Voisitko asua sellaisessa vuokra-asunnossa johon ei paista koskaan aurinko?
Kommentit (22)
Siis siellä minne aurinko ei paista?
Meillä paistaa toukokuusta elokuulle aurinko illalla, ei ole hämärää ja yöllä saakin olla pimeää, vaikkei kesällä ole. Tarkoituksella valittiin asunto jossa on ikkunat pohjoiseen, edellisessä oli länteen olohuoneesta ja kesällä oli kaihtimet kiinni ja verhot siihen päälle, muuten olisi ollut lämmennyt liikaa. Nyt voi pitää verhot auki aamusta iltaan kesät talvet
En voisi. Kaipan vuorokauden ja vuodenvaihteiden visuaalista vaihtelua. Tuollaisessa kopissa sairastuisin fyysisesti ja henkisesti.
Mielellään asuisin varjon puolella. Helteellä on aina auringon puolella liian kuuma ja lasitettu parvekekin on kuin sauna.
En. Ellei ole pakko ottaa se. Mutta toisaalta sitten pitäisi olla varaa hankkia pimennysverhot, ne maksavat jonkin verran pienituloiselle. Koko ajan ei aurinkoa kestä myös, että helottaa ja helottaa.
Voi kun tuollaisia asuntoja olisikin olemassa!
No onhan se paljon parempi vaihtoehto kuin se, että aurinko paistaisi asuntoon aina kaiken päivää ja iltaa.
Täydellinen!! Mulla on aina kotonakin verhot kiinni, ja ulosmennessä aurinkovoidetta ja suojaavia vaatteita
Edelliseen kotiini aurinko paistoi ainoastaan kesäisin, suunnilleen ensimmäiset 20 minuuttia auringon noustessa horisontista. Minulle se oli aika ikävä ympäristö.
Mun kämppä on ihan omasta valinnasta hämärä, koska olohuoneesta on suora näkyvyys naapuritalon ikkunaan - verhot kiinni, en kaipaa kyttääjiä.
Keittiön verhot on kiinni, koska vaikka ollaan reippaasti maanpinnan yläpuolella, kaupan parkkipaikalta näkyy todella hyvin meidän keittiöön kun valot on päällä. En kaipaa kyttääjiä
Lisäksi verhot on paljon kiinni, ettei aurinko paahda ihan hirveän kuumaksi asuntoa.
Tietenkin olis kivempaa, jos voisi asua puiden varjossa ja suojassa. Aurinko on ihan jees, mutta mieluummin varjossa
Olen asunut ja viihdyin mainiosti. Ikkunat olivat pohjoispuolelle ja kämppä pysyi viileänä koko kesän. Vaikkei aurinko paista, ei se tarkoita, ettei ikkunoista valoa silti tulisi. Monet huonekasvinikin viihtyivät hyvin asunnossa. Paremmin kuin auringon paahteessa.
Tietysti voisin. Eihän se, ettei aurinko paista asuntoon suoraan, tarkoita etteikö lunnonvalo silti pääsisi sisään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä paistaa toukokuusta elokuulle aurinko illalla, ei ole hämärää ja yöllä saakin olla pimeää, vaikkei kesällä ole. Tarkoituksella valittiin asunto jossa on ikkunat pohjoiseen, edellisessä oli länteen olohuoneesta ja kesällä oli kaihtimet kiinni ja verhot siihen päälle, muuten olisi ollut lämmennyt liikaa. Nyt voi pitää verhot auki aamusta iltaan kesät talvet
mulla sama
mutta jos kysymys on jossain maan alla olevasta kellarista, niin jaa-a.
Pidän verhot aina kiinni jos aurinko paistaa ikkunaan. Häikäisee ja nykyisillä eristeillä tulee myös kuuma vaikka ulkona olisi vain 18 astetta.
Minulla on tuollainen auringonväistelijä, Ilta aurinkoa saa jonkun hetken ja aamulla keittiössä on aurinkoista. Muu aika pimeää. Valoja tarvitaan kesälläkin. Lisäksi kämppä on aina viileä helteilläkin.
Yleensä talvella hankitaan se ihana valoisa asunto. Sitten kesällä ruikutetaan, kun kämpässä 30 astetta lämmintä. Pitää hankkia kallis ilmastointikone, joka kuluttaa kamalasti sähköä ja pitää hirveää meteliä.
Ilmasto lämpenee Suomessakin. Enemmän saisi rakentaa asuntoja pimeämpään ilmansuuntaan. Säästyisi energiaa ja ihmiset voisivat paremmin kotonaan myös kesällä.
Eikö sinne saa edes valaisimiakaan? Onko se jokin sähkötön kellarihuone vai?