Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin ärsyttää, että Jyrki alkaa heti itkemään, että on epäonnistunut olo jos ei saa määräaikaista opettajan virkaa. MENE TÖIHIN! Ei sillä ole merkitystä onko työ sinun omaa alaasi vaan sinä olet aikuinen 40-vuotias ihminen, jonka tulee tulla toimeen itsenäisesti. En voi kunnioittaa ihmisiä jotka hakevat vain oman alan töitään ja itkevät sitten kun ei pääsytkään sinne. Et voi elämässä valita aina rusinat pullan päältä. Itse olen naisena aina mennyt sinne töihin mistä töitä saa ja aina on ollut töitä!
Tämän hetkisessä tilanteessa suomessa on jättityöttömyys ja edes koulutetut ei saa mitään töitä. Ei sinne vaan mennä, kun työpaikkoja on pieni osa työttömien määrään nähden.
Ei tiedetä, mikä koulutus Jyrkillä on. Jyrki ei ole itsekään puhunut mitään opinnoistaan.
Kahta työtä opettajana ja urheiluliikkeen myyjämä tekevä mies ei vain makaile sohvalla katsomassa futista. Eipä tämä rouva käy kahdessa työssä
Okei, Jyrki ei nyt löydä opettajan virkaa Kotkasta. Tämä selvä. Kotka ei muutenkaan ole se isoin paikkakunta Suomessa, kannattaisiko hakea virkaa muista kaupungeista? Ilmeisesti ei sovi Jyrkille. Jenni ehdottaa, että Jyrki hakee töitä sitten joltain muulta alalta. Tämä ei käy Jyrkille, sanoo itse niin. Se on valitettavaa ettei oman alan töitä aina löydy, mutta silloin haetaan, huom. haetaan edes, toisen alan töitä siksi aikaa kunnes oman alan töitä löytyy. Kaikki, ihan kaikki toimivat näin. Jokainen vastuullinen ja terve aikuinen toimii näin. Jyrkillä ei ole draivia edes siihen 50/50 suhteeseen, mitä toivoo (plussana perinteinen, siivoava, pullantuoksuinen nainen). Jossain vaiheessa ei jaksa kuunnella enää tekosyitä rahattomuudelle ja työttömyydelle, oletan että Jyrki kuitenkin ihan terve mies. En voi ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Ensin toi Anna ärsytti naisista eniten. No nyt ei enää niin, hoitaa sentäs ohjelman teon ihan rehdisti, viettää Hain kanssa aikaa jne.
Mutta toi Taina. Mikä vetelys! Laiska kuin mikä. Jos lähtee tähän ohjelmaan, niin hoida se homma kunnolla ja toista kunnioittavasti vaikka toinen oliskin sulle ihan evvk. Yritä ees feikata. 27-vuotias ja muuta tee ku makaa sohvalla ja valittaa kun väsyttää.
Minä en myöskään ymmärrä Tainaa ollenkaan. Turvaa, turvaa, liikaa kuormitusta. Mikä v***u sitä kuormittaa? Ei kai sitä tarvitse itkeä tuhertaa jos ei toisen kanssa viihdy. Ei se ole itkun asia. Se on joka jaksossa nenä punaisena ja silmät turvoksissa. Miksi? Miksi se lähti tähän ohjelmaan?
Olipa pistävä katse Jenniltä kun Jyrki otti puheeksi hänen 'vouhottamisensa'.
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin ärsyttää, että Jyrki alkaa heti itkemään, että on epäonnistunut olo jos ei saa määräaikaista opettajan virkaa. MENE TÖIHIN! Ei sillä ole merkitystä onko työ sinun omaa alaasi vaan sinä olet aikuinen 40-vuotias ihminen, jonka tulee tulla toimeen itsenäisesti. En voi kunnioittaa ihmisiä jotka hakevat vain oman alan töitään ja itkevät sitten kun ei pääsytkään sinne. Et voi elämässä valita aina rusinat pullan päältä. Itse olen naisena aina mennyt sinne töihin mistä töitä saa ja aina on ollut töitä!
Ei Jyrkillä ole mitään omaa alaa. Ei ole pätevä opettaja. On siis tehnyt kuten sinäkin, mennyt niihin töihin joita on saanut.
Juuri nyt töihin ei noin vain omalla päätöksellä mennä. Sinulle on niitä rusinoita tungettu suuhun, jos olet aina töitä saanut.
Jyrkin poraaminen kyllä ärsyttää minuakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän hetkisessä tilanteessa suomessa on jättityöttömyys ja edes koulutetut ei saa mitään töitä. Ei sinne vaan mennä, kun työpaikkoja on pieni osa työttömien määrään nähden.
Jyrkin alalla Helsingissä opettajien sijaisuuksiin olisi lehden tutkivan journalismin testin perusteella otettu edes kysymättä koulutusta tai työkokemusta. On siis aloja tietyillä seuduilla joissa on edelleen valtava työvoimapula. Aivan varmasti Jyrkin työkokemuksella saisi pkseudulla töitä
Jennillä on aika raaka suhtautuminen vähempiosaisiin. Miksei Jenni itse järjestä Jyrkille töitä vaikka omalta työpaikaltaan? Jenni vaikuttaa itse sellaiselta joka on mennyt vain suoraan johonkin isipapan firmaan töihin ja luulee että työmarkkinoilla kaikille halukkaille miehille on tarjota jotain 5000e/kk töitä.
Jos ei ole opettajan koulutusta eikä pätevyyttä, niin ei voi kyllä millään saada vakituista työtä opettajana. Ainoastaan määräaikaisuuksia, sijaisuuksia. Ja usein viime tipassa ennen lukuvuoden alkua. Ilmeisesti Jyrkillä ei ole pätevyyttä. Jos hän kuitenkin haluaa työskennellä nimenomaan opettajana, niin aikooko koko loppuikänsä tehdä viime hetken määräaikaisuuksia vai aikooko mennä yliopistoon ja hankkia sen pätevyyden? Pk-seudulla ainakin määräaikaisuuksiakin on tarjolla kokeneille sijaisille, mutta koska lasten syntyvyys ja näin ollen lasten määrä laskee koko ajan niin myös opettajien määrän tarve luultavasti vähenee.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän Jenniä täysin. Minulle ei ole tärkeää saada rikas mies, vaan mies, joka tuntee taloudellista vastuuta, on suunnitelmallinen, harkitseva ja vakaa. Olen Jennin kanssa hyvin samanoloinen ihminen ja ymmärrän niin hyvin, mistä kiikastaa. Turhaa on tuhlata aikaa tähän suhteeseen, on mielipiteeni. Tällä en tarkoita vähääkään, että Jyrki on huono ja arvoton, en todellakaan, vaan ettei heidän tärkeimmät arvot ole samat. Ja se on vakava puute parisuhteessa.
Tämä. Ja siinäkään ei mitään, jos logiikka olisi Jyrkillä se, että "en nyt juuri tienaa, mutta hoidan sitten senkin edestä kotia ja lapsia". Mutta ei tuossa mitään järkeä ole, että kaikki kaatuisi Jennin vastuulle.
Minä itse olen samankaltainen kuin Jenni. Pitkään piti puolisoa etsiä, kun halusin miehen, joka kantaa asioista vastuuta, osaa olla kauaskatseinen ja vakaa. Mies oli sinkkuna ollessaan säästänyt asuntolainaa, muuttanut töiden perässä toiseen kaupunkiin jne. Näkeehän tuollaisista teoista sen, että mies kykenee sitoutumaan perhe-elämään ja kantamaan vastuuta. Sellainen hän on nyt ollutkin, kun takana on jo aviovuosia ja vanhemmuutta.
Vierailija kirjoitti:
Siis Jyrki ehdotti Jennille, että mennään ravintolaan syömään ja laskun tullessa "maksa sä nyt niin mä maksan sulle palkkapäivänä." Miksi Jyrki ehdottaa, että mennään ravintolaan syömään jos hänellä ei ole edes rahaa maksaa siitä? Ei tuo ole aikuista miestä nähnykkään, rahan käytön kanssa suuria ongelmia.
Sitten ei halua edes portaita kävellä ylös "kun on just syöty". Mieshän on ihan sohvaperuna, vaikka esittelyvideolla esitti muka kuntoilevaa miestä :D Kyllä on nyt huijattua Jennia ja Suomen kansaa oikein kunnolla.
Ei ole persaukisten ohjelma tämä. Jyrkistä kyllä saa melko saamattoman kuvan. Ja tuo laskun jakaminen. Joo, jakaa sen voi, mutta ei sentään senttejä laskea.
Vierailija kirjoitti:
Kahta työtä opettajana ja urheiluliikkeen myyjämä tekevä mies ei vain makaile sohvalla katsomassa futista. Eipä tämä rouva käy kahdessa työssä
Niin mutta onko hänellä nyt nämä työt? Ohjelma antaa muuta kuvaa, joko oikein tai harhaanjohtavasti, mutta tätä kahden työn paiskimisen kuvaa ei nyt synny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyrkin alalla Helsingissä opettajien sijaisuuksiin olisi lehden tutkivan
Lyhytaikaisia sijaisuuksia saa helposti, eli näitä sairausloman sijaisuuksia aina pariksi päiväksi kerrallaan. Koko vuoden sijaisuutta ei niin vain saa.
Vierailija kirjoitti:
Okei, Jyrki ei nyt löydä opettajan virkaa Kotkasta. Tämä selvä. Kotka ei muutenkaan ole se isoin paikkakunta Suomessa, kannattaisiko hakea virkaa muista kaupungeista? Ilmeisesti ei sovi Jyrkille. Jenni ehdottaa, että Jyrki hakee töitä sitten joltain muulta alalta. Tämä ei käy Jyrkille, sanoo itse niin. Se on valitettavaa ettei oman alan töitä aina löydy, mutta silloin haetaan, huom. haetaan edes, toisen alan töitä siksi aikaa kunnes oman alan töitä löytyy. Kaikki, ihan kaikki toimivat näin. Jokainen vastuullinen ja terve aikuinen toimii näin. Jyrkillä ei ole draivia edes siihen 50/50 suhteeseen, mitä toivoo (plussana perinteinen, siivoava, pullantuoksuinen nainen). Jossain vaiheessa ei jaksa kuunnella enää tekosyitä rahattomuudelle ja työttömyydelle, oletan että Jyrki kuitenkin ihan terve mies. En voi ymmärtää.
Puhutaan, että Jyrki hakee virkaa. Virkaa ei varmaan voi epäpätevä saada. Olisiko sittenkin valmistunut opettajaksi.
Jyrki voisi tehdä jotain duunarihommia, esimerkiksi linja-auton kuljettajaksi, roska-auton kuljettajaksi, siivoajaksi, kuorma-auton kuljettajaksi... mutta ei taida kiinnostaa... parempi jotain kuin ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toihan on naisten unelmamies. Osaa näyttää tunteensa ja tirautella kyyneleitäkin toisin kuin juntit. Vai valehteleeko naiset ja raha on tärkeintä.
Naisia on monenlaisia ja naisista Jenni olisi halunnut hyvin tienaavat miehen, joka tuo taloudellista turvaa ja jolla on varaa hemmotella rouvaansa.
Vierailija kirjoitti:
Ja niinhän Jyrki on tehnyt kahta työtä jo nyt . On myös töissä urheiluliikkeessä. Tämä tuntuu Jyrki haukkujilta unohtuvan.
Nyt on epäselvää onko Jyrki pätevä vai epäpätevä opettaja, virasta ei kannata epäpätevän edes haaveilla kun sitä ei voi saada. Puhutaanko ohjelmassa asioista nyt oikein termein?
Vierailija kirjoitti:
Jyrki itkeskelee tulevassa jaksossa, kun Jenniä harmittaa Jyrkin heikko taloudellinen tilanne. "Minulla tulee epäonnistunut olo. Tuntuu, etten ole hänen veroisensa, hän sanoo."
Minä ymmärrän tässä asiassa täysin Jenniä, eikä Jyrki ole Jennin veroinen. Nainen on mielestäni antanut hakuprosessissa kaksi itselleen olennaista ehtoa: mies perinteisen miehen roolin mukaan tienaa ja syö pihviä. Eihän Jyrki tuota taloudellista puolta täytä. Herättäisi minulla kysymyksen, mitä Jyrki tuo avioliittoon, jos ei perinteisen miehen roolin mukaan rahaa? Mikä aivopieru tässä on asiantuntijoilla käynyt, kun taloudellista vakautta kaipaavalle on laitettu periksi nelikymppinen haaveilija, joka ei ole sinkkunakaan saanut perinteisen mieheyden edellytyksiä kuntoon?
Ihan syystä Jenni on huolissaan ja oikeassa: Jyrkin pitäisi ottaa aktiivisemmin koppia töiden etsimisestä ja tarvittaessa vaihtaa vaikka alaa. Jos Jyrki sitä naisellista vaimoa ja lapsiarkea k
Samaa mieltä. Eri asia jos Jyrki haluaisi osoittaa kuitenkin että hänessä on potentiaalia parantamiseen - pohtisi miten säästää tai saada parempi paikka tms. Mä ymmärrän Jyrkiä, hän on semmoinen kun on, mutta ymmärrän myös Jenniä, koska hän on nimenomaan ilmaissut mitä toivoo ja nyt Jyrki ei tätä täytä. Ja sivumennen sanottuna, jos Jyrkin toiveena on että vaimo hoitaa kodin, niin tuohon pakettiin toki kuuluukin se, että mies tuo leivän pöytään. Potentiaali taloudelliseen turvallisuuteen on monelle kuitenkin tärkeä juttu ja pitää sitäkin kunnioittaa, Jenni on valmis tekemään oman osansa ja toivoo että Jyrki tekisi omansa.
Komppaan tätä. Minusta on kestämätöntä, miten näistä kynnyskysymyksistä joustetaan. Minä esimerkiksi sinkkuna ollessani olin ehdoton, että en halua puolisoa, joka harrastaa baareilua, humalahakuista juomista tai on jatkuvasti tissuttelemassa. Jos minulle olisi laitettu puolisoksi alkoholia toiveideni vastaisesti käyttänyt mies, niin ei homma olisi toiminut. Tuollaisia miehiä oli tarjolla, mutta sanoin ei ja hyvä niin kaikkien kannalta. Ei sekään olisi kiva, jos itse haluaisi juoda ja puolisoa asia ei nappaa. Löysinkin puolison, jonka kanssa ollaan samalla sivulla tästä alkoholiasiasta. Nyt kun ikää on tullut, niin kummaltakin on jäänyt vähäinenkin alkoholin käyttö pois. Emme viihdy baareissa, eikä muutenkaan ole sellaisia harrastuksia, joiden kylkeen juominen monilla kuuluu. Ei vain satu kiinnostamaan.
Kyllä tällaiset isot asiat vaan painavat arjessa, vaikka niitä kuinka koittaisi vältellä. Eri ihmisille eri asiat ovat kynnyskysymyksiä ja niitä on syytä kunnioittaa.