Gallup: Onko sinun vaikea saada purkkeja, purnukoita ja jopa pulloja yms auki? Mitä teet? Ikäsi? Onko joku oikea vika syynä?
On. Pyydän kaupan kassaa avaamaan. Viimeksi mehupullon ja Putkimiehen. Saan helposti kuljetettua kotiin - autoa ei ole ja kauppa lähellä.
76 v mutta tätä on jo kestänyt kauan. Ranteissa artroosi.
Kommentit (7)
Saan auki. Jos joku purkki ei meinaa aute, niin pistän kanteen veitsellä reiän. Alipaine päästää otteensa ja kansi aukeaa.
N64
Sama juttu. Mullakin ranteissa nivelrikko.
Viinapullon olen saanut aina auki! viinapullo on yhdyssana huom!
Olen nainen 70 v. ja hyvin saan nykyään purkit, purnukat ja pullot auki, käytän usein apuna kosteaa tiskirättiä. Sain jopa itse väännettyä auki pesukoneen tiukassa olevan nukkasuhdin, kun laitoin käteeni kumihanskan ja sain sillä kunnon otteen. Rullassa olevien pakastepussien hankala aukaiseminen sai minut ennen raivon valtaan, mutta sitten älysin avata pussit vaivattomasti vähän kostutetuilla sormen päillä. Käyn säännöllisesti syksystä kesän alkuun psrikertaa viikossa kuntosalilla joten minulla vielä riittää voimaa näihin purkkien, purnukoiden js pullojen aukaisemiseen.
Hyvin saan auki, ja ellen saa, kotona käytän erityistä työkalua, joka on suunniteltu avaamaan purkin reunaa sen verran että sinne pääsee ilmaa. Parempi kuin taivutella veitsiään. Saan hyvät tulokset puristusvoimakokeista. N59
En aina saa auki, silloin käytän miehen korviketta. Tällä yleensä aukeaa. On kyllä hyvä apuväline.
40 v. JA NIVELREUMA. EN SAA AUKI EDES TAKAOVEA.