Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Hauska. Katson vanhoja Villi kortti -jaksoja. Tässä oli Eta -sketsi. Ja kanala. Kuvas jotenkin todella osuvasta tätä kohtaamattomuutta, jota tässä ohjelmassakin näemme.
Olen surullinen Matin ja Hain puolesta. Vastanaineina varmasti uskoivat pääsevänsä naimaan aamuin ja illoin, mutta joutuvatkin kuuntelemaan tyhjänpäiväistä pälätystä tunteista ja niiden sanoittamisesta. Varmasti suuri pettymys molemmille.
Kanalan nykyinen avioliitto vaikuttaa onnelliselta. Mutta tyyli avautua vanhoista virheistä on enemmän kehuskeleva kuin nöyrä tai katuva. Nykyinen vaimo on lottovoitto Kanalalle eikä varmaankaan lähde riskeeraamaan liittoa.
Siis Kanala ei lähde riskeeraamaan nykyistä liittoa.
Vierailija kirjoitti:
Pastori Kamala saattaa seurata sauvansa ääntä, joten en menisi vannomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kari Kanala on näitä ihmisiä, joka tuntuu olevan valmis aika paljoon rahasta ja julkisuudesta/näkyvyydestä. Papilta toivottavia ominaisuuksiahan nämä eivät ole. Kari Kanalalle voisi joku kanava tehdä oman ohjelman, jossa selittää kansantajuisesti ev.lut uskontoa, kirkon toimintaa ja arkielämän vaikeuksia sekä muuta vastaavaa. Sille uskontokanavallehan tämä ohjelma ei sovi, koska Kari Kanala on noihin piireihin liian liberaali, moderni ja vapaamielinen. Ehkä Kari Kanala lähtee vielä mukaan politiikkaan, mutta juuri aikaisemmin mainituista syistä ainakaan KD ei ole oikea puolue tälle miehelle. Tiedä sitten, mikä puolue sopisi.
"Kun Katri tuli taas vierailulle Amerikkaan, pettämistä hävennyt Kari tunnusti tekonsa ja itketti kihlattuaan.
- Katri laittoi minut valitsemaan: joko Dian tai hän. Pohjalaisena ajattelin, että se mikä on luvattu, on luvattu. Pää
Mun mielestä ei sovi tuohon era: lla ohj. Rähjäisen näköinen papiksi. .Istuu kalja kuppiloissa varsin.
Vierailija kirjoitti:
Kanalan nykyinen avioliitto vaikuttaa onnelliselta. Mutta tyyli avautua vanhoista virheistä on enemmän kehuskeleva kuin nöyrä tai katuva. Nykyinen vaimo on lottovoitto Kanalalle eikä varmaankaan lähde riskeeraamaan liittoa.
Jospa Karma iskis ja sais maistaa omaa lääkettä tässä suhteessa 🤭🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pastori Kamala saattaa seurata sauvansa ääntä, joten en menisi vannomaan.
Saatat olla oikeassa. Perheen takia toivon, että pitäytyisi juustoissa, kaljakuppiloissa ja jalkapallossa. Raha-asioissa on myös ollut leväperäinen. Sen vuoksi ei ole osannut pohtia Jyrkin rahatilannetta Jennin näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna arvosteli Hain pussaustsitoja. Mutta Hain väkinäisestä pakotetusta pususta vieraalle ihmiselle näki, että Anna ei ole ensinäkemältä hänen tyyppiä. Ei tosiaan kerro mitään siitä, montako suhdetta Hailla on aiemmin ollut. Jos Anna olisi käyttäytynyt rennommin ja mukavammin, olisi Hai varmaan päässyt yli (tekokynsistä ym.) ja nähnyt oikean Annn kuortutuksen alla. Hailla on kovat vaatimukset ulkonäön suhteen. Pitäisi olla luonnollisen kaunis ja urheilullinen (ja mieluummin ranskalainen manikyyri). Anna on kaunis, mutta habitus ei miellytä Hsita. Hai olisi varmaan päässyt yli Annan tyylistä, jos Anna olisi väläytellyt luonteensa parempia puolia.
Kuule, olen aika varma että Hai ei edes tiedä mikä on ranskalainen manikyyri. Jotain rajaa tähän maalailuun.
Hai ei tunne ehkä termejä, mutta se ei ollut pointti. Hai huomaa, että Anna on lainannut tyylinsä lähiöprinsessalta tai teineiltä. Hain kysymys laittautumisesta tarkoitti juuri sitä, että hillitympi tyyli pukisi. Anna on kaunis. Mutta tunnen miehiä, joille esimerkiksi tekokynnet ovat turn off. On ihmisiä, jotka kokevat, että koulutettu ja kaunis ihminen alkaa näyttää sihteeriköltä tai instapimulta tekokynsissä tai teinivaatteissa. Hai ei toivonut sellaista. Silti en usko, että tyyli olisi ollut este hyvälle suhteelle. Annan käytös vaikuttaa asiaan. - Mielestäni Hain olisi pitänyt niellä ulkonäköä koskevat kysymykset ja vihjailut. Sellaisia voi kysyä varoen ja neutraalisti vuoden tapailun jälkeen tai vain kehaista kumppania saunapuhtaana. Anna taas kertoi, että laittautuminen on hänelle tärkeää. Jos Anna olisi käyttäytynyt ystävällisemmin, olisi Hai ehkä hyväksynyt Annan eikä tämän olisi tarvinnut pienentää itseään Hain arvostamaan hillitympään muottiin?
Täällä jaksetaan spekuloida siitä, että Hailla ei ole ollut aiempia suhteita. On ollut omien sanojen mukaan situationship-suhteita ja on saanut niistä tarpeekseen. Hääyönä oli paljastanut Annalle, että ne ovat kuitenkin olleet hyvä suhteita. Ei kovin romanttista hääyönä. Molemmilla olisi opittavaa kommunikoinnissa.
Anteeksi, mutta elätkö sinä Hain päässä?
Tällainen spekulointi ei ole ihan tervettä. Ymmärrät kai, että et ole Hai?
Tainahan on hyvännäköinen nainen mun mielestä ainakin.Näistä vaimoista ehdoton ykkönen.
Vierailija kirjoitti:
Hauska. Katson vanhoja Villi kortti -jaksoja. Tässä oli Eta -sketsi. Ja kanala. Kuvas jotenkin todella osuvasta tätä kohtaamattomuutta, jota tässä ohjelmassakin näemme.
Eikös se Villi kortti ole viihteellinen urheiluohjelma? Miksi ihmeessä siinä on jotain Ensitreffit alttarilla -sketsejä? :D
Mikä on spekulointia? Hai on kritisoinut Annaa ylenpalttisesta laittautumisesta ja kertonut itse hääyön keskusteluista. Oletko katsonut kaikki jaksot? - Edellisissä kommenteissa on kyllä spekulointia, mutta silloin lukee "varmaankin" tai verrataan muihin.
Vierailija kirjoitti:
Olen surullinen Matin ja Hain puolesta. Vastanaineina varmasti uskoivat pääsevänsä naimaan aamuin ja illoin, mutta joutuvatkin kuuntelemaan tyhjänpäiväistä pälätystä tunteista ja niiden sanoittamisesta. Varmasti suuri pettymys molemmille.
Mahtaakohan tuo Hai vielä edes ymmärtää pillun päälle?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on spekulointia? Hai on kritisoinut Annaa ylenpalttisesta laittautumisesta ja kertonut itse hääyön keskusteluista. Oletko katsonut kaikki jaksot? - Edellisissä kommenteissa on kyllä spekulointia, mutta silloin lukee "varmaankin" tai verrataan muihin.
No, sinä aika sujuvasti kerrot mitä
Hai ei tunne
Hai huomaa
Hai tarkoittaa ja
Hai arvostaa.
Mutta ethän sinä tiedät mitä hän huomaa, tarkoittaa, arvostaa tai ei tunne. Vai mitä?
Hai EI ole kritisoinut Annaa ylenpalttisesta laittautumisesta. Hän on kysynyt meikkaamisen ja urheilun yhdistelmästä.
Et ole Hai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoitti, että Tainalla on iso takapuoli.
Se on Tainalla juuri sopivan naisellinen ja seksikäs.
Aika lyllertäjä on jo nyt vaikka vasta alle 30vee. On melkonen valas myöhemmin
Ite oot.
Kari Kanala näyttää kananmunalta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen surullinen noiden naisten puolesta, jos tuollaiset ääliöt olisivat sattuneet saamaan, mutta en sano Mattia ja Haita ääliöksi, koska toivon mukaan heillä on ollut sen verran järkeä päässä, etteivät ole tuollaista kuvitelleet. Vaikka he ovatkin päässeet naimisiin, niin siltikin täytyy muistaa, että nuo miehet ovat täysin vieraita vaimoilleen. Käsi sydämmelle sinä, joka tuon edellisen kommentin kirjoitit: olisitko itse valmis naisena ventovieraan kanssa naimaan aamua iltaa, jos mies ei yhtään kiinnosta?? Joillekin miehille tuo varmaan sopisi ja he siihen pystyisivät, mutta harva nainen siihen pystyy. Tai tietenkin silloin, jos liitto on "taivaassa" solmittu ja valittu kumppani on täydellisen sopiva.
Itse en varmaan pystyisi naimaan vieraan kassa, kun hänet ensikertaa tapaisin( vaikka sitten siellä alttarilla ja) vaikka hän olisi kuinka ihana.
Jos mies on niin tyhmä, että luulee, että pääsee heti pukille, kun on muutama tunti sitten tavannut ensimmäistä kertaa naisen ja sitä naimaputkea sitten riittää, niin ehkä kannattaa ensin miettiä onko se miten todellinen vaihtoehto. Ehkä niin joskus käy(jenni ja Jyrki) mutta suurempi mahdollisuus on, ettei koskaan pääse panemaan sitä vasta tapaamaansa naista. Minua ei säälitä yhtään mies joka ei pääse panemaan. Ehkä seuraavassa suhteessa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/c7daa686-69b8-47d8-8446-7e13804…
Ensitreffit alttarilla -Anna tylyttää miestään: Ei ole arjen tunneälyä
Siis haloo. Jotta toisesta ns. huolehtisi kyselemällä vointia tjsp vaatii se jo hyvän pohjan suhteessa taakseen. Nyt Anna odottaa, että parin viikon ja kaiken sen hankaloinnin ja vittuilun jälkeen Hai alkaisi neidin hoivaajaksi ja tunteiden luotaajaksi.
Anna on vielä nirsompi prinsessa kuin kuvittelinkaan.
Anna kyllä huomaa toisen tunneälyn puutteet, mitenpä omansa?
Jos Annalle olisi valittu huolestuneempi puoliso, hän varmaan äksyilisi tälle, että osaan minä kyllä itsestäni huolehtia, ei tarvitse koko ajan paapoa. Tämä tietysti kärjistys. Mutta ehkä Hai ottanut tietoisesti etäisyyttä, antaakseen tilaa.
Tämä asenne välittyi mielestäni siitä keskustelusta, jonka aiheena oli koulujen päättyminen. Hai yritti virittää keskustelua murrosikäisistä, ja Anna iski takaisin, että Kyllä, tiedän, olen alan asiantuntija. Kuka tuollaisen kanssa haluaa keskustella??
Mitä Anna haluaa paeta sillä, että haluaa itsevarman miehen, joka osaa näyttää kaapin paikan ja täyttää kaikki hänen tarpeensa, tehden hänen olonsa samalla tarvituksi (mikä on muuten läheisriippuvaisen piirre: tarve olla tarvittu).
Aika paljon voi päätellä ihmisen sanoista, mitä ihminen arvostaa, huomaa tai ajattelee. Jos Hai huomauttaa meikkaamisesta, voi tehdä päätelmän, että hän arvostaisi vähempää meikkaamista. Samoin voi tehdä päätelmiä, mitä hän huomaa, sen perusteella, mitä hän kertoo havainneensa. Myös käytöksestä voi tehdä päätelmiä. Tietysti, jos haluaa spekuloida, että Hai valehtelee, niin voi esittää mitä vain väitteitä. Täällä on esimerkiksi väitetty, että Hai on neitsyt, vaikka hän ei ole niin sanonut. Itse pidän tällaisia väitteitä hölynpölynä.
Miksi täällä keuhkotaan, kyllähän avioliitto voi olla juridinen sopimus ja silti siihen voi liittyä rakkausparisuhde, eihän niiden tarvitse poissulkea toisiaan. Ja avioliittojahan on monenlaisia ja niitä voi solmia eri syistä romanttisista ja/tai järkisyistä. Miksi tehdä ongelma?
Eikä kaikki ihmiset sitä paitsi solmi avioliittoja, kyllähän avoliitot ja oikeastaan kaikki parisuhdemuodot päättyvät eroon tai kuolemaan. Ja kyllähän sitoutuneetkin eläinliitot päättyvät kuolemaan, ja eihän juridiikan puuttuminen vähennä elinikäisten eläinliitojen sitoutumista.
Ja yhtä lailla lesken päättynyt avioliitto on voinut olla rakkausavioliitto, vaikka on päättynyt toisen kuolemaan, kyllähän se oli vainajan näkökulmasta elinikäinen liitto. Ja voihan leskellä olla elinikäinen henkinen side vainajaan loppuelämän, vaikkei olekaan enää juridista sopimusta.
Mikä oikeastaan luokitellaan ikuiseksi rakkausavioliitoksi; kuolemattomien taruolentojen avioliitot, vai liitot, joissa pariskunta kuolee samanaikaisesti? Miksi tähän ikuisuuskysymykseen takerrutaan?
Kyllähän enskarien avioliitot ovat ihan juridisia avioehtoineen, mutta ohjelmassa on ihan tavoitteena, että juridisesta sopimuksesta kehittyisi myös parisuhde. Tämähän on parisuhdeohjelma, jossa on henkinen side keskiössä, eikä perheoikeuden lakisarja. Australian enskareissakin on feikkiavioliitot, ja silti siellä tuntuu olevan sitoutuneempaa porukkaa kuin Suomen formaatissa.