Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
13341/30018 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australian ohjelmaa katsoneena, tämä formaatti saisi kyllä meilläkin nyt uudistua.

- Parien olisi hyvä asua yhdessä, jotta aidosti tutustuvat. Hommatkoon vaikka Nolin sponssaamaan niin että pari saa yhteiseksi kodikseen neutraalin ympäristön jossa ei olla kummankaan reviirillä. Plussaa siitä, että parit tutustuisivat toisiinsa ja saisivat vertaistukea.

- Yhteiset tapahtumat, illalliset jne. Australian versiossa on kerran viikossa yhteinen illallinen jossa kaikki parit tapaavat ja keskustelevat. Ohjelman asiantuntijat seuraavat tätä videon välityksellä saadakseen käsityksen mitä pareille aidosti kuuluu. Tämä voisi olla hyvä meilläkin, koska joskus parien ongelmat joskus välittyvät parhaiten kun näkee kuinka he toimivat normaalissa tilanteessa yhdessä.

- Pareilla on joka viikko yhteinen sessio tuomareiden kanssa, jossa käydään läpi tilannetta ja lopuksi päättävät haluavatko jatkaa vielä seuraavan viikon. Jos toinen haluaa ja toinen ei, niin yhdessä pitää kokeilla vielä yhden viikon ajan ennen lähtöä-

Vierailija
13342/30018 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä Jenni sai synttärilahjaksi? Kuulemma oli synttärit just vähän ennen Jyrkin 40-v päivää. Vodcastin videoklippi päättyy ärsyttävästi Teron vihjailevaan 'arvaapa mitä Jenni sai synttärilahjaksi!'.

Lahjana oli sisäfilettä. Varma tieto. Jenni kiitteli hampaita kiristellen ja irvistellen.

Eli he ovat sitten samoja horrorskoopissa. Jos kesällä synttärit ennen juhannusta, niin ovat kovin kaksinaaamaisia kaksosia. Mikä just stemmaakin ainakin ukkeliin, puutarhatonttuun.

Niin, ei ennen juhannusta synttäreitä viettävä voi leijona olla.

21.6 vaihtuu kakkosesta rapuun.

Mutta mä veikkaan, että synttärit ei ole heti kuvausten alussa. Jenni olisi siten rapu. Rahaa arvostava koti-ihminen ja hoivaaja. Jyrki olisi l

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13343/30018 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö tämmän tyypisiä asioita kysellä kun osallistujia valitaan. 

Vierailija
13344/30018 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun nuoruudessa 1960-luvulla huokailtiin vaikeista ihmisistä "Voi, hän nyt on vain niin neuroottinen" Nykyään sen on sitten korvannut tämä narsisti termi.

Niinpä, ja lapsia komennettiin, nykyään kaikki vain sanoittavat. Ennen myös todettiin, että ei tykkää jostain jutusta, nykyään tulee turvaton olo. Voi kiesus 🙄

Vierailija
13345/30018 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, tuosta nyt puskee enemmän läpi tämä vanhempien ikäpolvien asenne alkoholiin, että ryypätään hirveät määrät katseilta piilossa ja kohtuullista käyttöä ei ole olemassakaan. Jos ei ole täysi rapajuoppo tai ongelmakäyttäjä niin ei ole mitään syytä miksei voisi näyttää viinitonkkaa tai esiintyä drinksu kädessä.

Vierailija
13346/30018 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin Tainan ja Annan kohdalla sitä että voiko terapia myös tuottaa tuollaisia aikuisia joilla ei ole vuorovaikutustaitoja. He osaavat kyllä sanoittaa asioita juuri itselleen mieleisellä tavalla joka kuulostaa psykologisesti perustellulta, mutta samalla unohtavat kokonaan sen että vuorovaikutuksen pitäisi tuottaa hyvää myös ympärille, ei pelkästään itselle.

Anna ja Taina luulevat ansaitsevansa tai saavansa kenet tahansa koska Anna on mielestään täydellinen suorittaja ja Taina mielestään maailman lempein ja rakastavin. He ovat oman sisäisen kuplansa kuningattaria mutta muu maailma näkee vain kaksi vanhaa piikaa. Terapeuttien pitäisi nähdä näiden puheiden läpi ja miettiä yhdessä potilaan kanssa miten potilas pystyisi olemaan vähemmän vittumainen myös silloin kun toinen ihminen ei ole täydellinen. 

Todella hyvin sanottu. Allekirjoitan.

Vierailija
13347/30018 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin hiukan huolestuttavaa, jos joku sanoo, että en ole ollut oma itseni, tuo en ollut minä. Eikö se oikeasti ole niin, että tuokin olen minä, nämä puolet kuuluvat muhun, myös tää turvaton ja friikkaava puoli.

Se, että voisi omaa käytöstä muuttaa, lähtisi siitä että edes tiedostaisi sen oman käytöksensä. Nyt ehkä Annalle on jotenkin osoitettu, miten oma käytös on vaikuttanut suhteessa, mutta pystyykö hän oikeasti näkemään sitä?

Vierailija
13348/30018 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohi aiheen, mutta tuleeko kellään muulla Annasta mieleen Ruotsin miljonääriäiti Maria M.? Ulkonäöstä siis. Onko jotain samaa näköä heissä?

No ei pahemmin muuten, mutta samanlaiset huulet, joita korostaa samanvärinen huulipuna. Yhtä toimelias ja tomera ja blondattu.

Anna Anka tulee enemmän mieleen mulla.

Vierailija
13349/30018 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä Jenni sai synttärilahjaksi? Kuulemma oli synttärit just vähän ennen Jyrkin 40-v päivää. Vodcastin videoklippi päättyy ärsyttävästi Teron vihjailevaan 'arvaapa mitä Jenni sai synttärilahjaksi!'.

Lahjana oli sisäfilettä. Varma tieto. Jenni kiitteli hampaita kiristellen ja irvistellen.

Eli he ovat sitten samoja horrorskoopissa. Jos kesällä synttärit ennen juhannusta, niin ovat kovin kaksinaaamaisia kaksosia. Mikä just stemmaakin ainakin ukkeliin, puutarhatonttuun.

21.6 vaihtuu kakkosesta rapuun.

Mutta mä veikkaan, että synttärit ei ole heti kuvausten alussa. Jenni olisi siten rapu. Rah

Kun itselläsi on vääristynyt suhde alkoholiin niin kaikki näyttää heti dogaamiselta. 

Vierailija
13350/30018 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun nuoruudessa 1960-luvulla huokailtiin vaikeista ihmisistä "Voi, hän nyt on vain niin neuroottinen" Nykyään sen on sitten korvannut tämä narsisti termi.

Narsisti ja neuroottinen käyttäytyvät täysin eri tavoin. 60-luvulla narsisti oli esim. Väkivaltainen,  perheensä hylkäävä, mykkänä jurottava, kaksinaamainen, mulkku jne.

Vierailija
13351/30018 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, ja lapsia komennettiin, nykyään kaikki vain sanoittavat. Ennen myös todettiin, että ei tykkää jostain jutusta, nykyään tulee turvaton olo. Voi kiesus 🙄

Turvaton olo on eri asia kuin ei tykkää.

Vierailija
13352/30018 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset huomiot kielivät kirjoittajan omasta suhteesta alkoholiin. 1 on liikaa ja 10 liian vähän. Alkoholi on nautintoaine siinä missä muutkin, ei se aina ole dogaamista jos lasissa on viiniä. 

Vierailija
13353/30018 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohi aiheen, mutta tuleeko kellään muulla Annasta mieleen Ruotsin miljonääriäiti Maria M.? Ulkonäöstä siis. Onko jotain samaa näköä heissä?

Mulle tuli mieleen Anna Anka vai mikä se oli , oli siellä Ruotsin miljönääreissä ja oli Paul Ankan vaimo , aivan samannäköinen.

Vierailija
13354/30018 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tunne ettei Jennille riitä Jyrki . Ensin ajattelin että on sopiva pari mutta raha saattaa ratkaista.

Vierailija
13355/30018 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsismi on äärimmäisen harvinaista ja sen voi diagnosoida ainoastaan psykiatrian erikoislääkäri pitkällisen tutkimuksen jälkeen. En nyt lähtisi muutaman telkkaripätkän perusteella ketään siitä syyttelemään. 

Nykyään vain muotisana jota heitellään joka tilanteessa. Kaikki ei ole narsismia

Ihan väärät on tiedot sinulla ja ihan sama minulle. Minä kartan haitallisia ihmisiä, on heillä narsismi, sosiopatia tai ihan mikä tahansa muu luonnevika, ei minun tarvitse tietää, mistä siinä on kyse. Tärkeintä on tunnistaa haitalliset toimintamallit ja pitää itsensä kaukana niistä. 

On yksinkertaisempaa puhua narsistista, kun puhutaan ihmisestä, joka osoittaa riittävän määrän narsistille ominaista toimintaa omassa käytöksessään. Ihan se ja sama, tulisiko DSM-IV:n mukaan diagnoosia vai ei. Harvoinpa he niitä hakevat ja harvoin kertovat niistä m

Ei näytä olevan sulle ihan sama. Ja tiedot jotka sait olivat juuri oikeat. Voit googlettaa miten oikea narsismi määritellään. On yksinkertaisempaa puhua narsismista.. Sanotaanko näin että yksinkertaiset puhuvat narsismista jos joku asia ei istu omaan pirtaan   

Vierailija
13356/30018 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta Hai on vaikuttanut ihan ok:lta alusta asti. 

Myös minusta. Ja Taina myös. Sen sijaan olen nähnyt red flageja Annassa ja Matissa.

Jenni ja Jyrki nyt vaan ovat toisilleen epäsuhta pari.

Olisikohan Hai ja Taina sopineet yhteen. Taina ei Hain tyyppiä ulkoisesti (?).

Vierailija
13357/30018 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelma on ollut pääosin kasa monologeja, jotka on laitettu peräjälkeen. Mukaan lukien niin sanottujen asiantuntijoiden umpimähkäiset näkemykset, jotka ovat kuin lainauksia umpimähkäisesti valitusta elämäntaito-oppaasta. Asiantuntijaosuuksia on siroteltu sinne ja tänne ilman osuvaa yhteyttä siihen, mitä on näytetty. Tuntuu tosiaan siltä, että ne on kuvattu jo etukäteen ja varoiksi niin kuin Utulan ja Tiittasen Vodcastissa uumoiltiin.

Ihmisistä paljastuu todella paljon persoonasta ja elämäntavasta. Esimerkiksi Jyrkin tilannetta on päästy rääpimään auki.Taina jankuttaa silmät itkuisina ja väsyneinä jaksosta toiseen asioita, jotka saattavat joissakin katsojissa heittää asiatonta varjoa Matin ylle. Heidät pitäisi istuttaa neuvonpitoon asiantuntijan kanssa ja käydä läpi, mikä oikeasti järkytti Tainan tasapainon ja onko kyseessä ylilyönti.

Annasta tuli alkujaksoissa kaikkien aikojen inhokki, ja hän olisi tarvinnut aidon ja oikean asiantuntijan ohjausta. Onneksi viime jakoissa hän on näyttänyt rauhallisempaa puoltaan.

Formaatti vaikuttaa todella vastuuttomalta ja halvalla tehdyltä hyväksikäytöltä. Asiantuntijat ovat irrallisia puhuvia päitä.

Vierailija
13358/30018 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsismi on äärimmäisen harvinaista ja sen voi diagnosoida ainoastaan psykiatrian erikoislääkäri pitkällisen tutkimuksen jälkeen. En nyt lähtisi muutaman telkkaripätkän perusteella ketään siitä syyttelemään. 

Nykyään vain muotisana jota heitellään joka tilanteessa. Kaikki ei ole narsismia

Tämä. Joka toinen osallistuja on täällä leimattu narsistiksi. Huoh

Ja toisekseen, nykykäsityksen mukaan meissä kaikissa on narsistisia piirteitä. Vain harva silti on narsisti.

Ihmisissä voi olla vaikka mitä piirteitä, mutta kun puhutaan narsistista, tarkoitetaan ilmaista, että ihmisellä on ns. luonnevika eikä puhuta yksittäisestä tapahtumasta.

Vierailija
13359/30018 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuo Jyrkin kommetti autoista ja taloista oli ihan aiheellinen. Jotkut naiset etsivät elämäänsä rahoittajaa ja mahdollistajaa, jonka kautta hankitaan omaan elämään sellaisia elementtejä mitä ei itse joko pysty hankkimaan, tai sitten on liian itsekäs, että haluaa sen toisen laittavan rahansa niihin isoihin hankintoihin, että voi nainen itse ostella omilla rahoillaan jotain "kivaa". Jyrki tekee selväksi jo heti tutustumisen alkuvaiheessa, ettei hän ole sen tyyppinen mies joka mahdollistaa kaikki naisen keksimät toiveet. Hän on päättänyt ettei raha ja hankinnat ole se yhdessä pitävä voima parisuhteessa ja jos nainen muuta etsii niin Jyrki ei ole sellaiselle sopiva mies. Ei tiedetä Jyrkin taustoja, ehkä hän on joskus yrittänyt pitää suhdetta kasassa rahan avulla ja saanut siinä näpeilleen ja menettänyt rahojansa, ehkä paljonkin. Toisaalta äidin menetys on voinut saada ajattelemaan ettei rahaa saa kukaan täältä mukaansa kun lähtö koittaa ja siksi elää mielummin hetkessä ilman turhaa painetta säästämiselle ja sijoittamiselle. Vaan haluaa käyttää rahansa nyt kun vielä voi ja pystyy, on terve ja työelämässä.

Vierailija
13360/30018 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellistä puolisoa tuskin kukaan löytää , aina on pientä sanomista . Nuorena on helpompi aloittaa yhteiselämä ja opetella sitä , silloin sopeutuu kumpikin toisiinsa , vanhemmiten omat tavat ja tarpeet on liikaa pinnalla ja keskittyy vaan itseensä . Varsinkaan kun nämä ovat vasta pari päivää leikkineet avioparia tuntematta toisiaan niin turha odottaa että kaikki käy kuin tanssi.

Ketju on lukittu.