Uskova, uskotko että unihalvaukset ovat demonien hyökkäyksiä?
Vai mitä ajattelet niistä? Itse kun luen ihmisten kokemuksia niin aika selvältä tuo kuulostaa. Vai miten eri ihmisillä voi olla aina lähes täysin samanlaisia kokemuksia pahan läsnäolosta. En usko että tuota voi millään aivojen häiriöllä selittää.
Kommentit (106)
Joskus on ja joskus ei. Saan itsekin näitä ja aina se pahuus ei ole demoni, vaan ihmisen omat pelot ja traumat näyttäytyvät siinä. Joskus toki pahanläsnäolon selittää aito pahan läsnäolo.
En ole kirkkouskova. Mulla väheni tai poistui lähes, kun jätin alkoholin sen vähän mitä join joskus harvoin, rukous, osa tuntui tulevan uupuneena väsyneenä ja jos samalla oli joku tietty lääke. Stressiä pitää muistaa aina vähentää. Toki otan nytkin joskus valmisteita, mutta ihan vaan huomio että on erilaisia. Ja ruokavaliota muutin vähän. Lisäksi puhdistelen toisinaan ja tutkin asioita. Terveellisempiä ainesosia ruoissa ja juomissa, ettei ole lisäainelitkua pelkästään.
Siinä unen ja valveen rajamailla kuulee ja näkee kaikenlaista. En osaa sanoa olisiko demoneita, poiskaan ei voi sitä sulkea.
Ihan mielenkiintoinen näkemys. Niin miksi ei.
Itse sain tuommosen demoniraiskausunihalvauksen joskus sen jälkeen kun olin katsonut Rosemaryn painajaisen :D
Tosiaan, en itse edes usko tuommosiin niin miksi just demonihahmo 🤔
Eikö Jumala vois laittaa vaikka kivan enkelin?
En. Raamatussa ei ole mitään olentoja, joita voisi kutsua demoneiksi. Tämä on pakanallista kuvastoa. Raamatussa "demoni"=mielenhäiriö.
Tänä aamuna vessassa istuessani läsnä oli paha henki, ainakin hajusta päätellen.
Onkohan ne hahmot muilla kansoilla ja uskonnoilla samanlaiset?
Minkä olion joku alkuasukas näkee ja kokee?
Siis voin ihan hyvin uskoa että aikoinaan sen uskottiin olevan joku demonillinen asia. Olen itse kaksi kertaa kokenut unihalvauksen ja ei ole kyllä kivaa.
Uskotteko että flunssa on nenä jota demonit pitävät tukossa?
Mulla ollut yksi unihalvaus 42 vuorisen elämäni aikana. Se tapahtui talossa missä oli aikoinaan nuori raskaana ollut tyttö hirttäytynyt keittiöön.
Aivan karsea kokemus. Ovella seisoi tumma hahmo joka käveli minua kohti. Se oli sellainen ihmisen mallinen musta iso usvainen hahmo. En tiennyt tuon taivaallista unihalvauksista ja se kauhun tunne oli ihan hirveä!
Myöhemmin selvisi että.se oli unihalvaus. Luojan kiitos ettei vastaavaa ole sen jälkeen tapahtunut!
Mun kaverilla oli ollut vuotta aiemmin samanlainen kokemus mutta silloin nukuttiin yhdessä ja se hahmo oli kuulemma seisonut mun sängyn vieressä.
Ei tuolloinkaan tietenkään tiedetty unihalvauksesta. Aateltiin vaan että näki painajaista.
Olen miettinyt samaa joskus että voiko unihalvaus olla joku rajakokemus tuonpuoleiseen? En ole uskovainen, en kuulu edes kirkkoon mutta jollain tavalla uskon henkimaailmaan.
Minulla toi viinapiru aiheuttaa kovan päänsäryn seuraavalle päivälle. Ainoa selitys on yliluonnollisen läsnäolo, siis ainoa looginen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut yksi unihalvaus 42 vuorisen elämäni aikana. Se tapahtui talossa missä oli aikoinaan nuori raskaana ollut tyttö hirttäytynyt keittiöön.
Aivan karsea kokemus. Ovella seisoi tumma hahmo joka käveli minua kohti. Se oli sellainen ihmisen mallinen musta iso usvainen hahmo. En tiennyt tuon taivaallista unihalvauksista ja se kauhun tunne oli ihan hirveä!
Myöhemmin selvisi että.se oli unihalvaus. Luojan kiitos ettei vastaavaa ole sen jälkeen tapahtunut!
Mun kaverilla oli ollut vuotta aiemmin samanlainen kokemus mutta silloin nukuttiin yhdessä ja se hahmo oli kuulemma seisonut mun sängyn vieressä.
Ei tuolloinkaan tietenkään tiedetty unihalvauksesta. Aateltiin vaan että näki painajaista.
Olen miettinyt samaa joskus että voiko unihalvaus olla joku rajakokemus tuonpuoleiseen? En ole uskovainen, en kuulu edes kirkkoon mutta jollain tavalla uskon henkimaailmaan.
Ai kamala, älä pelottele herkkiä ihmisiä 😬
Mulla on tosin ollut, ensimmäinen tais olla 17-vuotiaana, että nukuin kämpässäni, kuulin askelia ja puheenmuninaa ja joku tuli painamaan tyynyä kasvoilleni. Olin kauhuissani eikä pystynyt liikkumaan. Piti vaan maata. Hissukseen se paino hellitti kasvoiltani ja oli hiljaista.
Monilla on samanlaisia kokemuksia. Tummia hahmoja, joku tulee rinnan päälle istumaan, ihmisiä ilman silmiä, puhetta ihan oudolla kielellä, puna-tai valkosilmäisiä demoneita. Näiden olentojen kosketus saattaa tuntua ihan fyysisenä kun heräät. Jonkun koira oli hyökännyt omistaansa auttamaan kauhealla vauhdilla unihalvauksen aikana, eikä sen jälkeen uskaltanut tulla lähellekään vähään aikaan. Koirathan aistivat näitä juttuja.
Vierailija kirjoitti:
En. Raamatussa ei ole mitään olentoja, joita voisi kutsua demoneiksi. Tämä on pakanallista kuvastoa. Raamatussa "demoni"=mielenhäiriö.
Et näy tuntevan Raamattua yhtään.
Raamattu on täynnä tosiasioita demoneista eli riivaajista.
Tässä yksi tunnetuin kohta Raamatusta:
Matt 8:
28Kun Jeesus tuli toiselle rannalle, gadaralaisten alueelle, häntä vastaan tuli hautaluolista kaksi riivattua miestä. Nämä olivat niin väkivaltaisia, ettei kukaan voinut kulkea sitä tietä. 29 He huusivat Jeesukselle: Mitä sinä meistä tahdot, Jumalan Poika? Oletko tullut tänne piinaamaan meitä ennen aikaa? 30 Jonkin matkan päässä heistä oli suuri sikalauma laitumella. 31 Niin riivaajat pyysivät häneltä: Jos ajat meidät pois, niin lähetä meidät sikalaumaan. 32 Jeesus sanoi niille: Menkää. Silloin riivaajat lähtivät miehistä ja menivät sikoihin, ja koko lauma syöksyi jyrkännettä alas järveen ja hukkui.
Vierailija kirjoitti:
Hui mulla ei ollut onneksi noin pahaa. Itse en nähnyt tai kuullut ketään tai mitään muuta huoneessa, mutta olihan siinä paniikki kun et pystynyt muuta kuin silmiä liikuttamaan ja yrittää rimpuilla halvausta vastaan vaikka se ei mitään auttanut.
Seks. kontakteihin kannattaisi myös kiinnittää huomio, toksisuuteen eroissa ja joskus se kännykkä vaikka kauemmas tai kiinni. Ei samassa huoneessa puhelin nukkuessa, ellei ole kipeänä ja iholla koko ajan. Koneääni on tavallaan myös mielenkuvioita luovaa, ääni siirtää energiaa on sanonta ja keinovalot. Kaikki mikä vaikuttaa sisällemme. Stressistä irti. Peilit peittoon jos on makkarissa.
Ihmettelen noita unihalvauksia, en ole niitä ikinä kokenut.
Johtuu varmaan siitä, että olen tottunut pienestä tytöstä pitäen rukoilemaan iltarukouksen ennen nukkumaanmenoa, sitten on aina ollut hyvä ja turvallinen Jumalan läsnäolo ja uni ollut makea.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös yksi kokemus, ja se tapahtui nuorena mummoni kuoleman jälkeen. Ensin "heräsin" ihan paniikissa, että kuka huoneessani on (mummon entinen huone, asui samassa talossa). Sitten yks kaks levisi kroppaan sellainen todella lämmin ja hyvä rauhallinen olo, että mummohan se täällä käymässä. Oli kyllä todella jännä kokemus, ja muistin vieläkin ihan elävästi, vaikka aikaa on jo kohta 25 vuotta.
Ehdottomasti. Siitä kielii jo se, miten eri ihmiset näkevät lähes aina samanlaisia hahmoja.
Olet lukenut vain tietynlaisia kokemuksia. Itselläni on joskus ollut, eikä siinä ollut mitään pahan tuntua. Ihmettelin vaan, että mitähän täällä tapahtuu kun näin seinän vieressä hämäriä ihmishahmoja ja kuulin puheensorinaa.