Naiset, jotka LUULEVAT näyttävänsä nuorelta
Ikäistään nuoremmalta. Värjäävät hiuksensa, ottavat käsivarsitatuoinnin, pukeutuvat teinien vaatteisiin. Ihmiset katsovat heitä pitkään, myötähäpeää tuntien. He kuvittelevat, että heitä tuijotetaan, koska näyttävät nuoremmalta. He kysyvät joltain, arvaa minkä ikäinen olen. Toinen vastaa kohteliaisuudesta alakanttiin iän. Tämä "nuorekas" kertoo kaikille, että häntä on luultu nuoremmaksi.
Myötähäpeää...
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten aiheeseen kommentoitavaa, mutta ei ole olemassa eri ikäisten vaatteita, ellei puhuta lastenosastosta. Kukin saa pukeutua oman mielensä mukaan oli minkä ikäinen vaan. Ja ei suurinosa ei katsele toisia ihmisiä myötähäpeää tuntien. Suurimmalle osalle on aivan sama millainen tyyli toisella ihmisellä on.
Ei totta.
Toivon että kaikkien tyyli olisi vapaa, mutta ei vaan ole.
Eli ihmisistä 80...90% pelaa varman päälle ja pukeutuu massavaatteisiin. Koska pelkäävät ikäviä kommentteja. Siksi kaikkinovat samiksia.
Ja näyttävä look miehellä kerää yhä paljon tuijotusta ja ihmettelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on oikeastaan aika huvittavaa, kun ihminen selittää tosissaan, että joku luuli häntä 10-20 vuotta nuoremmaksi. Tekisi mieli sanoa, että imarteli sua vaan ja otitko tosissaan. Oikeassa elämässä ei tule yhtään esimerkiksi viisikymppistä mieleen, joka menisi nelikymppisestä tai nelikymppistä, joka menisi kolmekymppisestä. Ja kuusikymppiset on ihan toista kuin viisikymppiset. Jokusen vuoden voi näyttää suuntaan ja toiseen, mutta 10 vuodella ei kyllä kenestäkään erehdy. Se e poista sitä, ettei joku voi olla nuorekas ja tosi kauniskin, vaikka ikää on, mutta kyllä se ikä vaan näkyy silti.
Totuus on se, että monilla, kuten itsellänikin, on niin huono näkö, ettei näe ilman silmälaseja toisen ihmisen kasvoja ja esimerkiksi käsien ihoa niin tarkasti, että voisi määrittää ikää kovin tarkasti. Minä en erota aina edes naista miehestä esimerkiksi juoksulenkillä. <
Miten noi pitkät hiukset tuohon liittyy? Tai oikeastaan hoikkuuskaan. Paljon on lyhyempi tukkaisia / pulleita nuoria naisia.
Joku voisi koreeta miestä luulla naiseksi. Kuten palstalla jo mainittu Olli Herman. Siinä on koree poika.
Vierailija kirjoitti:
ekö miehissä sitten ole vastaavaa ikä-ulkonäköharhaa?
No on niitä. Palstat hopeaketut sun muut nuorekkaat tennariheebot.
Mites muuten teillä keski-ikäisillä jalka kestää sinänsä latteen tennarin? Mun mutsi 54 v, urheilee, ei se pysty tennareita käyttää edes kävelyyn tms satunnaisesti. Ja on siis hyväkuntoinen ja hoikka. Mut ihmettelen kun täällä porukka viiskypäsenä ihannoi tennareita. Tai tenuja, kuten vitsikäs pappani sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, minkälaisia ovat nuo teinien vaatteet? Ja kaverin puolesta kysyn myös minkä ikäisenä olisi syytä lopettaa hiusten värjäys?
Huppari ja farkut tilanteessa, jossa pukukoodina on smart casual. Ja shokkivärit voi jättää sinne parikymppisille, nelivitosta pinkki tukka ei enää nuorenna. Ei vaikka Minna sanoikin, että näytät ihan esikoisesi isosiskolta.
Tiesitkö, että jotkut eivät valitse tyyliään sen mukaan mikä nuorentaa? Joillekin ei ole mitään väliä minkä ikäiseltä näyttää vaan haluaa vain ilmaista omaa tyyliään ulospäin. Jotkut myös tykkää pukeutua mukavasti, toisia jopa ahdistaa esim ne smart casual vaatteet.
Aikuisen tunnistaa siitä, että se on jo huomannut olevansa siinä iässä, että saa pukeutua ihan niinkuin haluaa välittämättä toisten mielipite
On myös aikuista kunnioittaa tilaisuuden järjestäjää jos on ilmoitettu smart casual. Teinit kapinoivat vastaan. Kyllä Suomessa on niin monella ei pelkästään tyyli vaan myös hyvät tavat hukassa. Kuvastaa hyvin tätä itsekeskeisyyden aikakautta.
Iän arviointi on katsojan silmissä
Vierailija kirjoitti:
Usein ne tatuoidut ihmiset on ottaneet tatuoinnin kylläkin nuoruudessaan.
Sitä minäkin mietin.Luuleekohan ap, että ne iän myötä jollain mystisellä tavalla haalistuu pois?
Yksilöllinen pukeutuminen ei häiritse, mutta kun 40 v lähettelee jatkuvasti selfii-kuvia itsestään, arveluttaa. Odottaako kehuttavan. Nyt alkanut jopa muokkaamaan kuviaan. Ei ole ollut edes nuorena kuvien näköinen. Sairasta nykyinen nuoruuden ihannointi.
Ikähullu on tullut taas paikalle...
Hänen päähänsä ei mahdu ajatus siitä, että on olemassa ikäänsä nuoremman näköisiä siinä missä vanhemman näköisiäkin. Hänen päivänsä menee todistellessa muille ettei voi olla kuin ikäisensä näköisiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En värjää hiuksiani, en meikkaa, ei ole tatuointeja enkä seuraa trendejä. Aina luullaan kymmenisen vuotta nuoremmaksi mitä olen. Minkäs teet.
Miten hoidatte sosiaalista kanssakäymistä, kun aina arvuutellaan teidän ikää?
Itse en ole ollenkaan kiinnostunut siitä, minkä ikäinen tarkalleen joku puolituttu on, suunnilleen sen voi ilman muuta halutessaan päätellä monesta asiasta, mutta miten te keitä "aina luullaan nuoremmaksi" päädytte aina siitä iästänne kertomaan?
En mielelläni kerro ikääni, koen noloksi kun luullaan nuoremmaksi. Tulee kuitenkin esiin, esimerkiksi kun terveydenhuollossa tarjotaan nuorille suunnattuja palveluita, vaikka olen jo reilusti sen yläikärajan ylittänyt. Reissussa taas seuraani hakeutuu yli 10 vuotta nuoremmat ihmiset, joista osa hieman nolostuneina alkaa karttaa seuraani kuullessaan todellisen ikäni. Miehet valehtelevat minulle olevansa 21v ja myöhemmin tutustuttuamme naureskelevat, kuinka luulivat, että olin varmasti alle 21v, kun todellisuudessa olemmekin samaa ikäluokkaa (30-35). Myös aloittaessani toisen yliopistotutkinnon 29-vuotiaana, kaikki olettivat, että olin juuri valmistunut lukiosta. Meitä oli siis useampi vanhempi, mutta minut luokiteltiin näiden lukiosta päässeitten ikäluokkaan (tuli usein ilmi hauskoissa tilanteissa, kun esim. kuuntelimme jotain suosittua kappaletta baarissa, ja ne lukiosta päässeet muisteli kuunnelleensa sitä ala-asteella, kun itse taas olin jorannut sen tahtiin jo baarissa...)
Omalla kohdallani kyseessä on todennäköisesti EDS, jonka "sivuoireena" ihminen saattaa näyttää 10-20v nuoremmalta. Lisänä mulla on ADHD, mikä saattaa näyttäytyä käytöksessä jonkinlaisena lapsellisuutena.
Luulin että se nuoreksi iän arvioiminen oli vain outo kohteliaisuus, sillä mielestäni olen aina näyttänyt ikäiseltäni. Oikeastaan vasta nyt yli 30-vuotiaana alan huomata itse ensimmäisiä merkkejä siitä, että saatan näyttää nuoremmalta. Mutta vasta tuon EDS-epäilyn takia olen alkanut ajattelemaan, että ehkä tosiaan näytän nuoremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En värjää hiuksiani, en meikkaa, ei ole tatuointeja enkä seuraa trendejä. Aina luullaan kymmenisen vuotta nuoremmaksi mitä olen. Minkäs teet.
Miten hoidatte sosiaalista kanssakäymistä, kun aina arvuutellaan teidän ikää?
Itse en ole ollenkaan kiinnostunut siitä, minkä ikäinen tarkalleen joku puolituttu on, suunnilleen sen voi ilman muuta halutessaan päätellä monesta asiasta, mutta miten te keitä "aina luullaan nuoremmaksi" päädytte aina siitä iästänne kertomaan?
Etköhän itsekin ymmärrä ettei tuossa tarkoiteta kirjaimellisesti aina. Riittää kun tarpeeksi moni on kertonut että näyttää nuoremmalta muutenkin kuin kohteliaisuudesta. Oletko itse erehtynyt luulemaan jotain nuoremmaksi kuin hän on?
Vierailija kirjoitti:
Kauneinkin kukka lakastuu!
Muista kuivakukat on ikuisia. 😁
Monet sanoo en seuraa muotia, mut kuitenkin ne valkoiset tennarit, puffertopat on löytäneet 60+ vaatekaappiin. Ps. Nyt myös lippikset, joskun oli ne valtavat tupsupipot luhtatoppien kanssa. :)
Tämä tuo hymyn huulille, kun katukuvassa kulkee.
Miksi naisen pitäisi näyttää nuoremmalta? Johtuuko se naisten nimittelysanoista?
Sitä ostetaan, mitä kaupat myy. Eli valkoista tennaria, mustaa maiharia, leveitä farkkuja, puffertoppaa tai villakangastakkia.
Joillakuilla ihmisillä on kovasti mielipiteitä toisten ihmisten vaatteista ja ulkonäöstä. Mikään ei ole näitten arvostelijoiden mielestä oikein tai sopivaa.
Nyt mukamas pukeudutaan teinien vaatteisiin ja sitten joskus on taas legginsit ja verkkarit ja makkarankuorivaatteet arvioitavana. Tuulipuvut ja toppa-asut.