Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Tuskin Jennilläkään NIIN valtaisat säästöt on ja kämpästäkin on velkaa.
Onhan se nyt eri, jos toisella on vaikka vain 50 000 kasassa ja tavoitteellisuutta ja ajatus siitä, että mies tuo oman osuutensa systeemiin. Jyrkillä on vain tuulenhuuhtoma perse.
Jenni sanoo ensimmäisessä jaksossa, että pitää miehisistä miehistä.
Opettajan ansiosidonnainen päiväraha lienee samaa luokkaa kuin Jennin kuukausipalkka vakuutusyhtiössä.
Aikoinani ostin seurustelukumppanini kanssa asunnon puoliksi, pesämunana ainoastaan minun säästöt. Miehellä oli tili tyhjä, hän opiskeli yliopistossa ja rahat oli hassannut autoihin ja muuhun "miehekkääseen". Niin vaan kävi, kuten tiesinkin, että mies oppi ihan itse ottamaan vastuuta talousasiosta, kun oli selkeä tavoite tulevaisuuteen. Maksoi vuosien mittaan minulle velkansa ja akateemisesti koulutettuna on tienannut tuplasti tai triplasti enemmän kuin minä ja säästöjä kertynyt tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Opettajan ansiosidonnainen päiväraha lienee samaa luokkaa kuin Jennin kuukausipalkka vakuutusyhtiössä.
Aikoinani ostin seurustelukumppanini kanssa asunnon puoliksi, pesämunana ainoastaan minun säästöt. Miehellä oli tili tyhjä, hän opiskeli yliopistossa ja rahat oli hassannut autoihin ja muuhun "miehekkääseen". Niin vaan kävi, kuten tiesinkin, että mies oppi ihan itse ottamaan vastuuta talousasiosta, kun oli selkeä tavoite tulevaisuuteen. Maksoi vuosien mittaan minulle velkansa ja akateemisesti koulutettuna on tienannut tuplasti tai triplasti enemmän kuin minä ja säästöjä kertynyt tietenkin.
Jyrki EI HALUA tuollaista. Hän on sanonut sen suoraan eikä myöskään ole alkanut skarpata.
Jennin asuntohan oli juuri äsken myynnissässä, menikö jo kaupaksi?
Liekkö Kotkaan muuttanut? Jennillä sentään on yritystä avioliiton suhteen, toisin kun Tainalla ja Annalla.
Toivon niin, että tämä pari onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
On mielestäni ihan selvä juttu, että Jyrkillä ei ole opettajan pätevyyttä. Pätevät miesopet saa vakiduunin lähes poikkeuksetta muutaman vuoden sisällä valmistumisesta. Niin se vaan menee.
T. Ope
Yksi skenaario on se, että Jyrkillä on ollut vakituinen luokanopettajan virka jossain Kotkan naapurikunnassa, kuten Haminassa tai Loviisassa, mutta pari vuotta sitten halunnut työpaikan lähempää kotia, ettei tarvitse omistaa autoa ja ajaa pitkiä työmatkoja, joten hän on irtisanoutunut työstään saatuaan määräaikaisen sijaisuuden Kotkassa ja hän on vaan luottanut siihen, että saa vakituisen viran parissa vuodessa.
Jos Jyrki ei olisi pätevä luokanopettaja, niin silloin hänen pitäisi kai esitellä itsensä "luokanopettajan sijaiseksi". Ainakin itse kun olen sairaanhoitaja, niin tätä titteliä ei saa käyttää ennen kuin on valmistunut eli pätevä, ja silloin itseään kutsutaan yleensä "hoitajaksi" tai "sairaanhoitajan sijaiseksi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyrki EI HALUA tuollaista. Hän on sanonut sen suoraan eikä myöskään ole alkanut skarpata.
Se pihvi ravintolaan lähtökö oli sitä skarpauksen puutetta. Mäkkärillä söivät Tallinnassa Jyrkin valitsemana paikkana. Niin suoraan on kysynyt hakeeko ensi lukuvuodeksi töitä Kotkasta vai myös Helsingistä,missä varmasti löytyy paremmin kokoaikaisia töitä ja myös enemmän sivutyömahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Tuota Jennin itkemistä siitä, ettei ilman vakityötä saa asuntolainaa, en ymmärrä. Sehän ei ole totta kaikilla aloilla. Jos hän olisi ollut pankissa lainapuolella töissä, niin hän tietäisi tämän.
Toki ala pitää olla varma.
T: asuntolainan saanut määräaikainen.
Juu, niitä sai aikoinaan ja vanhemmat takasi. Varsinkin pienillä paikkakunnilla.
Jennillä oli juuri äsken asunto myynnissässä, menikö jo kaupaksi?
Liekkö Kotkaan muuttanut? Jennillä sentään on yritystä avioliiton suhteen, toisin kun Tainalla ja Annalla.
Jennillä oli juuri äsken asunto myynnissässä, menikö jo kaupaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyrki istuu nurmikolla ja vääntää itkua "tuntuu, et mie en oo hänen veronen".
Just näin Jykä. Et olekaan niin kauan kuin joudut vippaamaan rahaa seuraavaan tilipäivään asti.
Ota itseäsi niskasta kiinni.
Lopetappa Jyrki nyt se itsesääli. Jos tuntuu ettet ole Jennin arvoinen niin sitten ala tekemään asialle jotain. Ei se itkemällä miksikään muutu.
Antti Kertosen biisi "rakkauden arvoinen" Mä juoksin ja kaaduin ja polvet haavoilla itkin, kun ymmärtänyt en. Sata mutkaista tietä kun ollut en vielä sun rakkauden arvoinen...
Jos haluaa rakastaa jotakin, pitää olla toisen rakkauden arvoinen, eikä vinkua, että enkö mä kelpaa tämmöisenä? Jos et kelpaa ja silti haluat sen toisen, niin sitten pitää muuttua ja alkaa toisen rakkauden arvoiseksi. Niin yksinkertaista.
Jos ei halua muuttua, sekin on ihan ok, mutta sitten ei ehkä saa sitä rakastamaansa ihmistä. Elämä on valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Jennin asuntohan oli juuri äsken myynnissässä, menikö jo kaupaksi?
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/helsinki/22197157
Vielä on myynnissä.
Suuresti ihmettelen ihmisten elämänkokemusta ja siitä kumpuavan havainnointikyvyn tasoa. Minulle oli ihan esittelyjakson perusteella selvää mikä Jyrki on miehiään, mutta suurimmalle osalle tarvitsi nähdä tätä tarinaa 10 jaksoa kunnes silmät aukesivat.
Jyrkin näköiset miehet joilla on normaalit sosiaaliset taidot, esim opettajan ammatti ja sitä kautta vakityö ja muutenkin elämä hanskassa + plussaa jos joku harrastus kuten jalkapallo ja siellä kavereita - niin heillä ei mitään ongelmia pariutua 40 ikävuoteen mennessä.
Osaako joku sanoa, että onko luokanopettajan koulutuksella mahdollista työskennellä varhaiskasvatuksen opettajana, siis päiväkodissa/eskarissa? Onko palkka silloin sama kuin pätevällä vaka-opella vai tyyliin joku 5% pienempi epäpätevyysalennus?
Jyrki voisi hakeutua vaikka päiväkotiin vuoden ympäri töihin, olisikohan Jenni silloin tyytyväinen? Silloin ei tarvitse olla edes kesällä työtön.
Jyrki on ainakin omaksunut eletään hetkessä -asenteen kun
"hei lähdettäskö katsomaan jalkapalloa(hypoteettinen esimerkki)"
"hei viitsisitsä etsä viitsisi maksaa noita pääsylippuja ja muita kuluja, kuittaan sitten palkkapäivänä takas kun ei juuri nyt oo rahaa"
Jyrkissä ei ole mitään vikaa. Ovat vain ehkä liian erilaiset Jennin kanssa.
Jos Jyrki olisi oikea opettaja, hän ei itkisi nurmikolla, että hän ei ole konttorirotan veroinen. Opettajat ovat pääsääntöisesti niin valtavan leuhkoja akateemisuudestaan, kuten tällä palstallakin on tullut selväksi.
Vierailija kirjoitti:
Molemmat eroperheestä. Jenni käynyt toisenasteen koulutuksen. Jyrkin koulutuksesta ei tietoa. Jennillä työpaikka. Jyrkillä kaksi työpaikkaa. Molemmilla asunto. Miksi Jenni on jotenkin muka paremmin pärjännyt elämässään?
Hän pärjää ainakin taloudellisesti paremmin kuin miehensä, Jenni säästää ja varautuu tulevaan, Jyrki miettii menneitä ja pummaa vaimoltaan rahaa. Jennillä on myös tavoitteita (perhe, perheasunto), joiden suhteen Jyrki on omien sanojensa mukaan jo sinkkuna luovuttanut. Heillä on yksinkertaisesti erilainen asenne.
Vierailija kirjoitti:
Jyrkissä ei ole mitään vikaa. Ovat vain ehkä liian erilaiset Jennin kanssa.
No sanovathan kaveritkin että hän tarvitsee vähän kurinpitoa ja ryhtiliikettä. Tämä on tietysti ihan inhimillistä eikä siinä mitään tosi pahaa ole. Jenni voisi olla se syy jolla Jyrki saa käännettyä uuden lehden. On ehkä siksi tullut ohjelmaankin koska kaipaa muutosta.
Vierailija kirjoitti:
Joku varmaan vielä kuvittelee että Jenni rupeaa lapsia tekemään Jyrkin kanssa.:)))
Toivottavasti ovat olleet tarkkoja ehkäisyn kanssa.
Jenni vaikuttaa määrätietoisella naiselta, joka on nuorena aloittanut säästämisen. Ensin asuntosäästäjä ja saanut pesämunan oman asunnon hankintaan. Tiedän nuoria tavallisten perheiden nuoria jotka alkoivat säästää nuorena niin, että kesätöistä suurin osa säästöön. Se jatkui koko yliopisto- opintojen ajan. Ei tarvitse vanhempien antaa rahaa.