Ylen Ylä-Anttila on informaatiosodassa väärin ajattelevien kanssa
Merja Ylä-Anttila oli julistanut Ylen sisäisessä tilaisuudessa Ylen olevan informaatiosodassa. Tämän hän tietenkin kielsi, kunnes toimittalla ollut nauhoite oli tullut Ylä-Anttilan tietoon. Jälleen kerran Ylen pomo narahti valehtelusta.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2e9d0aa9-83f6-48cd-ba7a-eb2e4ae19…
Ylessä ollaan selkeästi menty siilipuolustukseen. Vaihtoehto olisi avoin kommunikointi mutta ei. Toimittajiin luodaan menttaliteettia, jossa on olemassa vihollinen jota vastaan pitää yhteisessä rintamassa taistella.
Onneksi Ylen rintamat eivät pidä, vaan talon sisäistä materiaalia vuotaa julksuuteen.
Kommentit (341)
Jokainen meistä kustantaa veroeuroillaan juttuja, joille ei ehkä itse koe saavansa täyttä vastinetta, mutta sellaista demokratia on. Aikuinen ihminen ymmärtää, että kyse on isommasta asiasta kuin minun euroni ja minun mielipiteeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YLE on Suomen laadukkain media ja noloa että hallituspuolue on ottanut sen henkilökohtaiseksi vihollisekseen ja tekee kymmeniä YLE-aloituksia päivässä.
Mutta vapaa ja riippumaton tiedonvälitys on aina ollut uhka äärioikeistolle.
Olet seurannut mielestäsi laadukasta Yleä ja kuvittelet meidän hallituksen olevan äärioikeistoa. Eiköhän tuo kerro kaiken.
Persut ovat. Hallitus kokonaisuudessaan ei.
Just tämmöistä sontaa yle tuuttaa maailmalle. Persut sitä, persut tätä, persu, persu äärioikeisto, öööö äääää
Unohtaen samalla, että nuo ovat 20% suomalaisista ja oikeastaan kaikki ihan tavallisia veronmaksajia ja yrittäjiä. Hyvin näkyy menneen läpi tuo ylen pakkosyöttö ja viholliskuvie
Minä en puhu persujen äänestäjistä vaan puolueen ajamasta politiikasta, joka noudattaa ihan täysin äärioikeiston toimintaa muissakin länsimaissa. Olkaa nyt edes itsellenne rehellisiä siitä.
Joutuu seuraamaan maailman tapahtumia ulkomaan mediasta, kun tapahtumat eivät nouse ylen uutisiin lainkaan tai ne on dei-muokattu. Vaietaan tai vääristellään.
Tahdon takaisin puolueettoman mediaan joka ei vääristele kumpaankaan suuntaan, ei kerro mielipiteitä vaan faktoja. Tässä toki olisi paikka myös kaupallisella medialla. Jopa maksan, jos voisin lukea politikointivapaata mediaa.
Vierailija kirjoitti:
Ketä on nämä väärin ajattellijat? Putinistejako?
Persuja, persuja ja persuja
Näitä persuja saa leimata ja haukkua vapaasti, persu on maailman pohjasakkaa laita sitä ja ääri tätä, kansallismielinen (mitä pahaa on oman maansa puolustamisessa?) ja nassu ja tätä se yle tuuttaa jatkuvasti maailmalle miettimättä yhtään sitä, että keitä ne persut oikein on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YLE on Suomen laadukkain media ja noloa että hallituspuolue on ottanut sen henkilökohtaiseksi vihollisekseen ja tekee kymmeniä YLE-aloituksia päivässä.
Mutta vapaa ja riippumaton tiedonvälitys on aina ollut uhka äärioikeistolle.
Olet seurannut mielestäsi laadukasta Yleä ja kuvittelet meidän hallituksen olevan äärioikeistoa. Eiköhän tuo kerro kaiken.
Persut ovat. Hallitus kokonaisuudessaan ei.
Just tämmöistä sontaa yle tuuttaa maailmalle. Persut sitä, persut tätä, persu, persu äärioikeisto, öööö äääää
Unohtaen samalla, että nuo ovat 20% suomalaisista ja oikeastaan kaikki ihan tavallisia veronmaksajia ja yrittäjiä. Hyvin näkyy m
Juuri näin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen meistä kustantaa veroeuroillaan juttuja, joille ei ehkä itse koe saavansa täyttä vastinetta, mutta sellaista demokratia on. Aikuinen ihminen ymmärtää, että kyse on isommasta asiasta kuin minun euroni ja minun mielipiteeni.
Voi luoja. Elikkäs jos yle alkaisi suoltamaan r asistiata p askaa sitä ei saisi arvostella, koska verorahoilla nyt vaan maksetaan kaikenlaista
Se olisi vastoin Ylen lainmukaista tehtävää ja perustuslakiamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylestä on kasvanut niin jätti, että se jyrää alleen vapaan median ja vahingoittaa kaupallista mediaa. Tämä on vaarallista demokratiassa.
Kaupallisen median tulovirran jyrää kyllä Googlet, Metat ym jättikoneistot, jotka imee käytännössä suurimman osan markkinoiden rahoista. Se on vaarallista demokratian ja koko Euroopan kannalta.
Yle on tässä kuviossa yksi kärpäsen kakka vahingoittamaan kaupallista mediaa.
Ei muuten ole. Kysy vaikka median edustajilta.
No, minä olen median edustaja, enkä ole töissä ylellä. Valtaosan markkinoiden rahoista haalii nämä jätit, se on totuus. Sitä ei tietenkään Sanoman, Alman tai muiden medioiden johtajat uskalla sanoa ääneen, koska yle on sopiva ja helppo kohde, johon t
Tämä. Yleä voi kritisoida monestakin asiasta, mutta mikään markkinahäirikkö se ei todellakaan enää ole. Toisin saattoi olla 20v sitten, mutta nykyään ei enää.
Mikä on teistä Ylen lakkauttamista nykymuodossaan ajavien ajatus kansallisesta mediasta, jonka suuntaista Ylestä toivoisitte? Esimerkkejä?
Vierailija kirjoitti:
"No, minä olen median edustaja, enkä ole töissä ylellä. Valtaosan markkinoiden rahoista haalii nämä jätit, se on totuus. Sitä ei tietenkään Sanoman, Alman tai muiden medioiden johtajat uskalla sanoa ääneen, koska yle on sopiva ja helppo kohde, johon tähdätä tässäkin asiassa. Minä väitän, että vaikka yle loppuisi huomenna kokonaan, niin yhtään uutta tilaajaa ei tulisi maakuntien sanomalehdille. Tai että mainoskanavat saisivat lisää mainostuloja. Ehei, se peli on hävitty täysin. Esimerkiksi Youtube saa enemmän mainosrahaa suomalaisilta markkinoilta kuin kaikki Suomen kaupalliset tv-kanavat yhteensä. Ja kun Yuotuben lisäksi sitä valuu myös muille isoille toimijoille, niin repikää siitä. Ylen vaikutus kotimaisiin markkinoihin on nollatasoa tätä nykyä. "
Kyllä minä sen tiedän. Mutta tilannetta ei tippaakaan helpota että Yle tuottaa hurjalla budjetilla ilmasta sisältöä rinnalle, osin myös paikallisuutisia.
Mitä sinun mie
Ai mitä pitäisi tehdä? No niiden kaupallisten medioiden pitäisi tehdä niin kiinnostavaa sisältöä, että niistä halutaan maksaa. Ei se sen kummempaa ole. Turha syyttää muita, jos oma tuote ei ole riittävän hyvä. Paikallisuutisten tekeminen taas kuuluu ylelle säädettyyn lakiin.
Mitä tulee näihin jättialustoihin ja niiden imemiin mainosrahoihin, niin se onkin sitten pohdinnan paikka. Voiko niitä vastaan enää taistella, en usko. Tuskin sellaista lakia tänne tulee, että suomalainen yritys saa mainostaa vain toisen suomalaisen yrityksen alustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on teistä Ylen lakkauttamista nykymuodossaan ajavien ajatus kansallisesta mediasta, jonka suuntaista Ylestä toivoisitte? Esimerkkejä?
Ylen johtajille pistetään mittariksi Ylen sisällön seuraajien profiilit. Ulkopuolinen taho voisi tehdä mittaukset säännöllisin ajoin. Eli Ylen sisältöä pitäisi seurata keskimäärin saman verran liberaalit, konservatiivit, vasemmistolaiset ja oikeistolaiset. Tuolla ohjauksella pomot ja pikkupomot voivat miettiä millaista sisältöä pitäisi tuottaa, jotta asetettuihin tavoitteisiin päästäisiin.
Mielestäni ei täysin kohtuuton vaatimus. On tuo kuitenkin tärkeämpää kuin esim. rotujen, kehonmuotojen tms. seuraaminen.
Onpa hölmö ajatus. Ja olisiko ruo nyt sitten sitä kulujen ja hallinnon karsimista, jota toivotte? Jo nyt Ylen (ja muun median) toiminnasta ja sen kannatuksesta tehdään kyselyjä, joilla sen kannatusta eri poliittisia kantoja edustavien keskuudessa mitataan. Tulokset vaan eivät taida tyydyttää Ylen kaatamista hamuavia.
Mitä ajatuksia teissä herättää se, mihin viiteryhmään kuulutte ajaessanne kansallisen tleisradiotoiminnan alasajoa länsimaisessa kontekstissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No, minä olen median edustaja, enkä ole töissä ylellä. Valtaosan markkinoiden rahoista haalii nämä jätit, se on totuus. Sitä ei tietenkään Sanoman, Alman tai muiden medioiden johtajat uskalla sanoa ääneen, koska yle on sopiva ja helppo kohde, johon tähdätä tässäkin asiassa. Minä väitän, että vaikka yle loppuisi huomenna kokonaan, niin yhtään uutta tilaajaa ei tulisi maakuntien sanomalehdille. Tai että mainoskanavat saisivat lisää mainostuloja. Ehei, se peli on hävitty täysin. Esimerkiksi Youtube saa enemmän mainosrahaa suomalaisilta markkinoilta kuin kaikki Suomen kaupalliset tv-kanavat yhteensä. Ja kun Yuotuben lisäksi sitä valuu myös muille isoille toimijoille, niin repikää siitä. Ylen vaikutus kotimaisiin markkinoihin on nollatasoa tätä nykyä. "
Kyllä minä sen tiedän. Mutta tilannetta ei tippaakaan helpota että Yle tuottaa hurjalla budjetilla ilmasta sisältöä rinnalle, os
Entä ihmiset, joilla ei ole varaa maksaa mistään mediasta? Onko meistä kansakuntana tärkeää tarjota kotimaista laadukasta mediasisältöä myös heille? Kaikilla ei ole resursseja valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin kouluttamaton henkilö johtamassa yli puolen miljardin vuosibudjetin lafkaa, josta nappaa kovempaa palkkaa kuin pääministeri ja presidentti yhteensä.
Miten tähän on päädytty? Hänellä ei ole minkäänlaista pätevyyttä tai kansan mandaattia tehtävään.
Puolueeton ja luotettava media on (oli) pienen maan kruununjalokivi. Nyt sitä vasemman laidan hihhuli jolla ei ole edes amistutkintoa. Järjettömällä palkalla. Kouluttamattomuus kannattaa.
Minkä yhtiön johdolla on kansan mandaatti ja mikäköhän se mandaatti olisi?
Millä miljardin vuosipudjetin yhtiöllä on peruskoulun käynyt johtaja?
Kaikilla? Merja on toki käynyt muutakin.
Hän ei ole käynyt peruskoulua.
Kansakoulun ja oppikoulun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylen johtajille pistetään mittariksi Ylen sisällön seuraajien profiilit. Ulkopuolinen taho voisi tehdä mittaukset säännöllisin ajoin. Eli Ylen sisältöä pitäisi seurata keskimäärin saman verran liberaalit, konservatiivit, vasemmistolaiset ja oikeistolaiset. Tuolla ohjauksella pomot ja pikkupomot voivat miettiä millaista sisältöä pitäisi tuottaa, jotta asetettuihin tavoitteisiin päästäisiin.
Mielestäni ei täysin kohtuuton vaatimus. On tuo kuitenkin tärkeämpää kuin esim. rotujen, kehonmuotojen tms. seuraaminen.
Onpa hölmö ajatus. Ja olisiko ruo nyt sitten sitä kulujen ja hallinnon karsimista, jota toivotte? Jo nyt Ylen (ja muun median) toiminnasta ja sen
Joo. kauhean tyhmä ajatus että Ylen sisällön kokisi eri ryhmät omakseen.
Pistätkö lähteen aiheeseen: "Ylen (ja muun median) toiminnasta ja sen kannatuksesta tehdään kyselyjä, joilla sen kannatusta eri poliittisia kantoja edustavien keskuudessa mitataan.". En ole kiinnostunut uutisista ja niiden seuraajista, vaan Ylen sisällöstä kuten kirjoitin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten yksityisyydeen liittyvät asiat voivat estää sen että alettaisiin prifiloimaan katsojien poliittista vakaumusta.
Ei poliittisissa gallupeissa ole tuo aiheuttanut mitään ongelmaan. Tulokset käsitellään anonyymisti.
Vierailija kirjoitti:
Ketä on nämä väärin ajattellijat? Putinistejako?
Rokottamattomia.
Klikkauksia, klikkauksia, klikkauksi uutiskriteerinään käyttävän Perttu Kauppisen päätoimittama Iltalehti se jaksaa ulista. Onko Iltalehti nykyisin Suomen uutisten sisarpersulehti?
Minua kyllä vähän hymyilyttää se, että Ylen kaatajien toimittajasankarit ovat Puopolo ja Ukkola.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten yksityisyydeen liittyvät asiat voivat estää sen että alettaisiin prifiloimaan katso
Gallupeihin ihmiset vastaavat vapaaehtoisesti. Olisi aika eri juttu seurata ihmisten katsomiskäytäntöjä ja pakottaa heidät ilmoittamaan poliittinen kantansa samalla. Kuulostaa diktatuurilta.
"Entä ihmiset, joilla ei ole varaa maksaa mistään mediasta? Onko meistä kansakuntana tärkeää tarjota kotimaista laadukasta mediasisältöä myös heille? Kaikilla ei ole resursseja valita."
Miksi köyhistä pitäisi välittää, kun ei välitetä konservatiiveista tai oikeistolaisista?
eikö hän edusta mediaa? kai hänelläkin saa olla mielipide