Naiset, jotka LUULEVAT näyttävänsä nuorelta
Ikäistään nuoremmalta. Värjäävät hiuksensa, ottavat käsivarsitatuoinnin, pukeutuvat teinien vaatteisiin. Ihmiset katsovat heitä pitkään, myötähäpeää tuntien. He kuvittelevat, että heitä tuijotetaan, koska näyttävät nuoremmalta. He kysyvät joltain, arvaa minkä ikäinen olen. Toinen vastaa kohteliaisuudesta alakanttiin iän. Tämä "nuorekas" kertoo kaikille, että häntä on luultu nuoremmaksi.
Myötähäpeää...
Kommentit (215)
En näytä nuorelta, näytän vanhalta. Pitäiskö pukeutua säkkiin ja sirotella tuhkaa päälle? Tässä iässä pukeudun juuri niin kuin huvittaa. Voit katsella muualle. Tosin palstalla valitetaan myös nuorempien naisten pukeutumisesta.
Täällähän on jo haukuttu kaikki mahdolliset pukeutumis-, meikki- ja hiustyylit. Tekipä miten vain, aina se on jonkun mielestä väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En värjää hiuksiani, en meikkaa, ei ole tatuointeja enkä seuraa trendejä. Aina luullaan kymmenisen vuotta nuoremmaksi mitä olen. Minkäs teet.
Miten hoidatte sosiaalista kanssakäymistä, kun aina arvuutellaan teidän ikää?
Itse en ole ollenkaan kiinnostunut siitä, minkä ikäinen tarkalleen joku puolituttu on, suunnilleen sen voi ilman muuta halutessaan päätellä monesta asiasta, mutta miten te keitä "aina luullaan nuoremmaksi" päädytte aina siitä iästänne kertomaan?
Tilanne kyrpii mua, koska olen jo 20 vuotta ollut tuossa tilanteessa, missä ihmetellään miten nuorelta sä näytät. Koitan vaihtaa puheenaihetta jo ennen kuin tilanne menee tuohon keskusteluun tai sanoa olevani ihan tukevasti täysikäinen aikuinen. Tai sitten sanon ikäni ja vaihdan puheenaihetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika yleistä nähdä itsensä ikäistään nuorempana, me ei nähdä itseämme ihan objektiivisesti.
Musta tämä liittyy myös omiin vanhempiin. Olen nelikymppinen nyt itse. Mutta kun mun omat vanhemmat oli nelikymppisiä, he näytti huomattavasti nykynelikymppisiä vanhemmilta, ehkä nykyviisikymppisiltä tai jopa nykykuusikymppisiltä. Tyyliillä oli varmasti paljon tekemistä asian kanssa. Itse sitten näin nelikymppisenä vertaa omiin vanhempiinsa ja näyttää suhteessa nuoremmalta. Näytän silti nykynelikymppisiin verrattuna ihan ikäiseltäni.
Mun äiti on 80 v. ja oukeutuu suurinpiirtein samalla lailla kuin minä 50 v.
Vierailija kirjoitti:
Aina ihmetellyt, miksi ihmiset haluaa kuvailla itseään nuorekkaaksi. Ajattelen, että sitä näyttää juuri sen ikäiseltä, kuin oikeasti on eikä siinä ole mitään vikaa.
Miksi pitäisi hampaat irvessä yrittää näyttää nuoremmalta, kuin biologinen ikä on? Sitä on sen ikäinen kuin on ja se on ok. Hyvällä itsetunnolla varustettu ihminen ei tuollaista edes ajattele, vaan elää omannäköistään elämää.
Mä olen ajatellut, että tuo nuorekas kuvaa elämänasennetta eikä ulkonäköä. Esim lapseton neliymppinen nainen voi olla vielä tyttömäinen, kun ei ole ollut niin paljoa vastuuta elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi kauheesti, että yli 60v pidän pillifarkkuja. Leveälahkeisissa lyhyt näyttää tiimalasilta, kapein kohta on vaan polvissa.
Mäkin 50 v. pillifarkut on parhaat kropalleni. Muissa näytän totaalisen mummolta, omenavartalo kun olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sillä välin yli 50-vuotias Mette Mannonen se vaan näyttää niin nuorelta luonostaan😍🤭
Ei näytä:)
Ei se teiniltä näytäkään, mutta ei todella lähellekään 50-vuotiaalta. Itse oisin arvellut 3-kymppiseksi. Hiukan olen kateellinen.
Myötähäpeää aiheutat sinä aloittaja.
"Olen 43- vuotias ja pukeudun kai nuorekkaasti. En yritä mitään, tämä sporttinen nuorekas tyyli on vaan jäänyt päälle. Pukeutuisin mielelläni välillä ns.kulttuurikaapuun,puuhelmikoruihin ja ylelliseen huiviin. Tällaisia olen koittanut itselleni ostaa,mutta en enää osta koska ne eivät päälleni eksy. Huivikin tuntuu kuristavalta."
Ymmärrän hyvin! Yhtään en koe mitään isoja kukkakuoseja tai puukoruja omikseni, saatika Marimekkoja. Tykkään simppeleistä asuista, joissa figuuri korostuu, mutta vaatteet eivät ole silti makkarankuoria. Suomessa on ihan oma tyylinsä 40-80-vuotiaille, joka ei ollenkaan tunnu omaltani. Mieluummin ajatonta ja tyylikästä tai simppelin sporttista kuin jotain hirveitä kaapuja.
Vierailija kirjoitti:
Olen 33-vuotias mies ja minulta kysytään henkkarit noin 2/3 kerroista. Olin aiemmin myyjänä vuosikaudet enkä muista kyllä melkein yhtäkään kertaa, että olisin 33-vuotiaalta tai vanhemmalta naiselta henkkareita kysynyt. Harvoin tosin miehiltäkään.
Tuo ei ole mikään ihme. Jos näytät tai vaikutat olevan 30-vuotias tai alle, kysytään henkkarit. Helposti 33v menee 30-vuotiaasta, en itse erottaisi kumpi on nuorempi.
Multa kysyttiin henkkarit 43-vuotiaaksi asti.
Mitäs ihmettä kenenkään luulot apn persusta repii? Mieluimmin noin päin kuin että heittäytyy vanhaksi ja vaivaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Noi "ikäistään nuoremman näköiset" myös pukeutuvat kittanoihin toppeihin ja tiukkoihin trikoisiin, joista läskit pursuvat. Kuvittelevat näyttävänsä seksikkäiltä. Todellisuudessa heille nauretaan selän takana.
Sinä et tiedä, mitä noin pukeutuvat ajattelevat. Se voi olla vain heidän tykkäämänsä tyyli, jossa tuntevat olonsa mukavaksi.
Kertoo vain sinun omasta ajattelussasi, että kuvittelet heidän haluavan näyttää seksikkäältä. Onko seksikkyys ja nuorelta näyttäminen sinun mielestäsi erityisen toivottavaa naisilta, vai miksi mieleesi tulee se ensimmäisenä?
Ehkä et kykene näkemään naisia moniuloitteisina ihmisinä, vaan ainoastaan miehen silmän kautta arvioiden, onko nainen seksikäs vai ei. Osa naisistakin on omaksunut tuon sovinistisen ja naisia esineellistävän, naisvihamielisen ajattelutavan. Sääli.
Vierailija kirjoitti:
Itsestään liikoja luulevien suomalaisten naisten tulisi matkustaa edes kerran elämässään Japaniin.
Japanilaiset naiset näyttävät ikäistään nuoremmilta. Suominaiset ei. M28
Eivät näytä, jos vertaisjoukkona ovat toiset japanilaiset.
Vastaavasti japanilaiset eivät itse erota länsimaalaisista helposti ikää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi kauheesti, että yli 60v pidän pillifarkkuja. Leveälahkeisissa lyhyt näyttää tiimalasilta, kapein kohta on vaan polvissa.
Mäkin 50 v. pillifarkut on parhaat kropalleni. Muissa näytän totaalisen mummolta, omenavartalo kun olen.
Mä taas tykkään leveälahkeisista tai bootcuteista. Ne tasapainottaa minusta hieman tukevia reisiä. En pidä pillifarkuista lainkaan.
Se on kiusallista, kun keski-ikäiset äidit tunkevat someen kuvia, joissa kauniin, teini-ikäisen tyttärensä kanssa ja yrittävät ratsastaa näiden lastensa kaineudella. Joko tyyliin, että ollaan muka kuin siskoksia tai sitten "minä tein tämän" eli kaunis äiti=kaunis lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ne hupparit ja farkut ovat just keski-ikäisten vaatteita. Varsinkin pillifarkut.
Tämä. Pukeudutaan niinkuin itse teininä. Tulos on pillifarkut ja hupparit. Siitä näkee keski-iän. N20Voi rakas, en ehkä kestä <3 mä oon 35 ja mun nuoruudessa pidettiin leveelahkeisia matalavyötäröisiä farkkuja (oikeesti matalia, ei niitä mitä teillä on nyt) ja paidat oli suht lyhyitä, esim tiukkoja neuleita joissa oli v aukko ja jonka sisällä pidettiin eriväristä toppia. Me ei pukeuduttu teininä pillifarkkuihin tai huppareihin, ne oli ihan out <3
Sä et mun mielestä ole vielä keski-ikäinen.
Joo mut mä pukeudun nyt niihin pillifarkkuihin ja huppareihin, mistä tää nuori tunnistaa keski-ikäisen.
Kuntosalilla nähnyt mukavan, itseäni huomattavasti vanhemman rouvan joka pukeutuu trikoisiin ja napapaitaan. Hänellä on pitkät, hyvin hoidetun näköiset hiukset. Ei meikkaa kuitenkaan. Kovasti käy ryhmäliikuntatunneilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ne hupparit ja farkut ovat just keski-ikäisten vaatteita. Varsinkin pillifarkut.
Tämä. Pukeudutaan niinkuin itse teininä. Tulos on pillifarkut ja hupparit. Siitä näkee keski-iän. N20Voi rakas, en ehkä kestä <3 mä oon 35 ja mun nuoruudessa pidettiin leveelahkeisia matalavyötäröisiä farkkuja (oikeesti matalia, ei niitä mitä teillä on nyt) ja paidat oli suht lyhyitä, esim tiukkoja neuleita joissa oli v aukko ja jonka sisällä pidettiin eriväristä toppia. Me ei pukeuduttu teininä pillifarkkuihin tai huppareihin, ne oli ihan out <3
Olen saman ikäinen, ja muistan teini-iästä kun äiti oli ostanut minulle nipun farkkuja alennuksesta. Ne olivat kaikki pillifarkkuja, eikä niitä tietenkään voinut käyttää kun niin "noloo !" 😅 siskoni oli vieläpä juuri käynyt kesätyöpalkallaan ostamassa vaatteita, ja löytänyt ihanimmat farkut ikinä, eli todella matalavyötäröiset miss sixtyt todella leveillä lahkeilla. Ja oli ostanut myös skeittikengät, näistä ostoksia sitten kateellisena katselin 😄
Pillifarkut taisivat palailla silloin kun oltiin jo +20v.
Ihan mielenkiinnosta, millä tavalla esimerkiksi minun kohta 36v pitäisi pukeutua, jotten olisi pukeutunut "liian nuorekkaasti" farkkuihin ja huppariin?
Jos käyn lähikaupassa, niin mikä on oikea asu ikäiselleni tuohon reissulle, jos nuo edellä mainitut ovat ikäiselleni liian nuorekkaita? 🤔
Olen 43- vuotias ja pukeudun kai nuorekkaasti. En yritä mitään, tämä sporttinen nuorekas tyyli on vaan jäänyt päälle. Pukeutuisin mielelläni välillä ns.kulttuurikaapuun,puuhelmikoruihin ja ylelliseen huiviin. Tällaisia olen koittanut itselleni ostaa,mutta en enää osta koska ne eivät päälleni eksy. Huivikin tuntuu kuristavalta.
No onneks sporttinen tyyli sopii työhöni hyvin.
Haluan siis korostaa et kaikki me ei YRITETÄ me ollaan vain jämähtäneitä johonkin nuoruustyyliin.