Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä viesti. Ketä tai minkälaisia tyyppejä toivoisitte asiantuntijoiksi?
- Mulle jäi se Stolbow myönteisesti mieleen, häneltä tuli muutakin kuin sanahelinää, ja hän tuntui uskottavalta kun keskusteli parien kanssa. Tämä voisi tulla nykyisen naisasiantuntijan tilalle.
Stolbow oli kamala. Väen väkisin koetti pareja laittaa yhteen vaikka ei ollut kemiaa ja uskoi, että kaikki järjestyy puhumalla. Ei järjesty.
Vierailija kirjoitti:
Jennihän on ainakin puhunut ns.entisestä elämästä että häntä on arvosteltu nipottajaksi ja sanoi että on miellyttänyt liikaa kumppania. Tuollaisista tavoista voi olla vaikea päästä eroon joten tulisko ne pintaan Jyrkin kanssa.
Niinpä. Ja Jyrki siitä, että häntä on petetty entisessä suhteessa.
Aika monessa viestissä morkattiin Kanalaa. Hänellä on arvokas arvonsa tässä ohjelmassa. Kun mietin useinpia pappismiehiä joita olen elämässäni kohdannut niin niin menisinkö murheineni heidän luokseen - melkeinpä kauas juoksisin. Uskon, että Kanalan kanssa on helppo puhua - hän kuuntelee ja hänellä on suuri sydän. Tukea ja kuuntelijaa monet näistä osallistujista tarvitsevat, vai oletko itse seisonut tuntemattoman kanssa alttarilla kylläsana suussasi. Harvapa tteistä Kanalan morkkaajista on tämän tempun tehnyt - arvelen.
Lainaus: "Opettajalta odottaisin empatiakykyä."
Se mitä tunnen itse opettajia yksityiselämässä, niin empatiakyky ei todellakaan ole heidän vahvin puolensa. Joskus on suorastaan hämmästyttänyt se, miten empatiakyvyttömiä ihmisiä sille alalle on hakeutunut.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Anna muuttanut ulkomaille. Meinaan, että ohjelman tultua ulos kuolee muuten häpeästä.
Anna halusi muuttaa ihan vain Turkuun. Onko siellä päin näkynyt?
Jotkut ketjussa aiemmin miettivät, voiko Annalla olla opettajan virka. No, luultavammin ei ole. Nuoria opettajia on tapana pitää määräaikaisissa työsuhteissa, eli vain lukukausien aikana on töitä ja kesät ollaan työttöminä ja tehdään ne vähintään 4 hakemusta kuukaudessa, vaikka on tiedossa syksyksi taas töitä. Veikkaan, että Annakin on tätä porukkaa, ja mahdollisesti myös Jyrki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät suoranaisesti valehtele, vaan he kertovat ideaaliminästään sen sijaan, että osaisivat aidosti nähdä itsensä hyvine ja huonoine puolineen. Ihminen kuvailee olevansa esimerkiksi joustava, vaikka kyse on siitä, että ideaalitilanteessa hän olisi/haluaisi olla joustava. Ihminen siis listaa piirteitä, joita toivoisi itsessään olevan. Eivät siis itse tajua, että nuo piirteet eivät ole todellisia, vaan haavekuvia. Aika harvalla on myös aidosti kykyä tunnistaa omia huonoja puoliaan, saati avautua niistä avoimesti.
Tällaisissa jutuissa kysyisin kyllä mieluummin perheenjäseniltä/työkavereilta/eksiltä, millainen ihminen toinen on (ollut). Todennäköisesti saataisiin realistisempi kuva.
Tämä kannattaa muistaa myös deittisovelluksia selatessa. Melkein aina kun joku kertoo itsestään jota
Joo mullekin osui vastaan deittimaailmassa mies, jonka profiilitekstissä olivat maininnat empatiakyvystä, tunnetaidoista ja varmaan keskustelutaidoistakin. Ja sittenhän tää mies näytti taitonsa ghostaamalla minut. Itselläni on mielestäni hyvät yllämainitut taidot, mutta enpä ole niitä koskaan profiilissa luetellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jennihän on ainakin puhunut ns.entisestä elämästä että häntä on arvosteltu nipottajaksi ja sanoi että on miellyttänyt liikaa kumppania. Tuollaisista tavoista voi olla vaikea päästä eroon joten tulisko ne pintaan Jyrkin kanssa.
Miehen ei ikinä pidä kertoa, että häntä on petetty. Se saa naisen laittamaan miehen betamiesten lokeroon. Jos mies sen sijaan kertoo panneensa naimisissa olevia naisia, se nostaa miehen statusta.
Vierailija kirjoitti:
Taidan olla tämän asian suhteen vähemmistössä, mutta en usko Jenniin ja Jyrkiin. Johtunee siitä, että tunnen tuollaisen dynamiikan liiankin hyvin. Taisivat heti alkuun sanoa, että tuntuu kuin olisivat tunteneet jo pitkään. Juttu alkoi heti luistaa. Monesti tuolloin on kyseessä traumakemiasuhde tai sen kaltainen. Jennillähän taisi olla sitä läheisriippuvaista taustaa aiemmista suhteista.
Tästä olisi kiinnostavaa kuulla tarkemmin. Miksi traumatisoituneilla juttu ensin luistaa?
Vierailija kirjoitti:
Aika monessa viestissä morkattiin Kanalaa. Hänellä on arvokas arvonsa tässä ohjelmassa. Kun mietin useinpia pappismiehiä joita olen elämässäni kohdannut niin niin menisinkö murheineni heidän luokseen - melkeinpä kauas juoksisin. Uskon, että Kanalan kanssa on helppo puhua - hän kuuntelee ja hänellä on suuri sydän. Tukea ja kuuntelijaa monet näistä osallistujista tarvitsevat, vai oletko itse seisonut tuntemattoman kanssa alttarilla kylläsana suussasi. Harvapa tteistä Kanalan morkkaajista on tämän tempun tehnyt - arvelen.
Ei Kanalakaan ole sitä temppua tehnyt. Mikä on pointtisi?
Jenni taksissa hääjuhlista hotellille: "... kumpikin oli kauhusta jäykkinä ..."
Vierailija kirjoitti:
En sanois että kenessäkään näistä "asiantuntijoista" on paljonkaan kehumista, koska eikö suurin osa pareista ole eronneet jo ohjelman aikana tai pian sen jälkeen? Ehkä välillä on ollut kyse myös yrittämisen puutteeesta, mutta monet "matchit" on menneet jo kaukaa huti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan noista kolmesta parista ei tainnut olla yhdynnässä hääyönä. Jennillä ja Jyrkillä oli kait jonkun verran alapäiden kosketusta ja ehkä Jennin rintoja on Jyrki hyväillyt, koska Jenni kehui heidän tutkineen toisiaan.
Jyrkillä seisoi ankarasti koska Jenni antoi koskettaa sormella vaan ei mulkulla.
Missä kohtaa ja missä jaksossa Jyrkin seisokki on bongattavissa? Täällä oli aiemmin puhetta myös tästä.
Vierailija kirjoitti:
Jenni taksissa hääjuhlista hotellille: "... kumpikin oli kauhusta jäykkinä ..."
Jyrki ja Pikku-Jyrki?
Naisena muutama mielikuva/arvio osallistujanaisista:
Jostain syystä en pidä yhtään Jennistä. Jotain hyvin teennäistä ja epäaitoa hänessä on. Esittää jotain. Liian rempseän oloinen, pinnallinen. Ärsyttävän näköinenkin, minun silmääni, makuasioita toki.
Anna myös arveluttaa. Kuten täällä monesti todettu, vaikuttaa takakireältä, kontrolloivalta neurootikolta. Anoreksiataipumusta saattaa olla myös. Ei päästä ketään oikeasti lähelleen, esittää.
Taina vaikuttaa aidoimmalta ja mukavimmalta, lämpimältä aikuiselta ihmiseltä. Sinut itsensä kanssa, tasapainoinen. Tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Samoin itseäni viehättää Matti erittäin paljon. Noista miehistä juuri hänen kanssaan voisin mennä sänkyyn.
Matilla on todella kaunis hymy.
Vierailija kirjoitti:
MTV:n Katsomossa on Ensitreffit Vodcast, jossa sarjaa ruotivat MTV:n Katri Utula ja näyttelijä Tero Tiittanen.
Mikä on vodcast? Tulee mieleen vodka.
Jopas on ongelmat, kenen julkkiksen näköinen Anna on, onko pantu ja roiskuuko kusi. Miten nämä näkyvät ohjemassa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen ei ikinä pidä kertoa, että häntä on petetty. Se saa naisen laittamaan miehen betamiesten lokeroon. Jos mies sen sijaan kertoo panneensa naimisissa olevia naisia, se nostaa miehen statusta.
Tässä taas palstan inkkelilogiikkaa.
Minulta jää mies kuin tikku paskaan sillä sekunnilla kun selviää että on tieten tahtoen pannut naimisissaolevaa. Nykyistä tapailumiestä taas on petetty eikä se vähennä hänen arvoaan minun silmissäni. Päin vastoin, arvostan sitä että hän hoiti tilanteen eroamalla eikä esim. ryhtymällä itsekin kostoksi pettämään. Lisäksi arvostan sitä että hän pystyy puhumaan asiasta avoimesti eikä ole katkeroitunut. Täysi kymppi mieheksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten musta tuntuu, että täällä on nyt monia huonoitsetuntoisia ihmisiä :( Miksi muserrutte, jos mies sanoo jotain naista kauniiksi? Millä tavalla se on teiltä pois? Olettaen tietenkin, että mies sanoo myös teitä kauniiksi.
Minusta se vain ei ole kohteliasta, että vertaa minua keneenkään, minun tappiokseni: "Kun en varattua Sieppiä saanut, niin tyydyn sinuun." Ei kovin hyvä tilannetaju vastanaineella miehellä. Kuuluisi sanoa: - Kun sinut näin, niin kaikki muut naiset haihtuivat mielestäni.
Voi teitä. Kenen miehen maailma olisi romahtanut, jos nainen olisi heittänyt läpällä, että odotin Archie Cruzia.
Hyi helvetti!
Jyrkillä seisoi ankarasti koska Jenni antoi koskettaa sormella vaan ei mulkulla.