Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
27281/30018 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti Lari ja Niina olivat säästäneet rahaa, kun tuli lapsikin. Ettei nyt tulisi av:n neuvot liian myöhään. 

Järkevät ihmiset toimii noin, eli varautuu lapsen tuloon myös taloudellisesti. Lapsi maksaa paljon. Jotkut naiset joutuu kuulema ottamaan lainaa, että selviävät äityislomasta. Tulot kuitenkin tippuu aika paljon ja jos mies ei pysty naisen pieneneviä tuloja paikkamaan, ei hyvä laula. 

Maksaa paljon, jos et pysty tinkimään nykyisestä elintasostasi. Älytöntä olisi ottaa lainaa äitiyslomasta selvitäkseen. Järkevämpää olisi esimerkiksi muuttaa halvempaan asuntoon. Jos asuu vuokralla, se yleensä onnistuu helposti. Miten luulet kaikkien vähävaraisten yh-mutsien selv

En ole vielä kertaakaan kuullut että esim lapsen tultua pitäisi muuttaa halvempaan asuntoon kun rahat ei riitä. Töissä käyvien ihmisten osalta. 

En minäkään. Mutta en kyllä sitäkään, että pitää ottaa lainaa, jotta selviää äitiyslomasta. 

Muunlaisesta elintasosta tinkimisestä olen kyllä kuullut. Ei esimerkiksi matkustella kuten ennen, eikä vietetä ravintolailtoja tai muutenkaan ns. käydä missään. Tietysti sellaiset harrastukset voivat muutenkin pikkulasten kanssa olla hankalia.

Vierailija
27282/30018 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tarina.  X Moi kulta.. Tulin nyt sun luo viikoksi.  Ihanaa .  T.  Onks sulla uus paita?

X On, kelaa tää oli tarjouksessa vaan 89€. t. Oho aika halpa mut silti kallis...

X. No joo laatu maksaa...

t. Pitäskö meidän mennä kauppaan ostaa ruokaa niin ei tarvii sit vkl mennä?  X.Joo mennään vaan..

X ja T pakkaa kärriin viikon ruuat kassalla T sanooa maksa sä mä maksan sit ku tulee tili.  X kattoo kärriä ja miettii mitä h.....ä tossahan on monella kympillä X ottamia juttuja... Päätyy kuitenkin maksamaan kun uusi tuttavuus.

Vkl T ehdottaa et tehdään jotain. X suostuu koska olisihan se kiva ettei vaan sohvalla maata.. 

Taas maksun aikaan T kommentoi maksa sä mä maksan sit tilipäivänä.. . X on edelleen ihmeissään mitä hemmettiä.  T ehdotti tätä ja nyt hän maksaa..

Sama setti jatkuu viikon. T ehdottelee ja X maksaa. Käy selväksi että T ei olisi ollut rahaa tulla kylään tai varsinkaan ostaa 89€ paitaa.  X tulee tunne että T käyttää häntä hyväkseen.   Suhde loppuu..

Tämäkin on elävästä elämästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27283/30018 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Jenni myös jossain sanonut että talousasioista kyseltiin hyvin vähän, mikä kenties näkyy sitten Jyrkin ja Jennin epäonnistuneena parituksena. Jenni oli yrittänyt ilmeisesti asiaa painottaa ja Jyrkin oli saanut. Eihän tuossa nyt ollut reilua kumpaakaan kohtaan että heidät laitettiin yhteen kun Jenni on yrittänyt kertoa että tuo asia on hänelle tärkeä. Totta kai hän on kuvitellut että tuotantotiimi on kuunnellut toiveita ja totuuden paljastuminen on varmaan ollut rankkaa. Epäreilu tilanne se on ollut Jyrkillekin, mutta vastuu matchista on tuotannolla.

Ei Jenni ollut puhunut taloudellisesta vakaudesta, vaan oletti sen sisältyvän toiveeseen hieman vanhemmasta miehestä. Todellisuudessahan Jenni voisi luonteeltaan sopia nimenomaan nuoremmalle miehelle. Vaikka jollekin amikselle, joka olisi jo nuorena kuitenkin työrintamalla edennyt.

Vierailija
27284/30018 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainasin huonosti, uusi yritys.

Jykä siis opiskeli 5 vuotta liikunnanopettajaksi jenkeissä - kallis kuvio (asuminen, lennot joka kesä Suomeen, opiskelumaksut yms). Mutta ei valmistunut.

Käteen jäi tukku kokemuksia ja kielitaitoa. Mutta varmaan isot velat myös. Ja kun ei saanut papereita, niin ei saanut virkaa. Näillä menty viimeiset 15 vuotta.

Toivottavasti tämä EA ja siitä seurannut ikävä keskustelu toimii hänelle boostina laittaa asiat vihdoinkin kuntoon. 

Vierailija
27285/30018 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No Jyrkihän sanoi tämän viikon haastattelussa, että hänellä ON säästöjä. Jos esim. on osakkeissa, niin eihän se lompakossa ole. 

Eikä ole mikään vanha tutkinto, jos on 2012 valmistunut. Ja liikunnanopettajan tutkinto, ja ollut kuitenkin Suomessakin koulussa töissä. 

Ja on muuten varmaan vienyt rahaa aika vietävästi, kun on sinne asti lähtenyt opiskelemaan, ei ole siellä ilmaista. Hän on satsannut itseensä ja nauttinut elämästä.

No on tää Jyrki kyllä aikamoinen, lainaillut Jennilta rahaa, vaikka itselläänkin on sijoituksia ja säästäjä tai ties mitä. Minäkin tunnen muuutaman tälläisen ihmisen, jotka pummailee muilta rahaa, koska omat raht on kiinni osakkeissa/sijoituksissa  ja ties missä ja käyttärahaa ei ole.

Pitäiskö sijoittaa niihin osakkeisiin vähän vähemmän kuukaudessa, että jää rahaa elämiseenkin?

Miksi ei ole kertonut Jennille, että hänellä on omaisuutta, eikä ole pa, niin kuin Jenni luuli?

Tuskin jenni olisi hänen osakkeitaan muuttanut rahaksi ja tuhlannut, koska jenni kannattaa säästämistä.

Vierailija
27286/30018 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainasin huonosti, uusi yritys.

Jykä siis opiskeli 5 vuotta liikunnanopettajaksi jenkeissä - kallis kuvio (asuminen, lennot joka kesä Suomeen, opiskelumaksut yms). Mutta ei valmistunut.

Käteen jäi tukku kokemuksia ja kielitaitoa. Mutta varmaan isot velat myös. Ja kun ei saanut papereita, niin ei saanut virkaa. Näillä menty viimeiset 15 vuotta.

Toivottavasti tämä EA ja siitä seurannut ikävä keskustelu toimii hänelle boostina laittaa asiat vihdoinkin kuntoon. 

Kyllä hän valmistui. Ja ulosotossa ei voi kukaan ohjelmaan päässeistä olla.

Vierailija
27287/30018 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuollainen kolmekymppinen amis mikään catch ole menestyneemmille miehille. Kyllä se ukko pitää löytää ihan omasta kastista. Kyllä ne arjen asiat klikkaa helpommin yhteen kun koulutustausta on suunnillen sama. Vaikea kuvitella vaikka lääkäriä ja siivoojaa yhdessä. Mistä ne juttelisivat, kun toisen yleissivistys on toisella planeetalla.

Mikä on menestynyt mies? Niin mä pitäisin esim montaa amis yrittäjää menestyneenä. Mun serkun palkkatulot amiksen käyneenä oli verokoneessa 420k€. 

Mä oon amiksen käyny ja tienaan sen 100k€ vuodessa. 

Mun työkaverit on amiksia ja liksat on 50-120k€ vuosi.

Ja minä olen akateeminen ja palkkabrutto n

Niin mä olen kemiantehtaalla töissä. Mun työpäivään kuuluu, esim vauvalla kirjoittelua, leffojen katsomista, treenausta jne. 

Kemianteollisuudessa tehdään vuorotyötä, joten ihan hyvin saattaa olla tulossa iltavuoro jolloin on päivällä aikaa kirjoitella vauvalla.

Vierailija
27288/30018 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti löytänyt rinnalleen uuden, onnea Matille. 

Vierailija
27289/30018 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuollainen kolmekymppinen amis mikään catch ole menestyneemmille miehille. Kyllä se ukko pitää löytää ihan omasta kastista. Kyllä ne arjen asiat klikkaa helpommin yhteen kun koulutustausta on suunnillen sama. Vaikea kuvitella vaikka lääkäriä ja siivoojaa yhdessä. Mistä ne juttelisivat, kun toisen yleissivistys on toisella planeetalla.

Mikä on menestynyt mies? Niin mä pitäisin esim montaa amis yrittäjää menestyneenä. Mun serkun palkkatulot amiksen käyneenä oli verokoneessa 420k€. 

Mä oon amiksen käyny ja tienaan sen 100k€ vuodessa. 

Mun työkaverit on amiksia ja liksat on 50-120k€ vuosi.

Kyl mulla on n 6h aikaa kirjoitella ihan tässä vuoron aikanakin.

Vierailija
27290/30018 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ihme, mukava mies.

Vierailija
27291/30018 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää Jyrkin jenkkiopiskelukuvio on ihme mysteeri. Eihän siinä ole mitään järkeä, siis ei mitään....maksaa jostain paperista mikä ei edes käy sellaisenaan Suomessa mihinkään. Sitten mies ei 12 vuoteen päivitä osaamistaan Suomessa että olisi pätevä virkaan. En käsitä. Sähkömiehen hommiakaan ei liene tehnyt..Mies on ajelehtija.

Vierailija
27292/30018 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Se, että ollaan oltu niin vähän aikaa yhdessä ja joutuu itse maksamaan pieniäkin kauppalaskuja, Jenni kuvaa." https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ensitreffit-jenni-joutui-ei-toivott…

Joutuu itse välillä maksamaan ruokaostoksiaan kaupassa. Kenen ne olisi pitänyt maksaa? Jyrkin? Miksi Jyrkin olisi pitänyt maksaa pariskunnan kaikki ruokaostokset?

Jenni hehkutti jossain alkupään jaksossa Jyrkin sanoneen, että Jenni ei enää joudu kantamaan ruokakasseja. Jenni oletti, että Jyrki myös maksaa ne?

Niin, siis kai jos yhteisiä ostoksia tehdään niin kaiketi kumpikin asioista maksaa? Aika jännä jos Jennin kuuluu maksaa kaikki? Mä luen että "pieniäkin ostoksia" tarkoittaa sitä, että ne Jykä ei edes pikkuostoksia kuitannut.

Vierailija
27293/30018 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ihme, mukava mies.

Hyvä Masa. Sulle toivon onnea. Tainalle en niinkään.

Vierailija
27294/30018 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyrki oli katkera ja onhan sille syy. Jenni tuntui varmasti hänen näkökulmastaan vähän huijarilta. Esitti ihastuneempaa kuin oli.

Kumpikin saa olla sellaisia kuin on, mutta eivät olleet toisilleen sopivia. Eivät olleet fiksusti käsitelleet asioita loppuun asti ja ero ei ollut fiksu. Siksi viimeinen jakso heidän osaltaan oli niin karmea. Pelkkää pettymystä ja katkeruutta. Muut parit olivat asiat käyneet jo läpi, joten he osasivat käyttäytyä ja puhua toisistaan kauniisti.

Vierailija
27295/30018 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Jyrkihän sanoi tämän viikon haastattelussa, että hänellä ON säästöjä. Jos esim. on osakkeissa, niin eihän se lompakossa ole. 

Eikä ole mikään vanha tutkinto, jos on 2012 valmistunut. Ja liikunnanopettajan tutkinto, ja ollut kuitenkin Suomessakin koulussa töissä. 

Ja on muuten varmaan vienyt rahaa aika vietävästi, kun on sinne asti lähtenyt opiskelemaan, ei ole siellä ilmaista. Hän on satsannut itseensä ja nauttinut elämästä.

No on tää Jyrki kyllä aikamoinen, lainaillut Jennilta rahaa, vaikka itselläänkin on sijoituksia ja säästäjä tai ties mitä. Minäkin tunnen muuutaman tälläisen ihmisen, jotka pummailee muilta rahaa, koska omat raht on kiinni osakkeissa/sijoituksissa  ja ties missä ja käyttärahaa ei ole.

Pitäiskö sijoittaa niihin osakkeisiin vähän vähemmän kuukaudessa, että jää rahaa elämisee

Mun mielestä toi on mulla säästöjä kommentti kertoi aikalailla ikävää tarinaa.

Piti siis ihan itsestään selvyytenä et voi loisia vaimon lompakolla. Ja tossa vaiheessa oli tunnettu 2-3 viikkoa.

Vierailija
27296/30018 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta Jyrkin kommentti jo alkukaudesta kadulla siitä, ettei ole tulossa taloja ja matkoja, kertoi vain ja ainoastaan turhautumisesta senkaltaiseen kyselyyn. Sitä ennen Jenni oli "vitsillä" kysellyt siitä kihlasormuksesta. Jos koko alku oli yhtä läpändeerosta siitä, miten vaimoa nyt jatkossa taloudellisesti hemmotellaan ties millä yllätyksillä, ei mikään ihme jos huumori loppuu ja tulee töksäytettyä. Minun silmissäni ihan samaan viittasi myös se, että loppukaudesta alkoi laskut mennä puoliksi ja tulla kyselyä josko toinenkin maksaisi. Ei Jyrki kuitenkaan mitään pihistelyä osoittanut tuodessaan kukkia ym. Jennikään ei varmasti asiaa tarkoittanut pahalla, oletan hänen vain omissa piireissään tottuneen, että sellaista se avioelämä on.

Olen aivan satavarma, että oikean naisen kanssa Jyrki on valmis maksamaan enemmänkin kuin toinen, koska raha ei selvästikään ole hänelle mitään, minkä

Siis Jyrkihän oli niin lätkässä Jenniin, että tuntuu vaikealta kuvitella, kuka olisi vielä "oikeampi". Jyrki oli oikeasti rakastunut ja halusi olla Jennin kanssa ja silti käytös oli tuota luokkaa, että "minun kanssa on sitten turha haaveilla mistään".

Ei, ei, Jyrki on mitä on, kyllä se tuohon ikään on jo tullut selväksi, jos on huono rahankäyttäjä. 

Ja sitten, kun Jyrkissä on sitten vielä tuo "nainen hoitaa kodin, en viitsi tehdä ruokaa  vaikka olen siinä hyvä, kerran kuussa imurointi riittää" niin voihan se parisuhteen saaminen tuottaa haasteita. Mutta siis, onhan toki olemassa naisiakin, jotka ei välitä siivota ja ruokakin on noutoruokaa, kun ei viitsitä tehdä kokata jne, joten jos samallainen sattuu vastaan, niin miksipä ei onni kukostaisi. Pitää vaan löytää saman henkinen ihminen, eli aina loppukuusta molemmilta rahat loppu, ei koskaan kerätä mitään omaisuutta, ei välitetä jos koti on sotkuinen ja ruoka on mitä on, koska sitä ei viitsitä valmistaa. 

Sanoisin että näiltä tyypeiltä tulee aina "tulistuessaan" julistuksia siitä, kuinka hän nyt tekee X, Y, Z ja tulet huomaamaan kuinka asiat paranee ja ei ne parane. Parin viikon kuluttua asiat on tasan yhtä rempallaan kuin ennenkin. Jos jenkkitutkinto on suoritettu yli 10 vuotta sitten ja sitä ei jostain syystä ole saatu hyväksiluetuksi tässä ajassa, niin kertoohan se omaa kieltään. Olisi mahdollisuus parempiin tuloihin, mutta enpä taida viitsiä. Jyrkihän sanoi että kyllähän hän matkoillekin lähtee kunhan etukäteen saa tietää niin että voi säästää. Kyllä kyllä.

Vierailija
27297/30018 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on jo kehitelleet palstalla teorian että Jyrki onkin sijoittaja jolla on osakkeissa varallisuus ja siksi käteistä ei ole saatavilla paljoa. 

Kiva teoria, mutta lieneekö totta:)))

Vierailija
27298/30018 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Se, että ollaan oltu niin vähän aikaa yhdessä ja joutuu itse maksamaan pieniäkin kauppalaskuja, Jenni kuvaa." https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ensitreffit-jenni-joutui-ei-toivott…

Joutuu itse välillä maksamaan ruokaostoksiaan kaupassa. Kenen ne olisi pitänyt maksaa? Jyrkin? Miksi Jyrkin olisi pitänyt maksaa pariskunnan kaikki ruokaostokset?

Jenni hehkutti jossain alkupään jaksossa Jyrkin sanoneen, että Jenni ei enää joudu kantamaan ruokakasseja. Jenni oletti, että Jyrki myös maksaa ne?

Ei nainen kaipaa kauppakassien kantajaa, nainen haluaa käydä kaupassa ja ostaa ja kantaa kassit, kunhan se Mies maksaa sen kauppareissun, ja kunhan Mies rakentaa talon johon nainen tekee kodin perheelle.

Aivan hataralla pohjalla koko kuvia näillä ihmisillä.

Vierailija
27299/30018 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentoin nyt oman näkemyksen ja toistan varmasti samoja asioita, mitä täällä on jo ollut.

Jenni käyttäytyi huonosti viimeisessä jaksossa. Olisi voinut puhua kuitenkin kunnioittavasti Jyrkistä ja kai nyt jotain oikeasti positiivista sanottavaa olisi löytynyt? Miltä Jennistä itsestään olisi tuntunut samantyylinen kehu "olit rohkea, kun lähdit mukaan noinkin pitkän yksinolon jälkeen". Aivan kuin oletus olisi, että olet ollut niin pitkään yksin, että ei sinusta enää mihinkään parisuhdemarkkinoille ole. Mutta pisteet rohkeudesta.

Se toiseksi viimeinen jakso, jossa päättiin jatkaako yhdessä vai ei. Miksi Jenni valehteli? Vaikkei tunteet olisi selkeät, voihan senkin sanoa neutraalimmin, että jatkaa tutustumista. Ei tarvitse valehdella, että ihanaa ja olen ihastunut ja tuntuu niin hyvältä.

Ei se väärin ole, ettei Jenni halunnut jatkaa. Jos ei tunnu oikealta, niin ei silloin tarvitse olla yhdessä. Kyse on siitä, miten tilan

Mä luulen että Jenni jäi miellyttämiseen kiinni. Se on ollut hänellä päällä osan kautta jo, asiat harmittavat häntä mutta hän piilottaa sen ja esittää iloista. (Esimerkkinä vaikka se pihvi-illallinen jonka lasku jaettiin puoliksi.) Ihmisenä ymmärrän, mutta tuo on huono juttu ihmissuhteessa, koska silloin lakaiset kaiken maton alle, kunnes katkeroidut. Niinhän tässäkin kävi. Jenni veti lähes hampaat irvessä siihen pisteeseen saakka kunnes tuli täysstoppi. Tuo liittynee siihen äitinä olemiseen suhteessa, josta hän mainitsee. Jennin pitäisi oppia puhumaan harmistuksistaan ajoissa ja vetämään rajoja.

Toki joo, saattaa olla että Jykä jollain tavalla tajusi että Jenniä joku harmittaa, mutta koska asia oli vaikea hänelle, niin lopetti keskustelut mistä homma vinoutui entisestään.

Vierailija
27300/30018 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti Lari ja Niina olivat säästäneet rahaa, kun tuli lapsikin. Ettei nyt tulisi av:n neuvot liian myöhään. 

Järkevät ihmiset toimii noin, eli varautuu lapsen tuloon myös taloudellisesti. Lapsi maksaa paljon. Jotkut naiset joutuu kuulema ottamaan lainaa, että selviävät äityislomasta. Tulot kuitenkin tippuu aika paljon ja jos mies ei pysty naisen pieneneviä tuloja paikkamaan, ei hyvä laula. 

Maksaa paljon, jos et pysty tinkimään nykyisestä elintasostasi. Älytöntä olisi ottaa lainaa äitiyslomasta selvitäkseen. Järkevämpää olisi esimerkiksi muuttaa halvempaan asuntoon. Jos asuu vuokralla, se yleensä onnistuu helposti. Miten luulet kaikkien vähävaraisten yh-mutsien selviävän, lainallako?

Tietysti jo muutenkin pitää varautua kaikkeen mahdolliseen ja mahdottom

Näinpä. Ihan mahdottomaksi on mennyt kun ihmiset pelkää niin valtavasti elämää :( 

Johtuuko siitä, et pitäis se miljoonatalo olla valmiina ennenkuin lapset tulee? Meidän aikaan reilu 20v sitten ostettiin ensin kaksio, sitten kolmio, sitten neliö ym. Ei heti sitä "lopullista", poreammeellista vimpan päälle rempattua. Näin velkataakka oli koko ajan kohtuullinen ja äitiyslomalla ei ollut erityisen tiukkaa.

Ketju on lukittu.