Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
24681/30018 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenni veti kahta roolia. Vaikka oli vaikeaa, Jyrki edessä esitti kuinka meillä on kuitenkin hyvin. Sitten kun haastateltiin erikseen niin juorusi ja puhui ilkeästi Jyrkistä selän takana. Ei reilua ollenkaan. Katsojille kertoi muuta kuin Jyrkille 

Juuri näin. TÄSTÄ minä arvostelen Jenniä, en muusta. Ymmärrän hyvin, ettei Jyrki ollut hänelle sopiva mies. Näkemyksessäni ei mielestäni ole mitään kaksinaismoralistista. Se kaksinaismoralisti oli Jenni itse.

Mistä tiedätte että ovat eronneet?

Vierailija
24682/30018 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin odottanut valintajaksossa osallistujilta parempaa itsereflektiota. Varsinkin Taina onnistui puhumaan kuin työhaastattelussa eli kuvailemaan omat haastekohtansa niin että ne kuulostivat itse asiassa vahvuuksilta tai saavutuksilta (omien rajojen puolustaminen), samoin Anna (omien tunteiden ja reaktioiden yllättävä voimakkuus). Asiantuntijat olisivat myös voineet haastaa (terveisiä Matille!) näitä käsityksiä edes vähän.

Tätä olisi pitänyt tehdä jo aiemmin, pitkin matkaa. Ei loppukeskustelu ole tuollaiseen oikea paikka, kun selvästi haluttiin, että osallistujille jää kuitenkin mahdollisimman vähän traumoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
24683/30018 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Jyrki on tehnyt pari vuotta kahta työtä ja open töitäkin ilmeisesti kokopäiväisesti ja edelleen joutuu vippaamaan rahaa, niin eipä tuo paljon luottamusta herätä.

Ottaisin parikseni mieluummin vaikka Annan koiran kuin tuon väss miehen, joka näyttää pelkäävän elämää.

Vierailija
24684/30018 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalikka ei ole mukanäppärä kysymys vaan törkeä tapa, millä se esitetään, joten jokainen älähtää. 

Vierailija
24685/30018 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha Mattia on syyllistää. Taina ei tuossa olisi kiitellyt ja kehunut Mattia jos vika olisi miehessä. Hyvissä väleissä olivat todellakin tuossa vikassa jaksossa mitä heille nyt kuuluu. 

Vierailija
24686/30018 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenni veti kahta roolia. Vaikka oli vaikeaa, Jyrki edessä esitti kuinka meillä on kuitenkin hyvin. Sitten kun haastateltiin erikseen niin juorusi ja puhui ilkeästi Jyrkistä selän takana. Ei reilua ollenkaan. Katsojille kertoi muuta kuin Jyrkille 

Juuri näin. TÄSTÄ minä arvostelen Jenniä, en muusta. Ymmärrän hyvin, ettei Jyrki ollut hänelle sopiva mies. Näkemyksessäni ei mielestäni ole mitään kaksinaismoralistista. Se kaksinaismoralisti oli Jenni itse.

Jenni yritti useampaan kertaan puhua Jyrkille f2f mutta Jyrki ei halunnut keskustella.  Suuttui ja mökötti. 

Kiva tilanne tuokin sun kodissa on vielä tuntematon ihminen joka suuttuu ja mököttää tuntikausia. Suht ahdistavaa Emmehän yhtään tiedä 

Täältä tulee taas niin tarkk

Emmehän yhtään tiedä kuinka tämä Jenni Jyrkin kanssa näistä talousasioista ja työasioista puhui. Jennin tyyli ei selvättikkään ole siinäkään asiassa mitenkään rakentava. Jenni on aikalailla yksinkertainen ihminen. Hänelle tulee vielä itselleenkin niitä järkytyksiä, kun asiat ei menekään niin kuin hän on ajatellut. Yksinkertaisesti sanottuna tämä ei ollut toisilleen sopiva pariskunta. Jennille tuskin löytyy ketään miestä, joka olisi sopiva. Olisi aika alkaa jo kolmikymppisenä sopeutumaan siihen asiaan. 

Vierailija
24687/30018 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LouLou kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Jyrkiin viittaat, niin Jyrki ei ole akateeminen.

Jyrki on luokanopettaja, siis koulutukseltaan aksvatustieteiden maisteri eli on akateeminen.

Ei taas tätä. Asiaa on jauhettu kymmeniä tai satoja sivuja. Jos sulla on jotain faktatietoa, niin kommentoi pois.

Mä laitoin faktatietoa jo aiemmin, mutta tuossa pari vajaata huutelee trolleja pihalle.

LouLou on väärässä.

Jyrkillä ei ole gradua kotimaasta ja hän ei täten ole pätevä luokanopettaja. 

Hän on edelleen yliopiston käynyt ja valmistunut muistaakseni 2011. 

Teille on annettu avaimet käteen ymmärtää kokonaisuus, mutta turhaan mä tässä teille yritän vääntää rautalangasta. 

Tuo Jenni ei edes tiedä mikä on gradu. Onko se jotain syötävää. 

Vierailija
24688/30018 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö siis oikein, että Jyrkin ammatti on urheilukaupan myyjä, ja ammattiaan hän harjoittaa osa-aikaisesti? Ja lisäksi hän on viime vuosina tehnyt myös joitain opettajan sijaisuuksia valmistavassa opetuksessa? Ja lisäksi hän on joskus opiskellut jotain joka on jäänyt kesken?

Aika moni asia on jäänyt kesken. Lapsiakin pitäisi tehdä kuulemma.

Niin itseään päämäärätietoiseksi kuvaavana Jennillä on opiskelut jääneet alkutekijöihin. Töissä on niin kauan kuin hänelle työnantaja suo mahdollisuuden. Hänenlaistensa työpaikat vähenevät kovaa vauhtia. 

Vierailija
24689/30018 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenni on tomera ja vahva. Se vetää puoleensa mammaa etsiviä selkärangattomia tyyppejä. En. Ihmettele, että kyllästyttää. 

Vierailija
24690/30018 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin itseään päämäärätietoiseksi kuvaavana Jennillä on opiskelut jääneet alkutekijöihin. Töissä on niin kauan kuin hänelle työnantaja suo mahdollisuuden. Hänenlaistensa työpaikat vähenevät kovaa vauhtia. 

Voi kuule, Jennihän on suorastaan talousnero verrattuna moniin samanikäisiin bimboihin jotka ottavat pikavippejä että saavat mielihalujaan täytettyä. Kurinalaisuutta löytyy. 

Vierailija
24691/30018 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennin ja Jyrkin taustoissa on kyllä sen verran eroa, että elämäntilanteiden ero voi selittyä silläkin. Jennillä varmaankin vanhemmat perustaneet jo nuorena säästötilin, jossa valmis pesämuna. Opiskeluaikana isi tukenut. On ollut asuntolainan takaajat jne. Jyrkillä erilainen tausta, varmasti ollut taloudellisesti rankkaa. Näkyy kummankin käytöksessä taustat. Toinen ajelehtii ja omaisuus ei niin tärkeä. Vaikea löytää kumppania, kun ryhtiä puuttuu. Ja toisella on taas neuroottista kontrollin tarvetta.

Jos tinderissä nämä kaksi selaisivat toistensa profiileja, niin ei tulisi matchia. 

Vierailija
24692/30018 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä Jennin opiskeluaikana? Onko hän edes ylioppilas?

Vierailija
24693/30018 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, on merkonomi. Pärjää ihan hyvin elämässään.

Vierailija
24694/30018 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä Jenni että Jyrki olivat aika joustamattomia loppupeleissä. Heillä oli omat näkemyksensä siitä, millainen suhde ja elämäntyyli olisi sopiva ja kummallakaan ei ollut selkeästi aitoa halua muokata omaa näkemystään toisen takia. Eikä kai tarvitsekaan olla, kyllä nuo ovat niin isoja arvovalintoja elämässä että hyvä vaan etteivät jatka yhdessä.

Kallistun itse kuitenkin enemmän Jennin kannalle ja ymmärrän hänen näkemyksiään tasapuolisuudesta ja molempien taloudellisesta vastuusta. Itselleni on tärkeää, että oma puolisoni on taloudellisesti yhtä vakaa aikuinen kuin minä. Toisaalta Jennin jotkut reaktiot esim.kodin siisteyteen ym.liittyen olivat minusta hieman raskaita ja ylimitoitettuja. Jyrki oli minusta symppis ja olisin voinut ihastua häneen parikymppisenä.   

Vierailija
24695/30018 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, Jennihän on suorastaan talousnero verrattuna moniin samanikäisiin bimboihin jotka ottavat pikavippejä että saavat mielihalujaan täytettyä. Kurinalaisuutta löytyy. 

Onhan se eräänlaista talous neroutta kun antaa ymmärtää ja sanookin suoraan edellyttävä sä miehen maksumieheksi. Juuri tätä talousnetoutta toitotetaan nykyisin nuorille naisille. Siinä voi sitten kerryttää omaa varallisuuttaan vaikka asuntolainaa lyhentäen. Artikkelit 

Vierailija
24696/30018 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jestas toi jyrkin murjotus vimpossa jaksossa.

Vierailija
24697/30018 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuta edes ylioppilaalta. Peruskoulun jälkeen kauppaopiston tai mikä sen nimi nykyisin onkaan merkonomiksi opiskelemaan. 

Vierailija
24698/30018 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuta edes ylioppilaalta. Peruskoulun jälkeen kauppaopiston tai mikä sen nimi nykyisin onkaan merkonomiksi opiskelemaan. 

No niin, mitään opiskeluaikaa ei siis ole koskaan ollutkaan. Jotain palloa on ilmeisesti pelailtu.

Vierailija
24699/30018 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, on merkonomi. Pärjää ihan hyvin elämässään.

Näiden peruskoulupohjalta merkonomiksi opiskelleiden konttorityöpaikat ovat väheneviä. Tuollaista vakuutusten puhelinpalvelua vähennetään koko ajan  tai siirretään ainakin pois Suomessa tehtävänä. Tekoäly tulee vielä lopettamaan ihmistyön tuossa. Ja siinä menee merkonomin vakityö eikä uutta saa. 

Vierailija
24700/30018 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaus:

Tästä on puhuttu tuolla jo satoja sivuja sitten, mutta Jyrki omaa pitkän listan red flageja, jotka liittyvät narsistin käytökseen. Vaikkei hän olisi narsisti, hänellä on samanlaista ongelmakäytöstä suhteessa. Nykyään naiset tajuavat juosta, elleivät ole itse jossain mielenterveysongelmansa kynnysmatto/hoivaviettivaiheessa.

Nyt alkaa mennä paksuksi, tulee mieleen että ettekö te enää muuta keksi?

Narsismista paljon tietävänä pidän tätä väitettä todella tuulesta temmattuna ja törkeänä. Ohjelmassa kyllä nähtiin narsistisen oloisia, kylmiä, kovia ja itsekeskeisiä ihmisiä, mutta Jyrki ei kuulu heihin. 

Minusta Jyrkin käytös on ollut jopa lapsellista. Vetänyt herneitä millon mistäkin ja alkanut mököttää. Sekö on aikuismaista käytöstä nelikymppiselle miehelle? Potkaisisin pihalle ja lopullisesti niin lapsellisesti käyttäytyvän miehen. Ei oo edes mies. Miksi kukaan puolustaa tuollaista nyhveröä? 

Ketju on lukittu.