Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
24041/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennin olisi kannattanut sanoa, että miehellä pitää olla vakituinen työ, auto, omistusasunto ja tietty määrä säästöjä. Jennin alkuesittelystä huomasi, että halusi epätoivoisesti naimisiin ja kriteerinä "valmis mies" on aika tulkinnanvarainen. Niitä itselle tärkeitä arvoja kannattaisi painottaa enemmän hakuprosessissa. Jyrki oli ainakin omana itsenään mukana, ei lupaillut mitään mitä ei pysty pitämään. Siitä pisteet hänelle. 

Vierailija
24042/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä ole mitään epäselvää, ei tarvi kuin vilkaista neidin instaa. Hän tykkää matkustella ja elää hyvin, vaikka itsellä pieni palkka onkin. Eli kyllähän se tarkoittaa sitä, että sellainen mies, jolla on vähän enemmän taskussa seteleitä, on ok. Jyrkillä ei ollut ja sittenhän sitä oli sen jälkeen helppo takertua asioihin ja samalla tavallaan vakuuttaa itselleen, että joo ei ole hyvä mätsi, koska taloudellinen tilanne on superhuono (vaikka ei sitä oliskaan, mutta ei mätsää neidin makuun). oikeastihan nämä kaksi ei ehtinyt edes kunnolla tutustua. Summa summarum ei ollut Jyrki Jennille oikea mätsi, koska ei Jennin mielestä tuonut taloudellista hyvinvointia ja elämää. Piste.

Aika näyttää, mitä kummallekin kuuluu sitten myöh. onko löytynyt hyvin toimeentuleva mies ja onko Jyrki löytänyt rennon ja mukavan naisen, jonka kanssa on edessä yhteinen tulevaisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
24043/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle oli melkoisen hämmentävää seurata tuota jatkuvaa ja intensiivistä hihkumista ja hihitystä, mikä oli toki äärimmäistä tällä Jennillä, mutta samaa miehenkipeyden aiheuttamaa lapsenomaista hehkutusta oli muissakin morsioissa. Ja kaasot siinä taustalla peesaamassa ja lyömässä vettä löylyyn. Mietin, onko tämä kohtaus jostain viktoriaanisen ajan Englannista, jossa aviomies on suurin täyttymyksen kohde naisen elämässä, vai olemmeko todellakin vuoden 2024 Suomessa. Puolisoa odotetaan kuin Jeesuksen toista tulemista sellaisella palolla, että hitaampaa hirvittää. Oman mummini häätohinat 1950-luvulla saattoivat hyvinkin olla tuollaista hihitystä ja sulhon odotusta jännäpissa housuissa, mutta että tämän päivän nuoret naiset... Onko mies todellakin noin paljon elämän täyttymys?

Erittäin katkera kommentti. Katkeroitunut, ylipainoinen feministi av-mamma "who needs no man". Jotkut naiset vielä arvostavat miehiä ja uskaltavat olla naisia.

Vierailija
24044/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli miten oli niin Jennin tyyli puhua Jyrkistä oli kammottavaa. Useammassa jaksossa sama valitus ja toisen asioiden puiminen. Olisi vähempikin riittänyt. Jyrki puhui pelkkää hyvää ja otti huumorilla Jennin nipotukset ja mökötykset. Samaa ei suotu Jyrkille. Aika tylyä katsottavaa enkä yhtään ihmettele että Jyrki koki viimeisessä jaksossa olonsa loukatuksi kun oli nähnyt Jennin tilitykset.

Vierailija
24045/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sou? Itselläni on monen vuoden saikku. Ei se sairastuminen kysy aikaa tai paikkaa. Toivottavasti säästyt itse vastaavalta.&&&&

Justihinsa, pääkö on pettänyt vai mikä?

Minimieläkkeelle tuollaoiset pitäisi laittaa.

Ei kannata olla kateellinen siitä, että toiselta on mennyt työkyky. Itse ainakin mielummin olen töissä terveenä kuin kuntoutustuella sairaana. 

Vierailija
24046/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sou? Itselläni on monen vuoden saikku. Ei se sairastuminen kysy aikaa tai paikkaa. Toivottavasti säästyt itse vastaavalta.&&&&

Ei kannata olla kateellinen siitä, että toiselta on mennyt työkyky. Itse ainakin mielummin olen töissä terveenä kuin kuntoutustuella sairaana. 

Itse olen mieluiten kotona terveenä. 

Vierailija
24047/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti:

Ihan sama mitä sanot mutta käytännössä ihmiset kyllä ovat jatkuvasti erilaisten stressi- ja surureaktioiden takia viikkojen sairaslomilla. Niin se vain käytännössä menee ja joku hyväksyttävä syy niihin on onnistuttu kirjaamaan.

Vastauksena siihen tämä: Ei nuo asiat vain käytännössä noin mene. Vaan jos on kyseessä muutaman viikon saikku tai pidempi, niin oireet on niin voimakkaat, että on voitu diagnosoida masennus tai ahdistus. Eikä se mene niinkään, että joku hyväksyttävä syy jotenkin onnistutaan kirjaamaan, vaan kyllä lääkäri ihan haastattelee ihmisen oireet ja arvioi onko hän sairas vai ei (onko esim masennusoireita surun lisäksi). Satun tietämään, kun olen alalla.

Vierailija
24048/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen saa juuri sen suuruisen työkyvyttömyyseläkkeen kuin on työnteollaan kerryttänyt. Jos ei ole ollut töissä, saa minimieläkettä ja jos on tehnyt hommia, saa parempaa sairauseläkettä. Meinaatko, että on ok, että ihminen raataa 30 vuotta kerryttäen eläkettään ja sitten sairastuttuaan saisi minimieläkkeen? Näinkö toivoisit omalle kohdallesi vai onko niin, että juuri sinulla on tulossa se minimieläke ja siksi ottaa päähän, jos joku toinen saa enemmän?

Vierailija
24049/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei sinänsä ole Jennin toiveet, vaan asenne. 

Haluaa rikkaan korkeakoulutetun menestyjän puolisoksi. Itse on amispohjainen perusduunari normipalkalla. Yleensä tuollaisilla miehillä on joko nuori ja hyvin kaunis puoliso, tai vastaavasti korkeakoulutettu korkeassa asemassa oleva vaimo. Jenni ei ole kumpaakaan, ihan taviksen näköinen kuten Jyrkikin.

Toinen asia on tuo, että puhutaan toisesta kameroille ja kavereille selän takana. Sen sijaan, että yksityisimmät jutut keskustellaan kasvotusten. Kehitellään draamaa keksityillä kuvitelmilla, että ei olisi varaa edes pilttipurkkiin. Pinnallinen tyyppi joka halusi naida ylöspäin. 

Toki saa toivoa mitä vaan, aika harva mies myöskään vastaa noin tiukkoja sääntöjä kotona olemisen ja siisteyden suhteen. Asiantuntijat mokasivat jokaisen kohdalla, elämäntavat ja tyylit liian erilaisia.

Vierailija
24050/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kirjoitti:

Ihan sama mitä sanot mutta käytännössä ihmiset kyllä ovat jatkuvasti erilaisten stressi- ja surureaktioiden takia viikkojen sairaslomilla. Niin se vain käytännössä menee ja joku hyväksyttävä syy niihin on onnistuttu kirjaamaan.

Vastauksena siihen tämä: Ei nuo asiat vain käytännössä noin mene. Vaan jos on kyseessä muutaman viikon saikku tai pidempi, niin oireet on niin voimakkaat, että on voitu diagnosoida masennus tai ahdistus. Eikä se mene niinkään, että joku hyväksyttävä syy jotenkin onnistutaan kirjaamaan, vaan kyllä lääkäri ihan haastattelee ihmisen oireet ja arvioi onko hän sairas vai ei (onko esim masennusoireita surun lisäksi). Satun tietämään, kun olen alalla.

Muutaman viikon työuupumusloma kirjoitettiin minulle lievän masennuksen diagnoosilla. Sitten, kun tarvitaan B-lausuntoa, pitää jo olla täsmällisempi diagnosointi. 

Vierailija
24051/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennillä on perusasiat kunnossa on asunto,  rahaa jää matkusteluun ja on säästöjä. Miksi ottaisi Jyrkin riesakseen ei tee ruokaa vaikka osaa eikä kotitöitä. Rahat loppuu ennen tilipäivää ja opinnot jättänyt kesken. 

Vierailija
24052/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä eka kausi missä tulee voimakkaasti esiin raha ja auto sekä muu. Jopa tuli niin paljon , että tänne linkitettiin parien tulot. 

Vierailija
24053/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei sinänsä ole Jennin toiveet, vaan asenne. 

Haluaa rikkaan korkeakoulutetun menestyjän puolisoksi. Itse on amispohjainen perusduunari normipalkalla. Yleensä tuollaisilla miehillä on joko nuori ja hyvin kaunis puoliso, tai vastaavasti korkeakoulutettu korkeassa asemassa oleva vaimo. Jenni ei ole kumpaakaan, ihan taviksen näköinen kuten Jyrkikin.

Toinen asia on tuo, että puhutaan toisesta kameroille ja kavereille selän takana. Sen sijaan, että yksityisimmät jutut keskustellaan kasvotusten. Kehitellään draamaa keksityillä kuvitelmilla, että ei olisi varaa edes pilttipurkkiin. Pinnallinen tyyppi joka halusi naida ylöspäin. 

Toki saa toivoa mitä vaan, aika harva mies myöskään vastaa noin tiukkoja sääntöjä kotona olemisen ja siisteyden suhteen. Asiantuntijat mokasivat jokaisen kohdalla, elämäntavat ja tyylit liian erilaisia.

Niin. Halusiko Jenni jonkun menestyjän vai itsensä kaltaisen? Tästä näkyy olevan eriäviä käsityksiä. 

Siitä varmaan olemme kaikki Jennin kanssa yhtä mieltä, että Jyrki sai hänestä esiin pahimmat puolet. 

Niinhän se on. Oikea kumppani saa hyvät puolemme kukoistamaan ja väärä kumppani nostaa pinnalle ne pahimmat eivätkä hyvät pääse oikeuksiinsa. 

Vierailija
24054/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Jyrkin ja Jennin takia jaksoi katsoa kauden loppuun ja olen kiitollinen, että Jenni avautui miksi ei halua jatkaa Jyrkin kanssa avioliitossa. Tämä kausi olisi muuten ollut aivan liian tylsä. Hai ja Anna kävivät samoja keskusteluja monta jaksoa ja Taina oli kuin Iholla-sarjassa, minä, minä, minä ja minun traumat. Ymmärrän, että masennus on vakava sairaus, mutta katsojana äärimmäisen ahdistavaa, varsinkin kun pitäisi olla rakkautta ja iloisia hetkiä luvassa. 

Vierailija
24055/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu tuollaiseen ryöpytykseen enää uskaltaa osallistua. Kumppani mässäilee kameralle selän takana henkilökohtaisilla asioilla ja kansa läyhää omiaan netissä. 

Vierailija
24056/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa jo noiden osallistujen olla. Keskity omaan elämään ja sen edistämiseen. Yksi tosiasia on, että pelkkä raha ei takaa onnellisuutta eikä rakkautta. Kyse on vain arvoista.

Nimimerkki: lapsuuden perheessä oli tärkeintä vain raha, mutta rakkautta siellä ei näkynyt. 

Vierailija
24057/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku kirjoitti:

Muutaman viikon työuupumusloma kirjoitettiin minulle lievän masennuksen diagnoosilla. Sitten, kun ta

Niin? Sinulla siis diagnosoitiin sairaus nimeltä masennus. En kutsuisi sitä työuupumuslomaksi. 

Vierailija
24058/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hyvä ettei 1939-1944 ollut tätä masennusepidemiaa mikä näyttää olevan uusi kansantauti ADHD:n ja muiden muotidiagnoosien kanssa. Mutta hei...lisää ruutuaikaa tik tokin ja muiden n.10 s keskittymistä vaativien palvelujen parissa, huonoa ravintoa, vähäistä liikuntaa ja kännykän räpläämistä kaikki valveillaoloaika niin ennen pitkää puolella kansasta on nämä "sairaudet".

Vierailija
24059/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaa jo noiden osallistujen olla. Keskity omaan elämään ja sen edistämiseen. Yksi tosiasia on, että pelkkä raha ei takaa onnellisuutta eikä rakkautta. Kyse on vain arvoista.

Nimimerkki: lapsuuden perheessä oli tärkeintä vain raha, mutta rakkautta siellä ei näkynyt. 

Mikä on sinun syy lukea tätä ketjua?

Vierailija
24060/30018 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysikö epäpätevä Jyrki opettajan töitä syksyllä?

Ketju on lukittu.