Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
16241/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä Taina itkeä tyrskii? Ei se ole itkun asia jos kokee ettei pidä toisesta. Se vain on fakta eikä se ainakaan minua itkettäisi. Sanoisin asian suoraan tai sitten vain liukenisin pois. Tämän päivän nuorista aikuisista puolet ovat kaiken aikaa jossain tunnemyllerryksessä missä heitä pitää huomioida ja heistä tuntuu, että heidän pitää huomioida kaikki muut. Toinen puoli on sitten täysin välinpitämättömiä.

Tämä ohjelma on massiivinen huono mainos Tainalle. Kuka hänen kanssaan edes haluaa mihinkään vakavaan suhteeseen? Käy kuten Marille tai Heidille.

Vetoaminen menneisyyden huonoihin kokemuksiin on tuhoisaa. Minullekin on moni sanonut, ettethän sitten ole kuin se exäni Muhammed joka hakkasi etkä kuten se Mico joka petti etkä kuin Kwanga joka teki lapsen toisen kanssa. 

Olen vastannut, että minua ei sinun menneisyytesi kiinnosta ja tämä loppuu nyt, koska minulle tuli olo, että olen ostanut pilalle revitellyn auton joka minun pitäisi omin kustannuksin korjata.

Ei ole minun velvollisuuteni se. Pannaan kiertoon parin koeajon jälkeen. Parempiakin löytyy, tosin naisista iso osa alkaa olla pilalla. Taidan hakea autoni ulkomailta.

Vierailija
16242/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Ehkä Jyrki ei suoraan sanottuna ole kuitenkaan kovin kiinnostunut jennistä. Jos Jyrki olisi tosi ihastunut Jenniin ja toivoisi tunteen olevan molemminpuolinen, yrittäisi hän jotenkin tehdä vaikutuksen häneen. Mielestäni se ei anna kumppanista kovin hyvää kuvaa jos hän lainaa rahaa ja on tarkka ravintolalaskun puolituksesta sentilleen.

Mulle tuli tämä sama mieleen, ikävä kyllä. Jos Jyrki olisi paritettu 22-vuotiaan fitnessmalli Jannican kanssa, hän olisi hakenut ne pihvirahat vaikka kuusta. Ja suunnittelisi jo asunnon ja auton ostoa. Miehet syytävät rahaa niille ketkä ei sitä ansaitse, ja heittäytyvät passiivisiksi miesvauvoiksi täyspäisten, asioistaan huolehtivien naisten kanssa. Nähty monta kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16243/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua tota oma asunto huumaa. Moni asuu vuokralla ihan perheetkin. Osa jopa omasta tahdostaan. Ei kaikki halua pankkilainaa 25vuodeksi

Ei kaikki halua epävarmuutta elämäänsä, milloin vuookranantaja hakuaakin ykskaks realisoida kämppänsä ja edessä on lapsiperheen ajolähtötilanne. Vuokranantajankin elämäntilanne voi muuttua tai uusi puoliso vaatii myymään, että saavat isomman kodin.

Ei ole kivaa olla vieraitten nurkissa ja armoilla. Oma tupa, oma lupa.

Vierailija
16244/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuresti ihmettelen ihmisten elämänkokemusta ja siitä kumpuavan havainnointikyvyn tasoa. Minulle oli ihan esittelyjakson perusteella selvää mikä Jyrki on miehiään, mutta suurimmalle osalle tarvitsi nähdä tätä tarinaa 10 jaksoa kunnes silmät aukesivat.

Jyrkin näköiset miehet joilla on normaalit sosiaaliset taidot, esim opettajan ammatti ja sitä kautta vakityö ja muutenkin elämä hanskassa + plussaa jos joku harrastus kuten jalkapallo ja siellä kavereita - niin heillä ei mitään ongelmia pariutua 40 ikävuoteen mennessä. 

Juuri tätä olen itsekin miettinyt. Samantien näki, että jotain mätää tuossa on. Jos noin ruusuisen kuvan maalaa, eikä tuohon päivään mennessä ole noita haaveitaan toteuttamaan päässyt, niin kellot kyllä soi. 

Tosiaan ihmeen kauan sai pidettyä näitä kulisseja suurelle osalle kansaa pystyssä. Jokohan heräisin todellisuuteen ja alkaisi tehdä asioille jotain eikä vaan itke seuraavaa kymmentä vuotta. Tää on hei tekijöiden maailma eikä tuollaiset laiskojen loisten

Vierailija
16245/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on kerrottu, että Jyrkin asunto on vuokrakämppä? Vai tiedätkö asian varmuudella? 

Jyrki on sanonut, että häneltä ''ei sitten tule autoa eikä asuntoa'', niin kyllä tuo rivien välistä vahvasti viittaisi siihen, että Jyrkillä ei ole omistusasuntoa, hän ei ole säästänyt omistusasuntoa varten eikä hänellä vaikuttaisi olevan tavoitteenakaan saada omistusasuntoa/asuntolainaa. Halusi sillä töksäytyksellä ampua Jenniltä turhat tulevaisuuden toiveet alas.

Tuo kuulosti hyvin ihmeelliseltä nelikymppisen suusta. Jyrki on kuin luovuttanut elämän suhteen, vielä olisi aikaa kääntää suuntaa. Mutta tuollainen näköalattomuus on kyllä pahinta, ehkä isot velat (jostakin) maksettavana?

Vierailija
16246/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat eroperheestä. Jenni käynyt toisenasteen koulutuksen. Jyrkin koulutuksesta ei tietoa. Jennillä työpaikka. Jyrkillä kaksi työpaikkaa. Molemmilla asunto. Miksi Jenni on jotenkin muka paremmin pärjännyt elämässään?

Eihän hän olekaan. Palstan kirjoituksista tulee outo viba, kun täällä jauhetaan kymmeniä sivuja yhden osallistujan huonosta taloudenhoidosta ja koulutuksesta. Siis oikeasti mitä hittoa? Missä on keskustelu Tainan tai Matin vastaavista?

Onko keskustelua käymässä Jenni ystävineen? Miksi rahoitusalan minipalkoilla työskentelevä Jenni on joku talouden mallioppilas muuten kuin ilmeisesti säästämisrutiinin suhteen? Hänhän oli lisäksi ostelemassa timantteja tuosta vain lyhyen suhteen jälkeen.

Voihan parisuhteen alussa tehdä pelisäännöt, että aletaan säästää tavoitteelisesti tästä lähtien. Mikä tässä on ongelma? Ongelma on, että Jy

Keskustelupalstalla ihmiset saa keskustella aiheesta. Sinä et sitä päätä mistä täällä keskustellaan. Jos ei miellytä, voit klikata itsesi pois sivustolta. Tainan ja Matin talouden hoidossa ja koulutuksessa ei käsittääkseni ole ohjelmassa ilmennyt mitään ihmetyksen aiheita, niin miksi siitä pitäisi puhua? Monia ihmetyttää Jyrkin hällä väliä asenne raha-asioihin ja esim. omaan terveyteen kun haluaa perustaa perheen. Kyllä sitä saa ihmetellä.

Vierailija
16247/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on kerrottu, että Jyrkin asunto on vuokrakämppä? 

Jyrki on sanonut, että häneltä ''ei sitten tule autoa eikä asuntoa'', niin kyllä tuo rivien välistä vahvasti viittaisi siihen, että Jyrkillä ei ole omistusasuntoa, hän ei ole säästänyt omistusasuntoa varten eikä hänellä vaikuttaisi olevan tavoitteenakaan saada omistusasuntoa/asuntolainaa.

Tämäkin on täysin ok, jos joku ei koe omistusasunnon hankkimista tärkenä. Samoin on erittäin järkevää, ettei hanki keskituloisena palkansaajana autoa, jos asuu kaupungissa jossa on hyvä joukkoliikenne ja jos auton käyttö ei ole välttämätöntä.

Vuokralla asuminen ja autottomuus on täysin ok, mutta sellaista henkilöä ei kannata naittaa omistusperheasunnosta ja kahden auton perhearjesta haaveilevalle.

Eikö näiltä hakijoilta ole kysytty yhtään tarkemmin tulevaisuuden suunnitelmista? Sehän vaihtelee paljonkin, minkä kukin kokee hyväksi ja tavoiteltavaksi perhearjeksi, ei riitä yksin perheen haluaminen, kun tarvitaan kaksi ihmistä pyörittämään ja rahoittamaan sitä, muuten mies voi jäädä vain siittäjän rooliin.

On alkanut epäilyttämään, että tietävätkö asiantuntijat osallistujista yhtä vähän, kuin mitä esittelyjaksossa kerrotaan.

Vierailija
16248/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha-asioita ei ole KOSKAAN käyty läpi tällaisella tyylillä, ei sarjassa eikä etenkään palstan keskusteluissa. 

Yhtäkkiä onkin suuri asia, jos joku osallistuja on pätkätöitä tekevä opettaja. Näitä on varmaan vähintään joka kaudella! Nyt myös palstalla kauhea mesoaminen tällaisen (kuulemma) holtittomasta elämäntyylistä ja rahankäytöstä, vaikkei mitään muuta olla nähty sarjassa kuin Jennin jatkuva puhe rahasta ja kuinka nelikymppisellä pitäisi kuulemma olla vakituinen työ ym. Pikkuisen mietityttää ketkä täällä oikein motkottavat Jyrkistä ja miksi se ketään sarjan seuraajaa kiinnostaa, etenkin kun ihan tavanomainen tilanne näyttää olevan vs. sarjan muut/aiemmat osallistujat. 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat eroperheestä. Je

No jaa, ystäväsi. jonka lapsi käveli noin vaan opettajaksi taitaa olla itsekin opettaja.

Vierailija
16249/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua tota oma asunto huumaa. Moni asuu vuokralla ihan perheetkin. Osa jopa omasta tahdostaan. Ei kaikki halua pankkilainaa 25vuodeksi

Miksi joku haluaisi maksaa vuokraa 25 vuotta (ja monta kymmentä vuotta sen päälle)?

Vierailija
16250/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku haluaisi maksaa vuokraa 25 vuotta (ja monta kymmentä vuotta sen päälle)?

No kun tässä maassa on pakko asua jossain, ei täällä muuuten pärjää-

Vierailija
16251/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajan ansiosidonnainen päiväraha lienee samaa luokkaa kuin Jennin kuukausipalkka vakuutusyhtiössä.

Aikoinani ostin seurustelukumppanini kanssa asunnon puoliksi, pesämunana ainoastaan minun säästöt. Miehellä oli tili tyhjä, hän opiskeli yliopistossa ja rahat oli hassannut autoihin ja muuhun "miehekkääseen". Niin vaan kävi, kuten tiesinkin, että mies oppi ihan itse ottamaan vastuuta talousasiosta, kun oli selkeä tavoite tulevaisuuteen. Maksoi vuosien mittaan minulle velkansa ja akateemisesti koulutettuna on tienannut tuplasti tai triplasti enemmän kuin minä ja säästöjä kertynyt tietenkin. 

Tuo on ehkä vähän eri asia, kun olette ilmeisesti olleet nuorehkoja, toinen vasta opiskelija ja akateeminen ura edessä. Jenniä tuntuu kalvavan suuresti, että Jyrki nelikymppinen eikä vakityötä yms. Nyt viimeisimmässä (ennakko) jaksossa taas hyvinkin suoraan sanoi, että eipä tiedä montaa nelikymppistä, joka tuossa tilanteessa. Ja toivoi että Jyrki hakisi töitä edes jostain, vaikka oman alan ulkopuolelta. 

Vierailija
16252/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun tässä maassa on pakko asua jossain, ei täällä muuuten pärjää-

Tottakai. Mutta vastaus olikin sille joka ihmetteli miksi kukaan haluaisi asuntolainaa.

Vierailija
16253/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakkomielle Jennillä on VAKItyöstä? Eihän se takaa hyvää tulo-/elintasoa. 

Ja kyllähän oikeassa avioliitossa talous on yhteinen, eikä puhuta mistään elättämisestä.

Omaan silmääni kyse ei ole juuri nimenomaan vakityöstä vaan kokonaisuudesta ja asenteesta. Jyrkistä ei vaan välity sellainen kuva että hän olisi uransa ja oman kehittymisensä suhteen sillä tavalla aktiivinen, eteenpäin pyrkivä, suunnitelmallinen jne. mitä voisi olettaa jos puhutaan perinteisistä rooleista ja ylipäätään siitä että pitäisi perhettä perustaa ja olla toiselle tukena ja turvana.

Ei tuokaan vastaa sitä perinteistä suomalaista pre-boomer- mallia. Nimittäin siinä juuri "suutari pysyi lestissään". Äijät tekivät 40v työuraa saman työnantaja palveluksessa, usein vieläpä samoja hommia, ja erottiin eläkeiän tullessa vastaan firman kultakello ranteessa.

Saattoi kyllä olla kunnia-asia ettei vaimon tarvitse lähteä töihin vaan keskittyy kodin hoitamiseen, mutta se ei niinkään johtunut taloudellisesta riippumattomuudesta, vaan siitä että elettiin nuukasti suu säkkiä myöten. Ei pahemmin matkustelu ja vaatteet kiersivät lapsilla isommilta pienemmille tarvittavin paikkauksin varustettuna. Osa neuvottiin tai ommeltiin säästösyistä itse. Naisen paikka loistaa oli loihtia jotain maistuvaa yksinkertaisista ja halvoista raaka-aineista, kokolihaa nähtiin pöydässä harvemmin.

Vierailija
16254/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei muuta sitä, että on loukkaava ja halveksuva kysymys. Matti sanoi että oli aikaisemmin aina päättänyt suhteen jostain ihan pikkujutusta. Asenne on, että hän on muita parempi ja ajattelee muista aina pahinta mahdollista ilman että yrittäisi ymmärtää toista. Halveksunta on merkki siitä, että suhde on tuhoon tuomittu.

---

Loukkaava ja halveksuva? Eikö kuitenkin aika olennaista parisuhteen kannalta saada tietää onko toinen mukana suhteessa edelleen? Kyse ei tällä kertaa ole pikkujutusta.

Matti ei laittanut noita tapahtumia liikkeelle mutta haluaa saada tietää missä mennään. Asia, joka Tainan olisi omasta aloitteestaan  hoitaa koska usein parisuhteessa ollaan kiinnostuneita sen toisenkin tunteista.

Vierailija
16255/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Ehkä Jyrki ei suoraan sanottuna ole kuitenkaan kovin kiinnostunut jennistä. Jos Jyrki olisi tosi ihastunut Jenniin ja toivoisi tunteen olevan molemminpuolinen, yrittäisi hän jotenkin tehdä vaikutuksen häneen. Mielestäni se ei anna kumppanista kovin hyvää kuvaa jos hän lainaa rahaa ja on tarkka ravintolalaskun puolituksesta sentilleen.

Itse uskoisin että on kiinnostunut, mutta ei vaan itse tajua kuinka törpösti toimii. 

16256/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en yhtään ihmettele, jos on nelikymppinen henkilö, joka ei *tällä hetkellä* ole vakituisessa työsuhteessa, vaan määräaikaisessa. Nimittäin voi hyvinkin olla, että henkilö on vaikka aiemmin asunut paikkakunnalla X, ja siellä ollut vakituinen työsuhde, mutta on halunnut muuttaa pois sieltä, esim. Juurikin omalle kotiseudulle ja siksi aloittanut uudella paikkakunnalla työt määräaikaisena sijaisena,kun ei niitä vakituisia työsuhteita ihan niin hirveästi ole tarjolla. Kuitenkin luokanopettajilla on tosi hyvä työtilanne, että ei tarvitse panikoida, jos ei ihan heti saa vakkari virkaa.

Itsekin olen isossa kaupungissa asuva nelikymppinen sairaanhoitaja ja elämäni aikana minulle on tarjottu vain kahdesti vakituista työsuhdetta, ja nekin oli sellaisista paikoista, joihin kukaan ei halua töihin. Toki silloin olisin varmaan saanut vakituisen työsuhteen heti valmistumisen jälkeen , jos olisin suostunut muuttamaan jonnekin Lapin syrjäkylään jonne ei kukaan muu suostu lähtemään.

Vierailija
16257/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on perinteinen koettu tapana kartuttaa omaa varallisuutta. Vuokra tietysti kartuttaa vain vuokranantajan kukkaroa ja kun jossain on pakko asua niin moni mielummin laittaa rahaa omaan "säästöön" kuin antaa jollekin muulle.

Vierailija
16258/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyrki istuu nurmikolla ja vääntää itkua "tuntuu, et mie en oo hänen veronen".

Just näin Jykä. Et olekaan niin kauan kuin joudut vippaamaan rahaa seuraavaan tilipäivään asti. 

Ota itseäsi niskasta kiinni.

Jenni tuskin sai lisää luottamusta Jyrkistä tolla vollottamisella. Oli kyllä empaattinen mutta sisimmässään luultavasti mietti että voi voi, mies istuu tossa itsesäälin vallassa

Vierailija
16259/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenni tosiaan toivoi, että Jyrki hakisi töitä joltain muulta kuin omalta alaltaan. Sitten Jenni kertoi kieltäneensä Jyrkiä hakemasta opettajan töitä Helsingistä. Varsin omituisia vaatimuksia tällä naisella. Helsingin suunnalta saisi kokemusta omaavana ja vieläpä miehenä paljon paremmin opettajan töitä kuin Kotkassa. Kokopäiväisiäkin töitä on paremmin. Ja myös sivutöitä korvaamaan pitempää kesätaukoa. Kyllä Jenni voi suoraan puhujana varmasti sanoa, että ota oma  asunto täältä ja että suoraan emme muuta yhteem

Vierailija
16260/30018 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ihmettelen minäkin, että mikä ihmeen peikko se asuntolaina on. Asumisesta täytyy joka tapauksessa maksaa paljon joka kuukausi, lainan lyhennystä+vastikkeet tai vuokraa. Vuokra menee asunnon omistajalle, joka karrruttaa sillä omaa varallisuuttaan. Asuntolainasta osa menee pankille eli korot, mutta loppuosa maksusta muuttuu itse omistetuiksi neliöiksi asunnosta. Viime vuosiin asti asuntojen hinnat on vielä nousseet, niin on itse päässyt hyötymään myös arvonnoususta. Täytyy kuitenkin mitoittaa asuntolaina niin, että lyhennykset on linjassa omien tulojen kanssa. Ja valita asunto niin, että sen arvo säilyy tulevaisuudessakin. 

Ketju on lukittu.