Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Ensitreffit alttarilla 2024 = Paljon kukin tienaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kyllähän tähän maailmaan lapsia syntyy niille vähävaraisillekin.
Ei se ole mikään eliittien etuoikeus."
Joo, mutta itseäni v..ttaa älyttömästi jos joku tarjoaa lapselleen vain epävarmuutta ja köyhyyttä. Kyllä pitää varmistaa että on edellytykset tarjota kelvollinen elämä. Kaiken maailman p..skamaissa äijät vain pan...eskelee ja täyttää slummit ku-ipäillä kakaroilla.
Ei Suomessa tarvitse kärsiä absoluuttisesta köyhyydestä pienituloisissakaan perheissä. Jos vanhemmilla ei ole esim. mielenterveys- tai päihdehaastetta ja rakkautta riittää, ei se uusimman kännykän tai ulkomaanmatkan puuttuminen vielä ketään traumatisoi. Suomessa lapset syntyvät nyt ihan eri oloihin kuin vain 100 vuotta sitten. Länsimaiset ahneet ihmiset kuluttavat järjettömät määrät luonnonvaroja,
Totta. Mutta Jyrkin tuloilla ja nollasäästöillä vaikuttaa, että taustalla vakava ongelma, addiktio tai pelaaminen.
Mitään CV:tä ei ole esitetty, joten emme voi tietää, onko ollut pois töistä, tehnyt yrittäjänä konkurssin, ollut kuntoutustuella tms.
Mikähän toi Tainan trauma on? Olisko narsisti suhde taustalla?
Vierailija kirjoitti:
Tuo kertoo väkisinkin 99% varmuudella että elämänhallinta on jossain kohtaa kussut ja pahasti jos ei ole yhtään mitään tossa vaiheessa elämää.
Mulla oli ihan sama tilanne ja pelasin kaiken. Olisinko ollut hyvä valinta isäksi tai puolisoksi no en hemmetis.
Toivottavasti pääsit kuiville.
Itselläni on ollut eräs kriisi, joka söi säästöt. Onneksi on omaisuus tallella.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaisi Jenni järkyttyä, jos olisikin vaikka vaikeuksia hedelmöittyä tai muuten elämä ei menisikään hänen hienon käsikirjoituksensa mukaan.
On oikeus järkyttyä kenellä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kertoo väkisinkin 99% varmuudella että elämänhallinta on jossain kohtaa kussut ja pahasti jos ei ole yhtään mitään tossa vaiheessa elämää.
Mulla oli ihan sama tilanne ja pelasin kaiken. Olisinko ollut hyvä valinta isäksi tai puolisoksi no en hemmetis.
Toivottavasti pääsit kuiville.
Itselläni on ollut eräs kriisi, joka söi säästöt. Onneksi on omaisuus tallella.
Pikkuhiljaa. Vuosi sitten sain ulosoton maksettua. 63000€ oli siellä.
Nyt taas kasaillaan elämää uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tälläi sivusta.. Vaikka Jennyn ja Jyrkin suhde olis lähtenyt toimii. He päättävät muuttaa yhteen, isompi asunto lasta varten.
Pankkitätille aikaa ja keskustelemaan.
Paljonkos Jenni laitat oma rahoitusta. Jenni 25000€.. Hmm sehän on ihan hyvä. mites Jyrki sinä? No mulla on 8€ riittääkö se?
En ymmärrä mikseivät naiset voisi nyt ottaa suuremman vastuun perheen taloudesta vuorostaan? Ovat kuitenkin paremmin koulutettuja ja hyvissä töissä, kun taas esimerkiksi perinteisesti miesvaltaisia työpaikkoja katoaa liukuhihnalla.
Ainoat vastaukset mitkä olen toistaiseksi kuullut ovat: "haluan tuntea itseni naiseksi" tai "en halua tuntea itseäni mieheksi" ja myös "haluan mieheni hemmottelevan itseäni".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tälläi sivusta.. Vaikka Jennyn ja Jyrkin suhde olis lähtenyt toimii. He päättävät muuttaa yhteen, isompi asunto lasta varten.
Paljonkos Jenni laitat oma rahoitusta. Jenni 25000€.. Hmm sehän on ihan hyvä. mites Jyrki sinä? No mulla on 8€ riittääkö se?
En ymmärrä mikseivät naiset voisi nyt ottaa suuremman vastuun perheen taloudesta vuorostaan? Ovat kuitenkin paremmin koulutettuja ja hyvissä töissä, kun taas esimerkiksi perinteisesti miesvaltaisia työpaikkoja katoaa liukuhihnalla.
Ainoat vastaukset mitkä olen toistaiseksi kuullut ovat: "haluan tuntea itseni naiseksi" tai "en halua tuntea itseäni mieheksi" ja myös "haluan mieheni hemmottelevan itseäni".
Ei noilla Jennin palkoillakaan elätetä miestä ja lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro, mistä se mies sitten ottaa suuremman vastuun? Olen avoin ehdotuksille. Miten saat naisen tuntemaan itsensä naiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jennillä oli teoriassa kauniita ajatuksia "yhteisestä kodista", avaimen antaminen tervetuliaistoivotuksin jne, muttei sitten käytännön tasolla pystynytkään siihen oikeasti.
No onko ihmekään, en minäkään haluaisi nelikymppistä pummimiestä kotiini.Miehet ovat kautta historian elättäneet siipeilijänaisia. Jennikin elättäjää etsi.
Kautta aikojen miehet ei antaneet naisten käydä töissä. oli suuri häpeä miehelle, jos vaimo oli töissä. Ja kouluunkaan eivät tahtoneet naisia päästää.
Suomalaisessa yhteiskunnassa ei ole oikein edes ollut tuollaista käytäntöä, ei oikein miltä
Juu kyllä sata vuotta sitten tytötkin saivat alkuopetuksen. Sen antoi äiti kotona. Sit paikasta riippuen jonkin verran kansakoulua/oppikoulua. Koulut eivät olleet samanlaisia kaikkialla ja tytöille opetettiin enimmäkseen käsitöitä ja kodinhoitoa. Pojille sit enemmän akateemisia aineita. Ennen kansakoululakia (1924) määrä ja laatu vaihteli todella paljon. Lain tultua meni monta kymmentä vuotta, ennenkuin opetus saavutti koko ikäluokan. Toki epätasaisuus iski poikiin myös. Mutta pojilla oli suuremmat mahdollisuudet kouluttautua. 1900- alkuun asti naisten piti anoa vapautusta sukupuolestaan, saadakseen opiskella yliopistossa. Et se siitä tasa-arvoisuudesta. Lisäksi asenteet vaikuttivat syvästi, ja perheen asema yhteiskunnassa, miten kunkin perheen lapset kouluttautuivat.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo Jyrkilään ole vailla mitään koulutusta eli vaikka ylioppilaana voinut työskennellä pitkään noin pienessä kaupungissa opettajana. Taitaa olla jääneet opinnot vain kesken töiden kutsuttua. Se on ihan tavallista, vaikka tietotekniikka-alalla silloin, kun kysyntää työntekijöistä on paljon. Eikä monella muulla alalla puuttuneet opinnot ole mitenkään haitanneet vakituisen työsuhteen saantia uudestaan firmasta, kun oikeasti katsotaan henkilön kokemusta tutkintojen sijaan. Opetusala taitaa vaan olla kovin vanha-kantainen, jossa vähällä kokemuksella tutkinnon suorittaneena mennään paljon kokomusta omaavan ohi aina.
Lopeta nyt sinäkin jo! Sulla ei kuitenkaan ole faktatietoa Jyrkin koulutuksesta eikä urasta.
Olen nainen mutta en siltikään ymmärrä tätä keskustelua mitä täällä käydään naiseuden tuntemisesta.
Olen oppinut tulemaan toimeen itsekseni. En tarvitse miestä korostamaan naiseuttani. Haluan miehen kumppaniksi jakamaan elämää ja kokemuksia kanssani.
Teen "miesten töitä" kuten vaikkapa auton huollot, taloremontit, talon rakennus, pihahommat. Korjaan ja nikkaroin siinä missä miehetkin.
Teen myös "naisten töitä", esim. ompelen, kudon, sisustan, leivon. Kiertelen meikkiosastoilla ja fiilistelen hajuvesiosastolla.
Silti missään elämäni vaiheessa en ole epäillyt naiseuttani tai vaatinut että sen miehen pitäisi jollain tavalla nostattaa naiseuttani.
Voisiko joku kertoa miksi se mies voi suhteessa jotenkin pilata sen naiseuden kokemuksen? Mitä sillä hetkellä sille naiseudelle tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni haluaa, että lopultakin jätetään aiheen Jyrki jauhaminen, peukku ylos. Mä ainakin alan saada tarpeekseni. Ei täällä edes Annaa haukuttu näin kauaa ja Annan käytös sentään oli kamalaa. Jos kyllin moni laittaa sen peukun, niin sitten kunnioitetaan enemmistön tahtoa ja lopetetaan Jyrkistä jauhaminen, sopiiko?
Tämä löytyy sivulta 1016. Sopimus oli, että jos enemmistö niin haluaa, loppuu tämä Jyrkistä ja rahasta jankutus. Tulos oli 60-14 sen puolesta, että Jyrkistä on sanottu kaikki! KUNNIOITTAKAA tätä palstan enimmistökäyttäjien toivetta ja lopettakaa! Heti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro, mistä se mies sitten ottaa suuremman vas
"Kerro, mistä se mies sitten ottaa suuremman vastuun? Olen avoin ehdotuksille. Miten saat naisen tuntemaan itsensä naiseksi?"
Ilmeisesti ainoastaan vain rahalla.. On todella surullista, että Suomestakin on tullut näin avoimesti materialistinen kulttuuri. Ei
Mies voisi esimerkiksi ottaa suuremman vastuun lasten- ja kodinhoidosta. Tosin epäilen vahvasti, että nainen ei kyllä tuntisi itseään naiseksi myöskään tässä skenaarioissa.
Vierailija kirjoitti:
Sen verran vielä Jyrkistä, että ei todellakaan ole ollut noilla verotuksen ansiotuloilla millään kuntoituilla paria viime vuotta.
Aihe Jyrki on tässä keskusteluketjussa loppuun kaluttu! Lue joko edellinen kommetti tai sivu 1016. Tästä on ollut äänestys käyttäjien kesken. Enemmistö haluaa tämän aiheen loppuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kerro, mistä se mies sitten ottaa suuremman vastuun? Olen avoin ehdotuksille. Miten saat naisen tuntemaan itsensä naiseksi?"
Ilmeisesti ainoastaan vain rahalla.. On todella surullista, että Suomestakin on tullut näin avoimesti materialistinen kulttuuri. Ei
Mies voisi esimerkiksi ottaa suuremman vastuun lasten- ja kodinhoidosta. Tosin epäilen vahvasti, että nainen ei kyllä tuntisi itseään naiseksi myöskään tässä skenaarioissa.
Tunnen itseni naiseksi, kun mies laittaa ruokaa minulle.
Olen vain skeptinen tuon "suuremman vastuun" osalta. Siis aiempaa suuremman vai naista suuremman? Mitä se ihan käytännössä olisi?
Mielestäni kummankaan ei tarvitsisi ottaa mitenkään voimiansa ylittävää vastuuta mistään. Naiset usein tienaavat vähemmän, siksi se on monesti nainen, joka maksaa vähemmän. Jos elintaso asetetaan sen mukaan, että nainen maksaa vaikka 60 tai 70 prosenttia, se tarkoittaa niin pientä elintasoa, että naisella on parempi elintaso yksin.
Jotta ottaisin miehen, joka laskee rahassa mitattavan elintasoni, pitää hänen kompensoida se äärimmäisen hyvällä luonteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jennillä oli teoriassa kauniita ajatuksia "yhteisestä kodista", avaimen antaminen tervetuliaistoivotuksin jne, muttei sitten käytännön tasolla pystynytkään siihen oikeasti.
No onko ihmekään, en minäkään haluaisi nelikymppistä pummimiestä kotiini.Miehet ovat kautta historian elättäneet siipeilijänaisia. Jennikin elättäjää etsi.
Kautta aikojen miehet ei antaneet naisten käydä töissä. oli suuri häpeä miehelle, jos vaimo oli töissä. Ja kouluunkaan eivät tahtoneet naisia päästää.
Suomalaisessa yhteiskunnassa ei ole oikein e
Kyllä omat vanhempani sata vuotta sitten kävivät kumpikin omilla maaseutupaikkakunnilla kansakoulua ja siellä olivat sekä tytöt että pojat koulussa. On näistä juteltu ja kuvia nähnyt nyt jo edesmenneiden reilusti yli sata vuotta sitten syntyneiden vanhempieni kanssa. Kumpikin kävi myös oppikoulua viisi vuotta, mutta eivät lukiota ja yliopisto opintoja. Ja isääni kymmenen vuotta vanhempi sisar ei minkään kovin ison maatilan tytär oli valmistunut lääkäriksi jo 30-luvulla ja sodan jälkeen ylilääkärin toimessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen mutta en siltikään ymmärrä tätä keskustelua mitä täällä käydään naiseuden tuntemisesta.
Olen oppinut tulemaan toimeen itsekseni. En tarvitse miestä korostamaan naiseuttani. Haluan miehen kumppaniksi jakamaan elämää ja kokemuksia kanssani.
Teen "miesten töitä" kuten vaikkapa auton huollot, taloremontit, talon rakennus, pihahommat. Korjaan ja nikkaroin siinä missä miehetkin.
Teen myös "naisten töitä", esim. ompelen, kudon, sisustan, leivon. Kiertelen meikkiosastoilla ja fiilistelen hajuvesiosastolla.
Silti missään elämäni vaiheessa en ole epäillyt naiseuttani tai vaatinut että sen miehen pitäisi jollain tavalla nostattaa naiseuttani.
Voisiko joku kertoa miksi se mies voi suhteessa jotenkin pilata sen naiseuden kokemuksen? Mitä sillä hetkellä sille naiseudelle tapahtuu?
Kokemus sekä miehestä, joka viisveisasi siitä, että olen nainen ja miehestä, joka piti vain naisesineenä. Hyvän olon vyöhyke on siinä gaussin käyrän keskivaiheilla, jossa on sukupuolista jännitettä riittävästi eikä naisen tarvitse tuntea itseään muuliksi eikä seksinukeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä omat vanhempani sata vuotta sitten kävivät kumpikin omilla maaseutupaikkakunnilla kansakoulua ja siellä olivat sekä tytöt että pojat koulussa. On näistä juteltu ja kuvia nähnyt nyt jo edesmenneiden reilusti yli sata vuotta sitten syntyneiden vanhempieni kanssa. Kumpikin kävi myös oppikoulua viisi vuotta, mutta eivät lukiota ja yliopisto opintoja. Ja isääni kymmenen vuotta vanhempi sisar ei minkään kovin ison maatilan tytär oli valmistunut lääkäriksi jo 30-luvulla ja sodan jälkeen ylilääkärin toimessa.
Tuo on kyllä harvinaista. Tuohon aikaan valtaosa ylioppilaista oli miehiä. Tyttöjen koulunkäyntiä tuettiin vain perheissä, jossa akateemisuutta osattiin arvostaa.
Eihän kukaan ole niin sanonut. Ei se, että mainitsee yhden kriteerin, tarkoita, ettei olisi muita kriteereitä.