Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Brutto 3300€, käteen 2400€

Vierailija
24.08.2024 |

Eli ihan keskipalkka mulla. Kolmannes menee taivaan tuuliin. Mielestäni liikaa.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niin erityistä teette että mielestänne ansaitsette edes tuon? Itselläni suurin piirtein sama brutto- ja nettopalkka kuin ap:llä, eikä tulisi mieleenkään valittaa.

Vierailija
42/88 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä Saksassa, joka joidenkin mielestä on kaikessa Suomea parempi. Minun palkka on 3 299 euroa/kk ja käteen jää 2180 euroa. Tällä palkkatasolla Suomessa jäisi jopa enemmän käteen verojen ja sairauskassamaksun jälkeen.

Puhuin saksalaisen serkkuni kanssa palkoista. Hämmästelin miten siellä tienaa yli kaksi kertaa paremmin kuin täällä alalla x ja miten on verohelpotuksia lapsista ja kaikkea. No serkku kertoi että pakko ollakin, koska useamman lapsen päivähoito imaisee jo puolet palkasta. Oli muitakin suomalaisittain aivan älyttömiä menoja.

Totesin että vaihtamalla ei kyllä olot parane. Ainakaan perheellisellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton takia en itte viitti ylimäärästä tienat. 

Mul 2000e josta käteen 1700e.

Vierailija
44/88 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 2400 brutto, 2000€ netto. Nettopalkka on se mikä ratkaisee, brutto olkoon mitä hyvänsä.

Vierailija
45/88 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ammatissa tienaa vuonna 2024 noin vähän, osa-aikainen?

Vierailija
46/88 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulovero, alv, kiinteistövero, varainsiirtovero, myyntivoittovero, perintövero Lopulta ei jää mitään

Suomessa on Euroopan laajin veropohja. Se tekee elämisestä kalliimpaa Suomessa kuin muualla.

Vierailija
47/88 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä Saksassa, joka joidenkin mielestä on kaikessa Suomea parempi. Minun palkka on 3 299 euroa/kk ja käteen jää 2180 euroa. Tällä palkkatasolla Suomessa jäisi jopa enemmän käteen verojen ja sairauskassamaksun jälkeen.

Verotus duunareille on Suomessa alhaisempaa kuin EU:ssa keskimäärin. Sen sijaan keskituloisia verotetaan senkin edestä kovimmin Euroopassa. Hyvätuloisten verotus taas keskitasolla muihin maihin verrattuna.

Vierailija
48/88 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mediaanipalkka on 3400-3500€/kk, eli aika helvetin monessa? 

Vierailija
49/88 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ammatissa tienaa vuonna 2024 noin vähän, osa-aikainen?

Hotellin vastaanottovirkailija. 

Vierailija
50/88 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verotus duunareille on Suomessa alhaisempaa kuin EU:ssa keskimäärin. Sen sijaan keskituloisia verotetaan senkin edestä kovimmin Euroopassa. Hyvätuloisten verotus taas keskitasolla muihin maihin verrattuna.

Keskituloiset on muutenkin joka tilanteessa häviäjän roolissa Suomessa. Siksi täältä lähteekin korkeastikoulutettuja pois paljon.

Vierailija
51/88 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mediaanipalkka on 3400-3500€/kk, eli aika helvetin monessa? 

Tosin sillä ei ole mitään väliä mitä tienaa. Verotus tasaa tuloja huomattavasti ja kaikki on niin kallista, ettei kenelläkään ole varaa parempaan.

Vierailija
52/88 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää ruikuttako, olkaa onnellisia, koittakaapa joskus elää 800 euron nettokuukausituloilla!

Minä teen tosi paljon töitä ja minulta peritty vero annetaan sinulle. Olisi toki oikein, et saisit samantien puolet.

Vierailija
53/88 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskituloiset on muutenkin joka tilanteessa häviäjän roolissa Suomessa. Siksi täältä lähteekin korkeastikoulutettuja pois paljon.

Korkeakoulutetut ovat keskimäärin myös suuripalkkaisia. Ja vain harva heistä lähtee muualle töihin. Sikäli kirjoituksesi sisälsi kaksi keskeistä virhettä. 

Vierailija
54/88 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaivata ajatuksiaan bruttotuloista? Se merkitsee, mitä jää käteen. Se on se todellinen palkka.

Vierailija
55/88 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla oli viime liksassa brutto 4500 ja käteen jäi 2940 euroa. 

No, mulla oli brutto 6100 ja käteen jäi 2780. Autoetu verottaa, mutta ilman sitäkin olisi jäänyt 3500.

Vierailija
56/88 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkeakoulutetut ovat keskimäärin myös suuripalkkaisia. Ja vain harva heistä lähtee muualle töihin. Sikäli kirjoituksesi sisälsi kaksi keskeistä virhettä. 

Kyllä lähtee kun rahaa jää paljon enemmän käteen ulkomailla, kuka haluaa tänne jäädä maksaa suurten ikäluokkien eläkepyramidihuijausta?

Ulkomaalaisia korkeakoulutettua taas ei tule kun verotus paljon alempaa ja elintaso parempaa länsinaapureissa.

Vierailija
57/88 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla oli viime liksassa brutto 4500 ja käteen jäi 2940 euroa. 

No, mulla oli brutto 6100 ja käteen jäi 2780. Autoetu verottaa, mutta ilman sitäkin olisi jäänyt 3500.

6400 e/kk brutto ja netto 4080 e/kk. Aika pieni ero, Suomessa ei hyödytä tehdä ahkerasti töitä.

Vierailija
58/88 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkeakoulutetut ovat keskimäärin myös suuripalkkaisia. Ja vain harva heistä lähtee muualle töihin. Sikäli kirjoituksesi sisälsi kaksi ke

Kyllä lähtee kun rahaa jää paljon enemmän käteen ulkomailla, kuka haluaa tänne jäädä maksaa suurten ikäluokkien eläkepyramidihuijausta?

Ulkomaalaisia korkeakoulutettua taas ei tule kun verotus paljon alempaa ja elintaso parempaa länsinaapureissa.

Kuka tänne ulkomailta tuleva korkeakoulutettu tulee muutenkaan? kyllä ne lähtee paremmille mestoille esim usa. Verottaja kyllä pitää huolen siitä, että korkeakoulutettukin veronsa maksaa kunhan vain pääsee ahkerasti veroja maksamaan ja sitten kun heittää veivinsä niin perintövero korjaa loput. Muutenkin, jos korkeakoulutettu tienaa paljon niin on varmasti vara maksaa enemmän veroja.

Taitaa sote vielä vielä enemmän rahaa, kohta nostetaan jotakin veroa lisää tai keksitään jokin uusi vero.

Vierailija
59/88 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto 8200€, netto 3800€. Autoetu vetää neton noin alas.

Vierailija
60/88 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5200€ brutto, 3000€ netto. Jonnekin katoaa 2200€