Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
23981/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä mekään tiedetään mitä ne Jennin säästöt oikeasti on. Täällä puhutaan kuin nainen olisi joku tuleva miljonääri joka ostelee 40-vuotiaana käteisellä asuntoja :D

Ei Jennin elämäntyyli mitenkään älyttömän säästeliäältä vaikuttanut. Oli kivoja vaatteita, kynnet, ripset, huulitäytteet ja kaapit täynnä purkkeja ja puteleita sitä sun tätä. Nautti ravintolaruoista ja alkoholista. Varmaan jotain jää säästöön mutta nuilla tuloilla asunnon, auton ja kaiken sen elämisen jälkeen ei hirveitä jää. 

Tuleva mies voisi olla yhtä huolissaan että uskaltaako perhettä perustaa Jennin kanssa. Että miten talouden käy kun lapsi/lapsia tulee ja jääkö elämän perusmenot ja lapsen elatus miehen kontolle kun vaimo "hassaa" rahansa ulkonäköön ja pihveihin.

Juuri näin. Vaimo haluaa ylläpitää vaikutelmaa merkkielämästä ja lapsilla oltava merkkivaatteet ja paljon harrastuksia. Mies maksaa. 

Vierailija
23982/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenni edustaa tässä ylempää keskiluokkaa

----------

Päivän paras vitsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23983/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenni on pienituloinen. Miten hän rahoittaa asumisensa, matkansa ja ravintolasyömisensä? Sekä vaatteet ja meikit?

Ja kymmenen kerran terapian tapaisen, jossa oli käynyt "höpöttelemässä" edellisen suhteensa päätyttyä? Ei julkiselta etenkään Helsingissä tuollaista saa. Ja niin "kevein" perustein, että seurustelusuhteen päätyttyä on mieli maassa.

Vierailija
23984/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä kehittelyä ollutkaan. Kuplassa elävä ei edes tajua olevansa kuplassa.

Vierailija
23985/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nainen joka tykkää matkustella. Enkä vain millään pysty ymmärtämään niitä ihmisiä, jotka ei ollenkaan tykkää tai halua matkustella. Ymmärrän hyvin kyllä sen, että joitain kiinnostaa kaupunkikohteet ja toisia ehkä vain luontokohteet, reppureissaajat on oma ihmistyyppinsä ja luxusmatkailijat sitten eri ihmistyyppi. Senkin ymmärrän, että joku (fyysinen tai psyykkinen) sairaus voi estää matkustelun tai vaikka lentopelko laittaa matkaamaan vain junalla ja laivalla ja autolla. Mutta en kyllä käsitä miksi joku ei tykkäisi matkustella jos on terve ihminen. En varmastikaan sopisi yhteen sellaisen kanssa, joka ei halua matkustella, koska en mitenkään voisi käsittää miksi häneltä puuttuu uteliaisuus nähdä uusia paikkoja, toisia kulttuureja, halu kokea asioita mitä matkailu on.

Oletko kuullut esim. ilmastonmuutoksesta? Nykyään osa todella miettii matkustamista myös ihan muista näkökulmista kuin vain siitä, että minä haluan.

Vierailija
23986/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on edelleen luokkayhteiskunta, vaikka se ei ole sitä näkyvästi eikä avoimesti. Ja luokkaan vaikuttaa muukin kuin pelkkä varallisuus (esim. koulutustaso, kulttuuriharrastukset, maalaisuus vs. kaupunkilaisuus, poliittinen suuntaus ym.). Ihminen yleensä käytännössä kuuluu siihen luokkaan, johon syntyy (johon oma lapsuudenperhe kuuluu), vaikka ei olisikaan saavuttanut vaikkapa tiettyä koulutustasoa. Jenni ja Jyrki kuuluu eri yhteiskuntaluokkiin, ja Jenni haluaa puolison samasta kuin itse tai paremmasta, mutta siis vähintään samasta. Kuten lähes kaikki ihmiset. Ei siinä mitään kummaa tai gold diggeriä ole.

Varmaan järkevin kommentti täällä moneen päivään. Kiitos!

Vierailija
23987/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskiverto 30v on omaisuutta 23-24k€. Jennillä monta x enemmän

Nyt valoja utopiaan päälle 😂 Tuolla pienituloisella ei todellakaan ole tuollaisia summia. 

Terveisin hyvässä palkkatyössä oleva 45v jolla ei ole ikinä edes ollut 25k euroa.  

Minä veikkaan että tuo asunto on ostettu hänelle. Tai vähintään on saanut ns. hyvän kultaisen lähdön elämään, if you know what I mean. 

Vierailija
23988/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taina oli ollut saikulla eron jälkeen. Mikä oli syy saada saikkua? Ero miehestä jota ei edes tunne. Eihän sellaista edes sure.

Vierailija
23989/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää keskustelu on kyl hauska siinäkin mielessä et näkee miten erilaiset ajatusmaailmat ihmisillä on.  Ei 2500 nettoansioilla pärjää. Ei voi matkustella ym....

2500€/ siiitå asuminen pois jää 1800.

Autolaina 300€. Vielä on 1500€. 

Ruoka mulla menee kk 300€. Jää 1200€. 

Harrastukset, bensat, vakuutukset , puhelimet.  300€..

Jää 900€ joka ikinen kk säästöön. Toi on 10800€ nettorahaa vuodessa. Pistetään 3 etelän reissua joka vuosi tohon. Säästöön jää vielä 6800€. Kerrotaan toi 10 ja laitetaan päälle 7% korkotulot..

10v sulla on liki 100k€ säästössä.

Vierailija
23990/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nainen joka tykkää matkustella. Enkä vain millään pysty ymmärtämään niitä ihmisiä, jotka ei ollenkaan tykkää tai halua matkustella. Ymmärrän hyvin kyllä sen, että joitain kiinnostaa kaupunkikohteet ja toisia ehkä vain luontokohteet, reppureissaajat on oma ihmistyyppinsä ja luxusmatkailijat sitten eri ihmistyyppi. Senkin ymmärrän, että joku (fyysinen tai psyykkinen) sairaus voi estää matkustelun tai vaikka lentopelko laittaa matkaamaan vain junalla ja laivalla ja autolla. Mutta en kyllä käsitä miksi joku ei tykkäisi matkustella jos on terve ihminen. En varmastikaan sopisi yhteen sellaisen kanssa, joka ei halua matkustella, koska en mitenkään voisi käsittää miksi häneltä puuttuu uteliaisuus nähdä uusia paikkoja, toisia kulttuureja, halu kokea asioita mitä matkailu on.

Minä en tykkää matkustella ulkomailla. Pelkään vähäsen lentämistä ja laivallekaan en menisi kuin kesällä. Pelot eivät kuitenkaan ole se syy, miksi en matkustele. Hirveen tylsää odotella lentokentällä koneeseen pääsyä tai sataman tungoksessa laivaan pääsyä. Tuntitolkulla lentokoneen jyminässä ahtaaseen paikkaa sidottuna tai laivalla eestakaisin kävelemässä. En voi tietää tylsempää. Vain jotta pääsee viikoks jonnekin kuumuuteen rannalle tai kaupungin vilinään ihmistungokseen. Ei kiitos. En halua semmoiseen rahojani tuhlata. Erittäin saastuttavaakin tuo lentely on. Jotain lihansyöntiä pitäis hävetä, kun maapallo tuhoutuu muka, mut ilmakehää voi kyllä saastuttaa ihan huvin vuoksi lentelemällä.

Vierailija
23991/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän Tainaa todella hyvin, ettei kiinnostunut Matista. Aivan sama millainen mies (tai nainen) olisi, mutta jos puhuu tolleen juntisti molokottaen, niin se on oikeasti vaan todella turn off. Olen itse Savosta ja puheestani kuulemma jonkin verran paistaa murre, ja se on ihan ok, mutta tuollainen yberkorostettu joka sanan vääntäminen on vaan niin älyttömän juntin ja epäseksikkään kuuloista. Miksi pitää puhua noin? Saa ihmisen kuulostamaan tosi yksinkertaiselta. 

En silti puolusta Tainan tapaa käyttäytyä. Ihan aikuisvauvahan tuo "nainen" on. 

Vierailija
23992/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taina oli ollut saikulla eron jälkeen. Mikä oli syy saada saikkua? Ero miehestä jota ei edes tunne. Eihän sellaista edes sure.

Syy saada saikkua on sairaus. Se, aiheuttiko sairauden tuntematon mies vai jokin muu, ei ole tiedossamme.

Vierailija
23993/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokainen matkustaisi yhdenkin lomalennon vuodessa, tarvitsisimme lisää lentokenttä- ja lentokonekapasiteettia ja olisimme suurempana osana kasvavaa turistiongelmaa suosituissa kohteissa.

Vierailija
23994/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomattoman törkeetä toi Jyrkin laiskaksi haukkuminen ja vihjailu Jenniltä. Opettajana sulla ei voi olla huonoa päivää ja joka päivä on oltava skarppina työpaikalla. Jyrki tekee tai on ainakin tehnyt ktp:n huoltajan hommia ihan rakkaudesta lajiin. Jennin työ on jotain puhelimeen vastaamista ja paskan tärkeenä olemista jossain sukulaisen järjestämässä vakuutusyhtiö työpaikassa.

Vierailija
23995/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tää keskustelu on kyl hauska siinäkin mielessä et näkee miten erilaiset ajatusmaailmat ihmisillä on.  Ei 2500 nettoansioilla pärjää. "

2500 netto jää käteen kun ansatsee ainakin 3500e/kk eli reippasti yli 40 tuhatta vuodessa. Sekä Jennin että Jyrkin tulot olivat reilu 30.000 vuodessa ja silloin nettoansiot ovat vähän päälle pari tonnia.

"2500€/ siiitå asuminen pois jää 1800."

Ei tarvitse olla kummoinen asuntolaina niin sitä jo yksin lyhennetään tonni kuussa ja siihen vastikkeet päälle.

Eli heti kun siirrytään pienestä vuokrakämpästä omistusasuntoon niin kulut ovat 1000-1500 e kuussa.

Vierailija
23996/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tykkää matkustella ulkomailla. Pelkään vähäsen lentämistä ja laivallekaan en

Jos matkustamisessa näkee vain hankaluutta, ei kannatakaan matkustaa. Joillekin nuo pikkuhankaluudet ei ole mitään, kun perillä on se elämys. Oli se siten kuumuus rannnalla tai kaupungin vilinä tai vuoristossa patikointi. 

Vierailija
23997/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monen kuukauden saikku!

Vierailija
23998/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tää keskustelu on kyl hauska siinäkin mielessä et näkee miten erilaiset ajatusmaailmat ihmisillä on.  Ei 2500 nettoansioilla pärjää. "

2500 netto jää käteen kun ansatsee ainakin 3500e/kk eli reippasti yli 40 tuhatta vuodessa. Sekä Jennin että Jyrkin tulot olivat reilu 30.000 vuodessa ja silloin nettoansiot ovat vähän päälle pari tonnia.

"2500€/ siiitå asuminen pois jää 1800."

Ei tarvitse olla kummoinen asuntolaina niin sitä jo yksin lyhennetään tonni kuussa ja siihen vastikkeet päälle.

Eli heti kun siirrytään pienestä vuokrakämpästä omistusasuntoon niin kulut ovat 1000-1500 e kuussa.

Niin mä laskin 700€. Sun mieliksi otetaan vaan 2 etelän reissua vuodessa ja nostetaan toi asuntolaina sinne tonniin. 

Jää vieläkin 10v se +80k€ säästöjä 

Mihin se sinkku muuten tarvii asuntolainan missä 1000€ kk erä.

Vierailija
23999/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monen kuukauden saikku!

Sou? Itselläni on monen vuoden saikku. Ei se sairastuminen kysy aikaa tai paikkaa. Toivottavasti säästyt itse vastaavalta.

Vierailija
24000/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennin vaatteet eivät ole paljon maksaneet, lähinnä trikoisia paitoja ja mekkoja, mustat leggingsit. Pari kertaa jotain muuta, valkoinen halvan näköinen sortsiasu, HM tai Vila.

Ketju on lukittu.