Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko itse halunnu mennä lapsena kahden kodin väliä?

Vierailija
25.08.2024 |

Tuskin?

Kommentit (132)

Vierailija
1/132 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus on yhtä typerä kuin oli eilenkin

Vierailija
2/132 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut että vanhemmat eivät olisi eronneet. Erosta alkoi vuosia kestänyt helvetti, jonka seurauksena sairastuin vuosikymmenien masennukseen ja menetin mahdollisuudet saada oman perheen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/132 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, sillä isäni joi useimmiten kun olin siellä. En ollut sentään joka viikko, vaan parina viikonloppuna kuussa. Jos isä olisi ollut tavallinen, turvallinen isä, olisin ollut iloinen kahdesta kodista. 

Vierailija
4/132 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän siitä olisi tullut vaikka olisi ollut parempi että olisivat eronneet.

Vierailija
5/132 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ja onneksi ei tarvinnut.

Vierailija
6/132 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin halunnut että vanhemmat eivät olisi eronneet. Erosta alkoi vuosia kestänyt helvetti, jonka seurauksena sairastuin vuosikymmenien masennukseen ja menetin mahdollisuudet saada oman perheen.

Mä taas olisin halunnut, että vanhemmat olisivat eronneet. Riitelivät jatkuvasti ja purkivat kiukkuaan myös lapsiin. Edelleenkin ovat naimisissa ja heidän keskinäinen kommunikaationsa on kaikkea muuta kuin arvostavaa ja kunnioittavaa.

Vierailija
7/132 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoroviikot on itsekkäitä aikuisia varten. Saa sekä säästää että syödä kakun.

Vierailija
8/132 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisin. Sitä äidin ja isän eripuraa oli traumatisoivaa kuunnella. Jäljet kantaa vielä omaankin aikuiselämään. 

Vierailija
9/132 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei vuoroviikkoa. Selkeä yksi koti oltava, josta sitten mennään kouluun ja se on se oma turvallinen, pysyvä koti. Toisen vanhemman luona sitten kylässä sillon tällöin.

En ikinä aikuisena haluaisi kahta kotia, viikon välein vaihtaa paikkaa. Ei kiitos. 

Aikuiset on itsekkäitä, haluavat sopivasti omaa aikaa, joka toinen viikko lepoa. 

Vierailija
10/132 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä halusi väkisin viikko-viikkovanhemmuuden, vaikka äiti oli ennen eroa hoitanut kaiken. En muista että olisin koskaan päässyt isän syliin tai isä olisi vahtinut hampaiden pesua. Kaiken lisäksi isä joi viikollakin, äiti teki useamman lasun ennen kuin tapaamisia muutettiin. Isä oli tästä katkera ja toi asian kyllä selvästi alakouluikäisille lapsille ilmi. 

Vierailija
11/132 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäsin käydä isälläni niin kauan, kunnes hän hankki uuden naisystävän. Ja äidilläkin vaihtui miesystävät tiuhaan tahtiin. Tuntui ahdistavalta, kun ei ollut kotia, jossa ei ole vieraita. Onneksi oli mummola, jossa lopulta viihdyin kaikkein eniten.

Kaksi kotia ei ole ongelma, mutta kun vanhempi aloittaa uuden elämän, ei lapsi enää siihen mahdu. Olen tietysti jo päässyt tästä jo yli, mutta itse en voisi omille lapsilleni antaa samaa kohtaloa. 

Vierailija
12/132 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen niin itsekäs äiti, että haluaisin lapset kokonaan tai ainakin suurimmaksi osaksi ajasta luokseni. 

Erossa pahinta oli, etten saa enää olla täysiaikaisesti lasteni kanssa, kun he ovat osan ajasta muualla.   Se on suurin suruni ja lykkäsi eroa vuosia, en lähtenyt ajoissa huonosta avioliitosta. 

Vierailija
13/132 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halunnut ja toin sen esiin. Isä oli paljon poissa. Se teki duunia ja mä olin yksin.

Äidillä olisi ollut tupalämmin ja uusia sisaruksia. Seuraa ja pullan tuoksuinen äiti. Mutta ei, yksin betonikuutioon mars! Vihasin isää vuosia, laitoin välitkin poikki.

Nyt noiden vuosien hedelmää kannetaan. Isä on eläkkeellä ja on rahaa. Viettää paljon aikaa meidän lasten kanssa ja hemmottelee ne tärviölle.

Viikko-viikko systeemiä en suosittele kellekään.

Vierailija
14/132 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaa oli reissata toisen luona viikonloppuja, voin vain kuvitella millaista olisi reissata viikko-viikko.

Ei pää kestäisi aikuisena, lapsille kuulostaa jo sadismilta.

Vierailija
15/132 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olisin halunnut asua isäni luona. Äiti ei paskaakaan välittänyt. Isä huolehti kaikesta. Silti en saanut muuttaa isäni luo. Äiti torppasi kaikki ehdotukset. Ihan ilkeyttään.

Vierailija
16/132 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se varmaan ollut kivaa, oli aika tylsää olla aina samassa paikassa.

Vierailija
17/132 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten järjestäisit asiat niin että molemmat vanhemmat hoitaisivat lapsia tasapuolisesti?

Vierailija
18/132 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä vuoroviikkosysteemejä ei tarvitsisi stressata jos vähän miettisi, millaisen miehen kanssa niitä lapsia hankkii eikä tarvitsisi erota lainkaan. Vähän malttia hormonien hyrräämiselle ja järki käteen.

Vierailija
19/132 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ? Olisin ihan hyvin voinut asua kahdessa osoitteessa, lapsena. Minä en todellakaan usko että tuo on lapsille ongelma. 

Vierailija
20/132 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi halunnut mennä isälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi