perinteisiä arvoja. 

Vierailija
18515/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenni kertoo häsäävänsä kotona kokoajan. Mitä ihmettä tämä nainen siellä kotona häsää? Nyt vain kahden ihmisen talous. Jyrkille ja aiemmillekin miehille kertoo olleensa äiti, joka näköjään armollisesti suostuu antamaan jotain kotitöitä tehtäväksi niidenkin kaikkien tekotavasta valittaen. 

Vierailija
18516/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko se on nyt itsekin avata sanainen arkku. Alkaa tympiä jatkuva Jyrkin mollaus. Mies sanoo ihan suoraan, että hänen mielestä kulut jaetaan 50-50. Se on tätä päivää ja naisena mulle enemmän kuin ok.! Mä en ole koskaan hakenut mitään elättäjää Ja olen itsekin maksanut koko laskun ennen kaverin tilipäivää enkä saanut siitä mitään traumoja tai ruvennut kitisemään. Se maksaa jolla sillä hetkellä on enemmän rahaa. Toinen maksaa sitten tilipäivänä kaiken. Asia loppuun käsitelty.

Otti myös pahasti korvaan Jennin tiuskaisema "jaa nyt sitten kotityöt, kun se toinen tekee kuitenkin väärin". Excuse me?! Kotitöitä EI voi tehdä väärin! Se toinen vaan tekee Eri tavalla kuin sinä olet tottunut ja se ei ole väärin! Jos on oikeesti sen sortin nipo, että pyykitkin ripustetaan hänen mielestä väärin, niin sitten se on kuule turpa rullalle ja tee ihan itse! Päällepäsmäri lopettaa simppel

Ihan varmasti Jyrki vielä taktikoi, tekemällä tahallaan niin huonosti ja leväperäisesti ettei Jenni takuulla pyydä tekemään uudestaan.

Saa sitten Jykä vetää vielä marttyyrin kruunun päähänsä, että kun pirttihirmu mulle aina huutaa.

Niin selvä juoni. Savolaista kieroutta. 

Vierailija
18517/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää kyllä miksei Jyrki ole töissä... 

Jyrki on tehnyt opettajan töitä, luultavasti epäpätevänä. Nykyään on tapana kuntien säästää sillä tavoin, että pitävät päteviäkin opettajia töissä vain lukukausien ajan. Kuvaukset on tehty kesällä, eli Jyrkillä ei ole silloin ollut niitä open hommia tehtävänä. Odottelee nyt, josko saisi samoja hommia taas syksyllä. Mahdollisesti mennyt jo monta vuotta tuolla systeemillä. Lisätienestejä on hankkinut urheiluvälinekaupan myyjänä. Kaupoissa nyt järjestään nykyään on myyjät osa-aikaisia. Jyrkillä ei välttämättä ole kuvausten aikana työvuoroja, on voinut itsekin valita niin ettei silloin ottanut.

Työttömyys noin muuten ei nykyään ole mikään ihmeellinen asia.

Vierailija
18518/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko se on nyt itsekin avata sanainen arkku. Alkaa tympiä jatkuva Jyrkin mollaus. Mies sanoo ihan suoraan, että hänen mielestä kulut jaetaan 50-50. Se on tätä päivää ja naisena mulle enemmän kuin ok.! Mä en ole koskaan hakenut mitään elättäjää Ja olen itsekin maksanut koko laskun ennen kaverin tilipäivää enkä saanut siitä mitään traumoja tai ruvennut kitisemään. Se maksaa jolla sillä hetkellä on enemmän rahaa. Toinen maksaa sitten tilipäivänä kaiken. Asia loppuun käsitelty.

Mistä Jyrki maksaa sen oman puolensa? Tai maksaa takaisin tilipäivänä, kun ei ole mitään tilipäivää tiedossa??

Nimenomaan. Jos monesta maksusta on jo todettu että maksa sä kun mulla ei oo rahaa. Ei se ole kyllä ihan 50-50. Meillä on jonkinlainen suht. tasaväkinen systeemi mikä on ok minulle naisena, mutta enpä tiedä miten kokisin sen jos mieheni olisi alusta alkaen ollut vippaamassa. Nythän minä tiedän että osaa käsitellä rahaa ja maksaisi takaisin kun kerran lupaa, mutta eri asia mikä Jennin kokemus on kun suhde on noin tuorekin.

Vierailija
18519/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tuolla sanoi, ettei enää jaksa Jyrkin mollausta ja että on ihan normaalia jakaa menot 50/50. No niin onkin , mutta silloin pitää jakaa ne kotityötkin 50/50 ja tähän Jyrki ei suostu. Kertoi olevansa perinteitä kannattava mies, eli ei tee kotitöitä vaan toivoo vaimon tekenän ne. No jos toivoo vaimon maksavan 50 /50 niin missä se perinne on? Nainen tekee kotityöt ja maksaa puolet kaikesta?  Mitäs perinteista tuo sitten on? Se perinteinen arvo on se, että mies maksaa ja nainen tekee. 

Noista kumpikaan ei sitten loppujen lopuksi ollut perinteisten arvojen  kattajia, vaikka niin luulivat, mutta jos Jyrki haluaa 50/50 talouspuolella Jyrkin täyttyy suostua myös 50/50 muissakin asioissa.   Ja tuo jos mika on nykypäivää, ei perinteisiä arvoja. 

Jyrki kannattaa perinteisiä arvoja, että akka on nyrkin ja hellan välissä modernilla tvistillä.

Kuitenkin se, mitä hän kaipaa itselleen on äitihahmo, pitää huolen hänestä kaikilla tavoilla (raha, ruoka, läheisyys, seksi). Ja nuo tyypit provosoivat sen ulos naisesta, ihan tietoisesti. Jyrkihän asettui pikkupojaksi siinä viltilläkin. Aikuinen mies tai nainen olisi siinä kyllä skarpannut vähän tai pyytänyt keskeytystä tms. Kun tilannetta katseli, se oli kuin äiti ja lapsi. 

Tuo miestyyppi on sellainen, että se jopa oikeasti tykkää siitä, että nainen pitää ohjia ja suuttuilee miehelle. Se on turvallista heille, ihan kuin äiti katselisi perään. 

Olin tuollaisessa suhteessa jokunen vuosi sitten. Olen pitkähermoinen, joten pystyin ulkoapäin näkemään sen provokaation, joka minuun kohdistui. Lisäksi olin niin vahvasti mies/naissuhteen perässä, että fokus oli koko ajan siinä. Silti huomasin parin kk kuluttua, että päähäni nousee ajatus, että ihan kuin minä olisin äiti ja mies teini ja että minua ajetaan siihen ihan tietoisesti. Lähdin. Seuraava nainen sitten asettui mukavasti äidiksi nopeasti ja hän pystyi käyttäytymään katoilevan ja ärsyttävän teinin tapaan. 

Vierailija
18520/30018 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Taina suinpäin sitten antoi Matille kuvan että on kiinnostunut hänestä enemmänkin kun päätyivät sänkyyn? Ei voi kyse olla miellyttämisestä, ei kukaan anna toiselle vain sen takia että haluaa miellyttää. Vai oliko kyse siitä että toinen pitää koeajaa että voi jatkaa... jos seksi ei ollutkaan sitä mitä hän halusi eikä halunnut sitä Matille ilmaista? Ja sitten Matin suorasukaiset kommentoinnit olivat viimeinen naula arkkuun.

Harva analyyttisesti pohtii miksi menee sänkyyn toisen kanssa, siinä hetkessä vain ehkä tuntui hyvältä ajatukselta? Takana kiva hääpäivä, uusi sulhanen, muutama lasi skumppaa, hyvä fiilis ja ehkä vähän perhosia vatsassa, miksi ei kun kerran o

No, Jos ei joku melkein nelikymppinen Matti osaa edes perustasolla vaimoaan tyydyttää, niin eiköhän ne hänen aiemmatkin suhteensa ole juuri samaan avuttomuuteensa ja kyvyttömyyteensä kaatuneet.

Ketju on lukittu.