Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Kenenkään mikään hienostunut ihminen ole kuin kuvittelee. Himoitsee punaista lihaa kuin joku luolamies aikojen alussa. Suorastaan pihvihullu.
Nykyaikainen nainen valitsisi jotain -ei niin- äijäruokaa.
Jotain sinisimpukoita olis pitänt himoita?
Se oli minusta erikoista, että Jenni ei tykkää suklaasta eikä salmiakista. Salmiakin nyt vielä tajuaa (vaikka itse tykkään), mutta että naisihminen ei pidä suklaasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Kenenkään mikään hienostunut ihminen ole kuin kuvittelee. Himoitsee punaista lihaa kuin joku luolamies aikojen alussa. Suorastaan pihvihullu.
Se oli minusta erikoista, että Jenni ei tykkää suklaasta eikä salmiakista. Salmiakin nyt vielä tajuaa (vaikka itse tykkään), mutta että naisihminen ei pidä suklaasta.
Ei kaikki naiset pidä suklaasta, tietenkään, vaikka moni pitääkin. Itsekään en naisena välitä suklaasta.
Vierailija kirjoitti:
"Minä ymmärsin, että Matti ei kyseenalaistanut Tainan ALKUPERÄISIÄ motiiveja, vaan kysyi, että onko hän mukana ENÄÄ vain ohjelman, ei parisuhteen vuoksi."
Juuri näin minäkin tämän olen ymmärtänyt ja siksi pariin kertaan ihmetellyt, miksi tämä on niin mittavan hermoromahduksen aihe.
Niin, kysymys ''Näetkö tämän enemmän parisuhteena vai ohjelmana'' on täysin luonnollinen kysymys, jos toinen on haluton näkemään ja tutustumaan puolisoonsa ja on tavattaessa tyly.
"Mies on keskimittainen (tai jopa lyhyt, tietääks kukaa kuinka pitkä hän on?), lihava, kalju, ja alemman statuksen duuneissa - ei naisia sellaiset miehet kiinnosta. Lisäksi asuu pienellä paikkakunnalla."
Luepa nyt arvon lady, kauneuskuningatar 175 cm , 56 kg mitä kirjoitit, ja ihan Helsingin keskustassako asut?? Lue mitä kirjoitit ja mene Prismaan katsomaan perheitä näin perjantai-iltana ja joudut toteamaan, että ihan tavallisia pulliaisia ne suomalaiset miehet ovat - samoin naiset. Ja heillä on vielä lapsia mukanaan. Ällistyttävää oppia sinulle ikisinkku - ja lavenna matkaasi pienelle paikkakunnalle, ja ihmeeksesi huomaat, että sielläkin on pariskuntia lapsineen liikkeellä. Näinkö on instababyt ja .ukkelit sumentaneet silmäsi, että et enää todellista maailmaa näe. Ja lapset sen kuin vähenevät maassamme - tosin luin tänään jostakin otsikoista, että Espoossa tällä hetkellä vauvabuumi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti?! Kaikki pitää ruotia perinpohjin ja lopuksi vielä keksiä jutunjuurta.
En pidä suklaasta. En tiennyt, että se on erikoista. En ole koskaan tullut ajatelleeksi, että naisena minun täytyy pitää suklaasta. Mutta salmiakki maistuu kyllä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppisessä 10 vuotta sinkkuna olleessa miehessä on jotain kummaa. Se selvinnee vielä jatkossa.
Ei ole. Jyrki ei nyt vaan ole huolinu ihan ketä tahansa Kassi-Almaa. Parempi näin, osaa olla yksin ja itsenäinen, kun ei ota ensimmäistä tarjokasta.
Ei toki pidä ottaa jos ei ole kemiaa, ei edes missin näköistä. Mutta onko niitä naisia sitten ollut jonoksi asti?
Pieni paikkakuntako tuo Kotka, siellä asuun. 50tuhatta asukasta ja seudulla lähes 80 tuhatta, en sanoisi suomalaisittain pienksi paikkakunnaksi. Unohdin tämän äskeisestä kommentistani.
Vierailija kirjoitti:
Monen asunto on "pankin" ja auto rahoitusyhtiön. Sekö on sitten hienoa elämää.
Ainakin asunto on suurimmalla osalla lainarahalla. Kellä on laittaa satoja tuhansia asuntoon? Autosta en tiedä muuta kuin mieheni tavan. Vaihtanut uuden, kun rahat on koottu. Ei ota koskaan autoa velkarahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minä ymmärsin, että Matti ei kyseenalaistanut Tainan ALKUPERÄISIÄ motiiveja, vaan kysyi, että onko hän mukana ENÄÄ vain ohjelman, ei parisuhteen vuoksi."
Juuri näin minäkin tämän olen ymmärtänyt ja siksi pariin kertaan ihmetellyt, miksi tämä on niin mittavan hermoromahduksen aihe.
Niin, kysymys ''Näetkö tämän enemmän parisuhteena vai ohjelmana'' on täysin luonnollinen kysymys, jos toinen on haluton näkemään ja tutustumaan puolisoonsa ja on tavattaessa tyly.
Mielestäni Matilla oli huono taktiikka tilanteessa. Olisi kannattanut pitää matalampaa profiilia eikä ehdoin tahdoin yrittää ärsyttää (tai niinkuin hän itse asian ilmaisee haastaa) Tainaa. Ilmeisesti häntä otti päähän se hotelliin joutuminen, ehkä on pihi. Turhaa rahanmenoa hänen mielestään. Mutta erittäin huonoon saumaan purki ärtymyksensä. Eihän nyt suhteen noin alkuvaiheessa ollessa ole mielekästä alkaa vääntää yhtään mistään. Matin olemuksesta näkyy sellainen raksapomon tiukkuus, on töissään tottunut komentelemaan ihmisiä. Mitään ei Mattikaan pipottamisellaan voittanut, sanojaan ei saa takaisin vaikka kuinka yrittäisi. Minä kyllä ymmärrän Tainaa tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
No ottakaapa nyt joku tästä koppi, ja kehukaa Jyrkiä, kun nyt on joillain tullut niin paha mieli hänen puolestaan, kun kokee, että häntä on haukuttu.
Ihmetelkää, miten on voinut pysyä sinkkuna 10 vuotta, kertokaa, mitä hänessä ihailette, miksi haluaisitte hänet puolisoksenne, ja miten Jennin nyt pitää muistaa joka päivä olla kiitollinen siitä, mikä saalis, jopa parempi kuin 80 kiloa sisäfilettä, hänen syliinsä tipahtikaan. 😍
Tulee sitten joillekin hyvä mieli tästä. Itsellä loppuu viestistä tila kesken, niin en pysty jatkaan 😉
Minäpä yritän kehua:
Jyrkillä on hyvät puhumisen lahjat, kun on onnistunut vakuuttamaan asiantuntijat, että olisi mieluinen mies perinteisiä perhearvoja arvostavalle naiselle. Kyllä on varmasti kätevä taito elämässä vaikkapa työnhaussa, että osaa tarvittaessa puhua muut ympäri ja esittää itsensä ainakin alkuun mahdollisimman hyvässä valossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki naiset pidä suklaasta, tietenkään, vaikka moni pitääkin. Itsekään en naisena välitä suklaasta.
Ajattelin vaan kun en ikinä ole tavannut naista, joka ei pidä suklaasta. Suolakurkuista en pidä itsekään (tuli vaan mieleen niitä muita inhokkeja joita Jennin kaaso luetteli). Ei se nyt minusta mitään outoa ole mutta erikoista.
Sarjan esittelyssä Jykä touhusi salilla kahvakuulan kanssa että hiki lensi. Enpä ole sarjassa nähnyt minkäänlaista taipumusta sporttiseen elämäntapaan. Alko ja mäkkärin ruoka maistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti?! Kaikki pitää ruotia perinpohjin ja lopuksi vielä keksiä jutunjuurta.
En pidä suklaasta. En tiennyt, että se on erikoista. En ole koskaan tullut ajatelleeksi, että naisena minun täytyy pitää suklaasta. Mutta salmiakki maistuu kyllä
Makean himosta pääsee eroon ja kun on hetken ollut ilman ei tee enää mielikään makea. Koettu on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää mummo ei tiedä mitä toi gaslightning tarkoittaa
"Sellaista tietoista sumuttamista, jolla saadaan toinen uskomaan, että on tulossa höperöksi. Esimerkiksi kätketään aina toisen auton avaimet ja sitten yhdessä päivitellään että kyllä olet höperö kun et muistanut itse laittaneesi niitä pyykkikoriin.
Nimi tulee siitä Hitchcockin leffasta Gaslight (oisko suomeksi Takaikkuna, en muista?), jossa mies manipuloi naistaan."
Kiitos!
t. mummo
Elokuvan nimi on suomeksi Kaasuvalo. (Sori jos tämä oli jo tarkenettu.) Ja Takaikkuna= Rear Window. Grace Kelly siinä kauneimmillaan, ja James Stewart kiikaroimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen ihan tavallinen työssä käyvä ei-akateeminen nainen pitää opettajan sijaisuuksia ja urheilukaupassa myyntityötä tekevää miestä täysin kelpaavana parisuhteeseen. Ihan ilman maisterin papereita.
Täällä suhtaudutaan Jyrkiin kuin hän olisi joku huijari! Hän on saanut joko epäpätevänä sijaisuuksia tai hänellä on ihan paperit, jompi kumpi. Kumpikin täysin kunniallinen vaihtoehto.
Kertoo vain surullista tarinaa siitä kuinka tämän päivän Suomessa miehen arvo määrittyy vieläkin valitettavan usein statuksen ja varallisuuden kautta.
Nämä taitavat olla niitä ikiaikaisia juttuja, jotka tuskin ikinä muuttuvat miksikään. Nyt kun naiset ovat jo korkeammin koulutettuja kuin miehet, ja tienaavat sen mukaan, niin yhä harvempi mies yltää samalle tasolle. Tällöin Jyrkit helposti
Öö, Matti ja Hai ovat varmasti hyvätuloisia ja omille aloilleen kouluttautuneita, mutta eipä heillä ole avioliitot alkaneet kovin ruusuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös miettinyt useasti mitä MIralle mahtaa kuulua. Varmaa aikamoiset fiilikset tuollaisen rumban jälkeen :( Mistään en ole saanut vihiä. Mutta about kuukausi sitten näin hänet kaupungilla työntämässä lastenvaunua miehen seurassa. Meinasin melkein juosta perään ja onnitella :) Ei voi tietenkään tietää onko lapsi hänen, mutta sitä ainakin toivon.
Mira oli symppis ja sai kyllä luokatonta kohtelua. Toivottavasti on löytänyt onnen ohjelman jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös miettinyt useasti mitä MIralle mahtaa kuulua. Varmaa aikamoiset fiilikset tuollaisen rumban jälkeen :( Mistään en ole saanut vihiä. Mutta about kuukausi sitten näin hänet kaupungilla työntämässä lastenvaunua miehen seurassa. Meinasin melkein juosta perään ja onnitella :) Ei voi tietenkään tietää onko lapsi hänen, mutta sitä ainakin toivon.
Mira oli symppis ja sai kyllä luokatonta kohtelua. Toivottavasti on löytänyt onnen ohjelman jälkeen.
Toivoisin kovasti että on hän ja hänen oma lapsi. Sen tiedän että se petollinen mies oli tinderissä vuosi sitten eli suhde kaason kanssa ei kantanutkaan.
Siis miten nämä osallistujat voivatkin olla näin sokeita omalle toiminnalleen. Ehkä ovat sitten hukkuneet omaan peilikuvaansa eivätkä tajunneet että ovat itse juuri sitä mitä vihaavat.
Anna haluaa suhteen jossa osoitetaan myötätuntoa mutta ei pysty itse olemaan myötätuntoinen. Jyrki haluaa perinteiset roolit mutta ei halua olla perinteinen mies. Taina haluaa turvallisen suhteen mutta ei pysty itse olemaan turvallinen vaan gaslightaa viatonta miestä. Jenni haluaisi olla suhteessa kuin pikkutyttö mutta käyttäytyy jatkuvasti kuin äiti.
Matti ja Hai selvästi haluaisivat molemmat olla miehisempiä ja assertiivisempia mutta päätyvät nöyrtymään ja alistumaan ja matelemaan naisten edessä jotka eivät heitä halua.
Vierailija kirjoitti:
Ai ei ole huolinut? No siinä vaiheessa kun on ollut 10 vuotta sinkkuna, niin alkaa olemaan niin epätoivoinen että alkaa mikä tahansa hampaaton (mutta ehkä kassillinen) Almakin kiinnostamaan. Let's face it - Jyrkillä on varmasti ollut vaikeeta löytää seuraa, etenkin seksiseuraa; huomashan sen jo siitä millä innolla Jenni näpräs seksileluja samalla kun Jyrki arasteli. Mies on keskimittainen (tai jopa lyhyt, tietääks kukaa kuin pitkä hän on?), lihava, kalju ja alemman statuksen duuneissa - ei naisia sellaiset miehet kiinnosta. Lisä
Oot oikeassa Jyrkistä, mutta en kyl kutsuis Jenniä seksipommiks, vähän tätimäinen ja näyttää ikäistään vanhemmalta.. saman ikäinen kuin Anna mutta näyttää että ikäeroa olis ehkä 5-10 vuotta. Tosin sais ehkä kuitenkin Jyrkiä komeemman ja "tasokkaamman" miehen.
Niin jotta Jenni hakee enemmän isähahmoa, kun jos haluaa vanhempaa miestä. Sen sitten aika näyttää , voi jopa käydä niin rakastuu itseään nuorempaan mieheen. Jopa huomattavasti nuorempaan. Niin kävi itselle ja 25v on mennyt. Toki mulla oli ikää enemmän kuin Jennillä. Mies on 10v nuorempi.