Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, jotka LUULEVAT näyttävänsä nuorelta

Vierailija
24.08.2024 |

Ikäistään nuoremmalta. Värjäävät hiuksensa, ottavat käsivarsitatuoinnin, pukeutuvat teinien vaatteisiin. Ihmiset katsovat heitä pitkään, myötähäpeää tuntien. He kuvittelevat, että heitä tuijotetaan, koska näyttävät nuoremmalta. He kysyvät joltain, arvaa minkä ikäinen olen. Toinen vastaa kohteliaisuudesta alakanttiin iän. Tämä "nuorekas" kertoo kaikille, että häntä on luultu nuoremmaksi. 

Myötähäpeää...

Kommentit (215)

Vierailija
181/215 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lyhyt ja hoikka, joten on vaikeaa näyttää jotenkin uskottavalta keski-ikäiseltä. Teen työt kotoa käsin, joten pukeudun enimmäkseen urheiluvaatteisiin. Leikkasin hiuksetkin, jotta olisin vähemmän teinin näköinen takaapäin, mutta ei sekään ole toiminut. Kai se on ostettava Nanson tunika ja Aarikan helmet. Onko sitten hyvä?

N44

Aarikalla on kyllä nykyään aivan ihania juttuja. Varsinkin korviksia.

Vierailija
182/215 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen on kuin auto. Vaikka miten maalaa ja paklaa niin muodot paljastaa vuosimallin.

No vanhojen autojen muotoilu onkin tosi hienoa, että ei kai siinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/215 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, millä tavalla esimerkiksi minun kohta 36v pitäisi pukeutua, jotten olisi pukeutunut "liian nuorekkaasti" farkkuihin ja huppariin? 

Jos käyn lähikaupassa, niin mikä on oikea asu ikäiselleni tuohon reissulle, jos nuo edellä mainitut ovat ikäiselleni liian nuorekkaita? 🤔

Mitä nuorekasta farkuissa ja huppareissa on? Ei mitään. Pukeutumisessa on tapahtunut muutos, niin ettei pukeutumisessa ole enää mitään standardia mitä pitää noudattaa. Esimerkiksi ennen miesten piti käyttää kauluspaitaa, naisten mekkoja. Hupparia käytettiin vain urheillessa ja farkut olivat työhousut.

Vierailija
184/215 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lyhyt ja hoikka, joten on vaikeaa näyttää jotenkin uskottavalta keski-ikäiseltä. Teen työt kotoa käsin, joten pukeudun enimmäkseen urheiluvaatteisiin. Leikkasin hiuksetkin, jotta olisin vähemmän teinin näköinen takaapäin, mutta ei sekään ole toiminut. Kai se on ostettava Nanson tunika ja Aarikan helmet. Onko sitten hyvä?

N44

Takaa kuin Marilyn mutta edestä kuin Esa Pakarinen. 

Ihan nätti nainen olen, mutta käsistä ja kasvoista erottaa etten ole teini. Reppuakin pidän. Toisaalta teinit kulkee olkalaukkujen kanssa, joten se ero meissä sentään on.

Vierailija
185/215 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Get a life, se helpottaa kummasti.

Vierailija
186/215 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, minkälaisia ovat nuo teinien vaatteet? Ja kaverin puolesta kysyn myös minkä ikäisenä olisi syytä lopettaa hiusten värjäys?

Nuorena olit liian nuori värjäämään hiuksia ja sitten oletkin liian vanha värjäämään hiuksia. Ei ole helppoa!

Vierailija
187/215 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oikeastaan aika huvittavaa, kun ihminen selittää tosissaan, että joku luuli häntä 10-20 vuotta nuoremmaksi. Tekisi mieli sanoa, että imarteli sua vaan ja otitko tosissaan. Oikeassa elämässä ei tule yhtään esimerkiksi viisikymppistä mieleen, joka menisi nelikymppisestä tai nelikymppistä, joka menisi kolmekymppisestä. Ja kuusikymppiset on ihan toista kuin viisikymppiset. Jokusen vuoden voi näyttää suuntaan ja toiseen, mutta 10 vuodella ei kyllä kenestäkään erehdy. Se e poista sitä, ettei joku voi olla nuorekas ja tosi kauniskin, vaikka ikää on, mutta kyllä se ikä vaan näkyy silti. 

Vierailija
188/215 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on oikeastaan aika huvittavaa, kun ihminen selittää tosissaan, että joku luuli häntä 10-20 vuotta nuoremmaksi. Tekisi mieli sanoa, että imarteli sua vaan ja otitko tosissaan. Oikeassa elämässä ei tule yhtään esimerkiksi viisikymppistä mieleen, joka menisi nelikymppisestä tai nelikymppistä, joka menisi kolmekymppisestä. Ja kuusikymppiset on ihan toista kuin viisikymppiset. Jokusen vuoden voi näyttää suuntaan ja toiseen, mutta 10 vuodella ei kyllä kenestäkään erehdy. Se e poista sitä, ettei joku voi olla nuorekas ja tosi kauniskin, vaikka ikää on, mutta kyllä se ikä vaan näkyy silti. 

37-vuotias näyttelijä joka näyttelee teiniä https://www.iltalehti.fi/keho/a/8447cfb6-584b-4839-b27e-7b04eee1c51b

Toki Hollywood ei ole oikeaa elämää eikä varmastikaan kelpaa sulle esimerkiksi.

Kyllä ihminen voi näyttää ikäistään 10 vuotta nuoremmalta. Itsekin tunnen tuollaisia ihmeitä. Nämä tuntemani henkilöt eivät kuitenkaan yritä näyttää ikäistään nuoremmilta esimerkiksi meikkaamallta tai pukeutumalla tietyllä tavalla, he vaan näyttävät.

Vierailija
189/215 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua hävettää 4-kymppiset, jotka pukeutuvat teiniensä kanssa samoihin vaatteisiin ja käyttää  nimitystä "kaksoset". Tämä on oikeasti noloa teineille! Heitä voidaan jopa kiusata siitä. 😥

Missäs semmosta nyt sitten oikeesti tapahtuu? Jos, niin varmaan aika harvinaista.

Vierailija
190/215 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytin 4-kymppiseksi 10v nuoremmalta. Ei kukaan imarrellut enkä yrittänyt näyttää miltään. Bussikuski tarjosi lastenlippua, kun olin 30v (ikäraja 16v). Vanhempana tulee kaikki väistämättä valumaan alaspäin ja ikä näkyy, mutta so what?

Vierailija
191/215 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, on sen ikänen  ja näkönen ku on.

Vierailija
192/215 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon mikä oon, en muuksi voi tulla, ei muu parempaa oisi mulla!

Vierailija
193/215 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ehkä miettivät aivan liikaa ulkonäköä nykyään. Paljon onnellisemmaksi tulee, kun ei oiken usein peilaile, ei ota selfieitä, eikä anna itsensä mennä siihen maailmaan.

Sitä rupsahtaa kuitenkin joskus, luuli näyttävänsä nuorelta tai ei. Mitä enemmän murehtii ruttuja ja niitä peilistä murheilee, sitä surullisemmaksi käy. Kun poistaa Instagramit, peilit ja jatkuvan pintaliidossa pyörimisen, tulee oikeasti iloisemmaksi. Kannattaa kokeilla. :)

Kaunis ja kannustava viesti. Toivoisin kuitenkin , että me - erityisesti naiset - lopettaisimme 'rupsahtamisesta' puhumisen ulkonäkö-kontekstissa. Ihminen muuttuu ulkonäöllisesti koko elämänsä. 'Rupsahtaminen' kuulostaa negatiiviselta, vaikka vanheneminen ja muutos ovat luonnollinen osa elämää. 

Vierailija
194/215 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon mikä oon, en muuksi voi tulla, ei muu parempaa oisi mulla!

Laila Kinnunen

Vierailija
195/215 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneinkin kukka lakastuu!

Vierailija
196/215 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusina oli  viinirypäle aiemmin!

Vierailija
197/215 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus on se, että monilla, kuten itsellänikin, on niin huono näkö, ettei näe ilman silmälaseja toisen ihmisen kasvoja ja esimerkiksi käsien ihoa niin tarkasti, että voisi määrittää ikää kovin tarkasti. Minä en erota aina edes naista miehestä esimerkiksi juoksulenkillä. 

Hoikka pitkähiuksinen nainen napakoissa urheiluvaatteissa voi äkkiä näyttää parikymppiseltä, vaikka olisi viisikymppinen, jos (minulla) ei ole laseja. Mutta lasit päässä näkee millainen maailma oikeasti on. Ja ihmiset. Aika hauskaakin.

Vierailija
198/215 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset katsovat heitä pitkään...

Ai jaa.

No, esim. minä olen kasvanut farkkukansalaiseksi, joten minä käytän farkkuja vaikka olenkin sun mielestä yli-ikäinen niihin. Samaten mulla on tennarit, vaikka olen sun mielestä yli-ikäinen käyttämään tennareita.

Napapaitaa en käytä. Mutta kyllä mä esim. lindexiltä vaatteita saatan ostaa, tosin nykyään vähemmän kun laatu on mennyt vuosien mittaan huonommaksi. Mutta se, että mun kaulahuivissa on pesulappu jossa lukee Lindex, niin siitä kun joku toinen eukko alkaa näkättää, että "käy nuorisovaateliikkeissä", niin se eukko voi pitää suunsa kiinni, kyllä siellä lindexillä käy muitakin, ja sopii vilkaista lindexin mainoksia esim. niissähän on vähän kaiken ikäistä mallia.

Mut jos on niin rajoittunut, kuin tuo esimerkin eukko, niin... sillä on kyllä sitten kaikessa muussakin yhtä rajoittunut näkökulma.

Hiusten värjääminen, tatuoinnit, jne... No, se nyt vähän riippuu.... Mutta ei hiusten pikimustaksi värjääminen ketään nuorenna, vaikka toki niin voisi joku ajatella... Pahan näköistä se luontaisiin väreihin sopimaton pikimusta vaan on.

Mutta ainakin täällä lounaissuomessa sitä pikimustaa kovasti eukoilla näkee. Toki niillä onkin sitten jostain aikuisten vaateliikkeestä hankitut kledjut.

Millä tavalla se loukkaa sua, että joku käyttää sun mielestä liian nuorekkaita vaatteita? Öööö.... Mulle tuli - mä veikkaan että joku yllytti - kerran kun olin asemahallissa odottamassa kulkuvälineen saapumista, mulle tuli jotain nuoria kloppeja soittaan suutaan just näistä liian nuorekkaista vaatteita... yllyttäjänä taisi olla joku vanha eukko, joka oli tulossa HUS sairaalasta syöpähoidoista ja kantoi väsyneenä isoa reppua selässään. No, siinähän yllytti. (Juu, mä tunnen sen naisen, ja se nainen on jo - luojan kiitos - tautiinsa kuollut!)

Vierailija
199/215 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan katsonut sitä tv-ohjelmaa, jossa aikuisia ihmisiä ulkonäöllisesti puleerataan ja suositellaan heille tyyliin sopivia vaatteita? Siinä ohjelmassa puleerattaviksi valitut arvioitutetaan ensin kadunkulkijoilla, että sanopa minkä ikäinen tämä ihminen on... Ja sitten sama toistetaan kun näitä puleerattavia on puleerattu ja asutyylikin muutettu, no, yleensä siinä kyllä sitten käy niin, että alkutilanteessa arvio on  oikeaa ikää korkeampi, mutta lopputilanteessa arviot menevät joko liki oikeaan tai huomattavastikin oikean iän alapuolelle.

Että kyllä sillä ulkonäön hoitamisella ja meikkaamisella ja kampaustyylillä ja vaatevalinnoilla vaikutusta on.

Vierailija
200/215 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekö miehissä sitten ole vastaavaa ikä-ulkonäköharhaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme