Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minä ymmärsin, että Matti ei kyseenalaistanut Tainan ALKUPERÄISIÄ motiiveja, vaan kysyi, että onko hän mukana ENÄÄ vain ohjelman, ei parisuhteen vuoksi."
Juuri näin minäkin tämän olen ymmärtänyt ja siksi pariin kertaan ihmetellyt, miksi tämä on niin mittavan hermoromahduksen aihe.
Niin, kysymys ''Näetkö tämän enemmän parisuhteena vai ohjelmana'' on täysin luonnollinen kysymys, jos toinen on haluton näkemään ja tutustumaan puolisoonsa ja on tavattaessa tyly.
Mielestäni Matilla oli huono taktiikka tilanteessa. Olisi kannattanut pitää matalampaa profiilia eikä ehdoin tahdoin yrittää ärsyttää (tai niinkuin hän itse asian ilmaisee haastaa) Tainaa. Ilmeisesti häntä otti päähän se hotelliin joutuminen, ehkä on pihi. Turhaa rahanmenoa hänen mieles
No jos Matti olisi koko ajan hiljaa, niin Taina olisi varmaan ollut mielissään, mutta silti ottanut etäisyyttä Mattiin ja päässyt pakenemaan vähin äänin. Oletan, että tuotanto maksaa hotellimenon, mutta kyllä häämatkan jälkeinen hotelliyöpyminen on varmasti kenen tahansa mielestä turhaa rahanmenoa ja epämieluista ajanviettoa. Joku muu mies olisi voinut reagoida karkeamminkin.
Hai on yrittänyt olla tahdikas Annan kanssa, mutta sekin on ollut näköjään ''väärä taktiikka'', kun matala profiili on nimenomaan ärsyttänyt Annaa,
Pitäisi olla kyllä aikamoinen mentaalininja, että pärjäisi Tainan tai Annan kanssa. Taitaa Tainan ja Annan omat taktiikat olla syitä sille, miksi ovat sinkkuja, siinä ei välttämättä miesten taktiikat auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen ihan tavallinen työssä käyvä ei-akateeminen nainen pitää opettajan sijaisuuksia ja urheilukaupassa myyntityötä tekevää miestä täysin kelpaavana parisuhteeseen. Ihan ilman maisterin papereita.
Täällä suhtaudutaan Jyrkiin kuin hän olisi joku huijari! Hän on saanut joko epäpätevänä sijaisuuksia tai hänellä on ihan paperit, jompi kumpi. Kumpikin täysin kunniallinen vaihtoehto.
Kertoo vain surullista tarinaa siitä kuinka tämän päivän Suomessa miehen arvo määrittyy vieläkin valitettavan usein statuksen ja varallisuuden kautta.
Nämä taitavat olla niitä ikiaikaisia juttuja, jotka tuskin ikinä muuttuvat miksikään. Nyt kun naiset ovat jo korkeammin koulutettuja kuin miehet, ja tienaavat sen mukaan, niin yhä harvempi mie
Hai varmaan joutuu antamaan kaikki rahansa vanhemmilleen asunnosta ja ruuasta ja muusta ylläpidosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenni mainitsi kaverilleen, että Jyrki hakee luokanopettajan virkaa. Virkaa ei voi hakea ilman koulutusta.
Nykyään taitaa nuokin työt olla työsuhteisia, eikä virkasuhteita.
Ainakin kuntapuolen sairaanhoitajien tms virat ovat olleet harvinaisia jo kauan. Ovat nykyisin työsuhteita. Palomiehet ovat virkasuhteisia, sen tiedän.
Sairaanhoitaja on yleensä "toimi" suhteessa. Eli sairaan hoitjaa haetaan sairaanhoitajan toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös miettinyt useasti mitä MIralle mahtaa kuulua. Varmaa aikamoiset fiilikset tuollaisen rumban jälkeen :( Mistään en ole saanut vihiä. Mutta about kuukausi sitten näin hänet kaupungilla työntämässä lastenvaunua miehen seurassa. Meinasin melkein juosta perään ja onnitella :) Ei voi tietenkään tietää onko lapsi hänen, mutta sitä ainakin toivon.
Mira oli symppis ja sai kyllä luokatonta kohtelua. Toivottavasti on löytänyt onnen ohjelman jälkeen.
Toivoisin kovasti että on hän ja hänen oma lapsi. Sen tiedän että se petollinen mies oli tinderissä vuosi sitten eli suhde kaason kanssa ei kantanutkaan.
Mikä tää Miran juttu on, en katsonut silloin.
Joku kysyy Mirasta ja saa 4 alapeukkua. Täällähän päivystää mentaalipuolen tapaukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Kenenkään mikään hienostunut ihminen ole kuin kuvittelee. Himoitsee punaista lihaa kuin joku luolamies aikojen alussa. Suorastaan pihvihullu.
Nykyaikainen nainen valitsisi jotain -ei niin- äijäruokaa.
Jotain sinisimpukoita olis pitänt himoita?
No ei todellakaan. Kuten sanottua, nykyaikainen nainen ei tuollaisia söisi, ei sinisimpukoita eikä sitä veristä pihviä. Yäk.
Vierailija kirjoitti:
Sarjan esittelyssä Jykä touhusi salilla kahvakuulan kanssa että hiki lensi. Enpä ole sarjassa nähnyt minkäänlaista taipumusta sporttiseen elämäntapaan. Alko ja mäkkärin ruoka maistuu.
No Jenninkin vapaa-aikaan kuului omien tietojensa mukaan urheileminen. Eipä ole näytetty hänenkään urheilemistaan. Joten so what?
Vierailija kirjoitti:
En vain tajua, miten voi odotukset olla niin korkealla ventovieraan ihmisen suhteen, ettei pysty viettämään ystävällisen rennosti muutamaa viikkoa silloin tällöin tavaten tämän henkilön kanssa? Eihän sen nyt pitäisi näin vaikeaa olla. Ohjelma välittää niin kireää tunnelmaa kuin jos olisivat lukittu useammaksi viikoksi jonnekin yksiöön ilman ulospääsyä. Nuohan näkevät toisiaan vain silloin tällöin. Mikä voi kiristää välejä näin paljon? Ihan vääränlaiset odotukset, veikkaan.
Oikea vastaus on keskenkasvuisuus ja suuri itsekeskeisyys.
Vähän tarkempaa psykologista seulaa pitäisi näille tehdä, että saataisiin suljettua pois 5-vuotiaan tasolla olevat oman elämänsä prinsessat, jotka saavat aviomiehestä poikapöpöjä jos katsovat vahingossa hänen suuntaansa. En muista kuin kaksi tapausta, joissa mies on kohdellut vaimoaan tylysti, naisia sen sijaan riittää toinen toistaan järkyttävämpiä tapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ei ole huolinut? No siinä vaiheessa kun on ollut 10 vuotta sinkkuna, niin alkaa olemaan niin epätoivoinen että alkaa mikä tahansa hampaaton (mutta ehkä kassillinen) Almakin kiinnostamaan. Let's face it - Jyrkillä on varmasti ollut vaikeeta löytää seuraa, etenkin seksiseuraa; huomashan sen jo siitä millä innolla Jenni näpräs seksileluja samalla kun Jyrki arasteli. Mies on keskimittainen (tai jopa lyhyt, tietääks kukaa kuin pitkä hän on?), lihava, kalju ja alemman statuksen duuneissa - ei naisia sellaiset miehet kiinnosta. Lisä
Oot oikeassa Jyrkistä, mutta en kyl kutsuis Jenniä seksipommiks, vähän tätimäinen ja näyttää ikäistään vanhemmalta.. saman ikäinen kuin Anna mutta näyttää että ikäeroa olis ehkä 5-10 vuotta. Tosin sais ehkä kuitenkin Jyrkiä komeemman ja "tasokkaamman" miehen.
Anna näyttää mun silmiin paljon vanhemmalta kuin Jenni. Paljon vanhemmalta
Anna näyttää 45-50v ikäiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matti on ollut typerä, kun on mennyt epäilemään Tainan motiiveja osallistua ohjelmaan. Kukaan ei mene tuollaiseen ohjelmaan vain päästäkseen ohjelmaan mukaan.
Siitä todella loukkaavaa käytöstä Matilta.
Matti on niitä miehiä, jotka heittäytyy inhottavaksi, jos toinen ei tanssi hänen pillunsä mukaan.
Sinäkin Tainan lailla nyt ymmärsit väärin mitä Matti tarkoitti. Matti yritti sanoa että vetääkö Taina loppu-ohjelman läpi vain ohjelman vuoksi vai yrittääkö tosissaan tutustua Mattiin. Ilmeisesti Taina on heittänyt pyyhkeen kehään heti häiden jälkeen. Tai ainakin siltä on Matista tuntunut.
Vaikea ymmärtää väärin jos toinen kysyy: Oletko lähtenyt mukaan vain ohjelman takia, etkä parisuhteen?
Taina on käyttäytynyt törpösti käytännössä koko ajan Mattia kohtaan, joten onpa vähän erikoista, jos toisen pitää joutua ikuisesti tilille YHDESTÄ AINOASTA LAUSEESTA!
Kertoo toki kaiken olennaisen, että toinen kiukkuilee, narisee ja on tyly viikosta toiseen, mutta toisen AINOASTA hieman kärsimättömästå lauseesta jaksetaan jauhaa - viikosta toiseen! Mene Taina tekemään jotain hyödyllistä, täällä ei kannata pyöriä, ja yritys mustamaalata todella kauniisti ja kunnioittavasti käyttäytynyttä Mattia on säälittävää ja raukkamaista. Odotapa kun näet miehen, joka on oikeasti tyly tai kylmä.
Matti on kysynyt, onko Taina mukana vain ohjelman takia. Jos Matti ei ole painostanut eikä uhkaillut, niin pitäisi olla oikeus kysyä. Kysymykseen voi vastata asiallisesti, miksi on lähtenyt ja mikä on tilanne nyt. Parisuhteessa tulee kysyttyä sitä sun tätä, ja kysymällä epävarmuudet selviää - jos niihin kysymyksiin vastataan rehellisesti.
Tainan vihjaileva puhe turvattomuudesta saattaa aiheuttaa turhaa mainehaittaa Matille, jos Matin ainoa vika on, että kyselee suoria kysymyksiä. Taina ei pysty miettimään muita kuin itseään tai seurauksia, jos vihjailuista lähtevät villit huhut liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, kun Jenniä sanotaan tarkaksi rahankäyttäjäksi ja Jyrkiä tuhlailevaksi luuseriksi. Jennihän tykkää tuhlata ravintolaillallisiin ja viineihin. Hän ostelee myös kotiin sisäfilettä ym. Meikkeihin ym taitaa myös tuhlata, kauneudenhoitoon riittäisi vähempikin purkkimäärä. Jyrkille kelpaa mäkkäri ja kokis, eikä tuhlaa vaatteisiin tai ostele tavaraa statuksen näyttämisen takia. Esim oma auto on turha pelkästään omistamisen ilosta, jos sitä ei oikeesti tartte. Ja minä kuitenkin tykkään tästä parista, molemmista. Ovat tässä suhteessa omanlaisiaan, eikä siinä oo mitään pahaa, jos eivät tee erosta kynnyskysymystä.
Sanopa muuta! Esim. timanttien ostaminen upouuden sormuksen lisäksi ja matkustelu on jotain muuta kuin suunnitelmallista ja tarkkaa rahankäyttöä. Jenni myös asuu pks asunnossa, jota on vaikea kuvitella ostettavan pankkivirkailijan palkalla.
Jenni halusi rikkaan elättäjän mahdollistamaan hänelle tuttu luksuselämäntyyli, vaikka itsellä pienipalkkainen työ. Täysin ok, jos sellaisen löytää, mutta toki onnellista, jos onni löytyy kuitenkin muualta kuin luksuksesta.
Turhaan Jyrkiä ja hampurilaisia pilkataan. Pihvit ravintolassa törkeän hintaisia - Hampurilaiset on järkevää rahankäyttöä, Jyrkillä on hyvinkin kerättynä esim osakesalkku, kun jotkut muut tuhlaa rahat ravintoloihin. Pihvit muutenkin kannattaa tehdä itse
Vierailija kirjoitti:
"Minä ymmärsin, että Matti ei kyseenalaistanut Tainan ALKUPERÄISIÄ motiiveja, vaan kysyi, että onko hän mukana ENÄÄ vain ohjelman, ei parisuhteen vuoksi."
Juuri näin minäkin tämän olen ymmärtänyt ja siksi pariin kertaan ihmetellyt, miksi tämä on niin mittavan hermoromahduksen aihe.
Onhan siinä muutenkin ihmeteltävää, kun yksi kommentti toisen pitkään jatkuneen todella huonon kohtelun jälkeen ei pitäisi olla edes maininnan arvoinen.
Täysin normaalia ja inhimillistä olla jopa hermot täysin riekaleina tai pahasti ärsyyntynyt tuossa tilanteessa. Mutta ei - olisi vain pitänyt paapoa ja tukea pyyteettömästi muhkupantaa edelleen siinäkin tilanteessa.
Matilta on viety kaikki oikeudet inhimillisyyteen. Toivottavasti on juossut lujaa ohjelman päätteeksi ja ymmärtää pysyä kaukana Tainasta.
Vierailija kirjoitti:
Turhaan Jyrkiä ja hampurilaisia pilkataan. Pihvit ravintolassa törkeän hintaisia - Hampurilaiset on järkevää rahankäyttöä, Jyrkillä on hyvinkin kerättynä esim osakesalkku, kun jotkut muut tuhlaa rahat ravintoloihin. Pihvit muutenkin kannattaa tehdä itse
LOLLIA. Nyt sitten jo tiedetään Jyrkin osakesalkusta. Veikkaan että on tilillä max. 1 kk palkkatulot.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten nämä osallistujat voivatkin olla näin sokeita omalle toiminnalleen. Ehkä ovat sitten hukkuneet omaan peilikuvaansa eivätkä tajunneet että ovat itse juuri sitä mitä vihaavat.
Anna haluaa suhteen jossa osoitetaan myötätuntoa mutta ei pysty itse olemaan myötätuntoinen. Jyrki haluaa perinteiset roolit mutta ei halua olla perinteinen mies. Taina haluaa turvallisen suhteen mutta ei pysty itse olemaan turvallinen vaan gaslightaa viatonta miestä. Jenni haluaisi olla suhteessa kuin pikkutyttö mutta käyttäytyy jatkuvasti kuin äiti.
Matti ja Hai selvästi haluaisivat molemmat olla miehisempiä ja assertiivisempia mutta päätyvät nöyrtymään ja alistumaan ja matelemaan naisten edessä jotka eivät heitä halua.
On hyvä etteivät alkaneet miehisempänä. Näinä woke aikoina he olisivat teurastettu tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, kun Jenniä sanotaan tarkaksi rahankäyttäjäksi ja Jyrkiä tuhlailevaksi luuseriksi. Jennihän tykkää tuhlata ravintolaillallisiin ja viineihin. Hän ostelee myös kotiin sisäfilettä ym. Meikkeihin ym taitaa myös tuhlata, kauneudenhoitoon riittäisi vähempikin purkkimäärä. Jyrkille kelpaa mäkkäri ja kokis, eikä tuhlaa vaatteisiin tai ostele tavaraa statuksen näyttämisen takia. Esim oma auto on turha pelkästään omistamisen ilosta, jos sitä ei oikeesti tartte. Ja minä kuitenkin tykkään tästä parista, molemmista. Ovat tässä suhteessa omanlaisiaan, eikä siinä oo mitään pahaa, jos eivät tee erosta kynnyskysymystä.
Sanopa muuta! Esim. timanttien ostaminen upouuden sormuksen lisäksi ja matkustelu on jotain muuta kuin suunnitelmallista ja tarkkaa rahankäyttöä. Jenni myös asuu pks asunnossa, jota on vaikea kuvitella ostettavan pankkivirkailijan palkalla.
Je
Mites se jenni nyt ykskaks on töissä pankissa , kun aikaisemmin on ilmoittanut olevansa vakuutusyhtiön leivissä.
Ja ei todellakaan ole liikaa toivoa, että mies ostaa kihlasormuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kysymys ''Näetkö tämän enemmän parisuhteena vai ohjelmana'' on täysin luonnollinen kysymys, jos toinen on haluton näkemään ja tutustumaan puolisoonsa ja on tavattaessa tyly.
Mielestäni Matilla oli huono taktiikka tilanteessa. Olisi kannattanut pitää matalampaa profiilia eikä ehdoin tahdoin yrittää ärsyttää (tai niinkuin hän itse asian ilmaisee haastaa) Tainaa. Ilmeisesti häntä otti päähän se hotelliin joutuminen, ehkä on pihi. Turhaa rahanmenoa hänen mieles
Itse olen puolustellut Mattia, mutta en ole missään vaiheessa ajatellut, että hän toimisi virheettömästi. Mutta kyllä Taina on jättänyt hänelle aika monessa kohtaa hyvin vähän pelivaraa ja siitä huolimatta Matti mielestäni ainakin YRITTÄÄ ymmärtää toista, tunnustaa erheensä ja toimia paremmin - kun taas Taina miettii lähinnä vain itseään ja näkee virheitä vain toisessa. Moni saattaisi heittää Matin tilanteessa hanskat tiskiin jo paljon aiemmin. En sitten tiedä mihin suuntaan tuotanto heitä sparrailee.
Vierailija kirjoitti:
Voi taivas näitä kirjoitteluja. Yksi kirjoittaa, että Jyrkillä on osakesalkku ja rahat hyvässä jemmmassa, toinen kirjoittaa, että Jyrki on työtön luuseri ja aikoo elää Jennin rahoilla. Kolmannen mielestä Jyrkillä ei ole mitään koulutusta ja tekee pienipalkkaisia sijaisuuksia, jos sattuu niitä saamaan jne.
Mitähän jos jätettäis kokonaan nämä veikkaukset pois, kun ei niissä ole mitään perää. Ihan turhaa höpinää. Kukaan ei kuitenkaan tiedä yhtään mitään Jyrkin raha-asioista.
Mikä tää Miran juttu on, en katsonut silloin.