Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikka jossa aina päivitellään toisten sairauslomia ja epäillään syytä, jopa halutaan tietoa miksi. Miten suhtautua?

Vierailija
25.08.2024 |

Oikeasti todella rasittavaa. Itse saikutin kaksi päivää ja aivan oikean syyn vuoksi. 

Kun palasin töihin niin heti epäileviä ilmeitä ja naureskelua sekä kuulustelua. 

Myös olen huomannut, että toisillekin tekevät niin ja mielestäni todella epäsoveliasta. Jos on flunssaa niin sitten oikeasti ihminen on vain laiska tai muuta ellei ihminen ole oikeasti todella sen kuuloinen ettei ole epäilystäkään siitä. 

Itse joudun ehkä jäämään mielenterveyden vuoksi pois hetkeksi. En kuitenkaan haluaisi ja ahdistaa juuri tämän takia että joudun selittelemään itseäni ja ihmiset epäilevät vaikka eivät tiedä mitä elämässäni oikeasti käyn läpi. Ulos kaikki voi vaikuttaa hyvinkin eriltä mitä ihminen todella käy läpi. 

Tuo yksi syy, että ottaa päähän olla töissä. Niin sisäsiittoista meininkiä välillä. 

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On syytäkin epäillä näiden "sairaslomien" syitä,kuulemma jo "ahdistuskin" on syy olla töistä pois.

En ihmettele, että töissä ahdistaa jos on sun kaltaisia työkavereita...

Vierailija
82/90 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa persauksesta! Olin kerran työpaikassa, jossa kertoivat jopa asiakkaille että olin sairaslomalla. Varmasti syynkin olisivat kertoneet jos olisivat tienneet. Kyllähän näitä kyytiä riittää. Taitaa oma elämä olla turhan tylsää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en edes huomaisi, jos työkaveri on kaksi päivää sairauslomalla. En kiinnitä työkavereihin niin paljon huomiota. Pitemmät poissaolot sitten huomaa, jos joutuu tekemään sijaisena töitä, mutta kahteen päivään ei mitään sijaista tarvita. 

Pienemmällä työpaikalla sen kyllä huomaa. Töitä on jo täydellä miehityksellä jokaiselle ihan tarpeeksi, saati kun yksi on poissa ja muut joutuvat tekemään hänenkin työnsä. Oma moraali ei anna jäädä pois töistä minkään pikkuvaivan takia, koska en halua ylikuormittaa muita. 

Muiden ei tarvitse tehdä poissaolevan työtä. Se on työnjohdon asia, miten asia hoidetaan.

Työnjohto ryhtyy tekemään parhaansa, että saadaan saikuttaja lähtemäään, eihän tuohon muuta ratkaisua ole. Sairausloman syy ei ole esihenkilön tiedossa, joten helpointa on yksinkertaisesti ottaa töitä ja vastuita hetkellisesti itselle ja todeta saikuttajalle, että muutetaan sun toimenkuvaa niin, ettei sairastelut haittaa firman tulosta. Ei kutsuja palavereihin, ei koulutuksia jne. ja noin 4 kuukaudessa saikuttaja huomaa itse lähteä.

Vierailija
84/90 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla työpaikalla on yksi, joka saikuttaa muidenkin edestä... Ollut viidestä vuodesta valehtelematta kaksi vuotta saikulla, ja aina joku uusi kremppa piipussa, jota pitää ruveta hoitamaan, kun palaa töihin. 

Vierailija
85/90 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävälle kävi niin että työsuhdetta ei enää jatkettu saikuttamisen takia. Hänellä kyllä oli aina lääkärintodistus, mutta supinaa oli työpaikalla. Tyyliin taasko se sarjasaikuttaja on lomalla. Hänet pystyttiin irtisanomaan, koska työ oli määräaikainen. Ei viitsinyt käräjöidä, koska eläkkeeseen ei ollut pitkä aika.

Vierailija
86/90 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ystävälle kävi niin että työsuhdetta ei enää jatkettu saikuttamisen takia. Hänellä kyllä oli aina lääkärintodistus, mutta supinaa oli työpaikalla. Tyyliin taasko se sarjasaikuttaja on lomalla. Hänet pystyttiin irtisanomaan, koska työ oli määräaikainen. Ei viitsinyt käräjöidä, koska eläkkeeseen ei ollut pitkä aika.

Määräaikaista työsuhdetta ei voi irtisanoa, se pitää purkaa. Purkamisen perusteet puolestaan ovat tyyliin "velvoitteiden vakava laiminlyönti", joten mielenkiintoista olisi tietää, millä perustein työsuhde purettiin.

Vierailija
87/90 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellani oli koko ala-asteen ajan opettaja joka oli äärimmäisen harvoin poissa työstään. Todella raskas ihminen. Lapsellani tuli paljon poissaoloa sairastelun vuoksi ja opettajan viestit olivat siihen tyyliin, että aivan kuin voisin päättää milloin lapsi paranee. Saattoi kirjoittaa esim. Toivottavasti pirkkapetteri tulisi huomenna kouluun. Tuli olo että hän kuvittelee lapseni lintsaavan. Oli todistusten jaossa sitten kehunut kuinka hyvä vastustuskyky hänellä on. Opettajassa oli jotain pahasti vialla muutenkin. Lapseni alisuoriutui ja tämä opettaja jatkuvasti oli jättämässä luokalle ja valitti. Nyt yläasteella lapsellani ei ole mitään ongelmia koulussa. Nämä jotka ei ikinä ole saikulla ovat niitä kaikista rasittavimpia. Kuvittelevat ettei muutkaan voi sairastella.

Vierailija
88/90 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet epäilevät, kunnes itse sairastuvat. :D

Olin kuolemassa syöpään ja jouduin olemaan töistä usein pois, koska työterveys ei keksinyt syytä jatkuviin infektioihini lukuisista tutkimuksista huolimatta.

Työpaikalla minua nimitettiin lintsariksi, vain yksi kertoi tilanteesta kasvotusten. Hän oli hyvin usein itse "sairaana", joten kommentti huvitti minua.

Syy selvisi lopulta ja elinsiirto pelasti minut 

Vierailija
89/90 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsellani oli koko ala-asteen ajan opettaja joka oli äärimmäisen harvoin poissa työstään. Todella raskas ihminen. Lapsellani tuli paljon poissaoloa sairastelun vuoksi ja opettajan viestit olivat siihen tyyliin, että aivan kuin voisin päättää milloin lapsi paranee. Saattoi kirjoittaa esim. Toivottavasti pirkkapetteri tulisi huomenna kouluun. Tuli olo että hän kuvittelee lapseni lintsaavan. Oli todistusten jaossa sitten kehunut kuinka hyvä vastustuskyky hänellä on. Opettajassa oli jotain pahasti vialla muutenkin. Lapseni alisuoriutui ja tämä opettaja jatkuvasti oli jättämässä luokalle ja valitti. Nyt yläasteella lapsellani ei ole mitään ongelmia koulussa. Nämä jotka ei ikinä ole saikulla ovat niitä kaikista rasittavimpia. Kuvittelevat ettei muutkaan voi sairastella.

Ikävää ja noloa käytöstä. 

Minulla oli esimies, joka rummutti pysyvänsä terveenä - ja tuli sairaana työpaikalle tartuttamaan muut. En arvostanut häneltä saamiani nuhakuumeita tai pahimmillana oksennustautia.

Vierailija
90/90 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua ainakin ärsyttää aina saikulla olevat työkaverit. Minun työssäni näiden lusmujen työt kaatuu heti muiden niskaan. Ei ole normaalia olla joka toinen viikko 1-3 päivän saikulla. Sillon pitää vaihtaa työtä jos motivaatio on tuota tasoa. Miksi kenellekään pitäisi maksaa kotona makoilusta? Joo tottakai kaikille tulee satunnaisia saikkuja, mutta systemaattinen saikuttaminen on asia erikseen.