YLE: Hyvätuloisten lapset saavat ensiasunnon täysin veronmaksajien rahoilla
Ilmiö näkyy erityisesti opiskelijoiden mutta varmasti myös muiden hyvätuloisten lasten kohdalla. Menee suurin piirtein näin:
-hyvätuloiset saa samat lapsilisät kuin pienituloiset, muttä hyvätuloiset sijoittaa ne. Sitten on helposti 20-30k käsirahaa asuntoon
-Vanhemmat ostaa asunnon ja lapsi menee siihen "vuokralle"
-Asumistukea maksetaan täysi summa opiskelevalle lapselle, tällä sitten maksetan asuntolaina pois
Lopputuloksena on siis hyvätuloisen lapselle esim yksiö pk-seudulta täysin verorahoilla maksettu. Saa siitä 150-200k myydessä ja mukavan summan seuraavaan isompaan asuntoon.
Kommentit (778)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä vihataan niitä ihmisiä, jotka ovat järjestäneet asiat jälkikasvulleen hyvin. Eikö jokaisen vanhemman tavoite pitäisi olla, että seuraavat sukupolvet elävät parempaa elämää, mitä itse on elänyt.
Kunhan tekevät sen omalla rahallaan, eikä niin, että veronmaksajat maksavat heidän sijoitusasuntonsa! Kannattaisi opetella sisäistämään lukemansa.
Et kuitenkaan vihaa ketään muita joille yhteiskunta maksaa vuokrien kautta useita sijoitusasuntoja? Ainoastaan tämä opiskelija, jonka opintojen aikana ei kaikkia lainoja edes ehditä maksamaan kokonaisuudessaan hämää sinua?
Vieläkään et ole kertonut, että miksi, vaikka useampikin kommentoija on tätä kysynyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä vihataan niitä ihmisiä, jotka ovat järjestäneet asiat jälkikasvulleen hyvin. Eikö jokaisen vanhemman tavoite pitäisi olla, että seuraavat sukupolvet elävät parempaa elämää, mitä itse on elänyt.
Kunhan tekevät sen omalla rahallaan, eikä niin, että veronmaksajat maksavat heidän sijoitusasuntonsa! Kannattaisi opetella sisäistämään lukemansa.
Jos se on kerta niin helppoa ostaa veronmaksajien piikkiin sijoitusasuntoja, niin miski te vasurit ette niin tee?
Sama se, tekeekö sen vasuri vai oikeistori. Veronmaksajien varoilla keinottelua ideologiasta huolimatta.
koska me vasurit ollaan työttömiä.
Aika pihalla todellisuudesta ollaan jos joku väittää että pienempituloisetkin voi tehdä aloituksen mukaisesti. Ei voi, yksinkertaisesti jo siitä että harvemmin saa lainaa jos on jo oma laina tai sitten ei omaa omistusasuntoa. Ja opiskelukaupunkien asunnot usein kalliita.
Ongelmahan tässä ei ole että hyvätuloiset ostaa asunnon lapselleen, vaan että se kustannetaan verorahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on kateellista porukkaa. Minä olen duunarivanhempien kasvattama, nälkää ei koskaan nähty mutta kotoa lähtiessä sain repun ja vaatteita, ei todellakaan ollut säästössä sijoituksia saati asuntoja. Nyt itse 40 vuotiaana olen säästänyt satojen tuhansien sijoitussalkun ja kun vanhempi lapsi lähtee opiskelemaan aion todellakin ostaa hänelle asunnon jossa saa halvalla asua ja keskittyä opiskeluun.
Tämä on teistä väärin? Pitäisi ryypätä säästetyt rahat vai?
Noin hyvätuloisen lapsi ei tarvitse asumistukea. Siitähän tässä on kyse. Saathan sinä ostaa vaikka kartanon lapsellesi mutta ette te asumistukea siihen tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Eliitti haluaa palauttaa Suomen luokkayhteiskunnaksi.
Tämä maa on luokkayhteiskunta. Se on ollut sellainen aina. Myös vanhemppieni lapsuudessa. Toinen heistä oli kohtuullisesti toimeentulevasta perheestä, jossa tosin oli sairautta ja muuta murhetta. Toinen vanhempani oli yksinhuoltajan lapsi ja eli niukahkoissa oloissa pilkan kohteena. Hyvin alhaalla sen ajan asteikolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän tämä on ollut aina. Ja mitä pahaa tässä on? Maksaahan se nuori vuokraa joka tapauksessa jollekin ja saa asumistukea.
Nykyään ilmeisesti voi saada asumistukea myös omien vanhempien omistamaan asuntoon jolloin vanhemmat voivat lyhentää asuntolainaa valtion piikkiin.
Sama kai se on lyhentääkö vuokrananataja asuntolainaa oman lapsen vai vieraan vuoralaisen maksamalla vuokrarahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kenen luulet olevan se veronmaksaja, jos ei se hyvätuloinen vanhempi?
Eri. Miten pitäisi vääntää? Lue nyt vielä uudestaan ja yritä ymmärtää lukemasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se on kerta niin helppoa ostaa veronmaksajien piikkiin sijoitusasuntoja, niin miski te vasurit ette niin tee?
Harvemmalla on sitä rikasta kapitalisti sukua, joka antaisi sen pääoman siihen ensimmäiseen sijoitusasuntoon. Mutta kun on sen alku pääoman repinyt yleensä työntekijöidensä selkänahasta ja/tai perimällä tuonkaltaiset ri
Ihan samanlaiset tuet saat kun ostat sijoitusasunnon mihin lapsesi muuttaa opiskelun ajaksi. Älä sitä murehdi
Yrittäjäksikin voi ryhtyä koska vaan ja rikastumaan sitä kautta lahtarina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin saa, ne tulonhankkimiskulut ovat niitä vähennyksiä sokea! Luuletko, että pienituloinen voi vähentää esim. jääkaapin verotuksessaan!? Sinä sijoitusasunnon omistajana voit niin tehdä, kukaan ei valvo sitä, tuleeko se omaan käyttöösi vai sinne sijoitusasuntoon!
Selitä vain itsellesi asia noin, niinEn ole koskaan verovähentänyt omia kodinkoneitani. Se olisi petos, ja rikos, ja väärin. Sinäkö huijaat aina kun keksit jonkun tavan? Ei se kuule ole yleinen tapa. Se on aika vastenmielistä. Älä yleistä muihin tuollaista.
Älä nyt viitsi! =D Sehän on verosuunnittelua parhaimmillaan, maksammehan me veroja niin paljon, että suuriosa ajattelee, että kyllä valtion pitää antaa takaisinkin, sitähän tässä ketjussa nyt on paljolti hoettu. Minä en huijaa, k
Se jääkappi täytyy ensin maksaa ennen kuin siitä voi tehdä vähennyksiä. Samalla tavalla sinun vuokranantajasi vähentää kaikki ostamansa kodinkoneet
Harvemmalla on sitä rikasta kapitalisti sukua, joka antaisi sen pääoman siihen ensimmäiseen sijoitusasuntoon. Mutta kun on sen alku pääoman repinyt yleensä työntekijöidensä selkänahasta ja/tai perimällä tuonkaltaiset riistäjät, niin helppohan sitä on oikeistolaisena jatkaa sukunsa perinteitä ja kupata valtiota. Mutta teidän oikeistolaisten mielestähän se on sitä parempaa kuppausta eikös vaan? Silloin kyllä asumistuet kelpaa, kun oma lapsi hyötyy ja oma omaisuus karttuu, kunhan niitä ei kukaan muu vain saa!
Joku on aina se sukunsa ensimmäinen vaurastuja, joka jättää perintöjä seuraaville. Mikä esti sinua olemasta se vaurastuja?
Itse köyhien vanhempien lapsena lähdin nollasta liikkeelle mutta töitä on tehty ja veroja maksettu että omilla lapsilla olisi paremmin asiat.
Vaikka monet väittää että se asuntosijoittajakin rikastuu verorahoilla, mikä on totta, niin aloituksen pointti on nyt vähän eri. Se miten varakkaaseen perheen syntyy, määrää saatko myös ensiasunnon verorahoilla. Pienituloiseen perheeseen syntynyt ei saa tätä.
Eli johtaa voimakkaaseen varallisuuden periytyiseen ja tämän mahdollistaa laki. Joka onneksi toivon mukaan nyt muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on kateellista porukkaa. Minä olen duunarivanhempien kasvattama, nälkää ei koskaan nähty mutta kotoa lähtiessä sain repun ja vaatteita, ei todellakaan ollut säästössä sijoituksia saati asuntoja. Nyt itse 40 vuotiaana olen säästänyt satojen tuhansien sijoitussalkun ja kun vanhempi lapsi lähtee opiskelemaan aion todellakin ostaa hänelle asunnon jossa saa halvalla asua ja keskittyä opiskeluun.
Tämä on teistä väärin? Pitäisi ryypätä säästetyt rahat vai?Noin hyvätuloisen lapsi ei tarvitse asumistukea. Siitähän tässä on kyse. Saathan sinä ostaa vaikka kartanon lapsellesi mutta ette te asumistukea siihen tarvitse.
Entäs naapurin pihin-pirkon lapsi? Pirkolla on miljoona omaisuus mutta hän ei aio antaa penniäkään opiskelevalle lapselleen? On oikeus ja kohtuus antaa lapsen kuolla nälkään kun äiti ei elätä?
Vierailija kirjoitti:
Aika pihalla todellisuudesta ollaan jos joku väittää että pienempituloisetkin voi tehdä aloituksen mukaisesti. Ei voi, yksinkertaisesti jo siitä että harvemmin saa lainaa jos on jo oma laina tai sitten ei omaa omistusasuntoa. Ja opiskelukaupunkien asunnot usein kalliita.
No säästäkää ne lapsilisät, niillähän me varakkaatkin osteaan asunto poikineen.
Vierailija kirjoitti:
Ongelmahan tässä ei ole että hyvätuloiset ostaa asunnon lapselleen, vaan että se kustannetaan verorahoilla.
Ongelmahan on se, että opiskelija ei niin kauaa opiskele, että saisi kaikkea lainaa maksettua asumistuilla. Kun asunto siirtyy opiskelijan siirryttyä työelämään opiskelijan omiin nimiin lakkaavat tuetkin
Laina-ajat noilla lyhennyksillä ovat paljon pidemmät kuin viisi vuotta koulussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eliitti haluaa palauttaa Suomen luokkayhteiskunnaksi.
Tämä maa on luokkayhteiskunta. Se on ollut sellainen aina. Myös vanhemppieni lapsuudessa. Toinen heistä oli kohtuullisesti toimeentulevasta perheestä, jossa tosin oli sairautta ja muuta murhetta. Toinen vanhempani oli yksinhuoltajan lapsi ja eli niukahkoissa oloissa pilkan kohteena. Hyvin alhaalla sen ajan asteikolla.
Ja sulla oli ikää? Sata vuotta? Selittää paljon kun olet jo yhden sisällissodan käynyt ja siellä riehunut
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä juttu tää nyt on? Jos vuokralle muuttava opiskelija on oikeutettu tukiin niin sitten on oikeutettu. Hänhän on aikuinen ihminen jonka tukiin eivät hänen vanhempien tulonsa vaikuta tietenkään mitään. Ja jos hän saa asumiseensa tukea yhteiskunnalta, niin nehän menevät sen vuokra-asunnon vuokraan, oli asunnon omistaja kuka hyvänsä. Mitä helvetin väliä sillä on kuka asunnon omistaja on suhteessa tähän asukkaaseen? Joku siellä asunnossa asuisi joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on teistä väärin? Pitäisi ryypätä säästetyt rahat vai?Noin hyvätuloisen lapsi ei tarvitse asumistukea. Siitähän tässä on kyse. Saathan sinä ostaa vaikka kartanon lapsellesi mutta ette te asumistukea siihen tarvitse.
Se lapsi on aikuinen. Ajathan sinäkin omasi ulos asunnosta heti kun ne täyttävät 18 vuotta, ettei aikuinen ihminen samassa asunnossa vaan vaikuta sun nostamiisi erilaisiin tukiin
Sama se, tekeekö sen vasuri vai oikeistori. Veronmaksajien varoilla keinottelua ideologiasta huolimatta.