Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhteiskunnan ei pitäisi maksaa yhtään tukia kenellekkään.

Vierailija
25.08.2024 |

Lapsilisät pitää muuttaa sellaiseksi että yhteiskunta antaa vaippoja ja vauvan ruokaa.

Työttömyystuet pitää muuttaa sellaiseksi että yhteiskunta antaa ruokaa,juomaa ja katon pään päälle. 

Saisimme ison säästön kun rahaa emme antaisi. 

Yle pitää yksityistää,thl pitää leikata kunnolla... Kaikesta muusta pitää leikata paitsi sairaanhoitajilta,lähihoitajilta,lääkäreiltä,poliiseilta,palomiehiltä ja rajavartioilta. 

Arvaatteko mitä puoluetta kannatan? Kuulun ytk ja olen duunari enkä ole koskaan saannut rahaa yhteiskunnalta pankkitililleni. 

Kommentit (200)

Vierailija
81/200 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuet pois..jokainen pärjätköön omillaan,eikä yhteiskunnan tai muiden kansalaisten kustantamina..täysin älyvapaata toimintaa maksattaa  useimpien eläminen,syöminen,juominen ja asuminen ,odottavat vaan,että rahat tupsahtaa tilille.. 

Jos kaikki tuet lakkautettaisiin niin pian sinäkin olisit työtön.

Vierailija
82/200 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tuet on perustettu koska halutaan pitää huolta toisista.

Nykyään on tunteettomia paskoja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/200 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten samaa mieltä, mutta myös hoitajista voi leikata. Suomessa on eniten hoitajia asuakasmäärään suhteutettuna ja silti pulaa. Syy on työn heikossa tuottavuudessa.

Oletteko ikinä nähneet, että terveyskeskuksessa tai julkisessa sairaalassa on kiire?

Niinpä. Joka työtehtävässä on byrokratiaa lappusten ja lippusten lukemisessa ja täyttämisessä enemmän, mitä itse työ on.

On, saatanallinen kiire, mutta minun koulutukseeni kuuluu näyttää sille kuin sitä ei olisi. Minulla ei ole oikeasti puoltakaan sekuntia tilaa päivässäni, mutta jos asiakkaalla on jokin huoli niin minä pysähdyn. Sitä sitten luovutaan jostain tauosta tai työt menee yliajalle, mutta näin on.

Ai työt menee yliajalle? :D Voi voi. Tervetuloa teollisuuteen, jossa tuo on sääntö.

Vierailija
84/200 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisä: ahvenanmaalaiset saavat isompaa lapsilisää kuin mantereella asuvat. Tästä oli artikkeli muutama vuosi sitten muistaakseni Hesarissa.  Onko oikeudenmukaista? Minun mielestäni ei ole.

Vierailija
85/200 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut sun pitäs sit kuitenkin saada työttömäksi jäädessä ansiosidonnaista ja opiskella uusi ammatti yhteiskunnan tuella? Ja kelpais varmaan kuitenkin ne sairauspäivärahat jos sairastut etkä pääse töihin? 

Vierailija
86/200 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaanko eläkeläiset myös kolhoosiin?

Vierailija
87/200 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän ilmaisia palveluja ja ilmaista rahaa sen laiskemmaksi ihmiset tulevat. 

Ja epäkiitollisemmaksi siitä pienestäkin avusta millä jotkut ihmiset ainakin yrittävät auttaa ja ilahduttaa. 

Ilmaiset palvelut ja rahat aletaan ottaa itsestäänselvyyksinä ja perusoikeuksina. Ei edes ajatella, että en itse ole niitä ansainnut ja jok toinen ne kustantaa samalla kun vaaditaan lisää.

Me kaikki maksamme veroja jotka menevät täysin samaan "kirstuun". Sieltä sitten kustannetaan erilaisia palveuita. Sinäkin olet maksanut käyttämiäsi palveluita. Toki summa on mitättömän pieni, mutta maksanut olet kuitenkin.

Vierailija
88/200 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän ilmaisia palveluja ja ilmaista rahaa sen laiskemmaksi ihmiset tulevat. 

Ja epäkiitollisemmaksi siitä pienestäkin avusta millä jotkut ihmiset ainakin yrittävät auttaa ja ilahduttaa. 

Ilmaiset palvelut ja rahat aletaan ottaa itsestäänselvyyksinä ja perusoikeuksina. Ei edes ajatella, että en itse ole niitä ansainnut ja jok toinen ne kustantaa samalla kun vaaditaan lisää.

Kukaan toinen ei niitä kustanna!

Kalevalan sampoko ne rahat jauhaa?

Vierailija
89/200 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessa sinä, kuten me kaikki, olemme saaneet paljon tukea. Sinäkin saat valtion maksamia etuuksia ja nautit sen järjestelmistä.

Päivähoito subventoitu, koulutus ilmaista,  terveydenhuolto, vanhustenhuolto, tienpito, kaavoitus, kunnallistekniikka, paloturvallisuus, väestönsuojelu, poliisi kaikki kuuluvat yhteiskunnan rahoittamiin kansalaisen palveluihin. Näihin meidän verorahojamme käytetään. Haluaisitko luopua näistä?

Anarkomarkoille tuo olisi unelmaa.

Vierailija
90/200 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

APn tekstistä on helpostti poimittavissa asiat jotka ovat jo venäjällä . Kommuunit edelleenkin ovat siellä ja maaseuduilla, mihin ennen toimitettiin työttömiä venäjällä.

Nykyään nuo kommuunit ovat kurskin , donetskin alueella kun ei maaseudulle ruoan tuotantoon kaivata sakkia, ruoka , juoma ja vaate palkalla.

APn tekstissä paistaa näennäinen kuva että hän ei ole ikinä ollut lapsi, asia kohdat ovat pielessä.

Eikö siellä Venäjällä juuri se sosialismi ja valtio hoitaa ollut ja on viety pisimmälle? AP:han haluaa ihan päinvastaista.

Vierailija
91/200 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan toinen ei niitä kustanna!

Me veronmaksajat kustannamme sinun elättinä lorvimisen.

Emme kustanna!

Vierailija
92/200 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten samaa mieltä, mutta myös hoitajista voi leikata. Suomessa on eniten hoitajia asuakasmäärään suhteutettuna ja silti pulaa. Syy on työn heikossa tuottavuudessa.

Oletteko ikinä nähneet, että terveyskeskuksessa tai julkisessa sairaalassa on kiire?

Niinpä. Joka työtehtävässä on byrokratiaa lappusten ja lippusten lukemisessa ja täyttämisessä enemmän, mitä itse työ on.

On, saatanallinen kiire, mutta minun koulutukseeni kuuluu näyttää sille kuin sitä ei olisi. Minulla ei ole oikeasti puoltakaan sekuntia tilaa päivässäni, mutta jos asiakkaalla on jokin huoli niin minä pysähdyn. Sitä sitten luovutaan jostain tauosta tai työt menee yliajalle, mutta näin on.

Ai työt menee yliajalle? :D Voi voi. Tervetuloa teollisuutee

Mitä enemmän hoitajat kuvailet tuskaisia työolosuhteitaan, sitä vakuuttuneemmaksi tulen, että he elävät omissa maailmoissa eivätkä ymmärrä, että työelämä kaikkialla on sellaista ellei kovempaa yksityisellä.

Vierailija
93/200 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä yritystuet?

Yritystukia on pakko maksaa koska kaikki muut eu maat niitä myös makselee. Jos leikkaamme yritystukia niin sitten meillä vasemmistolaisuus eli työttömyys vain kasvaa. 

Haista paska.

Ja sinunkin äitisi on saanut sinusta lapsilisiä 17 vuoden ajan. Maksa velkasi.

Lapsilisä menee vanhemmalle, minä en sitä rahaa saannut. Suomessa kokonaisveroaste on noin 50% eli puolet palkasta uppoaa veroihin. 

Tienaan bruttona noin 3500e/kk joten maksan veroja joka kuukausi 1750e. 

Maksan vuodessa veroja 12x1750e= 21 000e. Onko tämä sinusta reilua? 

Niin, mikä on reilua? Asioita voi ja kannattaa tarkastella usealta kantilta. Moni asia saattaa osoittautua reiluksi viimeistään siinä vaiheessa, kun omakohtaisesti kokee sellaisen sairauden tai kriisin, missä käytännössä ainoa apu on yhteiskunnan apu. 

Puolisoni maksaa veroja vuodessa noin kolme kertaa enemmän kuin sinä. Siitä huolimatta hän ei ole koskaan valittanut maksamiensa verojen määrästä. Ei ennen sairastumistaan, eikä sen jälkeen. Nopealla vauhdilla pääsi leukemiaan sairastuttuaan hyvään erikoissairaanhoitoon ja saanut täsmähoitoa sairauteensa vuosikausia.  Ilman tätä hoitoa elinaika olisi melko lyhyt. Usko tai älä, mutta koko tämän ajan puolisoni on käynyt töissä ja maksanut veroja hyvästä palkastaan, on siis samaan aikaan sekä yhteiskunnan palveluiden maksajana että saajana. Melko tyytyväinen ja elossaoleva sellainen.

Apn kaltaiset kitisjät eivät ymmärrä, että he itsekin saavat tukia käytännössä koko ajan. Ap ei kuitenkaan ole tosissaan vaan hän yrittää vain ärsyttää.

Vierailija
94/200 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

> AP vaati sosiaalisten tukien poistamista. Se ei ole valtion ydintoimintaa.

Juurikin kansalaisten elämän turvaaminen ON valtion ydintoimintaa! Mikä ihmeen imbesilli sinä olet!

Vierailija
95/200 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että pakolaiset saavat Suomessa täysihoidon mutta en sitä että laiskat omat kansalaiset saavat täysihoidon.

Sori! Unohdin! "Laiskat" ansaitsevat vaan niskalaukauksen!

Vierailija
96/200 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me kaikki maksamme veroja jotka menevät täysin samaan "kirstuun". Sieltä sitten kustannetaan erilaisia palveuita. Sinäkin olet maksanut käyttämiäsi palveluita. Toki summa on mitättömän pieni, mutta maksanut olet kuitenkin.

Kaikki eivät osallistu samassa suhteessa tuon kirstun täyttämiseen. Osa käy vain ottamassa, eikä laita lantin lanttia. Yli 5000 euroa/kk tienaavia oli 17% vuonna 2022, he maksoivat 59% veroista.

Muutenkaan en ymmärrä, miksi se on ihanteellista kierrättää yksilön rahat valtion kirstun kautta. Miksei jokainen maksa omaansa, eikä valtio ota byrokratiaan, korruptioon ja tyhjänkäyntiin rahaa välistä? Tietenkin jotain pitää hoitaa yhteisestä kirstusta kuten turvallisuus ja infra, mutta muut jokainen maksakoon itse.

Vierailija
97/200 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Neuvolat pois, synnytys ja muut terveydenhuollon asiakasmaksut sen mukaan, mitä ne oikeasti kustantaa. Ilmainen koulutus pois, Ilmainen kouluruoka pois. Sitä ennen päivähoidon maksut tosiasiallisten kustannusten mukaan. Tiemaksut käyttöön. Jne. Jne. Jne.

Vierailija
98/200 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhea valitus ja kitinä kun ilmaiseksi jaetun ruokakassin sisältö oli niin kauhea pettymys jne. En sitten tiedä mitä oikein odottavat sen olevan kun hyvät ihmiset yrittävät edes jotenkin auttaa vähästään: Viikon pizzat, parin päivän kaviaarit tmv? Juuri eilen oli tapahtuma missä 500 ensin paikalle tullutta sai ilmaisen lounaan ja kaikille 1000 ennakkoilmoittautujalle jaettiin ruokakassi niin kauhea valitus ja kitinä kassin sisällöstä. Tapahtuma oli täysin vapaaehtoisvoimin kasattu ja parhaansa yrittivät mutta mikään ei vain näytä riittävän. 

Korkeintaan pari valitti kassien sisällöstä mutta sinä yleistit sen kaikkiin. Valittajat ovat yleensä sellaisia jotka moraalisesti ajateltuna eivät olisi edes oikeutettuja avustuskasseihin.

Kaltaisiasi kaiken uskovia tomppeleita valtamedia käyttää hyväkseen levittäessään työttömien vastaistaa propagandaansa.

Ps. Tuskin olit oikeasti edes paikalle tuollaisessa tapahtumassa.

Vierailija
99/200 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä yritystuet?

Yritystukia on pakko maksaa koska kaikki muut eu maat niitä myös makselee. Jos leikkaamme yritystukia niin sitten meillä vasemmistolaisuus eli työttömyys vain kasvaa. 

Haista paska.

Ja sinunkin äitisi on saanut sinusta lapsilisiä 17 vuoden ajan. Maksa velkasi.

Lapsilisä menee vanhemmalle, minä en sitä rahaa saannut. Suomessa kokonaisveroaste on noin 50% eli puolet palkasta uppoaa veroihin. 

Tienaan bruttona noin 3500e/kk joten maksan veroja joka kuukausi 1750e. 

Maksan vuodessa veroja 12x1750e= 21 000e. Onko tämä sinusta reilua? 

Sähän olet nettosaaja. Mitä sä valitat? Tuskin sun pienistä veroista edes riittää yhdellekään kansalaiselle maksettaviin tukiin, perusinfraan just ja just.

Et sä tässä mikään maksaja ole.

ohis

Vierailija
100/200 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

> Ei ole kyse yhteiskunnan palveluista.

> Vaan sosiaalisista tuista. Ilmaisesta rahasta jota jaetaan holtittomasti.

Öööö?!? Joka tapauksessa on outoa, että ilmasta tehty raha aiheuttaa tuollaista vihamielisyyttä... Lääkkeet loppu?