Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
3601/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miten voi ottaa lakkaatko usein kynsiä -kysymyksen arvosteluna ja suuttua siitä niin totaalisesti että sietokyky ylittyy.

Vierailija
3602/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy Hai. Anna kertoo jatkuvasti mitä hän on tehnyt väärin tai sanonut väärin ja yrittänyt kontrolloida vaikka kyseli ihan neutraaleja kysymyksiä Voi mitenkäs asiat olisikaan jos asiat olisi toisinpäin? Hai kertoisi kaiken aikaa mitä Anna tekee väärin ja kontrolloi tms. 

Anna ei tarvitse avioliittoa vaan terapiaa. 

Jennistä alkaa kuoriutua valitettavasti aikamoinen pirttihirmu. Kaikki pitää olla hänen mukaisesti tehtyä ja ei mitään, yhtikäs mitään saa jättää lattialle herranen aika. Mitäs sitten kun lapsia tulee ja lapsi on taapero? Sittenhän niitä tavaroita on siellä täällä ja tuolla. Leviääkö pää totaalisesti? Koti täytyy pitää siistinä mutta myös pyykkiä ja tiskiä hoitaa siinä sivussa. 

Matti ja Taina harmittaa tosi paljon. Niissä oli paljon hyvää alkuun ja molemmat oli innoissaan. Nyt kuitenkin Taina jatkuvalla oman tilan tarpeellaan hajottaa kaiken.

Naimisissa oleminen ei tarkoita että pitää olla kylki kyljessä 24/7. On täysin normaalia haluta ja tarvita aikaa myös yksin. Erityisen normaalia se on tilanteessa, jossa heitetään yhteen tuntemattoman ihmisen kanssa. Jokainen tarvitsee siinä kohtaa välillä aikaa prosessoida asioita ihan itsekseen. Tavalliseen tapaan muodistetussakin parisuhteessa on tervettä olla välillä myös yksin, vaikka oltaisiin naimisissa. Matti hienosti ymmärsi asian eikä panikoinut vaikka Taina halusi olla itsekseenkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3603/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy Hai. Anna kertoo jatkuvasti mitä hän on tehnyt väärin tai sanonut väärin ja yrittänyt kontrolloida vaikka kyseli ihan neutraaleja kysymyksiä Voi mitenkäs asiat olisikaan jos asiat olisi toisinpäin? Hai kertoisi kaiken aikaa mitä Anna tekee väärin ja kontrolloi tms. 

Anna ei tarvitse avioliittoa vaan terapiaa. 

Jennistä alkaa kuoriutua valitettavasti aikamoinen pirttihirmu. Kaikki pitää olla hänen mukaisesti tehtyä ja ei mitään, yhtikäs mitään saa jättää lattialle herranen aika. Mitäs sitten kun lapsia tulee ja lapsi on taapero? Sittenhän niitä tavaroita on siellä täällä ja tuolla. Leviääkö pää totaalisesti? Koti täytyy pitää siistinä mutta myös pyykkiä ja tiskiä hoitaa siinä sivussa. 

Matti ja Taina harmittaa tosi paljon. Niissä oli paljon hyvää alkuun ja molemmat oli innoissaan. Nyt kuitenkin Taina jatkuvalla oman tilan tarpeellaan hajottaa kaiken.

Tarkoittaako sinulle avioliitto sitä, että pitää olla tauotta toisen seurassa? Ei omia harrastuksia, ei tapaamisia ilman puolisoa, ei koskaan yksin... Jos tuo on käsityksesi avioliitosta, voin kertoa että se ei ole normaalia tai tervettä. 

Vierailija
3604/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tarkoittaako sinulle avioliitto sitä, että pitää olla tauotta toisen seurassa? Ei omia harrastuksia, ei tapaamisia ilman puolisoa, ei koskaan yksin... Jos tuo on käsityksesi avioliitosta, voin kertoa että se ei ole normaalia tai tervettä."

Ei tuo aiempi viesti tarkoittanut tuollaista. Ihme vauhkoamista. -eri

Vierailija
3605/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Hai vaikuttaa todella hyvältä tyypiltä. Varmasti tulee löytämään helpostikin uuden kumppanin. Jotenkin tuli paha mieli hänen puolestaan kun mikään ei tuntunut riittävän Annalle. Sano mitä tahansa niin toinen kokee sen vääränä. Ei voi olla todellista...!

Vierailija
3606/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Musta on ihan luonnollista, että tarvitsee välillä omas tilaa ja rauhaa. Noita kuvataan koko ajan ja tosi tiivistä ihmisten kanssa olemusta tuo alku, ei pelkän puolison kanssa. On ihan normaalia, että haluaa jossain vaiheessa hengähtää ja kasata ajatuksiaan. "

On se luonnollista mutta silti parisuhteen syntymiselle haitallista koska se vaikuttaa helposti torjunnalta. Tässä ohjelmassahan on se ero että nämä parit eivät ole valmiiksi ihastuneita vaan vasta juuri tavanneita. Kun parisuhde syntyy tavallisessa elämässä niin siinä on valmiina se ihastus ja halu olla toisen kanssa jolloin ei niin helposti alussa ahdistu tai vaadi omaa tilaa. Se tulee ehkä vasta myöhemmin jolloin se parisuhde on jo vakiintunut ja se on luonnollisempaa.

Hyvin harva parisuhde on heti ensitapaamisesta lähtien 24/7 yhdessäoloa. Eikä se ihastuskaan mitenkään tyypillisesti ole läsnä heti ensi sekunneista lähtien. Täytyy muistaa että nuo parit eivät ole vielä tunnetasolla parisuhteessa vaan vasta tutustumassa toisiinsa. Ei se "tahdon" muuta tuntemattomia ihmisiä tuosta vaan toisilleen tutuiksi. Nuo vasta tapailevat vaikka ovatkin virallisesti naimisissa. Normaalielämässä tuossa kohtaa on käyty ehkä 2-3 treffeillä, ei suinkaan olla yhdessä viikon matkalla. 

Vierailija
3607/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asti näkemäni perusteella veikkaan, että kaikki kolme paria eroavat. Ihme, jos yksikin pari jatkaa sarjan päättyessä.

Vierailija
3608/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tarkoittaako sinulle avioliitto sitä, että pitää olla tauotta toisen seurassa? Ei omia harrastuksia, ei tapaamisia ilman puolisoa, ei koskaan yksin... Jos tuo on käsityksesi avioliitosta, voin kertoa että se ei ole normaalia tai tervettä."

Ei tuo aiempi viesti tarkoittanut tuollaista. Ihme vauhkoamista. -eri

Sinä et tiedä, mitä toinen tarkoitti. Eikä se ole vauhkoamista, että kertoon oman ajan tarpeen olevan ihan normaalia. 

Vierailija
3609/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haille on kai ok kehua ja puhua säästä. Positiivista ja kevyttä. Kunhan kehuu sitä kaatosadettakin.

Vierailija
3610/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haille on kai ok kehua ja puhua säästä. Positiivista ja kevyttä. Kunhan kehuu sitä kaatosadettakin.

No mistä muusta se voisi puhua, kun Anna friikkaa heti jos mennään henkilökohtaisemmalle tasolle? Ei kelpaa se, että puhutaan syvällisiä, ei kelpaa se että opetellaan tutustumaan, ei kelpaa että kehutaan ulkonäköä jne. jne. 

Vierailija
3611/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksihän tähän ohjelmaan valikoituu aina ahdistujia, kontrollifriikkejä tai sellaisia, joilla on omat traumat käymättä läpi. Eikö nämä seikat tule millään lailla esille valintaprosessissa?

Asiantuntijat voisivat myös käydä jo ennen valintaa ehdokkaiden kotona, missä ehkä selviäisi kuinka pikkutarkkoja ja tapoihinsa pinttyneitä ehdokkaat ovat. 

Osuit kysymykselläsi naulan kantaan!

Juuri siksi asiantuntijat valitsivat kyseiset ehdokkaat, koska tiesivät, että draamaa olisi tarjon. Ohjelman tarkoitushan ei ole löytää pareja vaan tarjota viihdettä ja draamaa tv-katsojille. Ketä kiinnostaisi ns. tavallisen arjen seuraaminen, jollaista tasaisemman ja vakaamman luonteen omaavat henkilöt olsiivat tarjonneet (tosin sellaiset henkilöt eivät osallistuisikaan kyseiseen ohjelmaan)

Katsojan täytyy olla tosi pahantahtoinen, jos parien epäonnistuminen ja paha olo on se, mikä saa katsomaan ohjelmaa. 

Uskon kuitenkin, että suurin osa katsojista on meitä, jotka haluavat parien onnistuvan. Mieluummin hyvää tasapainoista vuorovaikutusta, ongelmien ratkaisemista aikuismaisesti jne. Sellaisesta voi oppia katsojakin. Sen sijaan riitelystä, naljailusta, välirikoista ei opi mitään, vaan tuntuu vain tuskastuttavalta katsoa. Näin itselläni. Teen niin, että hyppään yli kohdat, joissa on turhaa draamaa. 

Vierailija
3612/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia naisia taas ahdistaa jokin:

Ensitreffit alttarilla -Jennin epäilykset heräävät keskustelu isän kanssa saa purskahtamaan itkuun

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000010714084.html

Vuodesta toiseen sama ongelma - naiset taipuvaisia ahdistukseen, jos toinen ei heti täytä aukkoa sisällä. Yhteiskunnan paineet täydellisestä parisuhteesta ajaa nykynaiset todella erikoisiin tilanteisiin. Anna ollut vuosia hurmureiden pyörityksessä ja satutettavana. Siksi on niin rikki sisältä. 

Vierailija
3613/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Touche

Vierailija
3614/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia naisia taas ahdistaa jokin:

Ensitreffit alttarilla -Jennin epäilykset heräävät keskustelu isän kanssa saa purskahtamaan itkuun

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000010714084.html

Vuodesta toiseen sama ongelma - naiset taipuvaisia ahdistukseen, jos toinen ei heti täytä aukkoa sisällä. Yhteiskunnan paineet täydellisestä parisuhteesta ajaa nykynaiset todella erikoisiin tilanteisiin. Anna ollut vuosia hurmureiden pyörityksessä ja satutettavana. Siksi on niin rikki sisältä. 

Osuvin analyysi aiheesta. N55v

Vierailija
3615/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kokisin naisena kohteliaisuutena sen, jos mies sanoisi minulle, että "ei sinun tarvitse meikata, olet nätti muutenkin." Itse asiassa minulle on niin sanottukin (nuorena) useamman kerran.

Miten Anna käänsi tuollaisenkin asian päälaelleen. Hänellä on varmasti jokin trauma takana. Minun mielestäni Anna on todella kaunis eikä varmasti kukaan mies voisi sanoa rumasti hänen ulkonäöstään, eli tuskinpa vain Hailla oli mielessä Annaa loukata.

En tiedä, mitä tarkasti ottaen on Hai sanonut.

Mielestäni toisen meikkaamiseen, meikkaamattomuuteen tms. ei kuulu kommentoida mitään. Jos minulle sanottaisiin, ettei minun tarvitse meikata, koska olen nätti muutenkin, tulkitsisin sen niin, että mies kuvittelee, etten ole tyytyväinen meikkaamattomaan ulkonäkööni. Meikkaamiseen voi olla monia syitä, minulla esim. se, että haluan vain joskus vaihtelua. 

Hieman vastaava asia on, ettei naisen kuulu kommentoida miehen partaa/viiksiä millään tavalla. Ei myöskään niin, että "olet komea muutenkin, et tarvitse tuollaista maskuliinisuutta korostavaa partaa". 

Ulkonäköasioita ei kuulu analysoida. Ulkonäön laittamista ei tarvitse perustella. Kuten ei kahvinjuontia. Eikä ruokavaliota. Jos ei ole yksiselitteisen myönteistä sanottavaa, olkaa hiljaa.

Vierailija
3616/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoihin kausiin vertailu on ärsyttävää, mutta pitää kuitenkin kommentoida. Katsoin just kautta jossa oli Kati ja Janne, ja siinä jossain ihan alkupään jaksoissa, taisi olla jopa ennen häämatkaa (tuolla kaudella oli pieni väli häiden ja häämatkan välissä) Kati tarvitsi omaa aikaa ja meni yöksi omaan asuntoonsa. Homma hoidettiin jotenkin tosi mutkattomasti ja molemmat vilkuttelivat hyvissä fiiliksissä toiselle ja sitten seuraavana päivänä homma jatkui kuin en mitään.

Nämähän toki erosivat sitten myöhemmin mutta kuitenkin yli kauden loppumisen pysyivät yhdessä, joten tämä ei varmaan ollut mikään kynnyskysymyshetki heille. Mielestäni ihan luonnollista tuon oman tilan tarve ja kun se osaa hoitaa fiksusti niin että kumpikaan ei ota sitä itseensä niin ei jätä mitään traumoja tai epävarmuuksia kenellekään. Toki se on paljon myös ihmisestä kiinni millaiset asiat näitä tunteita herättävät, Janne vaikutti aika rationaaliselta tyypiltä joka ei tämmöisestä paljon hätkähdä. 

Vierailija
3617/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne liian "kliininen". 

Ensin pitäisi olla seksuaalinen intohimo kahden ihmisen välillä ja sen jälkeen katsoa onko toinen sen verran Ok muilta osin, että jaksaa katsoa läpi sormien toisen epäkohdat.

Onnellinen mies onnellisessa parisuhteessa 58v

Vierailija
3618/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina miettinyt, että meneekö nämä parit virallisesti naimisiin sokkona ennen kuin näkevät toisensa alttarilla, eli allekirjoittavat vihkitodistukset ensin tahoillaan ja sitten astelevat alttarille? 

Koska ohjelman historiassa ainakaan Suomessa ei taida olla tapausta, että toinen puolisoehdokas olisi perääntynyt? Muistelen ainakin, että puolisoon pettyneitä on kuitenkin ollut.

Onko tästä tietoa, onko edes laillisesti mahdollista allekirjoittaa sokkona? Todistajat ainakin varmaan tarvitsee olla.

Vierailija
3619/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kokisin naisena kohteliaisuutena sen, jos mies sanoisi minulle, että "ei sinun tarvitse meikata, olet nätti muutenkin." Itse asiassa minulle on niin sanottukin (nuorena) useamman kerran.

Miten Anna käänsi tuollaisenkin asian päälaelleen. Hänellä on varmasti jokin trauma takana. Minun mielestäni Anna on todella kaunis eikä varmasti kukaan mies voisi sanoa rumasti hänen ulkonäöstään, eli tuskinpa vain Hailla oli mielessä Annaa loukata.

En tiedä, mitä tarkasti ottaen on Hai sanonut.

Mielestäni toisen meikkaamiseen, meikkaamattomuuteen tms. ei kuulu kommentoida mitään. Jos minulle sanottaisiin, ettei minun tarvitse meikata, koska olen nätti muutenkin, tulkitsisin sen niin, että mies kuvittelee, etten ole tyytyväinen meikkaamattomaan ulkonäkööni. Meikkaamiseen voi olla monia syitä, minulla esim. se, että haluan vain joskus vaihtelua. 

Oletko tosissasi. Tottakai haluan naisena kuulla mieheltäni/ kumppanilta kehuja ulkonäöstäni - en kaipaa niitä keneltäkään muulta. 

Vierailija
3620/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apuva toi Jenni... Mies ei saa tehdä määräaikaisia töitä, pitäis olla varmaan joku sijoituspankkiiri valtavalla autolla joka käteisellä ostettu. Ja hirveä neuroosi heti alkuun noista tavaroista, että mikään ei saa loppua! Huh huh,  ei kukaan toki ole täydellinen mutta löysää nyt pipoa Jenni ihan oikeesti. En yhtään ihmettele, että ihmiset itkee sinkkuuttaan nykyisin, kun kaikista pienistä asioista tulee ero

Ketju on lukittu.