Mitä ideaa tai ylipäätään järkeä elämässä oikeasti on?
Tänään on jostain syystä tullut mietittyä tätä ihan aamusta asti kun kävin lenkillä kuten joka aamu, että mikä idea tässäkin on. Mitä väliä sillä oikeasti on käynkö vaiko enkö, kun ei elämä siitä kuitenkaan paremmaksi muutu. Tylsemmäksi kyllä, koska sitten ei ole tuotakaan tekemistä mutta ei siitä kyllä mitään saa. Sitä vaan menee ja suorittaa kuin robotti. Ja sitten suihkun kautta aamupuuron keittoon ja netti auki seuraksi.
Sen jälkeen vaihtaa lakanat, panee pesukoneen päälle ja siivoaa, keittää kahvit, nostaa pyykit kuivumaan ja laittaa ruuan uuniin ja syö. Sitten taas netti auki seuraksi. Illalla käy uudestaan lenkillä ja vaihtelun vuoksi kävellen, käy suihkussa, tekee iltapalan, katsoo (ehkä) telkkaria ja menee nukkumaan.
Huomenna sama uusiksi paitsi ettei tarvitse vaihtaa lakanoita eikä siivota tai tehdä ruokaa. Koneellisen pyykkiä joutuu pesemään. Siis sitä vaan suorittaa velvollisuuksia, syö ja nukkuu.
Hieno elämä ja varsin järkevää olla olemassa. Ihan sama kun tuijottaisi vaan seinää.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Elämää nyt vaan eletään. Ihan kivaahan tää on? Eikä tätä nykystä niin kauaa kestä..
Siis tämä. Vaikka eläisi 150-vuotiaaksi, ni ihmiselämä on ihan hlevtin lyhyt. Siksi ei kannata jäädä vellomaan mokiin yms. koska ennemmin kannattaa käyttää se lyhyt aika tällä pallolla kaiken ihanan ja ihmeellisen ihmettelyyn :)
N32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämää nyt vaan eletään. Ihan kivaahan tää on? Eikä tätä nykystä niin kauaa kestä..
Siis tämä. Vaikka eläisi 150-vuotiaaksi, ni ihmiselämä on ihan hlevtin lyhyt. Siksi ei kannata jäädä vellomaan mokiin yms. koska ennemmin kannattaa käyttää se lyhyt aika tällä pallolla kaiken ihanan ja ihmeellisen ihmettelyyn :)
N32
Juuri näin, mutta kun yksinkertaisille palsta pullukoille nämä ovat liian monimutkaisia asioita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N32
Onko itselläsi ihmissuhteita? Jos on, niin luuletko että jaksaisit ihastella kaikkea ihanaa täysin yksin edes 50 vuoden ajan? (kun et vain saisi seuraa yrityksistä huolimatta)
Itselleni taide ja sen tekeminen... Mutta ilman kumppania olisin luultavasti masentunut. joten oma intohimo ja rakkaus yhdistyy ja sen takia tykkään elää.
No onhan noissa se järki, ettei tarvitse nukkua likaisissa lakanoissa eikä elää sotkuisessa kämpässä, ei kuole nälkään eikä terveys kärsi liikkumattomuudesta. Mutta jos nuo tuntuvat vain suorittamiselta eikä mistään, mitä tekee, nauti, se on harmin paikka ja varmasti saakin kaiken tuntumaan turhalta.
Vierailija kirjoitti:
Tee asioita joista pidät elämässä, se on elämän yksi tarkoitus. Toinen tarkoitus voisi olla että on avuksi muille. Elä sellaista elämää, että olet tyytyväinen ja ympärilläsi on tyytyväisiä ihmisiä.
Kyllä. Tarjoaa kaljaa ihmisille baarissa ja antaa heille rahaa.
Eihän mikään takaa, että huominen on samanlainen tai tuntuisi samanlaiselta. Kauneuskin on tiettävästi katsojan silmässä, joten
Kysyt, "mitä järkeä". Veikkaan, että kovin montaa lasta ei ole synnytetty maailmaan järkiperustein. Meidät on synnytetty vanhempiemme iloksi ja loppu on oikeastaan vaan damage ja crowd controllia
Näin aikuisena voi ottaa lunkisti ja nauttia elämän pienistä iloista. Itse tykkään esim. Instrumentaalimusiikista ja linnunlaulusta. Näin syksyllä on kiva käpertyä jonnekin pehmeään ja lämpimään, ja nuuhkutella tuoksukynttilää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen tarvitsee jonkun syyn elää. Se voi olla monia asioita mutta jos niitä ei onnistu löytämään, ollaan vaarallisilla vesillä.
Näin varmaan kävi jo eikä paluuta ole. Kyllä nuorempana oli haaveita ja tavoitteita sekä varmasti useampiakin syitä elää (paha sanoa kun ei tällaisia silloin miettinyt), mutta yksi toisensa jälkeen ne muuttui saavuttamattomiksi. Samaan aikaan elämästä sitten poistui paljon ihmisiä eikä uusia saanut eikä tullut mistään tilalle.
ap
Missä asut?
Lähde mun kans lenkille? 😊
Kuulemma tänään on siivouspäivä, voitais käydä katselemassa rompetoreja kans. Illalla ehkä muutama ja voitais marmattaa mikä kaikki vtuttaa ja on päin h
Vai vielä rompetorille.. ;-) Voisin melkein pitää itse sellaisen, kun nurkat on pyöreänä kaikenlaista "muka"-tärkeää jonka hankki silloin kun vielä oli niitä haaveita tulevasta ja elämässäkin ainakin joku järki.
Ja anteeksi, ihan meni tämä sinun viestisi aiemmalla lukukerralla ohi. Kiitos myös lenkkiseura-tarjouksesta, mutta ei tällainen arkajalka enää uskalla suin päin vieraaseen seuraan sännätä. Yksinäisyys jättää jälkensä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla suurempi merkitys?
No kun olisi edes jokin merkitys. Sitä vaan on ja suorittaa velvollisuuksia kunnes jonain päivänä enää sitten ei ole eikä suorita eikä kukaan huomaa mitään eroa.
Ja hän (Jumala) on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,
että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää - hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;
Vierailija kirjoitti:
Eihän mikään takaa, että huominen on samanlainen tai tuntuisi samanlaiselta. Kauneuskin on tiettävästi katsojan silmässä, joten
Kysyt, "mitä järkeä". Veikkaan, että kovin montaa lasta ei ole synnytetty maailmaan järkiperustein. Meidät on synnytetty vanhempiemme iloksi ja loppu on oikeastaan vaan damage ja crowd controllia
Näin aikuisena voi ottaa lunkisti ja nauttia elämän pienistä iloista. Itse tykkään esim. Instrumentaalimusiikista ja linnunlaulusta. Näin syksyllä on kiva käpertyä jonnekin pehmeään ja lämpimään, ja nuuhkutella tuoksukynttilää
Jos on tuntunut jonkinlaiselta vaikka viimeiset 5 vuotta niin tod näk tuntuu samalta jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla ihmissuhteita?
Monet tässäkin ketjussa luulee saavansa ilonsa syksyn lehdistä ym, mutta sitten jos se perhe tms otettaisiin pois kuvioista, niin ei ne syksyn lehdetkään tuntuisi miltään.
Ota sinäkin viinaa niin kyllä se sulle selviää.
Jokainen löytää oman merkityksensä. Useimmiten useammasta osasta koostuvan.
Joillekin usko tuo merkitystä. Minä taasen pysyttelen mahdollisimman kaukana uskonnollisista yhteisöistä.
Sosiaaliset suhteet, perhe, parisuhde sekä työ ja harrastukset ovat minulle elämässä merkityksen tuojia.
Vierailija kirjoitti:
No onhan noissa se järki, ettei tarvitse nukkua likaisissa lakanoissa eikä elää sotkuisessa kämpässä, ei kuole nälkään eikä terveys kärsi liikkumattomuudesta. Mutta jos nuo tuntuvat vain suorittamiselta eikä mistään, mitä tekee, nauti, se on harmin paikka ja varmasti saakin kaiken tuntumaan turhalta.
Ylläolevat eivät tuo elämään merkitystä vaan ovat fyysisten perustarpeiden täyttämistä. Toki myös seksi kuuluu fyysisiin perustarpeisiin, mutta pelkkänä fyysisenä suorituksena ilman tunneyhteyttä, ei sekään tuo merkitystä vaikka täyttääkin fyysistä tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla ihmissuhteita?
Monet tässäkin ketjussa luulee saavansa ilonsa syksyn lehdistä ym, mutta sitten jos se perhe tms otettaisiin pois kuvioista, niin ei ne syksyn lehdetkään tuntuisi miltään.
No tämäpä👆🏻 eri
Minä koen aika usein masennusaaltoja, 50 täytettyäni niitä tulee melko tiheään. Silloin kaikki tuntuu merkityksettömältä. Ainoa syy elää on aikuinen tyttäreni, jonka kanssa on läheiset välit. Minulla on myös poika, joka ei välitä pitää juurikaan yhteyttä. Tiedän jo nyt täysin varmasti, että jos tyttäreni lähtisi ennen minua tai välimme viilenisivät ratkaisevasti, ei minulla olisi enää syytä elää. Joskus saattaisin satunnaisesti edelleen nauttia vaikkapa luonnon kauneudesta, mutta ei siinä olisi riittävästi syytä taapertaa täällä vuosikausia.
En tuomitse itsemurhan tehneitä. Helppo huudella sellaisten, jotka eivät ole eläneet jopa kymmeniä vuosia nujertavan masennuksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No siinähän sitä vasta onkin elämälle tarkoitusta ja järkeä, ettei tarvitse nukkua likaisissa lakanoissa tai ei kuole nälkään eikä terveyskään kärsi. Se vaan jäi edelleen epäselväksi, että mikä elämässä siitä kärsisi jos kuolisi nälkään tai terveys menisi? Mikä jäisi tekemättä? Siis muu kun jäisi vaihtamatta ne lakanat seuraavana viikonloppuna..?
Ei tässä yksin olisikaan mitään järkeä. Nytkin elän vain lasten vuoksi. Jos jään ilman kumppania, niin en minä täällä lasten lähdettyä enää sitkuttele.
Eronnut mies