Valokuvaajan ottamat perhekuvat ovat korneja
En voi sille mitään, mutta välittömästi kun näen jonkin kodin seinällä mustavalkoisia studiossa otettuja perhekuvia, niin mua alkaa jotenkin puistattaa. Ovat niin epäaidon näköisiä.
Onko muilla samaa? Tykkään kyllä yleensä ottaen valokuvista ja taiteesta, mutta perhepotrettiin en ikinä menisi.
Ja elän hyvässä avioliitossa, on kaksi lasta jne. :D
Kommentit (27)
Olen. :D Sanoisin olevani jopa kaunis. :D ap
Vierailija kirjoitti:
Olen. :D Sanoisin olevani jopa kaunis. :D ap
Sitten lapsesi on rumia ja miehesi haisee niin pahalle että kuviin jää rannut.
Niin? Sehän on sinun mielipide, kuvat on kauniita ja niissä on ihana muisto suvusta/ perheistä. Mitä se sun persettä repii jos muilla on kuvia seinällä ?
Niin kysyinkin, että onko muilla samaa?
En todellakaan tiedä miksi nämä perhekuvat ovat mielestäni niin kaameita, vielä hirveämpiä ovat raskaana olevat naiset mahansa kanssa nakuna. :D
Pidän kyllä tilannekuvista, joissa näkyy aidot hetket ja myös ne hyvät muistot. Ap
Pidä mistä pidät, se on ap sun mielipide. Ketään ei kiinnosta, eikö sulla ole mitään oikeaa asiaa ?
Joo noi tiineyskuvat joissa näkyy pallomaha ja sitä pitkin kipuava musta karvavana on hirveitä.
Luulen, että nykyään se on enemmän sääntö kuin poikkeus että näitä kuvia otetaan ja jaetaan somessa. Koska niin kaikki muutkin tekee. 👍
Minä taas tykkään. Kyllä niitä tavallisia perhepotrettikuvia on jokaisella kansiot pullollaan. Kiva kun pukeudutaan, kuva otetaan ehkä ulkona hienossa miljöössä. Ne on siistejä, kuten lasten kerho- ja koulukuvat, valmistujaiskuvat. Kyllä sellaista mieluummin pitää seinällään kun itse puhelimella näpättyä kuvaa. Ja onpahan erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Joo noi tiineyskuvat joissa näkyy pallomaha ja sitä pitkin kipuava musta karvavana on hirveitä.
Mikä karvavana? Tuherot paljaanako niitä otetaan?
Vierailija kirjoitti:
Niin? Sehän on sinun mielipide, kuvat on kauniita ja niissä on ihana muisto suvusta/ perheistä. Mitä se sun persettä repii jos muilla on kuvia seinällä ?
Riippuu kuvista ja kuvaajasta, ovatko hienoja vai mauttomia.
Monet vauvakuvat on tosi tekemällä tehtyjä ja typeriä, esim sellaiset että vauva on kuristettu semmoiseksi mytyksi johonkin liinoihin.
Tuo tekemällä tehty kuvastaa ehkä sitä mun ajatustani. Ovat jotenkin niin imeliä, anteeksi. Koulukuva otetaan koska se kuuluu ottaa (oppilaasta/luokasta pitää olla virallinen kuva, se ei ole varsinaisesti lasta/vanhempia varten), samoin kuin passikuva ym.
Ne kuvat eivät ole muistoksi perheelle vaan esitettäväksi muille...
Ovat outoja. En itse menisi studioon otattamaan kuvia perheestä, eikä perhe suostuisi.
Korni on juuri hyvä sana kuvaamaan tätä.
Ja toisaalta supervanhanaikaista.
Ne ovat vähän karmivia myös.
Joku tykkää, on katsos muitakin makuja kuin sinun maku. Ei niitä tarvitse katsoa seinältä. Kääntää päänsä pois.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että nykyään se on enemmän sääntö kuin poikkeus että näitä kuvia otetaan ja jaetaan somessa. Koska niin kaikki muutkin tekee. 👍
Totta tämäkin. Tiedän nuoren perheen, rahat aina lopussa ja laskuja maksamatta, mutta perhepotrettikuvat studiossa on pakko ottaa, että pysyy menossa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Oletko normaalipainoinen?
Kehopositiivisista ottaa kuvia minkä kokoisena tahansa.
Valokuvaaja täällä. Olen usein miettinyt samaa. Kaikki mielipiteet täällä on valideja. Itse en ole otattanut toisella perhepotretteja, mutta usein mietin, että miksi ei?
Ne on suomalaisten mielestä korneja, toisaalta muualla maailmassa niillä rakennetaan perheen tarinaa. Ja jokainen tilattu kuva mahdollistaa valokuvaajien ammattikunnan jatkumisen!
Ehkä niitä korneja osaa arvostaa kahdenkymmenen vuoden päästä ihan eri tavalla, ja kaikki turha karsiutuu ympäriltä - ne ovat aikansa kuvia ja sinänsä arvokkaita!
Hyviä kuvaushetkiä kaikille!
Oletko normaalipainoinen?