Brutto 3300€, käteen 2400€
Eli ihan keskipalkka mulla. Kolmannes menee taivaan tuuliin. Mielestäni liikaa.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulovero, alv, kiinteistövero, varainsiirtovero, myyntivoittovero, perintövero Lopulta ei jää mitään
Höpö höpö. Verotus on valtion ja kunnan oikeus kerätä tuloja välttämättömiin menoihin. Kokoomus ja persut ovat demonisoineet verot, jotta pääsevät leikkaamaan julkisia palveluita,mikä johtaa yhä kurjempiin tilanteisiin. Nämä veronvalttelijäpuoluueet todellakin ajavat vain pirnen rikkaan eliitin etuja!! Oletteko niin tyhmiä, että ette tajua sitä vieläkään?! Keskiluokkaan pääsy on yhä hankalampaa nuorilla työntekijöillä enkä ainakaan minä halua Suomea, jossa ei voi työllään enää elättää perhettään ja edes perustaa perheen. En halua tästä yövartijavaltiota brittien ja jenkkien tapaan. Haluan, että lapset saavat maksuttoman kouluruuan ja ulkona boi kävellä ilman pelkoa ryöstöistä.
VALTIO EI RAHOITA TOIMINTAANSA VEROVAROIN!
Brutto 4160e ja netto 2765e. Loppuvuodesta netto vähemmän, koska nostin varuiksi vähän veroprosenttia.
Vierailija kirjoitti:
Olen satavarma, että veroista kitisijät ovat samoja jotka kitisevät myös työttömien "massiivisista" tuista. En ymmärrä miten joku reilusti yli 2000 euroa nettona tienaava voi olla kateellinen työttömälle joka saa parhaimmillaan yhteensä vähän yli tonnin verran tukia.
Suomi pyörii verovaroin. Jos veroja ei maksettaisi palkasta niin sitten palkatkin tippuisivat reilusti. Lopputulos olisi +- 0.
Ja JUURI tämä on Suomessa pielessä. VEROT ovat ryöstetty tuottavaa työtä tekeviltä, joita sitten käytetään kaiken maailman turhaan hömpötyksiin että "saadaan suomi pyörimään". Mitä vähemmän Suomi pyörii verovaroin, sen parempi kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä Saksassa, joka joidenkin mielestä on kaikessa Suomea parempi. Minun palkka on 3 299 euroa/kk ja käteen jää 2180 euroa. Tällä palkkatasolla Suomessa jäisi jopa enemmän käteen verojen ja sairauskassamaksun jälkeen.
Verotus duunareille on Suomessa alhaisempaa kuin EU:ssa keskimäärin. Sen sijaan keskituloisia verotetaan senkin edestä kovimmin Euroopassa. Hyvätuloisten verotus taas keskitasolla muihin maihin verrattuna.
Keskituloiset on muutenkin joka tilanteessa häviäjän roolissa Suomessa. Siksi täältä lähteekin korkeastikoulutettuja pois paljon.
Eikä lähde. Se on ihan höpöpuhetta. Harva pystyy lähtemään. Vielä harvempi uskaltaa lähteä. Mm. EU:n virkoihin on vaikeuksia saada kunnollisia hakijoita Suomesta. Yksinkert
Kyllä muuten lähtee. korkeasti koulutettujen aivovuoto on ihan tosiasia ja ollut jo vuosia ja vauhti vain kiihtyy. Ainoastaan pari pahinta koronavuotta oli poikkeama
Tässä esim yksi kuva. https://images.cdn.yle.fi/image/upload/ar_1.5051078796386719,c_fill,g_f…
Suunnilleen tuo jäi itsellenikin käteen samasta palkasta. Näin pitkän työttömyyden jälkeen voi vain unelmoida tuommoisista summista :(
Millä tämä yhteiskunta pyörisi jos ei veroja maksettaisi ?
Vierailija kirjoitti:
No ihan en usko tuohon nettoon. Itselläni on tonnia suurempi palkka ja käteen ei jää kuin neljä sataa enemmän.
Usko vaan. Noin se menee. Mitä enemmän tienaat sen enemmän maksat veroa, joten erotus ei ole tuon suurempi. Mutta liikaa siis menee veroihin kaikissa tuloluokissa suhteessa siihin mitä sillä rahalla saa, ja huomioiden elinkustannukset Suomessa.
Höpö höpö. Verotus on valtion ja kunnan oikeus kerätä tuloja välttämättömiin menoihin. Kokoomus ja persut ovat demonisoineet verot, jotta pääsevät leikkaamaan julkisia palveluita,mikä johtaa yhä kurjempiin tilanteisiin. Nämä veronvalttelijäpuoluueet todellakin ajavat vain pirnen rikkaan eliitin etuja!! Oletteko niin tyhmiä, että ette tajua sitä vieläkään?! Keskiluokkaan pääsy on yhä hankalampaa nuorilla työntekijöillä enkä ainakaan minä halua Suomea, jossa ei voi työllään enää elättää perhettään ja edes perustaa perheen. En halua tästä yövartijavaltiota brittien ja jenkkien tapaan. Haluan, että lapset saavat maksuttoman kouluruuan ja ulkona boi kävellä ilman pelkoa ryöstöistä.