Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen suurin ongelma on liian suuret palkat.

Vierailija
25.08.2024 |

Jollekkin ruohonleikkaajalle maksetaan 11 euroa tunti kun oikea palkka olisi 4 euroa tunti. Samoin postinjakajalle tai kaupassa töitä tekeville maksetaan 3 kertaa enemmän mitä pitää niin helposta työstä. Roskakuski tienaa yli 2400 euroa kk eli kolme kertaa liikaa. Tietenkin verotus on liian suurta ja vuokrat mutta niitä voidaan ihan lailla pienentää. Hallituksessa kaikki tienaa aivan liikaa niin helposta työstä. Ja saavat taxi rahaa ja kokouspalkkioita jokaisesta kokouksesta vaikka eivät osaa edes päättää mitään. Työttömän pitäisi saada työnhaku rahaa aina kun hakee töitä.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi yritys sai valtiolta 250000 euroa tukia mutta se palkkasi vain pimeitä työntekijöitä. Olin itse siinä firmassa töissä monta kertaa lyhyitä 2-4 viikon jaksoja kesäisin. Muistaakseni meitä oli 8 työntekijää ja kaikki puhui samaa että työnantaja haluaa maksaa pimeenä.

Vierailija
2/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun palkkatasoni päätetään kaukana rikkaassa pienessä hiekkavaltiossa. Joka muuten on ainakin 2x verrattuna kotoisan EK:n kätyrifirmojen tasoon nähden.

Toimii se paikallinen sopiminen myös työntekijän suunnalta - sen hommissa ollaan joka maksaa eniten ja jos kotimaiset eivät pysty vastaamaan ulkomaisen tarjontaan, se on voivoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyvapaa aloitus.

Vierailija
4/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei palkat ole niin pieniä ettei firmat mene konkkaan. Olen saanut helpostakin työstä nettona 3500 euroa ja lopulta se tehdas meni konkkaan.

Vierailija
5/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikemminkin liian pienet palkat jolla ei tule edes säällisesti toimeen vaan pitää myös hakea tukea jota ei välttämättä saa. 

Vierailija
6/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Seuraavalla kierroksella korjataan palkkakuoppa. Jos on pomoille varaa maksaa miljoonia ja ja osinkoina kymmeniä jopa satoja miljoonia niin on varaa maksaa palkkaakin joka on pohjoismaisen sivistysvaltion tasolla.

Vierailija
7/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on surkeat palkat ja olisi vaikka verot olisivat pienemmät.

Ei pelkästään työn helppous määrää palkkaa vaan se aika jonka työhön uhraa.

Toisaalta joku helppo työ voi vaatia pitkää koulutusta jolloin sen koulutukseen käytetyn ajan ja rahan/rahanmenetyksen pitäisi nostaa palkkaa. Silti on töitä jotka eivät ole helppoja, joihin on pitkä koulutus ja silti palkka on surkea.

Palkan pitäisi olla sellainen että sillä elää eikä nytkään läheskään kaikilla ole. Systeemi on sellainen ettei neljällä eurolla pärjää ja jos verot olisivat pienemmät, sitten maksaisimme paljon enemmän vaikkapa terveydenhuollosta. Miten jollain neljän euron tuntipalkalla sitten maksaisi lääkärikäyntinsä?

Vierailija
8/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hallitus poisti sen suojaosuuden niin nykysin tienaan osa-aikatöistäni 5 e tunnissa. Paljonko haluat nappasta siitä pois?

Vierailija
9/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksillä on myös toinen vaihtoehto, tehdä kaikki työt ihan  itse.

Vierailija
10/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen tulee toimeen alle 1000 eurolla  Vuokrat vaan alas. Ruokaa saa 250 eurolla kk. Ei kukaan tarvii jotain 2000 euron nahkasohvaa tai sängyä. Minun yksikään huonekalu ei ole satasta maksanut. Yksikään vaate ei ole maksanut yli satasta minulla. Minulla on pääasiassa 20 euron housut ja 10 euron paitoja. Talvitakki maksoi 59 euroa. Ihminen pärjää vähällä jos haluaa.

Vierailija
11/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei palkat ole niin pieniä ettei firmat mene konkkaan. Olen saanut helpostakin työstä nettona 3500 euroa ja lopulta se tehdas meni konkkaan.

Kommenttisi oli niin typerä, että tuskin olet koskaan töissä ollutkaan.

Vierailija
12/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ostamasi vaatteet olisi maksanut Indonesiassa yhteensä 20€ joten jos joku niin yrittäjä tässäkin tapauksessa on vetänyt välistä reippaasti.

Vierailija
13/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on kalliimpaa kylmän ilmaston maissa,kuin maissa missä banaanit kasvaa.

Vierailija
14/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älyvapaa aloitus.

Ei itseasiassa ole. Jokaisella työllä on markkina-arvo, voit miettiä kuinka paljon itse olisit valmis maksamaan esim. siivouksesta. Jos siivojan palkka on 12eu tunti, niin sivukuluineen ja alveineen, matkoineen se helposti tuplaantuu. Eli oletko valmis maksamaan 3 tunnin siivouksesta 75 euroa? Vai jääkö palvelu sillä hintaa ostamatta ja siivoja ilman töitä. 

Vierailija
15/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi tehdä töitä noin 1100 euron kk palkalla. Sitten hakea kelatuet jotta saa ruokaa. Postin toimitusjohtaja tienaa 40000 euroa kk. Siis ihan älytöntä että sellaisesta työstä annetaan 40 tonnia ja sen takia postissa on varmaan 500 työntekijän vajaus. Posti kulkee todella hitaasti sen takia. Kirje voi olla perissä 10 arkipäivässä kun ennen se oli perillä 2 arkipäivässä.

Vierailija
16/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on pienet palkat 

Vierailija
17/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolassa sen huomaa. Ei ole mitään järkeä syödä ulkona, samalla rahalla saa viikon ruoat ja viinit.

Vierailija
18/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkanmaksun voisi kieltää kokonaan. Kaikki yrittäjiksi.

Vierailija
19/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi yritys sai valtiolta 250000 euroa tukia mutta se palkkasi vain pimeitä työntekijöitä. Olin itse siinä firmassa töissä monta kertaa lyhyitä 2-4 viikon jaksoja kesäisin. Muistaakseni meitä oli 8 työntekijää ja kaikki puhui samaa että työnantaja haluaa maksaa pimeenä.

Kirjoitin ihan lehden yleisö palstallekkin tuosta pimeistä työntekijöistä mutta kukaan ei kiinnostunut. Ja kunta tehnyt vuosia yhteistyötä sen yrittäjän kanssa.

Vierailija
20/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi