Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeasti. Voiko mielenterveysongelmien takia menettää ystäviä?

Vierailija
23.08.2024 |

Siis miksei ihmiset katso sitä sairautta läpi sormien ja keskity siihen mitä henkilö on oikeasti? :O 

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mt-ongelmaiset, diagnoosistaan riippumatta, ovat pelkkiä totaalisia energiansyöjiä.

Ei pidä paikkaansa että kaikki. Itse en puhu kenellekään ongelmista enkä ole muutenkaan rasitteena kenellekään.

Ei sinun niistä tarvitse puhua eikä mitenkään korostaa. Ongelmat vaikuttavat sinun ihmissuhteisiisi negatiivisesti joka tapauksessa: Olet ailahtelevat, kontrolloiva, ylireagoit asioihin, alireagoit muiden murheisiin, käytät puolustusmekanismeja, jne. Nuo kaikki vaativat läheisiltäsi joustamista, ja siksi olet energiasyöppö.

Ahaa. En ole oikein kenenkään kanssa tekemisissä. Keneltäköhän vien energiaa 🤣 

Vierailija
102/109 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärän soittoäänen takia voi menettää ystäviä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mt-ongelmaiset, diagnoosistaan riippumatta, ovat pelkkiä totaalisia energiansyöjiä.

Ei pidä paikkaansa että kaikki. Itse en puhu kenellekään ongelmista enkä ole muutenkaan rasitteena kenellekään.

Ei sinun niistä tarvitse puhua eikä mitenkään korostaa. Ongelmat vaikuttavat sinun ihmissuhteisiisi negatiivisesti joka tapauksessa: Olet ailahtelevat, kontrolloiva, ylireagoit asioihin, alireagoit muiden murheisiin, käytät puolustusmekanismeja, jne. Nuo kaikki vaativat läheisiltäsi joustamista, ja siksi olet energiasyöppö.

Ahaa. En ole oikein kenenkään kanssa tekemisissä. Keneltäköhän vien energiaa 🤣 

Jatkan. Töiden ulkopuolella harvoin jaksan nähdä ketään omasta tahdosta ja silloin kuuntelen yleensä muiden asioita enemmän. Eli kenelle olen rasitteena? Pomollle? 😂

Vierailija
104/109 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on hyvä katsoa kuplastaan ulos ja ajatella että ehkä se epävakaa oikeasti kärsii vakavasti eikä ole hakemallakaan saanut apua. Ehkä se ei auta ketään että ns. terve huutelee ympäriinsä miten veemäinen hänen sairastava tuttunsa on oireiluissaan. Ehkä se epävakaa koittaa todella pyytää apuasi kun ei sitä muualta saa? Hylkäisitkö ystäväsi joka istuu ihan aina pyörätuolissa,ihan aina kärsii astmasta,ihan aina sydänoireista,ihan aina joutuu käydä syöpähoidoissa? Ihan aina on myös tuskaa tällä mt-ystävällä. Jos et sitä jaksa kuunnella,jätä ystäväsi. Mutta se ei tee sinua paremmaksi että möliset,ilkut,virnuilet ilkeästi ja puukotat selkään jatkuvasti kärsivää ihmistä ja pyörittelet psyykkisesti terveitä paremman ihmisen silmiäsi. Jos et jaksa itse,hae apua ja osoita se uskomuksesi että olet sairasta parempi pitämällä naamasi ummessa. Kukaan ei parane sillä että "terveet" haukkuvat selän takana.

Tsemppiä teille joilla on sydän ja aivot. <3

Vierailija
105/109 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänä jaksona olen ihan tavallinen ja töissä sekä ystävien seurassa menee hyvin. Huonossa vaiheessa olen apea ja epäluotettava tapaamisten suhteen. 

Silti minulla on läheisiä jotka eivät ole hylänneet, tietävät sairauteni ja lääkitykseni. Olen varmasti välillä rasittava, mutta en onneksi aina.

Vierailija
106/109 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään haluaisi olla sellaisen ystävä joka käyttää "mt ongelmiaan" tekosyynä kaikenmaailman perseilylle.

"No sorii mut kun mulla on toi mania/skitsofrenia/paniikkihäiriö/mikäliepääkoppaongelma niin en voi sille mitään et vähän puhuin susta p*skaa selän takana yhyhyy sun pitää ymmärtää mua!"

Vierailija
107/109 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä kukaan ei ollut mielenterveys ongelmainen,  mutta  törkeitä valheita ja huhuja on ollut ilmeisesti liikkeellä perheestämme.  Ei se mitään. Hulluthan on ne. ketkä uskoo huhuihin tuosta vaan sekä ne, ketkä niitä törkeitä  valheita levittelee. 

Tuohan liittyy sellaiseen törkeään gang stalkingiin  että väitetään hulluksi, ja saatetaan jopa lavastaa tai  yrittää lavastaa sellaiseksi uskomattomilla Mitra naurettavillakin järjestelyillä. 

Kerran ovelle ilmestyi pari ämmää,  että mt asioissa  liikenteessä. En edes viitsinyt kysyä että mitä jemmettiä  teette tällä ovella. Häipyivät kyllä äkkiä. 

Olinhan jo ollut tietoinen,  että perheemme oli ollut vuosikymmeniä sabotointien, valheiden  ja jopa  rikosten uhreja. 

Esim. kun lapseni oli ysillä, hänen pari kaveria ryhtyivät välttelemään häntä ihan ilman syytä ja riitoja. Tiesin että tuolin oli sitä törkeää järjestettyä gang stalkingia! Toinen kavereista höpisi jostsin omista mt ongelmista mikä nöyttinolevan puppua. 

Tuohan on sitä itseään: Huhuillaan vääriä ja valheellisia ja noloja huhuja., sabotoudasn työ ja opiskelupaikkojen, aiheutetaan taloudellista tappiota. Sotketaan ja aiheutetasn sabotoiden riitoja ihmissuhteisiin. Eristetään ja yritetään erottaa ihmissuhteita. Tehdään jopa törkeää haittaa ja rikoksia koskien henkilöiden terveydentilaa jopa  julkisissa sairaaloissa. 

Kyllä! Tuollaista törkeää toimintaa on ollut jopa Suomessa! Eikö ole oksettavaa? 

Ja mitä tulee  oikeisiin mt-ongelmiin,  niin  ne ovatkin sitten ihan eri asia ja niihin suhtaudutaankin tietenkin eri tavalla kun valheisiin, vääristelyihin, sabotointeihin ja rikkoksiin. 

Itseasiassa eikö ole törkeää valehdella juuri jollain   olevan mt-onhelmia tietäen, että se on vain  mustamaalausta? Se vasta onkin niiden oikeiden mt ongelmaisten halventamista. 

Vierailija
108/109 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Monilla kokemusta, että kun itse tarvitsisi apua, ei sitä saa 

Sitten kun menee hyvin, niin kaikki ok.

Sitten kokemusta siitä että on ainainen olkapää, mutta vastaavasti ei saa samaa takaisin eli suhde ei ole tasapuolinen...tosiystävät harvassa.

Vierailija
109/109 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harhaluuloisuushäirinen psykooseissaan on henkisesti erittäin raskasta seuraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi