Uskova, uskotko että unihalvaukset ovat demonien hyökkäyksiä?
Vai mitä ajattelet niistä? Itse kun luen ihmisten kokemuksia niin aika selvältä tuo kuulostaa. Vai miten eri ihmisillä voi olla aina lähes täysin samanlaisia kokemuksia pahan läsnäolosta. En usko että tuota voi millään aivojen häiriöllä selittää.
Kommentit (106)
Ehkä siinä unen ja valveen rajamailla on joku "tila" missä pahat henget pääsevät riivaamaan ihmisiä? Vaikka itse unihalvauksen syyt olisivat täysin fyysisiä, niin joku tällainen siinä voisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Tänä aamuna vessassa#.
istuessani läsnä oli paha henki, ainakin hajusta päätellen.
Minä todella toivon että et koskaan tule kohtaamaan pahaa henkeä. Se ei nimittäin ole mikään leikin asia. Pimeyden voimien kanssa tulee olla varovainen mutta samalla pysyä vahvana. Rukoilen sinunkin puolestas, ettet joutuisi koskaan pimeyden ja pahuuden voimien valtaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen noita unihalvauksia, en ole niitä ikinä kokenut.
Johtuu varmaan siitä, että olen tottunut pienestä tytöstä pitäen rukoilemaan iltarukouksen ennen nukkumaanmenoa, sitten on aina ollut hyvä ja turvallinen Jumalan läsnäolo ja uni ollut makea.
Iltarukous on paras suoja unessa vaanivia pimeyden voimia vastaan. Rukoilen sinunkin puolestasi tänä iltana.
Eräs tuttu luulee niitä alieneiksi
Saatana on alati läsnä ja tarkkailee karjaa korruptoidakseen heikot yksilöt.
Ihmisaivoille on ominaista tietynlainen toiminta. Myös häiriötiloissa kuvasto kuten ihmishahmot ovat siksi samantyyppisiä, koska tällaista aineistoa kaiket päivät mielemme käsittelee. Olen uskova, mutta pyrin pitämään lääketieteelliset tosiasiat erillään mielikuvituksesta.
Yöllä nukkuessaan on ihminen heikoimmillaan ja juuri silloin pahuus yrittää tavoittaa meistä jokaisen. Pahat unet ovat lievimpiä pimeyden voimien ilmenemiä. Valitettavasti joskus pahuuden voimat ovat erityisen vahvoja ja saattavat aiheuttaa halvauksenomaisen tilan jossa saattaa manifestoitua jopa itse paholaisen palvelijoita ja kätyreitä, yleensä mustiin puetun hahmon muodossa.
Joka näitä unia ja ilmenemiä usein kokee on ilmiselvästi vaarassa joutua pimeyden ja pahuuksien voimien valtaan. Ainoa pelastus on yhteisön vahva usko ja toistuvat rukoukset joilla häädetään pahat henget pois uhriksi joutunutta kiusaamasta.
Onko kukaan rekisteröinyt mihin aikaan nää on tapahtunut?
Sanotaan, että 03 on ns suden hetki, silloin paholaiset ja henget lähtee vilistämään. Unen pitäisi silloin olla syvintä ja elintoiminnot hitaimmillaan.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tasta-syysta-kello-3-5-aamuyolla-on…
Onko muut laittaneet vastaan niille olennoille? Itsellä oli jossain vaiheessa niitä niin paljon että lopulta hermostuin ja sain psyykattya itseni niin, että unessa mä aloin kiduttamaan sitä paskiaista ja sai mun raiskaamisesta ihan oman mallinsa mukaan :D Ei ole sen jälkeen tainnut olla.
No joo, olen uskova, minulla ei ole omia kokemuksia unihalvauksista. Kiinnostava aihe kyllä ja olen hämmästynyt miten yleisiä ne ovat. En ole tapakristitty tai kulttuurikristitty, vaan uskon ihan fundamentaalisti, eli pidän näkymätöntä maailmaa todellisena ja Raamatun mukaisesti uskon että meillä on taistelu henkivaltoja vastaan.
Joten kysymykseesi vastaus: uskon että unihalvaukset ovat demonien hyökkäyksiä. Luulen että se voisi johtua siitä että ihminen on jollain tapaa avannut yhteyden demoneille. Lapsillakin on paljon sellaisia pelejä jotka voivat avata näitä yhteyksiä. Dungeons and Dragons, spiritismi, tarot, chacrat ja noitalorut. Vaikka nämä ovat lapsille leikkiä, tai he eivät ymmärrä millaisia nuo demonit todellisuudessa ovat, tai he kuvittelevat että white magic on jotain hyvää, vaikuttavat nämä heihin.
Tämän rinnalla on sitten myös mahdollista että ihminen saa ihan vaan hallusinaatioita, joku aivokemiallinen häiriö voi tulla korkean kuumeen tms takia.
Mutta demoneita on, ne on todellisia ja niistä kannattaa pysyä erossa. Todellakin kannattaa.
Ja sitten tuossa oli jonkun kysymys että miksi Jumala ei voisi lähettää hyviä enkeleitä, niin kyllä Jumala lähettääkin hyviä enkeleitä. Paljon paljon on tilanteita jossa enkeli on auttanut. Mutta ei Jumala tule auttamaan väkisin jos kukaan ei pyydä eikä halua Jumalaa avuksi Tämä on minun käsitys.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siinä unen ja valveen rajamailla on joku "tila" missä pahat henget pääsevät riivaamaan ihmisiä? Vaikka itse unihalvauksen syyt olisivat täysin fyysisiä, niin joku tällainen siinä voisi olla.
Kun ei voi niin ei ole.
Kyllä ne unihalvauskokemukset ovat demonia. Itselläni on kokemus tietystä hahmosta jonka olen nähnyt unessa, unihalvaustilassa ja livenä myös yökerhossa ja hahmolla oli tietyt ominaispiirteet kapeissa rosoisissa kasvoissaan. Mielenkiintoista oli se, että myös ex tyttöystäväni näki tämän hahmon asunnossamme. Hän kertoi minulle tästä tapauksesta enkä ollut hänelle kertonut minun kokemuksistani aiemmin. Kun pyysin häntä kuvailemaan minkä näköinen hahmo oli jonka näkeminen sinut säikäytti ja hän kuvaili samaa hahmoa joka minua vainosi. Näin tämän hahmon noin 3 vuoden ajan mutta sitten se vain lakkasi ja tästä on aikaa jo yli 10 vuotta. En ole enää kokenut tällaista. Tuohon aikaan liittyi myös voimakkaan ahdistuksen kanssa elämistä vuosia mutta en suostunut lääkkeitä syömään.
Vierailija kirjoitti:
Yöllä nukkuessaan on ihminen heikoimmillaan ja juuri silloin pahuus yrittää tavoittaa meistä jokaisen. Pahat unet ovat lievimpiä pimeyden voimien ilmenemiä. Valitettavasti joskus pahuuden voimat ovat erityisen vahvoja ja saattavat aiheuttaa halvauksenomaisen tilan jossa saattaa manifestoitua jopa itse paholaisen palvelijoita ja kätyreitä, yleensä mustiin puetun hahmon muodossa.
Joka näitä unia ja ilmenemiä usein kokee on ilmiselvästi vaarassa joutua pimeyden ja pahuuksien voimien valtaan. Ainoa pelastus on yhteisön vahva usko ja toistuvat rukoukset joilla häädetään pahat henget pois uhriksi joutunutta kiusaamasta.
Täh? Siis mistä ne rukoilijat tajuaa että nyt pitää alkaa manaamaan?
Mä ainakin olen ihan yksin ollut ja asunut aina eikä kukaan mun puolesta ole rukoillut.
Onko muuten kaikki aina kokeneet nämä yksin ollessa? Silloinhan sitä olis heikoimmillaanja alttiina oikeasti 🤔
Vierailija kirjoitti:
En. Raamatussa ei ole mitään olentoja, joita voisi kutsua demoneiksi. Tämä on pakanallista kuvastoa. Raamatussa "demoni"=mielenhäiriö.
No kyllä siellä puhutaan esim. riivaajista.
Vinkki. Siivousta, tuuletus, puhdistusta. Mieti mitä sopimuksia ja sitoumuksia on elämässä, onko oma eettisyys myös mennyt eteenpäin. On valittava puolensa. Onko riitaisa kumppani tai vanhempi, onko siitä irtauduttava.
Onpas kiva, että just näin yötä vasten näitä pohdiskellaan 😬
Saattaa tulla hieman pelottava yö.
Uskon että ne voivat olla sekä sitä että ei-yliluonnollista, riippuu tilanteesta
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne unihalvauskokemukset ovat demonia. Itselläni on kokemus tietystä hahmosta jonka olen nähnyt unessa, unihalvaustilassa ja livenä myös yökerhossa ja hahmolla oli tietyt ominaispiirteet kapeissa rosoisissa kasvoissaan. Mielenkiintoista oli se, että myös ex tyttöystäväni näki tämän hahmon asunnossamme. Hän kertoi minulle tästä tapauksesta enkä ollut hänelle kertonut minun kokemuksistani aiemmin. Kun pyysin häntä kuvailemaan minkä näköinen hahmo oli jonka näkeminen sinut säikäytti ja hän kuvaili samaa hahmoa joka minua vainosi. Näin tämän hahmon noin 3 vuoden ajan mutta sitten se vain lakkasi ja tästä on aikaa jo yli 10 vuotta. En ole enää kokenut tällaista. Tuohon aikaan liittyi myös voimakkaan ahdistuksen kanssa elämistä vuosia mutta en suostunut lääkkeitä syömään.
Siis oliko nämä jossain tietyssä asunnossa? Nuo nyt olis selitettävissä myös ihan sattumalla ja oman psyyken kuormituksella jos olet ollut ahdistunut ja painajaisille altis muutenkin.
Höpö höpö, se on joillain ihan psyykkinen juttu
Uni on uni, ei mitään tekemistä minkään demonin kanssa.