Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko salaliittoja olemassa?

Vierailija
21.08.2024 |

Miksi jokaista joka epäilee salaliittoa pilkataan? Esimerkiksi Obama puhuu "hulluista salaliittoteorioista". Silti historiasta voidaan nähdä että on tehty kaikenlaisia juttuja joista ei ole kerrottu kansalaisille. Ja miksi sitten vapaamuurareiden täytyy vannoa olla kertomatta tai muuten tehdään todellista fyysistä vakavaa väkivaltaa?

Kysyn ihan vakavissani, mihin perustuu tuo vähättely ja lyttäys? Kun kerran salaliittoja on oikeasti ollut olemassa. Salaliittohan on yksinkertaisesti kahden tai useamman henkilön salainen hanke.

Rehellisesti sanottuna minusta on typerää uskoa sinisilmäisesti kaikki mitä media syöttää. Haluan pitää itsenäisyyden, en halua olla kenenkään pelinappula. En usko että täällä on kovinkaan moni joka haluaa elää kuin jossain pohj.koreassa vaikka nyt kovasti hehkuttaakin marxismia ja kommunismia.

En minäkään mihinkään litteisiin maapalloihin usko ja ettei muka käyty kuussa. Ne on vaan juttuja jotka on laitettu liikkeelle ehkä juuri siksi jotta saataisiin leima kaikkien ihmisten otsaan jotka ei usko joka uutista joka heille kerrotaan (lähinnä syytä miksi mitäkin kerrotaan).

Ihan sama vaikka ivailette, itse olette samassa liemessä kuitenkin. Minä haluan vaan mielummin kiivetä rannalle kuin kellua tässä paskavirrassa helvettiin.

Kommentit (279)

Vierailija
41/279 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 4 vuoden pihtiperintätoimet 

sekopäiden rikolliset touhut

:(

Vierailija
42/279 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin salaojaputkistoa on olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/279 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa varmaan lukuisia. Mutta kovin pitkään jatkunutta vain tiettyjen sukujen "Illuminaatiin" kuulumista en ihan äkkiä usko. Ennemminkin eliitti keskenään tarttuu tilaisuuksiin saadakseen kilpailijat pois tieltä tai hyötyäkseen itse maksimaalisesti jokaisesta tilaisuudesta. Katastrofeja sattuu suunnittelemattakin sekä sotia, mutta raha se aina löytää tiensä rahan luo. Välillä näitä ahmatteja siivotaan pois vallankumouksilla, mutta alle sadassa vuodessa saadaan uudet tilalle. Jonkinlainen luonnonlaki, ihminen vaan on ahne ja kiero eläin.

Tuota illuminaatti-sukulinja teoriaa oon miettinyt viimeaikoina. Jos nyt otetaan vaikka Rothschildit. Tai mikä tahansa, niin onkohan niissä suvuissa joitakin jotka on halunneet irtaantua heidän hankkeistaan kokonaan? Jos vaikka pitäisi niitten juttuja moraalittomina tai pahoina eikä haluaisi olla mukana? Kun jotenkin tuntuu että ne on vaan koko suku mukana osakkaina joka hemmetin jutussa. Tai sitten siellä on irtaantuneita mutta kukaan ei puhu niistä. Luulisi että joku aina haluaa eroon touhusta vaikka raha onkin houkuttelevaa. Karmivaa. Säälittää ne jotka syntyy noihin ympyröihin.

Selvästi todennäköisin ja myös yksinkertaisin selitys on se, että he ovat ehkä pahoja siinä mielessä kuin monet megarikkaat ylipäätään ovat pahoja (keskittyneet oman omaisuutensa kartuttamiseen "pienestä ihmisestä" välittämättä), eivät salaliittoteorioiden maailmanvalloittaja-sauron-ihmispuvussa -mielessä pahoja.

Sitä paitsi, jos rahaa on käsittämättömät määrät niin sehän sijoitetaan. Ja jos sijoitettavaa rahaa on käsittämättömät määrät, niin melko loogisesti sitä sijoitetaan todella moneen paikkaan. Mitä isompi yritys, sitä epätodennäköisempää että sille tulee joku täysromahdus joka vie rahat mennessään, ja mitä useampaan paikkaan hajautettu niin sitä pienempi vahinko, jos jollekin käykin niin että tulee romahdus ja vie rahat mennessään. Siksi käytännön lopputulos voi olla, että niitä rahoja tosiaan on sijoitettuna todella monessa julkisessa keskustelussa esiintyvässä firmassa ihan ilman mitään pahaa aietta.

Vierailija
44/279 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronasta koskaan kuullut?

Vierailija
45/279 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kysyn ihan vakavissani, mihin perustuu tuo vähättely ja lyttäys?"

Jotta heikompi aines ei lähde metsästämään totuutta. Tottakai ne on totta. Miksi niihin jaksettaisiin edes puuttua muuten?

Vierailija
46/279 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litteän maapallon on pannut liikkeelle se sama porukka, joka pyrkii sumentamaan totuutta. Ei siis salaliittoteoreetikot.

Vierailija
47/279 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niille jotka väittävät, etteivät valtiot kykene harjoittamaan hyvin äärimmäisiäkin salaliittoja alamaistensa päiden menoksi, suosittelen lukemaan seuraavan artikkelin:

https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Northwoods

Lisäyksenä vielä, huomasin juuri, että tuon false flag-operaation suunnittelijan Lemnitzerin kuvassa hänen sormessaan on vapaamuurari-sormus. Mutta joo, ei mitään nähtävää. :D

Joo, oikein esittelee. Mikähän siinä on että nykyään eivät niin kauheasti esittele. Ehkä on noloa kertoa palvovansa lusiferia kultissa kun ateistit pitäisi heitä höyrähtäneinä ja uskovaiset taas säälisivät.

Vierailija
48/279 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
49/279 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niille jotka väittävät, etteivät valtiot kykene harjoittamaan hyvin äärimmäisiäkin salaliittoja alamaistensa päiden menoksi, suosittelen lukemaan seuraavan artikkelin:

https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Northwoods

Okei. Mutta ..kuka omistaa wikipedian? Itse pyrin enimmäkseen karttamaan wikipediaa vaikka toki siellä on ihan tietoakin.

Wikimedia Foundation, 501(c)(3)- eli voittoa tavoittelematon yhdistys joka pyörii pääasiassa lahjoitusvaroin.

https://wikimediafoundation.org/

Vierailija
50/279 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa varmaan lukuisia. Mutta kovin pitkään jatkunutta vain tiettyjen sukujen "Illuminaatiin" kuulumista en ihan äkkiä usko. Ennemminkin eliitti keskenään tarttuu tilaisuuksiin saadakseen kilpailijat pois tieltä tai hyötyäkseen itse maksimaalisesti jokaisesta tilaisuudesta. Katastrofeja sattuu suunnittelemattakin sekä sotia, mutta raha se aina löytää tiensä rahan luo. Välillä näitä ahmatteja siivotaan pois vallankumouksilla, mutta alle sadassa vuodessa saadaan uudet tilalle. Jonkinlainen luonnonlaki, ihminen vaan on ahne ja kiero eläin.

Tuota illuminaatti-sukulinja teoriaa oon miettinyt viimeaikoina. Jos nyt otetaan vaikka Rothschildit. Tai mikä tahansa, niin onkohan niissä suvuissa joitakin jotka on halunneet irtaantua heidän hankkeistaan kokonaan? Jos vaikka pitäisi niitten juttuja moraalittomina tai pahoina eikä haluaisi ol

Niin niin, siinä sivutuotteena ikäänkuin vahingossa vaan tulee sitten maailmanpolitiikka ja ihmisten asioista päättäminen, ihmisten kontrollointi, sotiin puuttuminen jne. Aivan, ja he vain ja pelkästään sijoittavat ja keräilevät rahaa.

Vierailija
51/279 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sotia ei kyllä taatusti "vain satu" suunnittelematta.

Vierailija
52/279 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sotia ei kyllä taatusti "vain satu" suunnittelematta.

Eikä nämä diktaattorit ole mitään yksin toimijoita. Heillä on aina verkosto.

Vierailija
53/279 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että siihen on kaksi merkittävää syytä.

Ensinnäkin, suurin osa ainakin yleisesti keskusteluissa pyörivistä salaliittoteorioista on täysin kaistapäisiä ja perustuvat hyvin hataraan "todistusaineistoon". Tiedetyt ja tunnetut salaliitot ovat olleet melko pienen piirin melko spesifejä, tiettyyn yksittäiseen tarkoitukseen suunnattuja operaatioita. Salamurhahankkeet tietysti yksi kategoria. Tupakkayhtiöiden mediakampanja tupakan haitallisuutta koskevan tiedon hämärtämiseen. Vastaava operaatio fossiilienergiateollisuuden toimesta ilmastonmuutokseen liittyen. Hehkulamppuvalmistajien sopimus, että kukaan ei yritä valmistaa yli tietyn tuntimäärän kestäviä hehkulamppuja. Tämä on jotain aivan muuta kuin feikatut kuulennot, litteä maa tai Donald Trump maailmaa hallitsevan satanisti-p-fiilieliitin vastaisen taistelun johtajana (jonka alkulähteitä muuten tiedetysti on 8Chanin omistaja Jim Watkinsin poika Ron).

Toinen on se tapa, miten salaliittoteoreetikot suhtautuvat uskomustensa vastakkaiseen näyttöön. Mielletty todiste oman näkemyksen puolesta osoittaa, että ollaan oikeassa, tosiasiallinen todiste omaa näkemystä vastaan osoittaa, että "ne" valehtelevat ja peittelevät totuutta. Tällöin ollaan rakennettu omasta uskomusjärjestelmästä falsifioimaton. Ei ole periaatteessakaan mitään todistetta, joka voisi osoittaa väärässä olon. Silloin, kun ei ole edes periaatteessa mahdollista todistaa, että olen väärässä, en voi koskaan millään tavalla saada selville, että olen väärässä, vaikka olisinkin. Tuollaisten uskomusten uskomista pitäisi välttää viimeiseen saakka, ja olla aina ainakin jollain tapaa kartalla siitä, mikä osoittaisi minun olevan väärässä.

Foliohattujen teorioille on tyypillistä suuri joukko ihmisiä joka hallitsee jotakuinkin koko maailman mediaa niin täydellisesti, että "oikea totuus" ei pääse siellä koskaan esiin, vaan ainoastaan somessa, foorumeilla ja ehkä jossain Newsmaxin, RT:n tai MV:n tapaisissa "vaihtoehtomedioissa". Oikeissa tunnetuissa salaliitoissa pieni piiri käytti rajattua valtamääräänsä disinformaation syöttämiseen oikean tiedon sekaan sotkemaan keskustelua ja hämärtämään kansalaisten ymmärrystä. Oikea analogia näille tunnetuille ja tiedetyille salaliittoteorioille on salaliittoteoreetikoiden toiminta, ei mikään kuviteltu maailmaa hallitseva illuminaatti.

Vierailija
54/279 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että siihen on kaksi merkittävää syytä.

Ensinnäkin, suurin osa ainakin yleisesti keskusteluissa pyörivistä salaliittoteorioista on täysin kaistapäisiä ja perustuvat hyvin hataraan "todistusaineistoon". Tiedetyt ja tunnetut salaliitot ovat olleet melko pienen piirin melko spesifejä, tiettyyn yksittäiseen tarkoitukseen suunnattuja operaatioita. Salamurhahankkeet tietysti yksi kategoria. Tupakkayhtiöiden mediakampanja tupakan haitallisuutta koskevan tiedon hämärtämiseen. Vastaava operaatio fossiilienergiateollisuuden toimesta ilmastonmuutokseen liittyen. Hehkulamppuvalmistajien sopimus, että kukaan ei yritä valmistaa yli tietyn tuntimäärän kestäviä hehkulamppuja. Tämä on jotain aivan muuta kuin feikatut kuulennot, litteä maa tai Donald Trump maailmaa hallitsevan satanisti-p-fiilieliitin vastaisen taistelun johtajana (jonka alkulähteitä muuten tiedetysti on 8Cha

Hmm. kuitenkin samat ihmiset ja samat porukat yllättäen on kaikissa tärkeissä päättävissä organisaatioissa ja hankkeissa mukana. Ensimmäinen kappale jutustasi oli kyllä ihan asiaa mutta loppu ilmeisesti omaa mutuilua. Tietenkään läheskään aina ei voida todistaa mitään vilpillistä tms, mutta aika helppoa on laskea yhteen yksi plus kaksi ja tehdä johtopäätökset jokaisen itse.

Vierailija
55/279 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi S24 Salaliitto palstalla "calaliitto" ja hoki sitä. ;) Ehkä se poistettiin sieltä koko ketju.

Vierailija
56/279 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaliittojen ymmärtäminen vaatii intuitiota, koska mistäänhän niistä ei voi yleensä lukea suoraan. No ehkä X:stä. Mutta sielläkin on oikean tiedon seassa väärää tietoa. Pitää osata yhdistää palaset ja itse ymmärtää kokonaisuus.

Vierailija
57/279 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on Suomen kaikkien aikojen suurin/vakavin salaliitto?

Mehän ei todennäköisesti edes tiedetä siitä mitään. 

Vierailija
58/279 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaliittojen ymmärtäminen vaatii intuitiota, koska mistäänhän niistä ei voi yleensä lukea suoraan. No ehkä X:stä. Mutta sielläkin on oikean tiedon seassa väärää tietoa. Pitää osata yhdistää palaset ja itse ymmärtää kokonaisuus.

Niin. Pitää ymmärtää joo. Ja vaikka ei ihan ymmärtäisikään, ei minulla luottamusta herättänyt esim Melissa Flemingin WEF meetingissä 2022 sanoma "we own the science" letkautus. Suurin osa on luottavaisin mielin ja ajattelee että meidän parasta ajattelevat. Mutta kaikki se mitä meidän parhaaksi on tehty ei vaan oikein miellytä minua. Ei, minä haluaisin että saisin valita oleko tässä AI-hyrrässä pyörimässä vai en. En saa edes valita maksanko yleveroa. Haluaisin että minulle kerrottaisiin miten asiat on, mutta ei kun kaikki on niin mysteeriä.

Kertokaa lapsille koulussa mitä oikeasti yk tekee ja mihin oikeasti pyritään. Ei se riitä että sulle sanotaan että sä olet sitten onnellinen kun et omista mitään ja sun joka liikettä seurataan.

Vierailija
59/279 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitan tänä iltana Will Sommerin kirjoittamaa kirjaa QAnon, salaliittokultin ytimessä. Ehkäpä siitä jotain selviää.

Äh, olen kuullut tästä mainittavan mutta en muista oliko se hyvää vai huonoa. No, itse en aio lukea kuitenkaan. Kirjoissakin on se että mitä kustantajat haluaa kustantaa. Itsellä ei kustantamoista ole nyt hajua yhtään.

Vierailija
60/279 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

QAnon on huijas. Älkää sekaantuko siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi