Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti
Ja se kun se yritti pakata ja hyppi tasajalkaa ja hihkui kuin vähä-älyinen. Esittikö se taaperoa?
Ja häämatkalla esitti hyljettä kieriessään laiturilla.
Me olemme saaneet nauttia näistä sun hengentuotteista sen verran usein, että jos pitäisit vähän taukoa? Ton hyljejutun ole kirjoittanut aika monta kertaa...
No kun hän on keksinyt niin hirveän hauskan jutun omasta mielestään, pitää toistella joka sivulla.
Olihan se nyt näky. Liikunnalliseksi itseään kuvaileva nainen ei pysty jalkaa sen vertaa taivuttamaan. Vaan kierii kuin hylje kuivalla maalla ja törmää vielä seinään keriessä.
Parempi sekin, kun ny
"WT AV-mammat ei tiedä muutatapaa poistua kajakista, kuin vyöryä"....
Siis tuo kajakista poistuminehan oli tehty todella hankalaksi. Keikkuva kajakki jäi lähes metrin alemmaksi, ja kova tiili/kivi seinä edessä jonka päälle piti nousta. Oli kuitenkin turistipaikka , niin ihmettelin, että miten on mahdollista. Eihän tuosta kyllä moni kunnialla selviäisi. Ja jos ei ole koskaan melonut, ollut veneessä jne niin jo se, että kajakki keikkuu alla, josta pitää nousta pois, on hankala ihmiselle, joka ei koskaan ole tuollaisesta pois lähtenyt. Todellinen turvallisuusriski oli tuo kajakkiin meno ja siletä pois tuleminen. vanhempi ihminen ei selviäisi ollenkaan, vaikka olisi miten liiikunnallinen.
Itsekin näin vanhempana naisena, vaikka olen hyvin liikunnallinen ja kajakkikin on tuttu, niin en tiedä miten olisi tuolta päässyt pois. Näytti tosi hankalalta.
Muutenin niin herättää aikamoista myötähäpeää lukea täältä miten ihan oikeasti aikuiset ihmiset ilkkuu jollekin tuollaiselle asialle. Tulee todellakin alakouluajat mieleen, kun koulukiusaajat oli vauhdissa. Joku mitätön asia otettiin esille ja sitä sitten lälläteltiin koko vuosi. Harvoin enää tulee mielee nuo ajat, mutta väkisnkin näin aikuisena on ymmärtänyt, että ei ne koulukiusaajat todellakaan olleet niitä välkyimpiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti
Ja se kun se yritti pakata ja hyppi tasajalkaa ja hihkui kuin vähä-älyinen. Esittikö se taaperoa?
Me olemme saaneet nauttia näistä sun hengentuotteista sen verran usein, että jos pitäisit vähän taukoa? Ton hyljejutun ole kirjoittanut aika monta kertaa...
No kun hän on keksinyt niin hirveän hauskan jutun omasta mielestään, pitää toistella joka sivulla.
Olihan se nyt näky. Liikunnalliseksi itseään kuvaileva nainen ei pysty jalkaa sen vertaa taivuttamaan. Vaan kierii kuin hylje kuivalla maalla ja törmää vielä
Ei sen kummempaa kuin puutarhatontuksi pilkkaaminen.
Pohdin tätä ihan asiallisesti. Jenni tosiaan ilmeisesti sanoi haastattelussa ostaneensa ekan oman asuntonsa 18-vuotiaana, ja tärkeänä asiana painotti että vanhemmat eivät auttaneet yhtään edes silloin. Mä olen kovin miettinyt, miten tämä on mahdollista? En siis sano, että ei voi olla, mutta olisin oikeasti kiinnostunut ymmärtämään, miten. Tällä palstalla kun tuntuu olevan vastaus kaikkeen, joten kertokaa mulle?? Mitä ovat ne kesätyöt alaikäiselle, joista tienaa niinkin usean tonnin, että saa kasaan asunnon pesämunan, ja varmaan teini on johonkin muuhunkin niitä rahoja vähän käyttänyt?
Oletan siis, että Jennikin on käynyt sen amitsun suoraan yläasteen jälkeen, joka ainakin siihen aikaan kestikin sen kolme vuotta, eli aikaa työnteolle olisi jäänyt käytännössä kesäisin. Ja tuolloin 18-vuotiaana vasta juuri valmistuisi ja pääsisi työelämään tienaamaan?
Omista alaikäisenä tehdyistä kesätöistä ei kyllä saanut kuin joitakin satasia... Ostin kyllä itsekin oman ensiasunnon juuri siinä valmistumisen kynnyksellä (mutta 22-vuotiaana AMK:sta) ja vasta työelämään siirtyessä, mutta se tapahtui kyllä nimenomaan vanhempieni minulle lapsilisistä säästämän pesämunan turvin. Minut on siis kyllä autettu alkuun, enkä häpeä sitä myöntää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti
Olihan se nyt näky. Liikunnalliseksi itseään kuvaileva nainen ei pysty jalkaa sen vertaa taivuttamaan. Vaan kierii kuin hylje kuivalla maalla ja törmää vielä
Kyllä tuo on lähtenyt nyt ihan siitä, että Jyrki on saanut osakseen aivan kohtuuttoman määrän sontaa, niin tällä palstalla, kuin Jennin haastatteluissa, vodcasteissa ja missä lie kaikkialla. En puolusta mitään pilkkaamista, mutta jos ei Jennin käytöksestä voida mitään kommentoida, mutta Jyrki on raastettu palasiksi, niin jännä on. Tuon kajakkikohtauksen yksityiskohdat muistat yllättävän tarkkaan. Ettet vain ollut paikalla, "vanhempi nainen"? Kyllä siitä olisi ketterämpi päässyt ihan näppärästi pois, niinkuin Jyrki pääsi jostain syystä kuitenkin.
Jennillä olisi nyt aikaa opiskella lisää. Ei miestä, lasta tai edes lemmikkiä. Mihin hän kaiken aikansa käyttää?
Puhelinaspaa tekevä merkonomi ei välttämättä työllisty helposti, jos työt menee alta. Noita hommiahan siirretään ulkomaille ja tekoäly lisääntyy.
Yleissivistävä lukio vaikka ensin. Tai sitten AMK. Avoimen kautta pääsee helpommin sisään "takaovesta" jos ei tule valituksi pääsykokeissa. Kannattaisi selvittää.
Nyt alkaa olla iänkin puolesta viimeiset hetket reipastua. Ja jos niitä lapsia siunaantuu, niin opiskelut jää. Tai ainakin hankaloituu hurjasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti
Olihan se nyt näky. Liikunnalliseksi itseään kuvaileva nainen ei pysty jalkaa sen vertaa taivuttamaan. Vaan ki
Niin.
Ja kyllä noissa turistikohteissa tehdään kaikki turvallisuutta ajatellen. Mummelinkin pitää päästä turvallisesti kanoottiin ja pois.
Jatkakaa nyt hyvät ihmiset omaa elämäänne, tämähän kommentointi on jo nolon naurettavaa ellei sitten todella säälittävää :D
Vierailija kirjoitti:
Pohdin tätä ihan asiallisesti. Jenni tosiaan ilmeisesti sanoi haastattelussa ostaneensa ekan oman asuntonsa 18-vuotiaana, ja tärkeänä asiana painotti että vanhemmat eivät auttaneet yhtään edes silloin. Mä olen kovin miettinyt, miten tämä on mahdollista? En siis sano, että ei voi olla, mutta olisin oikeasti kiinnostunut ymmärtämään, miten. Tällä palstalla kun tuntuu olevan vastaus kaikkeen, joten kertokaa mulle?? Mitä ovat ne kesätyöt alaikäiselle, joista tienaa niinkin usean tonnin, että saa kasaan asunnon pesämunan, ja varmaan teini on johonkin muuhunkin niitä rahoja vähän käyttänyt?
Oletan siis, että Jennikin on käynyt sen amitsun suoraan yläasteen jälkeen, joka ainakin siihen aikaan kestikin sen kolme vuotta, eli aikaa työnteolle olisi jäänyt käytännössä kesäisin. Ja tuolloin 18-vuotiaana vasta juuri valmistuisi ja pääsisi työelämään tienaamaan?
Omista alaikäisenä tehdyistä kesätöistä ei kyllä saanut
Voi olla saanut esimerkiksi perintöä joltain sukulaiselta, voittanut lotossa, käynyt opiskelun ohessa töissä ja säästänyt hyvin säntillisesti, vanhemmat tai isovanhemmat ovat voineet lainata rahaa. Tämmöisiä tulee mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Jatkakaa nyt hyvät ihmiset omaa elämäänne, tämähän kommentointi on jo nolon naurettavaa ellei sitten todella säälittävää :D
Ai nyt kun puhutaan Jennistä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omista ala
Riittää että pääsi pankkiin töihin. Henkilöstöedut.
Mutta joutui kait sitten sieltä pois?
Vierailija kirjoitti:
Jennillä olisi nyt aikaa opiskella lisää. Ei miestä, lasta tai edes lemmikkiä. Mihin hän kaiken aikansa käyttää?
Puhelinaspaa tekevä merkonomi ei välttämättä työllisty helposti, jos työt menee alta. Noita hommiahan siirretään ulkomaille ja tekoäly lisääntyy.
Yleissivistävä lukio vaikka ensin. Tai sitten AMK. Avoimen kautta pääsee helpommin sisään "takaovesta" jos ei tule valituksi pääsykokeissa. Kannattaisi selvittää.
Nyt alkaa olla iänkin puolesta viimeiset hetket reipastua. Ja jos niitä lapsia siunaantuu, niin opiskelut jää. Tai ainakin hankaloituu hurjasti.
Muista, että opintoihin tarvitaan lukupäätä ja sinnikkyytä. Ei sellaisia ominaisuuksia kasva puussa.
Vierailija kirjoitti:
Omista alaikäisenä tehdyistä kesätöistä ei kyllä saanut
Jenni ei taida ajatella asiaa ihan loppuun, ja samalla tulee suhtauneeksi aika ylimielisesti kaikkiin, joilla todellakaan ei ole samaa mahdollisuutta ollut. Taitaa vain pitää itsestään selvänä, että ihmiset ovat säästäneet lapsille rahaa ja toimivat takaajina, joillakin on avattuna asuntosäästötilikin. Tai jos on itse säästänyt ikäänsä nähden paljon rahaa, ovat vanhemmat maksaneet muita kuluja sen mahdollistaakseen. Todennäköisesti myös kannustaneet tai ihan konkreettisesti auttaneet töiden saamisessa.
Mikään tuosta ei kuitenkaan ole ollenkaan itsestään selvää, kuten ei sekään, että nelikymppisellä ihmisellä on reippaat säästöt, vakityö, auto ja omistusasunto.
Se, että saa vanhemmilta apua tai vähintäänkin kunnon eväät elämään, on tosi jees, mutta kyllä se pitää tiedostaa ja myöntää. Ettei vahingossa ala jauhaa siitä, miten jokainen on oman onnensa seppä ja kaikki ollaan samalla viivalla.
Jyrki puolustautuu Jennin rahapuheita vastaan muistuttamalla, että kyllähän hänellä on vakituinen myyjän työ ja opettajan pätkätyöstäkin tulee myös kesälomalla palkkaa. Rahaa on kuulemma myös sukanvarressa, mikä tekee hänen lokkeilustaan entistä röyhkeämpää. Miksei hän sitten käyttänyt niitä sukanvarsivarantojaan yhteisiin kauppalaskuihin? Miksi ei osallistunut reilusti kuluihin, vaan sanoi Jennille "maksavansa takaisin sitten palkkapäivänä"?
Jenni teki palveluksen puhumalla Jyrkin vetelyyksistä kameroille. Nyt vihdoin on herra saanut itseään niskasta kiinni ja alkanut tosissaan puhua ulkomailla suoritettujen liikunnanopettajaopintojen hyväksilukuopinnoista Suomessa.
Tulee mieleen Jaajo, joka radiossa jauhoi miten kaikilla on samat mahdollisuudet. Hänkin aloitti ihan nollasta, apupoikana isän fimassa pienillä tuloilla. Ja asuntokin omistettiin jo nuorena. Että on se kumma, kun kaikki eivät tee samaa. https://www.seiska.fi/kotimaa/me-naiset-nain-jaajo-linnonmaa-sai-ensimm…
Jyrki oli sitä mieltä, että parisuhteessa kulut menevät puoliksi, Jennin mielestä makselu on maskuliinista. Onhan tuossa nyt selvä ero, ja kummankin on vain löydettävä ihminen joka ajattelee samoin.
Tämä oli viihdeohjelma ja me tiedämme vaan sen, minkä näimme ruudussa. Totuus voi olla aivan toinen. Ohjelma on leikattu kärjistäen, että se herättää meissä katsojissa erilaisia tunteita ja mielipiteitähän riittää. Ketäpä se olisi niin viikosta toiseen kiinnostanut, jos sitä ei olisi näin taitavasti tehty.
Vierailija kirjoitti:
Jyrki oli sitä mieltä, että parisuhteessa kulut menevät puoliksi, Jennin mielestä makselu on maskuliinista. Onhan tuossa nyt selvä ero, ja kummankin on vain löydettävä ihminen joka ajattelee samoin.
Niin. Jennihän kertoi haluavansa perinteiset roolit, ja peeinteisestihän mies maksaa. Paritettiin Jyrkille, joka myös halusi perinteiset roolit. Tosin Jyrki halusi perinteisistä rooleista vain sen että nainen hoitaa kotityöt. Tämän lisäksi naisen olisi pitänyt hoitaa maksamiset ja autohommat kuljetuksista renkaanvaihtoon.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli viihdeohjelma ja me tiedämme vaan sen, minkä näimme ruudussa. Totuus voi olla aivan toinen. Ohjelma on leikattu kärjistäen, että se herättää meissä katsojissa erilaisia tunteita ja mielipiteitähän riittää. Ketäpä se olisi niin viikosta toiseen kiinnostanut, jos sitä ei olisi näin taitavasti tehty.
Tottahan se on. Itse muodostankin mielipiteeni näkemäni perusteella enkä sen, mitä joku osallistujista kertoo tapahtuneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti
Olihan se nyt näky. Liikunnalliseksi itseään kuvaileva nainen ei pysty jalkaa sen vertaa taivuttamaan. Vaan ki
"Ei sen kummempaa, kuin puutarhatontuksi pilkaaminen."
Oikeassa olet. Molemmilta yhtä typerää käytöstä, sekä tuo hylje-juttu, että puutarhatonttu. Ei näillä ihmisillä ole kaikki muumit laaksossa, jotka ihmisiä noin pilkkaa.
Jyrki on ihan ok mies ulkonäöltään ja sieltä kajakista pois tulo tuossa kohtaa, kun poistumien oli tehty todella vaikeaksi, jos esim oli polvet paljaana (shortsit) niin joutuu laittamaan paljaan polven kivistä alustaa vasten ja ponnistamaan koko painollaan sen päälle, ei ole todellakaan helppoa. Harva varmaan olisi siitä tyylikkäästi selvinnyt. Ihme, että kajaakkiin meno ja pois tulo oli tehty noin vaikeaksi.
Mutta nämä asiat eivät ole mikään vastakkainasettelu kilpailu vaan järkevä ymmärtää olla käyttämättä kumpaakaan ilkeyttä. Ei pidä sortua yhtä alas, kuin kuisaaja ja kiusata itse mollaamalla toista osapuolta.
Ensinnäkin pointsit Jyrkille siitä, että hänellä oli lopulta noinkin paljon koulutusta. Se tuli minulle yllätyksenä. Hän saa varmasti open sijaisuuksia suht' helposti.
En pidä itse Vantaata "tuppukylänä", mutta niin vaan täälläkin n. 20 % luokanopettajista ja jopa yli 40 % erityisopettajista on epäpäteviä. Välillä pitkiin sijaisuuksiin on todella vaikeaa löytää tekijöitä. Hakemuksia voi olla nolla ja pätevistä hakijoista voi vain haaveilla. Lisäksi jos esim. minä tekisin luokanopettajan koulutuksella erityisopen tai erityisluokanopen töitä, saisin pienempää palkkaa, koska olen siihen työhön epäpätevä. Siksikin erityisopettajana työskentelevät ovat usein koulutukseltaan jotain ihan muuta kuin opettajia. Epäpätevää ei voi vakinaistaa, joten myös vaihtuvuus on suurta.
Opettajan sijainen voi siis olla mitä vain ylioppilaan tai "gradua vaille valmiin" luokanopettajan väliltä. Olen urallani nähnyt mm. valokuvaajan, psykologian kandin ja valtiotieteilijän, lukuisien tuoreiden ylioppilaitten ja eri alojen aineopettajien lisäksi.
Tunnen myös useampia päteviä luokanopettajia, jotka ovat lähteneet alalta työn kuormittavuuden takia. Ehkä open työtä jopa jaksaa paremmin epäpätevänä "tsuppaduidaa" -asenteella kuin viiden vuoden yliopistokoulutuksella ja asenteella, että haluaa tehdä työn mahdollisimman hyvin. Kuten eräs tuttu nuori ope juuri sanoi: työssa opettaminen on sivuosassa ja kasvattaminen pääroolissa. Se voi yllättää monet raskaudellaan.
https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/7986769
https://www.opettaja.fi/tyossa/nainko-haluan-elamani-menevan-%E2%88%92-…