Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että voi olla rasittavaa, kun lupautuu auttamaan jotain, niin tämä sanelee miten tehdään

Vierailija
12.10.2025 |

Vanha sukulaiseni pyysi tai ei antanut vaihtoehtoa kieltäytyä ikkunoiden pesusta. Ensinnäkin vihaan lasien pesua, enkä muista koska olisin pessyt omani. No menin sitten pesemään näitä ikkunoja ja otin mukaani omat välineeni, koska en tiennyt millaiset oli paikanpäällä. Kävi sitten ilmi, että omani eivät käyneet vaan ikkunat piti pestä rätillä, jolla ne oli pesty 50 vuotta. Samoin kuivaukseen ei saanut käyttää lastaa, vaan ne kuivattiin kuten hän halusi. Jos pyytää apua, olisi ihan kohteliasta antaa auttajan tehdä asia omalla tavallaan. Tietenkin eri jos kyseessä on jokin mikä menee pilalle, jos tehdään ihan väärin. Lasienpesu ei ole kuitenkaan maailman vakavin asia. 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuonhan sinä kerroit hänelle. Kiva kun rohkeasti annoit palautetta suoraan henkilölle itselleen etkä vain valita palstalla.

Vierailija
2/17 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi kuvitellakaan tilannetta, että menisin pesemään toisen ikkunat, jos omat olisi pesemättä.

Ja jos auttaisin niin omalla tavallani. Ikkunapesimellä ja kuivauslastalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/17 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen.  Tuossa yksi syy,  miksi en koskaan suostunut vanhemmilleni siivoojaksi.  Joutuivat hankkimaan palvelun yksityiseltä ja nehän kyllä siivoaa koko huushollin vaikka hammasharjalla, kunhan asiakas vaan maksaa. Tuntityönä kun laskuttavat. 

Vierailija
4/17 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi tuollainen kaveri. Hänelle ei riitä, että antaa jotain, vaan pitää olla yhtä hyvää, kuin minulla itselläni. 

Viimeisin oli, että tarjosin lähes uutta sadetakkia ilmaiseksi. Minulla oli muotivaatteita päällä. Hän melkein nauraen kieltäytyi. Tiedän, että hänellä on pulaa rahasta.

Vierailija
5/17 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yksi tuollainen kaveri. Hänelle ei riitä, että antaa jotain, vaan pitää olla yhtä hyvää, kuin minulla itselläni. 

Viimeisin oli, että tarjosin lähes uutta sadetakkia ilmaiseksi. Minulla oli muotivaatteita päällä. Hän melkein nauraen kieltäytyi. Tiedän, että hänellä on pulaa rahasta.

Ei ikinä kiitollisuutta mistään. Siksi en anna hänelle mitään enää. Olkoon ilman. Haluaa mansikat kakun päältä. En kai anna asioita ilmaiseksi, jotka kelpaisivat minulle itsellenikin?

Vierailija
6/17 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun yks tuttu olisi antanut sadetakin minulle. Miksi olisi ottanut kun minulla on jo sadetakki? Vie vaan turhaa tilaa.

Vierailija
7/17 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet ovimatto?

Vierailija
8/17 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei koskaan kannata auttaa velvollisuudesta, vaan siksi, että haluaa. Ei myöskään voi odottaa minkäänlaista kiitosta autettavalta. 

Vierailija
9/17 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se työn vastaanottaja kertoo miten haluaa että toimitaan. Minun ikkunat yksi taukki pilasi lastalla naarmuttamalla, ei ilmeisesti osaa pestä edes omia ikkunoitaankaan ja tarjoutui pesemään muiden. Sen jälkeen pesin aina itse.

Vierailija
10/17 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä täällä uliset, ap?

Vierailija
11/17 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi kuvitellakaan tilannetta, että menisin pesemään toisen ikkunat, jos omat olisi pesemättä.

Ja jos auttaisin niin omalla tavallani. Ikkunapesimellä ja kuivauslastalla. 

Ehkä perintöjen toivossa?

Vierailija
12/17 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai se työn vastaanottaja kertoo miten haluaa että toimitaan. Minun ikkunat yksi taukki pilasi lastalla naarmuttamalla, ei ilmeisesti osaa pestä edes omia ikkunoitaankaan ja tarjoutui pesemään muiden. Sen jälkeen pesin aina itse.

Jopas jotakin. Sittenhän hänellä oli timanttilasta.

Vierailija
13/17 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttavani kertoi, että yksi hänen nuoremi sukulaisensa halusi tulla auttamaan siivouksessa, koska tuttavani on toistaiseksi aika heikossa fyysisessä kunnossa. Tuttavani oli sanonut, että hän ottaa ulkopuolisen maksullisen siivooja, mutta ei ollut vielä ehtinyt sopia siivouskerroista. Ei ollut auttanut, sukulainen oli tullut ja alkanut touhuta. Kun tuttava oli taas sanonut, ettei tarvitse tai halua apua, niin sukulainen oli motkottanut, että tuttavani on samanlainen kuin muutkin vanhemmat sukulaiset, jotka eivät halua apua, vaan yrittävät tulla itsenäisesti toimeen niin kauan kuin mahdollista.

Ymmärrän tuttavaani erittäin hyvin. Jokaisen ihmisen koti on yksityisaluetta eikä sinne mennä kutsumatta huushollaamaan, vaikkei siellä mitään salaisuuksia olisikaan. Tuli jopa mieleeni, mitkä taka-ajatukset tuolla nuoremmalla sukulaisella oli, kun kutsumatta piti tulla nuohoamaan toisen kotia. Ei suinkaan norkoile perintöjä, kun tietää, ettei tuttavallani ole enää elossa ketään, jolla olisi oikeus perintöön ilman testamenttia. 

Vierailija
14/17 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi otat toisen pesemään ikkunasi, jos pystyt pesemään ne itse? 

Vierailija
15/17 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuttavani kertoi, että yksi hänen nuoremi sukulaisensa halusi tulla auttamaan siivouksessa, koska tuttavani on toistaiseksi aika heikossa fyysisessä kunnossa. Tuttavani oli sanonut, että hän ottaa ulkopuolisen maksullisen siivooja, mutta ei ollut vielä ehtinyt sopia siivouskerroista. Ei ollut auttanut, sukulainen oli tullut ja alkanut touhuta. Kun tuttava oli taas sanonut, ettei tarvitse tai halua apua, niin sukulainen oli motkottanut, että tuttavani on samanlainen kuin muutkin vanhemmat sukulaiset, jotka eivät halua apua, vaan yrittävät tulla itsenäisesti toimeen niin kauan kuin mahdollista.

Ymmärrän tuttavaani erittäin hyvin. Jokaisen ihmisen koti on yksityisaluetta eikä sinne mennä kutsumatta huushollaamaan, vaikkei siellä mitään salaisuuksia olisikaan. Tuli jopa mieleeni, mitkä taka-ajatukset tuolla nuoremmalla sukulaisella oli, kun kutsumatta piti tulla nuohoamaan toisen kotia. Ei suinkaan norkoile perintöjä, kun tietää, ettei tuttavallan

Kiva tarina. Kaikki ajattelee pahaa kaikista. Miksi tässäkään tarinassa ei pidetty kiinni omista rajoista? Murtautuiko sukulainen sisään?

Vierailija
16/17 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyn valmiin otanko omat siivousvälineet vai löytyykö ne valmiiksi. Mielelläni teen asioita sillä tavalla joka on autettavalle mieluinen. 

Vierailija
17/17 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin. Heittäydyitkö lopuksi kynnysmaton virkaa toimittamaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme