Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raakkugate - kuinka joku voi puolustaa luonnon tuhoamista?

Vierailija
23.08.2024 |

En käsitä, että miten joku voi tuossa millään logiikalla puolustella asiaa, että on tuhottu arvokasta luontoa peruuttamattomalla tavalla ä, eikä todellakaan vahingossa? Puolustaako joku sitäkin jos joku vaikka kaataisi öljyä vesistöön ihan vaan siksi ettei tarvitse viedä sitä jäteasemalle?

Kommentit (236)

Vierailija
201/236 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kotoisin Kainuusta, mutta en enää asu siellä. Pakko kyllä sanoa, että silloin kun siellä asuin, niin eipä paljoa luonnonsuojelu tai luonnon monimuotoisuus hetkauttanut oikeastaan ketään paikallista. Jätteitä haudattiin maahan, metsästettiin millon huvitti ja järvet toimivat hyvinä kaatopaikkoina. Sinne kipattiin vaikka mitä, mitä haluttiin pois silmistä. Paikallisten mentaliteetti on, että kyllähän täällä sitä lääniä riittää kaikille elukoille. Rauhoitusaikoja tai luonnonsuojelua ylipäätään pidettiin ihan hömppänä. 

Nyt kun siellä välillä vierailee, niin eipä ole enemmistön ajatukset muuttuneet yhtään. Sama mentaliteetti on vallalla. Kun asustellaan syrjemmällä ilman valvovia katseita, tehdään mitä huvittaa ja milloin huvittaa. 

Ja nyt olet helsingissä vasurivihreä ja mielestäsi on ihan oikein hakata väärää poliittista mieltä olevia, ja persuja?

Vierailija
202/236 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä olisi varmaan Mototeam Tauriainen vielä viime viikolla uskonut, että yrityksestä tuli tällä viikolla valtakunnan puhutuimpia yrityksiä. 

Siellä on kyllä viestinnän osaaminen nollatasoa. Kun yritys mokaa, niin silloin pitää heti tulla esiin ja myöntää virhe. Parempi ottaa vastaan kerralla se paskamyrsky mitä tulee ja sitten jatkaa eteenpäin siitä oppineena. Nyt tilanne vain pitkittyy ja naru kaulan ympärillä kiristyy. Ulospäin jää vastuutaan täysin pakoilevan yrityksen kuva. 

Hieno tää palsta muuten kun suurin osa ketjuista katoaa sekunneissa mutta kun joku mt-vasuri päättää omin päin ruveta maalittamaan jotain pikkufirmaa kainuusta ilman mitään todisteita niin yhtäkkiä moderointia ei kiinnosta taas pätkääkään moiset ongelmat.

Pitänee ruveta keittämään simpukkakeittoa. 

Ilman todisteita? Tuollahan tuo urakoitsijan nimi löytyy suoraan metsänomistajien hakkuukartalta, kun vain käy katsomassa. Joten yrittävät vain pistää pään pensaaseen ja toivoa, että kukaan ei huomaa. Ei toimi enää vuonna 2024. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/236 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihan oikeasti kiinnosta paskan vertaa parin simpukan kohtalo!

Varmasti jotain tärkeämpääkin on maailmalla tapahtunut kun parin metsäkoneen kuljettajan perseilyt.

Kerros nyt sitten mikä on tärkeää. Mihin lahjoitat aikasi ja rahasi?

Vierailija
204/236 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sinäkin jossakin asut? Talosi kohdalla oli ennen luontoa, joka on nyt tuhottu. Syötkö sinä jotain? Ruokasi tuotetaan pellolla, jonka paikalla oli ennen villiä luontoa. Sitä et taida tulla pöyristyneisyydessäsi ajatelleeksi.

Siis yritätkö sanoa, et koska luontoa on ennen tuhottu, ei ole mitään väliä sille, mitä jäljelläolevalle tehdään?

Koetan sanoa, että ei kannata hyvesignaloida niin kirkasotsaisesti kun koko olemassaolollaan vie tilaa luonnolta.

On ehkä hiukan eri tuhota metsää kun rakentaa talon tai pellon kuin tappaa uhanalaisia eliöitä ihan muuten vaan.

Tuskin sitä taloakaan rakennetaan nykyäääm siihen kohtaan jossa elää jotain uhanalaista(esim ne vtun liitoravat).

Ei kannattaisi itsekään niin kirkasotsaisesti opastaa muita jossei osaa ollenkaan laittaa asioita kontekstiin vaan kuvittelee että metsän kaataminen rakentamista varten on sama kuin Raakkujen tappaminen välinpitämättömyyttään.

Vierailija
205/236 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kotoisin Kainuusta, mutta en enää asu siellä. Pakko kyllä sanoa, että silloin kun siellä asuin, niin eipä paljoa luonnonsuojelu tai luonnon monimuotoisuus hetkauttanut oikeastaan ketään paikallista. Jätteitä haudattiin maahan, metsästettiin millon huvitti ja järvet toimivat hyvinä kaatopaikkoina. Sinne kipattiin vaikka mitä, mitä haluttiin pois silmistä. Paikallisten mentaliteetti on, että kyllähän täällä sitä lääniä riittää kaikille elukoille. Rauhoitusaikoja tai luonnonsuojelua ylipäätään pidettiin ihan hömppänä. 

Nyt kun siellä välillä vierailee, niin eipä ole enemmistön ajatukset muuttuneet yhtään. Sama mentaliteetti on vallalla. Kun asustellaan syrjemmällä ilman valvovia katseita, tehdään mitä huvittaa ja milloin huvittaa. 

Ja nyt olet helsingissä vasurivihreä ja mielestäsi on ihan oikein hakata väärää poliittista miel

En. Asun nykyään länsirannikolla ja äänestän kokoomusta. Minun maailmankuvaan mahtuu samanarvoisena persut kuin vasemmistonkin kannattajat. Suomessa demokratia tarvitsee erilaisia mielipiteitä ja puolueita. 

Vierailija
206/236 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihan oikeasti kiinnosta paskan vertaa parin simpukan kohtalo!

Varmasti jotain tärkeämpääkin on maailmalla tapahtunut kun parin metsäkoneen kuljettajan perseilyt.

Kerros nyt sitten mikä on tärkeää. Mihin lahjoitat aikasi ja rahasi?

Melkein mikä tahansa muu mikä uutisissa nyt on pinnalla.

Aikani ja rahani omistan perheelleni -ja itselleni tietty.

Vierailija
207/236 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen äänestänyt 4 eri puoluetta, mutta en äänestä enää.

Olen toiminut aktivistinakin luonnonsuojelussa. Olen aivan ehdottomasti luonnon puolella. 

Eli olen todella vihreä ja ymmärrän täysin Linkolaa

Olen kaikesta samaa mieltä. Näkemyksemme eroavat siinä, että uskon Jumalaan, Linkola ei uskonut. Enkä kannata väestönvähennystä l. Ihmisten t a p p a m i s t a.

Mutta vihreitä en kannata, koska woketus ym. turha ärsyttää syvästi.

Vierailija
208/236 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hiton gate? Se Jenkkien 70-luvun poliittinen skandaalihan olisi pitänyt olla tuon logiikan mukaan Watergate-gate.

Vierailija
209/236 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin

sinä

siellä

olet

Jo

kirjoitellut ihan

tar

peeks

i.

Vierailija
210/236 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt olet helsingissä vasurivihreä ja mielestä

En. Asun nykyään länsirannikolla ja äänestän kokoomusta. Minun maailmankuvaan mahtuu samanarvoisena persut kuin vasemmistonkin kannattajat. Suomessa demokratia tarvitsee erilaisia mielipiteitä ja puolueita. 

Vasurin vakiovale tässä kohtaa on valehdella äänestävänsä kokoomusta. Ja vasureita on turha sietää kun nuo tekee kaikkensa ollakseen ainoa sallittu aate suomen politiikassa.

Toki olisi hienoa että suomi olisi edes jollain lailla normaali maa, mutta suomettumisajoista johtuen valta on aika täysin mediassa ja samalla muuallakin vasemmistoviheraatteilla, ja aina vaan tyhmenevä mediamme ei edes yritä noita ohjailla järkevämpiin suuntiin kun kohuotsikoista saa kivaa lehdentäytettä. Ihan sama onko siellä jotain pesukarhukravatteja vai muuta asenteellista materiaalia, kaikki mitä vasemmistosta tarjotaan kelpaa mediallemme faktoista viis. 

Vierailija
211/236 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hiton gate? Se Jenkkien 70-luvun poliittinen skandaalihan olisi pitänyt olla tuon logiikan mukaan Watergate-gate.

Ihan oikeasti näit ensimmäistä kertaa että jossain kuohuttavasta tapauksessa käytetään gate-liitettä? Missä kellarissa olet kasvanut vai tuliko vaan leikkimään finglis-koelipoliisia😅

Vierailija
212/236 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä olisi varmaan Mototeam Tauriainen vielä viime viikolla uskonut, että yrityksestä tuli tällä viikolla valtakunnan puhutuimpia yrityksiä. 

Siellä on kyllä viestinnän osaaminen nollatasoa. Kun yritys mokaa, niin silloin pitää heti tulla esiin ja myöntää virhe. Parempi ottaa vastaan kerralla se paskamyrsky mitä tulee ja sitten jatkaa eteenpäin siitä oppineena. Nyt tilanne vain pitkittyy ja naru kaulan ympärillä kiristyy. Ulospäin jää vastuutaan täysin pakoilevan yrityksen kuva. 

Hieno tää palsta muuten kun suurin osa ketjuista katoaa sekunneissa mutta kun joku mt-vasuri päättää omin päin ruveta maalittamaan jotain pikkufirmaa kainuusta ilman mitään todisteita niin yhtäkkiä moderointia ei kiinnosta taas pätkääkään moiset ongelmat.

Pitänee ruveta keittämään simpukkakeittoa. 

Ilman todisteita? Tuollahan tuo urakoitsijan nimi löytyy suoraan metsänomistajien hakkuukartalta, kun vain käy katsomassa. Joten yrittävät vain pistää pään pensaaseen ja toivoa, että kukaan ei huomaa. Ei toimi enää vuonna 2024.a 

Anteeksi nyt vaan mutta miten vtn tyhmä sinä oikein olet? Ei tuolla hakkuutyömaalla oleminen vielä ole rikos, jos et tajunnut. Ja kun ottaa huomioon teidän aivottomien tampioiden muunkin työnlaadun niin tuskin te tuotakaan saitte oikein. 

Vierailija
213/236 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motokuski on äiä. Se ei matoja kumarra.

Vierailija
214/236 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ei vielä tiedä, niin omasta kokemuksestani voin sanoa, että Keskustapuolue on kaikkein luontokielteisin puolue.

Sen  tietää se, joka on toiminut/ toimii aktivistina. Aktivismi ei tarkoita minun tapauksessani tihutyötä ym. laittomuutta. Se ei kuulu tyyliimme eikä periaatteisiimme.

..

Vierailija
215/236 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te vihervassarit, niitä vastustetaan tässä. Me ei olla mitään vihervassareita. Kato jotain simpukoita on helppo suojella Hesasta lattemuki kädessä.

Te

Me

Vierailija
216/236 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkkikset intravat kaiken irti tästä ja hyvesignaloijia riittää kyllä 

Vierailija
217/236 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti näit ensimmäistä kertaa että jossain kuohuttavasta tapauksessa käytetään gate-liitettä? Missä kellarissa olet kasvanut vai tuliko vaan leikkimään finglis-koelipoliisia😅

Ollaanpas sitä nyt hitaalla. .eri

Vierailija
218/236 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt olet helsingissä vasurivihreä ja mielestäsi on ihan oikein hakata väärää poliittista miel

Tämä on niin hassua, että persuile kaikki on joko tai ja politiikkaa. Onko persun pakko vihata luontoa vai saako olla luonnon ystävä?

Ei muilla puolueilla ole moista joko tai ajattelua.

Vierailija
219/236 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää rintsikkanainen metsässä.

uliopiston pikkutyttö metsässä lomailemassa veronmaksajien rahoilla

Vierailija
220/236 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaanpas sitä nyt hitaalla. .eri

No toivottavasti se lähtee siitä vai käytkö aina hitaalla? Sama

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi