Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matin kertomuksista huomaa, että hän ei näe omassa käytöksessään mitään vikaa. Harmitteli, että Taina on ottanut raskaasti sen,että hän on tivannut tältä pitääkö koko ohjelmaa jonain vitsinä ja nyt ihmettelee miten se olisi voinut loukata toista ja miksi toinen ei halua avautua hänelle. Huoh, onnea vaan seuraavalle naiselle, joka joutuu tuollaista miestä kestämään..
Aivan päinvastoin. Matti kuunteli hiljaa ja otti vastuuta, vaikka kukaan ei ainakaan televisiossa nähdyn perusteella kykene ymmärtämään miksi Taina ylireagoi. Tuskin Matti itsekään. Ilmeisesti kyse on jostain aikaisemmista traumoista, Matti ei ole niihin syypää. Matti joutui aivan kohtuuttomaan tilanteeseen ja otti sen rauhallisemmin kuin moni muu olisi pystynyt. Varmasti on todella pettynyt ja surullinen, mutta ei hänen tunteilleen löytynyt minkäänlaista tilaa kun kaikki pyöri Tainan turvattomuuden, itkun j
Joo. Voi olla noin. Tai sitten voi olla niinkin, että Matti otti vastuuta, koska tietää itsekin paineistaneensa toista tahallaan eikä ole lopettanut siinä pisteessä kuin pitäisi.
Itsellänikin olisi siinä vaiheessa kolme vaihtoehtoa:
- täydellinen räjähdys kunnioituksen vaatimiseksi (ei välttämättä uskaltaisi vieraan miehen kanssa kaksin)
- poistuminen ikuiseksi ajaksi
- jos kumpikaan edellä ei mahdollista, jää enää dissosiaatio, jolloin väsyttää, arki ei suju jne.
Jennillä on voimavarat ihan lopussa, kun joutuu olemaan yksin aikuinen suhteessa, sitten Jyrki ei ole moksiskaan. Jos miestä ei haittaa, että sinä olet uupunut, stressaantunut, hän ei välitä sinusta.
Taina ei ihan ole kunnossa, näin lievästi sanottuna. Henkinen kantti ei kestä, itsetunto on kadonnut täysin. Hänen pitää kasata ajatuksensa, että mitä elämältä haluaa. Minusta näyttää, että hän haluaa olla sinkku, bilettää tyttöjen kanssa ja elää omaa rauhallista elämää, jossa miehet eivät ole sekoittamassa ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matin kertomuksista huomaa, että hän ei näe omassa käytöksessään mitään vikaa. Harmitteli, että Taina on ottanut raskaasti sen,että hän on tivannut tältä pitääkö koko ohjelmaa jonain vitsinä ja nyt ihmettelee miten se olisi voinut loukata toista ja miksi toinen ei halua avautua hänelle. Huoh, onnea vaan seuraavalle naiselle, joka joutuu tuollaista miestä kestämään..
Aivan päinvastoin. Matti kuunteli hiljaa ja otti vastuuta, vaikka kukaan ei ainakaan televisiossa nähdyn perusteella kykene ymmärtämään miksi Taina ylireagoi. Tuskin Matti itsekään. Ilmeisesti kyse on jostain aikaisemmista traumoista, Matti ei ole niihin syypää. Matti joutui aivan kohtuuttomaan tilanteeseen ja otti sen rauhallisemmin kuin moni muu olisi pystynyt. Varmasti on todella pettynyt ja surullinen, mutta ei hänen tunteilleen löytynyt minkäänlaista ti
Ei nämä kaksi edes viettäneet juuri aikaa yhdessä, joten tässä casessa en usko mihinkään erityiseen painostamiseen. Taina on vain hyvin hauras ihminen, jonka turvallisuudentunne menee rikki helposti. Tainalle ohjelmaan osallistuminen oli liikaa, eihän hän missään vaiheessa kyennyt edes yrittämään tutustumista Mattiin. Pelkkä Matin läsnä- ja olemassaolo aiheutti Tainalle tunteen siitä, että kaikki oli "liikaa".
Matti taas ihan ymmärrettävästi oletti että puoliso olisi halukas yrittämään, viettämään aikaa yhdessä ja antamaan mahdollisuuden. Nyt näin ei käynyt.
Ja btw, minä olen "Taina". Olen lapsuudessani kokenut sellaisia asioita, jotka ovat vaikuttaneet hyvin negatiivisesti kykyyni muodostaa ihmissuhteita. Ne nousevat pintaan todella helposti ja melkeinpä naurettavissakin tilanteissa, kun koen että minulta odotetaan emotionaalisesti jotain mitä en kykene antamaan. En ikimaailmassa lähtisi tv-ohjelmaan etsimään parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Jennillä on voimavarat ihan lopussa, kun joutuu olemaan yksin aikuinen suhteessa, sitten Jyrki ei ole moksiskaan. Jos miestä ei haittaa, että sinä olet uupunut, stressaantunut, hän ei välitä sinusta.
Jyrki saattoi olla etsimässä äitihahmoa elämäänsä. Jenni, juokse!
Jos kumppani keskeyttää lauseesi kun olet selittämässä tunteistasi tai tarpeistasi jotain "JOOJOO Ymmärsin jo!" kyse ei ole siitä, että hän on ymmärtänyt asian vaan häntä ei kiinnosta kuunnella sinua tai ole halua edes kuunnella loppuun mitä sinulla on sanottavana. Harmittaa, että Jenni ja asiantuntijakin tekevät myönnytyksiä Jyrkin epäkunnioittavalle käytökselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On törkeää arvostella vaimoaan vaimon ystävien seurassa.Lojaalisuutta ei Jyrkiltä löydy.Nolaa Jennin kavereiden luona.
Sanoisin pikemminkin, että tuo on menolippu avioeroon. Useimmille naisille ystävättäret ovat niitä, joille uskoudutaan ja joiden mielipidettä kuunnellaan tärkeissä asioissa. Jos mies ei voita ystävättäriä puolelleen, voi olla varma, että kulissikeskustelut pikkuhiljaa luisuvat siihen suuntaan, että vaimo haluaa eron.
Jotain pelisilmää hei.
Toisaalta, onko poissuljettua, että ystävättäret tunnistavat samoja piirteitä? Ei minun ystävättäret tai minä ainakaan olla täydellisiä, saa meistä pu
Mitä vl tekee tv-sarjasta kertovassa keskusteluketjussa?
Tämäkin ärsyttää, että Jyrki alkaa heti itkemään, että on epäonnistunut olo jos ei saa määräaikaista opettajan virkaa. MENE TÖIHIN! Ei sillä ole merkitystä onko työ sinun omaa alaasi vaan sinä olet aikuinen 40-vuotias ihminen, jonka tulee tulla toimeen itsenäisesti. En voi kunnioittaa ihmisiä jotka hakevat vain oman alan töitään ja itkevät sitten kun ei pääsytkään sinne. Et voi elämässä valita aina rusinat pullan päältä. Itse olen naisena aina mennyt sinne töihin mistä töitä saa ja aina on ollut töitä!
Vierailija kirjoitti:
Taina ei ihan ole kunnossa, näin lievästi sanottuna. Henkinen kantti ei kestä, itsetunto on kadonnut täysin. Hänen pitää kasata ajatuksensa, että mitä elämältä haluaa. Minusta näyttää, että hän haluaa olla sinkku, bilettää tyttöjen kanssa ja elää omaa rauhallista elämää, jossa miehet eivät ole sekoittamassa ajatuksia.
Niin. Mistä tuollainen johtuu. Ylensä syynä on henkisen (tai fyysisen) väkivallan kohteena oleminen. Jännä, että moni kiinnittää huomionsa vain oireisiin eikä syihin.
Yleensä erittäin traumatisoitunutkin ihminen rauhoittuu ja tasapainottuu turvallisen ihmisen kanssa, ellei ole itse persoonallisuushäiriöinen. Eikä Taina vaikuta minun silmiini persoonallisuushäiriöiseltä, kun mitään merkkejä sellaisesta ei ole ja hän alistuu ja vetäytyy.
"Asiantuntijat" ohittavat täysin hakijoiden kynnysehdot puolison suhteen tälläkin kaudella. Kynnyskysymykset ja arvomaailmat ovat sellaisia asioita, jotka on vaan pakko ottaa huomioon pareja muodostaessa. Ei voi vaan "toivoa parasta" ja parittaa kaksi täysin toisilleen sopimatonta ihmistä yhteen. Se, että "asiantuntijat" ovat terapeutteja, seksuaaliterapeutteja tms ammatiltaan, ei todellakaan tee heistä "asiantuntijoita" parien muodostamisessa. Mieti kun olisit itse hakenut ohjelmaan ja sanonut muutaman kynnysehdon parillesi ja muuten sanonut olevasi joustava - ja silti ne kynnyskysymykset joita olet vaatinut, eivät täyty, kun tapaat parisi. Itsestä tuntuisi vähän siltä kuin "asiantuntijat" olisivat tahallaan sylkäisseet naamaan. Ihan uskomatonta. Jennilläkin meni iso osa vuodesta kuvauksissa hukkaan, ja vaikuttaa siltä että Jenni olisi parin kynnyskysymyksen täyttyessä kyllä ollut sen verran joustava että pienemmät asiat olisi pystynyt ohittamaan mutta toisen rikkinäisyyttä, erityistä haavoittuvaisuutta ja epäkypsyyttä ei kukaan toivo kumppaniltaan. Jyrki on kokoajan vaikuttanut masentuneelta (mutta ei myönnä sitä edes itselleen) ja lannistuneelta, mikä kaikki ilmenee flegmaattisuutena ja motivaation puutteena.
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin ärsyttää, että Jyrki alkaa heti itkemään, että on epäonnistunut olo jos ei saa määräaikaista opettajan virkaa. MENE TÖIHIN! Ei sillä ole merkitystä onko työ sinun omaa alaasi vaan sinä olet aikuinen 40-vuotias ihminen, jonka tulee tulla toimeen itsenäisesti. En voi kunnioittaa ihmisiä jotka hakevat vain oman alan töitään ja itkevät sitten kun ei pääsytkään sinne. Et voi elämässä valita aina rusinat pullan päältä. Itse olen naisena aina mennyt sinne töihin mistä töitä saa ja aina on ollut töitä!
Toihan on naisten unelmamies. Osaa näyttää tunteensa ja tirautella kyyneleitäkin toisin kuin juntit. Vai valehteleeko naiset ja raha on tärkeintä.
Vierailija kirjoitti:
Jyrki itkeskelee tulevassa jaksossa, kun Jenniä harmittaa Jyrkin heikko taloudellinen tilanne. "Minulla tulee epäonnistunut olo. Tuntuu, etten ole hänen veroisensa, hän sanoo."
Minä ymmärrän tässä asiassa täysin Jenniä, eikä Jyrki ole Jennin veroinen. Nainen on mielestäni antanut hakuprosessissa kaksi itselleen olennaista ehtoa: mies perinteisen miehen roolin mukaan tienaa ja syö pihviä. Eihän Jyrki tuota taloudellista puolta täytä. Herättäisi minulla kysymyksen, mitä Jyrki tuo avioliittoon, jos ei perinteisen miehen roolin mukaan rahaa? Mikä aivopieru tässä on asiantuntijoilla käynyt, kun taloudellista vakautta kaipaavalle on laitettu periksi nelikymppinen haaveilija, joka ei ole sinkkunakaan saanut perinteisen mieheyden edellytyksiä kuntoon?
Ihan syystä Jenni on huolissaan ja oikeassa: Jyrkin pitäisi ottaa aktiivisemmin koppia töiden etsimisestä ja tarvittaessa vaihtaa vaikka alaa. Jos Jyrki sitä naisellista vaimoa ja lapsiarkea k
Tämä. Miksi tämä pari on laitettu yhteen? Jyrki keskittyy lähinnä intoilemaan futiksesta, tunteilemaan menneisyydestään ja harmittelemaan, miten ei voi tarjota taloudellista turvaa Jennille. Nelikymppinen mies kertoi, että haaveili olevansa 30-vuotiaana naimisissa ja isä. Mitä on tehnyt tämän 10 vuotta, kun ei ole pyrkinyt tavoitteeseensa edistämällä taloudellista tilannettaan?
Ei naisen näkökulmasta ole mikään hyvä diili, että nainen hoitaa kodin, lapset ja vielä tienaamisenkin sillä aikaa, kun mies katselee eurosporttia sohvalla.
Vierailija kirjoitti:
Suolaista Retupiirasta kylmän maidon kera 🤔
Mitä hittoa toistelet tällaista älyttömyyttä moneen kertaan ketjussa?
On kyllä iso turn off tuo Jyrkin työttömyys, tai ennemminkin hänen oma vätysmäinen asenteensa. Jos on pätevä ope, niin varmasti töitä löytyy, miesopettajia ihan oikeasti suositaan rekryissä. En myöskään viiden vuoden yliopisto-opintojen jälkeen olisi ihan heti alaakaan vaihtamassa. Tosin epäilen kyllä että ei ole open pätevyyttä kun tilanne on tuo.
En minäkään perustaisi perhettä tuollaisen miehen kanssa, jolle saisi äitinä olla ja itkee joka asiasta. Hyvänen aika, kehtasiko todella pyytää vaimonsa ravintolaan, ja sitten vielä maksatti koko lystin Jennillä?
Sen takiahan Jenni toivoi nelikymppistä miestä, että olisi ns elämän palikat jo kohdillaan. Vakiintunut asema työelämässä, tai edes hitto se työpaikka! Eikö todella löytynyt noin simpsakalle naiselle ketään muuta pariksi?
Vierailija kirjoitti:
Tämän hetkisessä tilanteessa suomessa on jättityöttömyys ja edes koulutetut ei saa mitään töitä. Ei sinne vaan mennä, kun työpaikkoja on pieni osa työttömien määrään nähden.
Vierailija kirjoitti:
Kas kun alussa kerrottiin Jyrkin tekevän myös töitä urheiluliikkeessä. Eli ei tosiaankaan tee vain oman alan töitä. Kotka on sen verran pikkukaupunki, että siellä opettajan töitä ei aivan varmuudella ole. Tottakai siinä on normaalilla ihmisellä epävarma olo ja se sallittakoon. Jos muuttaisi Helsinkiin, niin aivan taatusti saisi valita minkä sijsisuuden ottaisi noin pitkällä työkokemuksella, kun pksrudulla on kova pula opettajista
Alkuun ajattelin, että onpa hyvä pari tuo Jenni ja Jyrki. Nyt olen eri mieltä.
Itselle on kans todella tärkeää, että mies hoitaa itsensä ja on taloudellisesti tasapainossa. Vaikka olisi huonotuloinen, on elämä valintoja täysi ja pystyy silti säästämään ja tehdä pesämunan ja säästötilin.
Ois itelle turnoff, jos mies laskisi pennosia syödessä, vaikka itse pyysi Jenniä syömään. Tai se, että "Maksan sitten palkkapäivänä takasin" oh, juoksisin karkuun!
Ymmärrän Jenniä täysin. Minulle ei ole tärkeää saada rikas mies, vaan mies, joka tuntee taloudellista vastuuta, on suunnitelmallinen, harkitseva ja vakaa. Olen Jennin kanssa hyvin samanoloinen ihminen ja ymmärrän niin hyvin, mistä kiikastaa. Turhaa on tuhlata aikaa tähän suhteeseen, on mielipiteeni. Tällä en tarkoita vähääkään, että Jyrki on huono ja arvoton, en todellakaan, vaan ettei heidän tärkeimmät arvot ole samat. Ja se on vakava puute parisuhteessa.
Myös ärsyttäisi, että jos ollaan jossain kaupungissa ja mentäisi syömään ja sen jälkeen vähän ihastelemaan paikkoja, niin toinen ei jaksaisi edes niitä rappusia kävellä ylös katselemaan maisemia, kun menee urheilun puolelle, vastahan on syöty.
Vähän mietityttää, että mistä konkreettisestiTaina puhuu kun kertoo, että on monta kertaa ylittänyt oman jaksamisen rajaa miellyttämisen halusta, jotta voisi vastata Matin tarpeisiin. Tarkoittaako tämä painostusta seksiin, läheisyyteen kun ei ole itse vielä valmis?
Ymmärrän kyllä jos näin on, eihän se ole kivaa jos toinen suuttuu jos ei tuntemattoman ihmisen kanssa halua olla heti fyysisesti ja haluaisi rauhassa tutustua.
Ei Matti kyllä kuulosta kauhean mukavalta ihmiseltä, vaikka koko ajan yrittää antaa itsestään hyvää kuvaa.