Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Huomaa kirjoittajien sosiaaliluokan kun pienen kaksion osto parikymppisenä herättää kateutta ja hämmästystä.
Niin, no itse ostin 21-vuotiaana asunnon äidin takaamana.Pankki ei edes kysellyt sen kummempia.
Vierailija kirjoitti:
Jyrkistä tehdään nyt jaloa ritaria, joka on maksanut kaiken ja sitten kun kerran olisi Jenninkin pitänyt maksaa ravintolalasku puoliksi, niin Jenni tuosta repi pelihousut. Jyrki kuitenkin kuulutti, että totta kai KAIKKI maksetaan puoliksi, eli tuskin on maksanut mitään muutakaan kokonaan itse. Koska on sitä mieltä, että puoliksi maksetaan. Että se siitä Jyrkin "kaiken yksin" maksamisesta.
+ jykää mainostettiin perinteisenä miehenä. Perinteinen mies ei laske laskuja sentilleen puoliksi.
Vierailija kirjoitti:
No onhan Jennillä voinut olla säästetyt lapsilisät käytössään. Plus tuohon maailmanaikaan henkilötakaukset oli vielä riittävät ja kolmanneksi. Itse aloitin työnteon heti 18-vuotiaana amiskan ohella abc.llä. Oli päivät pitkiä joo ja viikonloput töissä, mut hyvin siitä jäi käteenkin.
Niin vanhemmat on voineet koko Jennin lapsuuden tehdä näitä verottomia lahjoituksia. Nykyään voi tehdä 5000 eur kolmessa vuodessa eli 18 vuotiaaksi yhdeltä vanhemmalta 30000 eur ja kahdelta 60000 eur.
Vierailija kirjoitti:
Jenni puhui kameroille ja kavereille yhtä, Jyrkille ja asiantuntijoille toista. Täysin ristiriitaista puhetta ja osin omasta päästä kehiteltyä. En luottaisi hänen tarinoihin siitä, ettei rikas kuuluisa isä ole koskaan auttanut missään. Onhan hänen käytöskin sellaista etuoikeutetun kuplaa.
Suomessa on jättityöttömyys ja avoimia paikkoja vähän, suurin osa ei löydä töitä tai saa edes vastausta hakemukseen. Silti heittää tuollaisia, ottaisi itseään niskasta kiinni ja hakisi mitä vaan työtä. Onhan toisaalta Venetsia ja Venezuela sama asia hänen mielestä. Jyrkillä onneksi töitä on. Toivottavasti kumpikin löytää sen omanlaisen kumppanin ja onnen nyt.
Joo, jättityöttömyys on ja avoimia paikkoja vähän. Kehityskulku on ollut tiedossa ja hallitus murentaa työelämän varmuutta jatkuvasti ja rapistaa turvaverkkoa. Itsekin tässä olen työtön. Onneksi on tullut säästettyä ja sijoitettua pienistä tuloista siinä määrin, että ei ole huolta. Sen sijaan niillä, joilla säästöjä ei ole, on ikävämpi tilanne. Toki he saavat toimeentulotukea, mutta itse en pidä sitä mitenkään tavoiteltavana. Oudoksuttaa, että miksi kahta työtä painava ihminen ei ole säästänyt rahaa pahaa päivää varten, aika kusessa sitä sitten olisi jos open paikan menettämisen lisäksi menettäs trikoomyyjän pestin alv-korotusten myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen Jaajo, joka radiossa jauhoi miten kaikilla on samat mahdollisuudet. Hänkin aloitti ihan nollasta, apupoikana isän fimassa pienillä tuloilla. Ja asuntokin omistettiin jo nuorena. Että on se kumma, kun kaikki eivät tee samaa. https://www.seiska.fi/kotimaa/me-naiset-nain-jaajo-linnonmaa-sai-ensimm…
Jaajo nyt on varakkaasta ytittäjäperheestä. Niin sitä monet yrittäjien lapset on jo teinrinä tehneet ns hanttihommia perheensä yrityksessä. Ja asunnon hankkimiseen nuorena on tullut apua perheeltä kun eivät tahdo maksaa ulkopuoliselle vuokraa nuoren muuttaessa pois kotoa
Se taisi olla just pointti. Että kultalusikka suussa syntynyt ihmettelee miten kaikki eivät ole nuoresta saakka toimineet samoin. Ihan kuten Jennikin. Ei koe itse olevansa etuoikeutettu vaan sen sijaan kokee toisenlaiset luusereina.
Jep. Mäkin olisin hirveen mielelläni mennyt kouluikäisenä apupojaksi mihin tahansa firmaan, mutta kun kiersin kyselemässä meidän kylillä niin eipä hirveästi ollut halua palkata ulkopuolista alaikäistä auttelemaan. No, kesätöitä löytyi silloin onneksi mansikanpoimijana että edes jotain omaarahaa sai ansaittua, mutta eihän se ihan sama ollut kuin jos olisi käynyt ympäri vuoden muutaman illan viikossa "oikeissa töissä".
Ettekö te pääse ollenkaan yli Jennin ja Jykän suhteesta? Apua tekin arvostelijat tunnutte tarvitsevan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen Jaajo, joka radiossa jauhoi miten kaikilla on samat mahdollisuudet. Hänkin aloitti ihan nollasta, apupoikana isän fimassa pienillä tuloilla. Ja asuntokin omistettiin jo nuorena. Että on se kumma, kun kaikki eivät tee samaa. https://www.seiska.fi/kotimaa/me-naiset-nain-jaajo-linnonmaa-sai-ensimm…
Jaajo nyt on varakkaasta ytittäjäperheestä. Niin sitä monet yrittäjien lapset on jo teinrinä tehneet ns hanttihommia perheensä yrityksessä. Ja asunnon hankkimiseen nuorena on tullut apua perheeltä kun eivät tahdo maksaa ulkopuoliselle vuokraa nuoren muuttaessa pois kotoa
Se taisi olla just pointti. Että kultalusikka suussa syntynyt ihmettelee
Kyllä muuten voi. Ja sinä et siitä päätä.
Lisäksi jos on huolehtinut sisaruksestaan. Ja mehän emme tiedä, tuliko 10v sitten erossa taloudellista menetystä. Esim avoliitto ja yhteinen laina. Sitten asunto myyntiin tappiolla ha velkaa jäi.
Tämä on vain spekua mutta tiedän, joillekin näin käyneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se taisi olla just pointti. Että kultalusikka suussa syntynyt ihmettelee
Niin siellä isin firmassa saattoi olla " töissä" , saada palkkaa ja hyvän työtodistuksen, vaikka ei känyt kertaakaan ko. tyyöpaikalla. Siihen aikaan ei tunnettu "Etätöitäkään".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa kirjoittajien sosiaaliluokan kun pienen kaksion osto parikymppisenä herättää kateutta ja hämmästystä.
Niin, no itse ostin 21-vuotiaana asunnon äidin takaamana.Pankki ei edes kysellyt sen kummempia.
Kun pankki tietää äidin varallisuuden niin tottakai henkilötakaus riittää. Haluavathan pitää äidin pankin asiakkaana tuomassa pankkipalkkionsa heille. Minäkin ostin 19 vuotiaana ekan asuntoni lähtiessäni opiskelemaan toiselle paikkakunnalle. No lainaa en siihen tarvinnut. Ja myöhemmin hain lainaa isompaan asuntoon muutettuani töihin Helsinkiin. Kyllä silloinkin kotipaikkakunnan pankissa tottakai kyselivät vakityöstäni, vaikka isä oli myös henkilötakaajana. Ymmärrän oikein hyvin, että kovin harvoilla on tälläiset lähtökohdat. Ja sen ymmärrän myös että sivan omin voimin ei tämä Jennikään ole sitä ekaa asuntoaan 18 kesäisenä ostanut.
Tätä ketjua lukeneena voin sanoa että ETA-osallistujat olivat näihin kirjoittajiin verrattuna aika täysjärkisiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kun Jenni on niin päämäärätietoinen, niin hänen kannattaisi alkaa harkita munasolujen pakastamista. Saattaa mennä hetki jos toinenkin ennenkuin uusi suhde on sillä mallilla, että lapsi on ajankohtainen.
Jennin naaman pitää ainakin unohtua ihmisten myös mahdollisen uuden miehen naistuttavien mielestä jotta eivät vihjaa Jenkin ei niin mukavasta käytöksestä tositeeveessä.
Vierailija kirjoitti:
No kun kerran olet kaiketi itse paremmasta sosiaaliluokasta, niin vastaisitko sitten siihen kysymykseeni, että miten ja millä kesätöillä kerkiää tienata 18v ikään mennessä rahat asunnon alkupääomaan, samalla kun vasta tuolloin saman ikäisenä valmistuu amitsusta?
Kerroinhan muuten samassa viestissä itsekin ostaneeni sen kaksioni "parikymppisenä" (22v), mutta nimenomaan käyttäneeni siihen pohjalle vanhempieni minulle säästämiä lapsilisärahoja. Kun nyt on pointti se että _ilman vanhempien apua_ saadaan ostettua kämppä 18-vuotiaana.
Voihan asia kiinnostaa minua siksikin, että muutaman vuoden kuluttua minullakin on teinipoika yläasteelta lähtemässä, ja minun olisi hyvä tietää millaisiin kesätöihin hänet pitäisi yrittää saada jo teininä, niin olisi sitten paremmassa sosiaaliluokassa kuin ilmeisesti tämä minun. Täältä käsitän, että minun olekaan välttämätöntä säästää hänelle pesämunaa, kun paremmassa sosiaaliluokassa asunnon voi ilman apuakin ostaa jo heti työelämän alun kynnyksellä.
No kun kerran olet kaiketi itse paremmasta sosiaaliluokasta, niin vastaisitko sitten siihen kysymykseeni, että miten ja millä kesätöillä kerkiää tienata 18v ikään mennessä rahat asunnon alkupääomaan, samalla kun vasta tuolloin saman ikäisenä valmistuu amitsusta?
No, minä ostin asunnon 2 vko siitä kun valmistuin amatsusta.Ilman säästöjä, vain takaaja.Työpaikka toki oli.
Mun serkku on poikansa yksinhuoltaja. Poika on luonteeltaan "hustler" ja varhaisteinistä lähtien tehnyt ties mitä pikkubisnestä, youtubevideoita yms. Nyt on taitaa 17 vuotias ja enemmän on tienannut pikkubisneksillään rahaa kuin mä olin kolmekymppisenä. En yhtään ihmettelisi vaikka ens vuonna ostas Helsingistä jonkun pikkuyksiön. Äitinsä on ihan peruskeskituloinen eikä sen ihmeemmin rahallisesti tukenut lastaan, isä ei kuvioissa. Mikä on merkinnyt paljon, on kasvatus. Äiti on hyvin kannustava ja määrätietoinen, vähän "hustler" itsekin. Kannustaa tekemään, olemaan rohkea, ottamaan riskejä, uskomaan itteen. Ja se tuki on erittäin merkittävää, paljon merkittävämpää kuin rahallinen apu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun Jenni on niin päämäärätietoinen, niin hänen kannattaisi alkaa harkita munasolujen pakastamista. Saattaa mennä hetki jos toinenkin ennenkuin uusi suhde on sillä mallilla, että lapsi on ajankohtainen.
Jennin naaman pitää ainakin unohtua ihmisten myös mahdollisen uuden miehen naistuttavien mielestä jotta eivät vihjaa Jenkin ei niin mukavasta käytöksestä tositeeveessä.
Viihdeuutisten juttujen komenteissa on yllättävän paljon myös miesten kommentteja...
No, minä ostin asunnon 2 vko siitä kun valmistuin amatsusta.Ilman säästöjä, vain takaaja.Työpaikka toki oli.""""""""
Minkä vi..un takia tätäkin pitää alapeukuttaa.
Koska se on aivan totta.
Vierailija kirjoitti:
No, minä ostin asunnon 2 vko siitä kun valmistuin amatsusta.Ilman säästöjä, vain takaaja.Työpaikka toki oli.
Ok, hyvä kuulla että niinkin voi tehdä. Että ilmeisesti omaa rahaa ei pohjalle aina ole vaaditukaan/vaadita. Se selittää kyllä paljonkin miksi tämä joiltakin onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huokaisu. Tällaiset "naisten pitää olla naisia ja miesten miehiä" tyypit on aina tosi rasittavia, ei yhtään jaksais.
Sehän meni näin: miehen Pitää olla mies, nainen Saa olla nainen.
Entäs sama miehen suusta: Kyllä naisen pitää olla nainen, ja Minä saan olla Mies. Kuulostaa suoraan 1950-luvulta...
Hauska lukea näitä alkupään kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, hyvä kuulla että niinkin voi tehdä. Että ilmeisesti omaa rahaa ei pohjalle aina ole vaaditukaan/vaadita. Se selittää kyllä paljonkin miksi tämä joiltakin onnistuu.
Kai se nyt lainasummastakin riippuu. Joku 50000-80000 e on pieni raha lainana.
Jyrkistä tehdään nyt jaloa ritaria, joka on maksanut kaiken ja sitten kun kerran olisi Jenninkin pitänyt maksaa ravintolalasku puoliksi, niin Jenni tuosta repi pelihousut. Jyrki kuitenkin kuulutti, että totta kai KAIKKI maksetaan puoliksi, eli tuskin on maksanut mitään muutakaan kokonaan itse. Koska on sitä mieltä, että puoliksi maksetaan. Että se siitä Jyrkin "kaiken yksin" maksamisesta.