Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Niin ja Hai olisi tykännyt kun Taina on rauhallinen, ei hyökkää niin kuin Anna päällepäsmärinä. On päikkytäti, semmonen sopivan kuunteleva hänelle. Sama matka ois ollut Tampereelta Hain luo kun Ouluun
Mut ei voi mitään kun ns. asiantuntijat on vetänyt parit arvalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina kuvitellut, että onpa ihmiset outoja, kun ne kuvittelee, että täällä jonkun läheinen poistelee viestejä, mutta nyt on kyllä pakko sanoa, että Matin kohdalla epäilen tälläistä. Kaikki viestit, joissa Matista on kerrottu hänen omin sanoin jotakin ei niin imartelevaa on poistettu.
Ei siis ole edes spekuloitu mitään, vaan kerrottu ihan Matin omin sanoin asioita.
Matti kertoo, että hänen sisko ja äiti on hänet ilmoittaneet ohjelmaan.
Matti kertoo, että kokee olevansa osasyyllinen Tainan olotilaan, koska ei ole päästänyt tätä helpolla, mutta ei siltikään tunne syyllisyyttä. Matti haastaa tuoreen (ja ventovovieraan) vaimonsa jo häämatkalla. Kuka haastaa juuri tapaamansa ihmisen, varsinkin , jos haluaa tehdä tähän hyvän vaikutuksen?
Sairasta. Ihminen on tuntenut toisen muutaman päivän ja alkaa "haastamaan". Mitä jos olis nyt odottanut vaikka pari kuukautta ja alkanut sitten "haastamaan" jos ei muuten vastauksia olisi tullut. Luulen kyllä, että taina on varmasti vastannut Matin kysymyksiin.
Ja jos toista pitää jatkuvasti haastaa, on parempi vain luovuttaa. Tuossa tuksin kummallakaan on hyvä olla.
Ihmettelen kyllä, että Matti sanoo, että kokee olevansa osasyyllinen Tainan fiiliksiin, mutta ei siltikään tunne mitään syyllisyyttä, vaikka sanoo, ettei tehnyt matkaa(avioliittoa/tutustumista) tainalle helpoksi.
Eikö tuossa tilanteessa, että mennään ventovieraan kanssa naimisiin, pitäisi yrittää lähestyä sitä toista muuten, kuin haastamalla. Ymmärrän, jos tuollaista tapahtuu ihmissuhteissa myöhemmin, mutta että heti aletaan "haastamaan" vasta tavattu ihminen.
Kai tuossa tilanteessa suurin osa juoksisi karkuun.
Onneksi tuotto päättyi ja Taina pääsee toipumaan.
Matti on looginen, pitkäkti järjellä pelaava ihminen, hänelle haastaminen voi olla osa toiseen tutustumista. Taina taas vaikuttaa hyvin pitkälti tunneihmiseltä joka hyvinkin tarkkaan kiinnittää huomiota sanavalintoihin ja niihin liittyviin mielikuviin. Hankala yhtälö joka vaatisi molemmilta kompromissia, olkoonkin että Taina ei taustansa takia taida siihen kauheasti pystyä.
Olen tavannut elämäni varrella muutaman tuollaisen Jyrkin. Eivät ole kai kunnolla eriytyneet äidistään ja olettavat aikuisenakin saavansa puolisolta paapomista. Pahinta on tuo rahan pummaaminen. Onkohan sellaista naista olemassakaan jolle tuollainen olisi ok. Vinkki Jyrkille: Jos rahat ovat tiukassa, niin silloin ei mennä Manhattan Steak Houseen syömään. Syödään se ateria kotona. Vaimo lepytellään siten, että on varaa mennä sinne syömään, hoidetaan hommat ja nostetaan kalsarit lattialta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matti ja Taina istuu penkillä ja Matti keroo haastavansa Tainaa.
Mitä tuo haastaminen oikein on? Ihan suomalainen olen mutten ymmärrä tällaista sanontaa ollenkaan.
Onneksi et ole tavannut tuollaista. Provosoi tiettyä reaktioa hakien tai painostaa tunnustamaan jotain olematonta, testaa reaktioita tms. inhottavaa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
"Olen kotoisin Oulusta ja yllättävän moni mies siellä on kylmä ja joka haluaa haastaa sekä puhetyyli/murre lisää tätä kovaa pintaa. Matti voi tuntua kolkolta sen vuoksi, että on Oulusta.
Tähän lisänä jos olisi vaikkapa nepsyä niin kattaus olisi kylmääkin kylmempi."
Juu, ja hämäläiset on hitaita ja savolaiset kieroja, vai mitä.
Jestas että pitää olla yksinkertainen ihminen kun tekee tällaisia yleistyksiä.
Niin, empä tiedä, kyllä eri puolilla Suomea asuvilla ihmisillä on hieman erilainen tyyli olla ja elää. Itse olen Etelä-Suomesta kotoisin, mutta asunut Oulussa kymmeniä vuosia ja tosiaankin tunnistan tuon miestyypin täältä. Ei niin yleinen, mutta sen verran että useampaan samanlaiseen haastajaan olen törmännyt, sattumaa tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matti ja Taina istuu penkillä ja Matti keroo haastavansa Tainaa.
Mitä tuo haastaminen oikein on? Ihan suomalainen olen mutten ymmärrä tällaista sanontaa ollenkaan.
Onneksi et ole tavannut tuollaista. Provosoi tiettyä reaktioa hakien tai painostaa tunnustamaan jotain olematonta, testaa reaktioita tms. inhottavaa käytöstä.
Ja ihan minimissään väittelee kaikesta, haluaa olla vastapuolella eikä rinnalla.
Jennin reaktiot Jyrkin itkemisiin ovat olleet paljon puhuvia. On ollut selvästi vaivaantunut ja hämmentynyt, että jo noin tuoreessa suhteessa tv-kameran edessä ihan itkee.
Vieläkö joku uskoo että Jenni ja Jykä hakee yhdessä asuntolainaa . Niinhän joku mietti kun Jennin asunto oli myynnissä.
Vain sadistit haastaa jo ennestään rikkinäistä ihmistä ja eivät tunne siitä syyllisyyttä - mutta kaikella on tarkoituksensa
Ehkä Taina voi nyt viimeinkin aloittaa paranemisprosessinsa kun kaikki pinnan alla kytenyt p aska tuli pinnalle.
Vierailija kirjoitti:
Olen tavannut elämäni varrella muutaman tuollaisen Jyrkin. Eivät ole kai kunnolla eriytyneet äidistään ja olettavat aikuisenakin saavansa puolisolta paapomista. Pahinta on tuo rahan pummaaminen. Onkohan sellaista naista olemassakaan jolle tuollainen olisi ok. Vinkki Jyrkille: Jos rahat ovat tiukassa, niin silloin ei mennä Manhattan Steak Houseen syömään. Syödään se ateria kotona. Vaimo lepytellään siten, että on varaa mennä sinne syömään, hoidetaan hommat ja nostetaan kalsarit lattialta.
Sitten hän alkaa vielä sisällään inhota vaimoa, kun tekee "vaimon mieliksi" ja menee sinne ravintolaan, mihin ei ole varaa. Ja lopulta valittaa sitä, että vaimo ei pidä häntä riittävän hyvänä.
Vierailija kirjoitti:
Jennin reaktiot Jyrkin itkemisiin ovat olleet paljon puhuvia. On ollut selvästi vaivaantunut ja hämmentynyt, että jo noin tuoreessa suhteessa tv-kameran edessä ihan itkee.
No ei se itkeminen mutta se pummaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja Jenni ei muuten ole kertaakaan itkenyt Jyrkin nähden. Itkee yksin kameroille.
Jenni hymyilee ja naureskelee paljon sarjassa. Onko se aitoa vai feikkiä? Onko hirveä kontrolloiva pirttihirmu kotona? Onko saanut taloudellisesti hyvän kasvatuksen lapsena ja elänyt tavallaan pumpulissa?
Jyrki on saattanut elää täysin päinvastaisesti ja tässä on haastetta. Toisaalta melko tökeröä alkaa pummimaan tässä vaiheessa uudelta ihmiseltä rahaa. Jos taloudellinen heikko tilanne niin olisiko voinut lainata joltain läheiseltä eikä uudelta tuntemattomalta puolisolta.
Raha se on iso riidan aihe monessa suhteessa. Mutta elämäntilanteet ja - kokemukset monesti laittavat arvoja uusiksi. Rahaa tarvitsee kaikki, mutta läheiset ovat arvokkaampia.
Vierailija kirjoitti:
Onko se itku aitoa vai sellaista Renny Harlin tekoitkua? Sekin voi vaivaannuttaa, jos vaistoaa, että toinen vetää itkukortin ihan tahallaan tietyissä tilanteissa kuten Marin aikanaan kaivatessaan iloa ja valoa elämäänsä.
Tuntuu todella pahalta tainan vuoksi. Onneksi sai keskeyttää, mutta ei ole oikein että näytettiin telkkarissa koko juttu. Taina oli todella ahdistunut. Matti on ihan uskomattoman rauhallinen ja ymmärtäväinen.
Hailla ja Annalla meni tosi hyvin! Draamat näyttää olevan takanapäin ja yhteys löytynyt. Hienoa!
Jennille tekisi mieli sanoa, että mieti tarkkaan hyväksyykö Jyrkin hälläväliä asenteen rahan suhteen. On todella huolestuttavaa jos nelikymppisellä ei rahat riitä palkkapäivää asti. Jyrki ei vaikuta haluavan muuttua. Ja alkaa vaan itkemään kun hänelle antaa kritiikkiä :D oli huvittavaa kun Jenni lohdutti häntä. Ja hieman myötähäpeää.
jenni osaa kyllä suhtautua tilanteeseen tosi hienosti.
asiantuntijat pitäisi kyllä potkia pihalle. Aivan törkeän huonosti hoitaneet hommansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten hän alkaa vielä sisällään inhota vaimoa, kun tekee "vaimon mieliksi" ja menee sinne ravintolaan, mihin ei ole varaa. Ja lopulta valittaa sitä, että vaimo ei pidä häntä riittävän hyvänä.
Juuri näin se menee.
Vierailija kirjoitti:
Anna ei sitten vienyt AVIOmiestään sukunsa mökille, koska ei ole aiempiakaan poikakavereita sinne vienyt. Eikö aviomies ole paria astetta vakavampi suhde, kuin joku poikkis? Törkeä temppu Annalta.
Törkeä temppu, jos kunnioittaa vanhempiaan. Vanhemmillakin lienee sanansa sanottavana; hehän eivät ole itseään ohjelmaan ilmoittaneet, oletan.
Harmi, että raha- ja työasioista nousi tällainen juttu Jennin ja Jyrkin välille. Tämähän olisi voinut muuten mennä hienosti.
Mitä se Jykä pummaa? Onko karvasen kärpän sukulainen! ? 🤣😅
Kyllä minulle riittäisi absoluuttiseksi syyksi haastaminen ja kylmyys. Ja etenkin, jos ne molemmat tehdään yhtä aikaa.