Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
24021/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin mä laskin 700€. Sun mieliksi otetaan vaan 2 etelän reissua vuodessa ja nostetaan toi asuntolaina sinne tonniin. "

Nostetaan vain tonniin ja siihen päälle vastike 300e. Sitten sähkölämmitys talvella sen 300e/kk niin et enää paljon etelänmatkoja tee.

Nousee vaan kulut. Aika kallista on jos asutaan kt/ rt missä yleensä sinkut asuu. Jos sähkölasku on 3600€ vuosi. 

Mun 200 neliön okt sähkölasku on 140€/kk.

Vierailija
24022/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oletetaan, että henkilö X olisi saanut lahjaksi vanhemmiltaan vaikka koko asunnon. Niin mitä sitten? Onko siinä jotain pahaa? Mukava asiahan se vain on. Paitsi kateellisten mielestä.

Ei siinä mitään pahaa jos ei kuvittele itse hoitaneensa silloin asiansa jotenkin erityisen hyvin ja niiden jotka eivät ole samaa saaneet hoitaneen taas asiansa huonosti.

Onko joku osallistujista sitten kuvitellut, että olisi itse silloin hoitanut asiansa hyvin ja eri asemassa olevat olisi hoitanut asiansa huonosti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
24023/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Muutenkin Jenni on ostanut 2014 asunnon joka on maksanut noin 120-130 tonnia. On pitäny olla oma rahoitusta."

No mistä juuri parikymppinen nuori nainen on saanut oman rahoituksen kokoon ilman apua? Ja on tainnut palkkakin olla 10 vuotta sitten vähän pienempi kuin nyt.

Vierailija
24024/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun 200 neliön okt sähkölasku on 140€/kk."

Talossasi on silloin tuskin sähkölämmitystä.

Vierailija
24025/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En usko, että aikuista naista tarvitsee auttaa rahallisesti,"

Ei ole uskosta kiinni. Ihan fakta on että pääkaupunkiseudulta ei yksin ostella omistusrivareita jos yhden henkilön tulot ovat alle 3000e/kk. Niillä tuloilla ei yksin saa sellaiseen tarvittavaa lainaa ilman että on takaajia tai todella iso osa omaa rahaa.

On tää uskomatonta. 2014 kun Jenni osti ton asunnon. Sen arvo on ollut alle 150tonnia ihan sama mitä mietit. Omaa rahaa tarvinnut olla n 15 tonnia. Velkaa on jäänyt n 135tonnia. 

20v lainalle toi on ollut n500€/kk. 

25v lainalle vielä vähemmän.

Tohon vastike/ sähkö yms päälle niin ollaan aika hitosti alle 1000€. 

2014 oli ihan eri aika kuin 2024.

Vierailija
24026/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taina oli ollut saikulla eron jälkeen. Mikä oli syy saada saikkua? Ero miehestä jota ei edes tunne. Eihän sellaista edes sure.

Monen kuukauden saikku!

Sou? Itselläni on monen vuoden saikku. Ei se sairastuminen kysy aikaa tai paikkaa. Toivottavasti säästyt itse vastaavalta.

Taidat olla laiska paska. 

Vierailija
24027/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oletetaan, että henkilö X olisi saanut lahjaksi vanhemmiltaan vaikka koko asunnon. Niin mitä sitten? Onko siinä jotain pahaa? Mukava asiahan se vain on. Paitsi kateellisten mielestä.

Ei siinä mitään pahaa olekaan. Mutta siinä on, että arvostelee niitä, joilla ei ole ollut samanlaisia taloudellisia lähtökohtia muuttaa omilleen. Tiedän alaikäisiä, joilla on vanhempien hommaamat rahastot ja säästötilit, jonne on kertynyt sievoinen summa vuosien varrella. Tällaiset ihmiset eivät voi käsittää sitä, miten vaikeaa on aikuisiällä ja opiskelijana saavuttaa sama asema. Aika harvalla 20-vuotiaalla on mahdollisuus asunnon ostoon. 

Vierailija
24028/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä mitään pahaa jos ei kuvittele itse hoitaneensa silloin asiansa jotenkin erityisen hyvin ja niiden jotka eivät ole samaa saaneet hoitaneen taas asiansa huonosti.

Onko joku osallistujista sitten kuvitellut, että olisi itse silloin hoitanut asiansa hyvin ja eri asemassa olevat olisi hoitanut asiansa huonosti?

Esim. Jenni joka koko ajan kertoo miten Jyrki on saamaton eikä kelpaa hänelle kumppaniksi kun rahaa ei jää matkusteluun ja timanttisormuksiin.

Vierailija
24029/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Muutenkin Jenni on ostanut 2014 asunnon joka on maksanut noin 120-130 tonnia. On pitäny olla oma rahoitusta."

No mistä juuri parikymppinen nuori nainen on saanut oman rahoituksen kokoon ilman apua? Ja on tainnut palkkakin olla 10 vuotta sitten vähän pienempi kuin nyt.

Mä kirjoitin tän jo eilen. Mä esim säästin 15v-19v kesä ja vkl  työpalkoistani 4v aikana 19000€ säästöt. Ja mun vanhemmat on peeaa. Mä olen rahoittanut heidän elämäänsä.

Vierailija
24030/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ongelma on siinä että Jenni ei ymmärrä sitä että kaikki ei ole syntynyt kultalusikka suussa. Onko Jenni ollut kenties ainut lapsi perheessä jonka takia noin vääristynyt käsitys elämästä.

Vierailija
24031/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"2014 oli ihan eri aika kuin 2024."

Niin on. Siitä on 10 vuotta joten Jenni on silloin ollut hyvin nuori ja tulot luultavasti paljon nykyistä pienemmän. Silti hänellä on ollut omaa rahaa laittaa asuntoon ja hänelle on myönnetty yksin reippaasti yli sadan tonnin asuntolaina.

Ei muutu yhtään sen uskottavammaksi jos jälleen ei sitten ole ollut rahaa muualta tai takaajia.

Vierailija
24032/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä esim säästin 15v-19v kesä ja vkl  työpalkoistani 4v aikana 19000€ säästöt."

Varmasti jos on hyvin säästäväinen. Mutta Jennille tärkeää on ollut juuri matkustelu, ravintolat ja muut rahaa vievät asiat. Ei siis kuulosta ihmiseltä joka nuukailee vuosia saadakseen asunnon käsirahan säästöön heti parikymppisenä.

Vierailija
24033/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Siitä on 10 vuotta joten Jenni on silloin ollut hyvin nuori ja tulot luultavasti paljon nykyistä pienemmän. Silti hänellä on ollut omaa rahaa laittaa asuntoon ja hänelle on myönnetty yksin reippaasti yli sadan tonnin asuntolaina.

Ei muutu yhtään sen uskottavammaksi jos jälleen ei sitten ole ollut rahaa muualta tai takaajia.

2014. Survottiin rahaa pankeista ihan eri tyylillä ulos. Oli 0 korot. Koron stressi testi tehtiin 4%> 2024 se tehtiin jo 8%. 

Nykyään 100k. Laina vaatii jo kohtuu ansiot 2014 ei vaatinut.

Vierailija
24034/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole uskosta kiinni. Ihan fakta on että pääkaupunkiseudulta ei yksin ostella omistusrivareita jos yhden henkilön tulot ovat alle 3000e/kk. Niillä tuloilla ei yksin saa sellaiseen tarvittavaa lainaa ilman että on takaajia tai todella iso osa omaa rahaa.

On tää uskomatonta. 2014 kun Jenni osti ton asunnon. Sen arvo on ollut alle 150tonnia ihan sama mitä mietit. Omaa rahaa tarvinnut olla n 15 tonnia. Velkaa on jäänyt n 135tonnia. 

Kun etuovesta katsoo, niin tuon taloyhtiön 2h asuntoja myytiin yli 180000€ vuonna 2018 (kuusi vuotta sitten). Ei ne paljoa halvempia 2014 olleet, ei todellakaan. Siellä on mustaa valkoisella. 

vastike näytti oleva 250 plus vesi päälle. Sähkölämmitys on tänä päivänä on kallista. Meneehän tuo nyt heittämällä 1000€.

Vierailija
24035/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ongelma on siinä että Jenni ei ymmärrä sitä että kaikki ei ole syntynyt kultalusikka suussa. Onko Jenni ollut kenties ainut lapsi perheessä jonka takia noin vääristynyt käsitys elämästä.

Vai onko sulla vääristynyt käsitys elämästä. Keskiverto suomalainen työelämässä oleva 40v henkilö omaa n100k€ varallisuuden.

Ei tarvi lainailla tilien välissä rahaa. Toi Jykän tilanne on hyvin erikoinen.

Vierailija
24036/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun etuovesta katsoo, niin tuon taloyhtiön 2h asuntoj

Pyynti ei ole sama kuin myynti.

Vierailija
24037/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taina oli ollut saikulla eron jälkeen. Mikä oli syy saada saikkua? Ero miehestä jota ei edes tunne. Eihän sellaista edes sure.

Kommentoin yleisellä tasolla. Surun takia ei saa sairauslomaa. Eikä vaikka uupumuksen. Vain sairauksien perusteella saa sairauslomaa. 

Voimakas suru tai stressi voi aiheuttaa sellaisia psyykkisiä ja fyysisiä oireita jotka lasketaan sairaudeksi.

Stressireaktiolla voi saada muutaman päivän sairauslomaa. Käytännössä ei pidempään. Tulee hylkynä Kelasta. Ja määritelmänsä mukaan stressireaktio/sopeutumishäiriö on lyhytkestoinen. Surureaktio ei oikeuta sairauslomaan. Voimakas pitkittynyt suru voi toki joissain tapauksissa aiheuttaa masennuksen, jolloin sairausloma on masennusdiagnoosilla. Mutta

Itselläni on pohjalla PTSD-diagnoosi. Uskon, että saisin aika helposti muutaman viikon tai kuukauden sairausloman, jos joku tilanne laukaisisi vahvasti ahdistuksen ja/tai dissosiaation, että ennaltaehkäistäisiin vuosien sairausloma.

En nyt kuitenkaan jätä elämääni elämättä siksi, että olen joskus kokenut väkivaltaa.

Vierailija
24038/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2014. Survottiin rahaa pankeista ihan eri tyylillä ulos. Oli 0 korot. Koron stressi testi tehtiin 4%> 2024 se tehtiin jo 8%. 

Nykyään 100k. Laina vaatii jo kohtuu ansiot 2014 ei vaatinut.

No kyllä mä sain 100k€ lainaa 2023. Kt kaksion ostoon. 3200€ brutto tuloilla. 

Vierailija
24039/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennin käytös on kyllä ala-arvoista. 

" Minulla oli niin minimaaliset toiveet ja vaatimukset miehen suhteen, mutta sitäkään ei Jykä pystynyt täyttämään." Siis HALOO 

Kyllä minä Jenninä miettisin vakavasti omaa käytöstä. Asioita voi tehdä ja elämää elää monella eri tapaa, ei hänen tapansa ole ainoa oikea. Huh mikä tyyppi, narsistinen? 

Vierailija
24040/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sou? Itselläni on monen vuoden saikku. Ei se sairastuminen kysy aikaa tai paikkaa. Toivottavasti säästyt itse vastaavalta.&&&&

Justihinsa, pääkö on pettänyt vai mikä?

Minimieläkkeelle tuollaoiset pitäisi laittaa.

Ketju on lukittu.