Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Huvittava jättinalle Tainalla sohvalla. Ehkä parempi jatkaa elämää omassa turvasatamassa muhkupanta päässä ja nallea halaillen.
Vierailija kirjoitti:
Tainan ja Matin tilanteesta tulee outo ja hämmentävä kuva, on mahdoton saada kiinni mistä heillä ja Tainalla on nyt oikein kyse. Onko tuotanto päättänyt leikata pois kohdat, joissa asiat selitetään? Vai mitä kummaa? Toivottavasti ohjelman päätyttyä antavat haastattelun, että mitä oikein oikeasti heillä tapahtui.
Joo, tuo on kyllä todella epäreilua Mattia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni paljon parjattu Matin "kylmyys ja haastaminen" ei näy ohjelmassa mitenkään. Epäilen, että Taina on vain eri tyylinen ihminen, eikä ymmärrä esimerkiksi Matin sanontoja ja kokee kaiken väärällä tavalla. Luulen, että Matti vain letkauttelee asioita, eikä tarkoita niitä vakavasti otettaviksi. Taina taas ottaa kaiken kirjaimellisesti. Tunnen erään Tainan tyylisen ihmisen ja hänen seurassaan pitää olla hyvin varovainen, ettei hän loukkaannu turhasta.
Hyvä esimerkki on se "kylmä ihminen". Minä tajusin kyllä mitä Matti asialla tarkoitti, mutta Tainalle tuolla oli toinen merkitys ja hän järkyttyi. Tarvitsisi enemmän Hain kaltaisen lempeän henkilön jota ei koe niin uhkaavaksi.
Onko se Taina tehnyt koko ohjelman aikana muuta kuin itkenyt? Olen niin samaa mieltä siitä monen muun kanssa täällä, ettö tuotannolta iso moka kun on Tainan tähän ohjelmaan valinnut. Eikö tuollainen yliherkkyys ja lukkoon meneminen muka tule esiin haastatteluissa? Muutenkin Tainan seuraaminen on ollut tuskastuttavaa: tekisi mieli huutaa, että "Yritä edes!!". Toinen menee naimisiin, tietää mihin joutuu eli olemaan vieraan ihmisen kanssa eikä edes yritä tutustua, käyttäytyä nätisti tai osoittaa millään tavavalla olevansa kiinnostunut siitä, minkälainen ihminen tässä nyt sitten on. Koko ajan minäminäminä ja minun ahdistukseni, minä haluan olla yksin. Jo hyviiin käytöstapoihin kuuluu olla kohtelias ja ottaa muut ihmiset huomioon - tässä tapauksessa kyseessä on aviomies!
Muistan miten jossain alkupään tuotantokauden jaksossa joku mies puhui niin kauniisti. Hän sanoi, että hän on tehnyt tilaa elämässään uudelle ihmiselle ja odottaa nyt kiinnostuneena, minkälainen nainen sieltä mahtaa tulla (ihan alkujaksoissa siis). Se oli niin ihanasti ilmaistu: tehdä elämässään tilaa toiselle. Sitä nämä naiset eivät tee. Yksi itkee, toinen kertoo miten hän haluaa tulla kohdatuksi ja kolmas tekee toiselle tilaa yhden vaatekaapin hyllyn verran.
Eikö tuotanto yhtään keskustele osallistujien kanssa siitä, mitä on tulossa? Että siellä on toinen ihminen, hyvine puolineen ja vikoineen? Ihminen jota kannattaisi kuunnella ja ottaa selvää, minkälainen tämä on!?!
Tarvittaisiin ammattitaitoisia parisuhdeterapeutteja jotka analysoisivat ongelmakohtia tyyliin "Sanoit näin ja näin, mutta jos tarkemmin ajattelee, niin etkös vaan ylireagoinut yhteen sanaan?". Ja EI mitään Kanalan kaltaisia fraasikoneita, niinkuin joku täällä sanoi.
Annan tuijottava katse kameraan on kuin crazy woman. Ja alussa oli kuitenkin erittäin hempeän ja iloisen näköinen.
https://www.suomi24.fi/viihde/sukset-jo-ristissa-ensitreffit-alttarilla…
Jakson 8 henkilöhaastatteluissa tuijottaa hillittynä ja yliasiallisena kameraan ja voisin kuvitella hänen pitelevän selkänsä takana suurta leipäveistä.
Vierailija kirjoitti:
Anna pitää tosi kivoja vaatteita. Silmä lepää.
Hyvä maku Annalla tosiaan, ja hoikka voi käyttää kaikenlaisia malleja. Esimerkiksi se oranssi toppi oli minusta tosi kaunis.
Oisko ollu paremmat parit: Jenni ja Matti sekä Taina ja Jyrki??
Vierailija kirjoitti:
Matti halusi Sara Siepin. Omien sanojensa mukaan. Sen jälkeen Tainan tunteet Mattia kohtaan viileni. Matti tietysti, muka heitti sen 'vitsillä', mutta kaikki kyllä ymmärtää että sen huumorin sisään piiloutui totuus. Toisin sanoen Matti antoi ymmärtää, että joutuu nyt 'tyytymään' Tainaan. Lisäksi Matti kertoi, että on empatiakyvytön ja tunnekylmä joka kyllästyy nopeesti naiseen ja lemppaa sen pellolle. Pitäiskö näiden perusteella rakastua kyseiseen henkilöön.
Höpöhöpö. Matti meni naimisiin ihmisen kanssa, joka ei olisi halunnut olla hänen kanssaan edes häämatkaa loppuun ja oli täysin valmistautumaton koko ohjelmaan, eikä varmaan edes ollut ajatellut asiaa ihan loppuun asti. Siihen nähden Matti on ollut aivan mahtava. Kuinkahan moni jaksaisi noin hienosti käyttäytyä kun tulee käytännössä nolatuksi TV:ssä koko "kansan" edessä. Varmasti myös Matilla itsetunto kovilla kun ei edes saanut minkäänlaista mahdolisuutta parisuhteeseen, että niin kauhea oli.
Minusta on hienoa jos mies näyttää tunteitaan, mutta Jyrkin itkeminen kyllä menee jotenkin jo yli. Tulee lapsellinen vaikutelma.
"Matti ei ole ymmärtäväinen. Hän on itse ollut luomassa tilannetta ja jos olisi ymmärtäväinen, olisi ymmärtänyt olla luomatta tilannetta ylipäätään tai osannut pakittaa ja tukea toista, kun huomaa, että metsään meni.
Itse nuorena sain paniikkihäiriön tuollaisen tyypin kanssa ja hyperventilaatiokohtauksen ensimmäistä kertaa elämässäni tilanteessa, jossa hän "haastoi" minua. Totta kai hän oli rauhallinen ja jopa järkähtämätön, mikä ulkopuolisesta voi vaikuttaa vakaudelta. Sai jopa pariterapauttimme käännettyä puolelleen, vaikka mentiin sinne siksi, että minua kohtaan oli tehty fyysistä väkivaltaa, josta oli ollut tuoreeltaan mustelmat nähtävissä (ei heidän, mutta ylipäätään toisen terapeutin). "
Vieläkö sinä jaksat jankuttaa omista kokemuksistasi täällä. Tämä on EA keskustelu, ei kenenkään terapiaistunto. Sivukaupalla samaa Matti sitä ja tätä, kun minä kerran nuoruudessa koin niin ja näin. Tuskin edes tunnet koko ihmistä, ei hän ole sinun menneisyyteen syypää.
Olenko oivaltanut oikein : Jyrki ei siis ole vain kesälomalla vaan hän on työtön?
Terapiasessio oli tarpeeton, parin yhdessäolo olisi pitänyt katkaista jo aikaisemmin
Niin se vaan karisi hauskuus Jennin ja Jyrkinkin unelmahötöstä. Olihan tämä odotettavissa. Ei ole Jyrki Jennille tarpeeksi. Ihan turha Jyrkiä soimata. Hänellä vaan ollut erilainen elämä esim. töiden suhteen kuin Jennillä. Jennin jatkuva päteminen ja jeesustelu säästöistä, omista asunnoista sun muusta on ärsyttävää. Kuukauden tuntenut Jyrkin ja sen hetken perusteella alkaa tekemään johtopäätöksiä Jyrkin tulevaisuudesta että voiko lapsia suunnitella jne. Piikittelee kuinka vanhemmalla miehellä ei ole sitä eikä tätä.
Kotitöitä jakelee kuin lapselle ja itkee marttyyrina kun ei mies osaa tehdä niitä oikein eli hänen tyylillä.
Ei ole kumpikaan täydellisiä mutta enemmän on sympatiat Jyrkin puolella. Toivottavasti löytää kivan, lempeän ja rennon naisen elämäänsä jonka kanssa perustaa perheen, oli sitä vakivirkaa tai ei.
Tämä formaatti on eettisesti kyseenalainen!
Taina vaan pakeni ja pakeni. Olisipa yrittänyt kertoa edes jotain. Nyt onneksi asiantuntijat tajusi ei ole hyväksi Tainan terveydelle jatkaa ohjelmassa ja ihan nätisti puhui Matista siinä sohvalla. Ei varmasti ollut helppoa myöskään miehelle kun nainen romahtaa aivan täysin. Asiantuntijat jutelkaa useimmin parien kanssa jotta ei kävisi noin.
Tätä kautta katsellessa olen kokenut niin suurta myötähäpeää ainakin kolmen sarjassa olevan naisen vuoksi, että oikeasti toivon, että koko ihmiskunta menee sukupuuttoon. En halua nimetä ketään, mutta ihan oikeasti... joskus pitää itse katsoa peiliin ja rehellisesti. Jotenkin olen järkyttynyt oikeasti, että mistä vtun pystymetsästä nuo on revitty tuonne. Anteeksi myös avautumiseni. En ole vielä katsonut koko sarjaa, pahasti jälkijunassa katselen, mutta enpä usko että heidän luonteensa siitä muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Oisko ollu paremmat parit: Jenni ja Matti sekä Taina ja Jyrki??
Jenni olisi hyvinkin voinut tykätä Matista, joka vaikuttaa tekevän kovasti töitä ja suhtauvan uraansa vakavasti, siinäkin sellainen perinteisempi kuvio. Huumorintajut eivät ehkä heillä kohtaa mutta molemmat ovat pragmaattisia ja voi olla että Jenni saisi hassuteltua Matin vähän rentoutumaan.
Taina ja Jyrki ovat ainakin molemmat sellaisia herkkiä ihmisiä, jolla on lapsuudentraumoja. Vaikea sanoa osaisivatko kokemustensa takia tukea toisiaan vai olisiko meillä kaksi haurasta ihmistä samassa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Juhannuksena olivat olleet yhdessä noin kuukauden. Jyrki oli tehnyt kerran ruokaa...Ihminen sanoo, ettei ole järjestelmällinen eikä hänestä sellaista tule. Tuolla ei mitenkään voi olla opettajan koulutusta.
Kuule opettajia on ihan kaikenlaisia, nimimerkillä paperit sekaisin jo kohta 20-vuotta. Ei tuolla Jyrkillä silti taida koulutusta olla, koska muuten olisi ihan varmasti vakiduunissa.
Miehellä voi olla velkainen asunto ja auto on naiselle tärkeää. Kun kukaan ei tiedä alussa toisen raha-asioista mitään. Miksi kuukauden tuntemisen jälkeen jo tehdään siitä suuri numero.
Muuten ihan hyvä idea, mutta Jyrki ei tosiaan ollut menossa Pappa Muurisen kanssa naimisiin. Kyllä kai se auttaa jos tulee perheenjäsenten kanssa toimeen, mutta aika riski kuitenkin. Voihan olla että jalkapalloperheessä kasvanut Jenni ei esimerkiksi olisi halunnut vielä puolisoakin tuon harrastuksen piiristä. Perinteisistä arvoista molemmat tykkäävät, mutta ei ole sitten selvitetty mitä ne arvot ovat. Nyt Jyrki jota on lytätty edellisissä suhteissa, on taas tilanteessa jossa ei täytä vaimonsa kriteerejä. Siistiys - sotkuisuus, laiskuus - kunnianhimoisuus, rahan kuluttaminen - säästäminen: aika monta perusjuttua on ristissä. Huumorintaju toki on yksiin.