Hekan asunnoissa kasvava ongelma: jo lähes 60 prosenttia ei ota asuntoa vastaan
Syytä ei tiedetä, mitä itse veikkaatte? Hekalta saisi nyt halutessaan asunnon helposti.
Kommentit (186)
Vuokrat ovat yksinkertaisesti liian korkeita. Siinä kaikki.
Itsekin jouduin kieltäytymään yli 1500 euron asunnosta, ei mitään mahdollisuuksia maksaa sellaisia summia. Kuka noita enää edes voi maksaa? Ne menevät kaikkien kelan normienkin yli, ei saa tukia tuollaisiin summiin kukaan.
Olen ihan tavallinen työssäkäyvä eronnut yhteishuoltaja ja työskentelen "jäätävän työvoimapulan alalla". Muutimme sitten Vantaalle, mutta ei täällä juuri halvempaa ole. Ajattelin viedä työpanokseni ja perheeni jonnekin muualle sitten, pitäköön pk-seutu tunkkinsa. Turha valittaa työvoimapulastakaan sitten tietyillä aloilla!
Vierailija kirjoitti:
Heka pitäisi purkaa ja asunnot myydä huutokaupoilla vapaille markkinoille. On nähty ettei sitä osata johtaa oikein.
Ei se ole johtamisesta kiinni vaan on vuosikymmeniä kääritty rahat omiin taskuihin ja jätetty kiinteistöt hoitamatta, koska on tiedetty että huijauksen seuraavassa vaiheessa laitetaan todella korkeat vuokrat ja perustellaan niitä peruskorjauskuluilla vaikka niistä kämpistä on saatu viimeiset 40-50 vuotta ylijäämää 20 kertaa enemmän kuin peruskorjauskulut. Sitten jos ne rahat olisi vielä sijoitettu niin summa olisi mittava, mutta kun ne rahat on teillä tietämättömillä eikä ole haluakaan löytää minne ne on mennyt, koska se johtaisi jo vankilatuomioihin.
Ihmeellinen oletus, että Hekan asunnot olisivat huonommassa kunnossa kuin esim. Lumon tai Saton jne.
Itse olen asunut Lumolla aivan törkykuntoisessa asunnossa, Heka ollut paljon paremmassa kunnossa ja Heka myös yleensä maalaa seinät ja laittaa laminaatin (jos ei ole) silloin kun uusi asukas muuttaa.
Onko Heka menossa kohti konkurssia?
Haimme uudisasuntoa ja suureksi ihmeeksi saimme sen. Näyttöä eivät kuitenkaan järjestä vaan vetoavat siihen, että on edelleen rakennustyömaata ja näyttöä ei voi järjestää! Sitten pitäisi pystyä muuttamaan edes näkemättä asuntoa ja tietämättä, mitä huonekaluja tms. irtaimistoa viedä vanhasta uuteen ja pienempään asuntoon. Aivan uskomatonta toimintaa Hekalta. Kuin sian säkissä ostaisi! Olemme niin vihaisia!
Vierailija kirjoitti:
Haimme uudisasuntoa ja suureksi ihmeeksi saimme sen. Näyttöä eivät kuitenkaan järjestä vaan vetoavat siihen, että on edelleen rakennustyömaata ja näyttöä ei voi järjestää! Sitten pitäisi pystyä muuttamaan edes näkemättä asuntoa ja tietämättä, mitä huonekaluja tms. irtaimistoa viedä vanhasta uuteen ja pienempään asuntoon. Aivan uskomatonta toimintaa Hekalta. Kuin sian säkissä ostaisi! Olemme niin vihaisia!
Jos et osaa pohjakuvasta mitata, mihin esim. sänky mahtuu, niin on mennyt peruskoulu ihan hukkaan.
miksi kukaan haluaa asua hesassa? sehän on eteläsuomen kerava.
Ei asia ole niin yksinkertainen. Jos sinulla on vain yksi sänky, niin tottakai se mittailu on helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on kymmeniä tuhansia ihmisiä jonossa ja eivät saa asuntoihin asukkaita, joku mättää ja pahasti
Homma kusee siis kuin Neuvostoliitossa: saadaan aikaan vain jonoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuriksi on tarjoilla pelkkiä arabeja. Alkaa ymmärrys Israelia kohtaan lisääntyä, kun Hekan asunnossa asuu.
Ja miten he sinua häiritsee. Suurin osa töissä käy vain kotona nukkumassa mutta kun persun mielikuvitusta kutittaa.
Sun mielikuvitus tässä lentää.
Naapureina kohta näyttää olevan vain huivipäisiä kotirouvia ja parrakkaita siansuomea suoltavia miehiä. Emme tunne oloamme erityisen kotoisaksi, haluamme muuttaa pois.
Huonoa asuntoa ei moni halua. Voi olla lutikka ongelmakin. Kerran myllypurossa asuessa oli naapurista levinnyt muihin asuntoihin. Onneksi siellä rempattiin myöhemmin.
Hahhah! Ikuisuusaihe ollut se että ei sitä kaupungin asuntoa mistään saa, jos on jo asunto. Vsin asunnottomille ne. Onpas paljon asunnottomia perheitä Helsingissä?
Tuo oli se mantra mitä aina hoettiin.
Asuimme paskasessa kaksiossa (siis paskanen vaikka siivoaisi kuinka. Ei pintatemppoja tehty vuosikymmeniin. Vanha ja kulunut)
Oli halpa vuokra, mutta kernaasti olisin ottanut kalliimman koska todella järkky tuo asunto. Kaikki sanoivat, ette te mitään kaupungilta saa, kun teillä on jo asunto.
No perheenlisäyksen tultua oli kriteerinä isomman asunnon tarve. Hakemuksia kehiin. Kuulemma vuosikausien odotus kaupungille, kun ei niitä asuntoja vaan ole. Muut ympärille muuttivat uusiin kaupungin asuntoihin.
Hoasilta tuli tarjous siedettävän kuntoutetaan vaikka vain kaksio. Muutimme siihen. Taas hskemus kehiin. Ette te mitään saa. Teillä on jo asunto.
Koska ksikki pelottelevat vuosikausien jonoilla, laitoin hakemukseen myls vanhempasn asuntokantaa.
Nopeasti tulikin tarjous järkyttävästä mörskästä, joka kylläkin 3 h k. Koska kuulemma täysremontti tulossa, otimme sen.
Paskan marjat sitä remonttia tullut. Vaihdoin uudempaan ja kalliimpaan, mutta huoneluku sama. Noh sitten onkin pitkä tarina. Vakkka asunto oli 3 h k ja henkilöitä 5 ei tullut ainoataan asuntotarjousta mistään kaupungilta, vaikja hakemus sisällä vuosikausia isompaan. Onpas tilanne muuttunut!
Huom! Muuten useiden vuosien ajan vuokra maksettiin ihan kuules oalkjatulousra, joten unohtakaa se että sossupummeilu varmaan syynä kaikkeen.
Minä en saanut 10 vuotta sitten Hekalta asuntoa, kun bruttotulot oli noin 3200 euroa/kk. Otin sitten ason. Näin jälkeen päin pitää kiittää Hekaa, etteivät päästäneet minua niihin h a l a l - s l u m m e i h i n.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuriksi on tarjoilla pelkkiä arabeja. Alkaa ymmärrys Israelia kohtaan lisääntyä, kun Hekan asunnossa asuu.
Ja miten he sinua häiritsee. Suurin osa töissä käy vain kotona nukkumassa mutta kun persun mielikuvitusta kutittaa.
Taidat olla joku idiootti joka itse ei noissa asu.
Vierailija kirjoitti:
Vuokrat ovat yksinkertaisesti liian korkeita. Siinä kaikki.
Itsekin jouduin kieltäytymään yli 1500 euron asunnosta, ei mitään mahdollisuuksia maksaa sellaisia summia. Kuka noita enää edes voi maksaa? Ne menevät kaikkien kelan normienkin yli, ei saa tukia tuollaisiin summiin kukaan.
Olen ihan tavallinen työssäkäyvä eronnut yhteishuoltaja ja työskentelen "jäätävän työvoimapulan alalla". Muutimme sitten Vantaalle, mutta ei täällä juuri halvempaa ole. Ajattelin viedä työpanokseni ja perheeni jonnekin muualle sitten, pitäköön pk-seutu tunkkinsa. Turha valittaa työvoimapulastakaan sitten tietyillä aloilla!
Juu vuokrat nousseet jooa niillä halvoillakin vuokranantajilla kuten Hekalla ainakin vähän paremmissa asunnoissa. Myös ASO asunnoissa. Ennen yli kymmenen vuotta sitten sitä porskuteltiin vaikka missä, jopa tukisummilla kun asunnot sopivat vielä vuokranormeihin paremmin.
Helsinki pudotettiin asumistuen rajoissa samaan luokkaan Espoon ja Vantaan kanssa. Köyhät paenneet naapurikuntiin. Työssäkäyvät taas ei halua Hekan luukkuihin. Mielluummin sitä työkaverille sanoo olevansa espoolainen kuin helsinkiläinen.
Vierailija kirjoitti:
Minä en saanut 10 vuotta sitten Hekalta asuntoa, kun bruttotulot oli noin 3200 euroa/kk. Otin sitten ason. Näin jälkeen päin pitää kiittää Hekaa, etteivät päästäneet minua niihin h a l a l - s l u m m e i h i n.
Jotkut on kamalia, jotkut taas parempia kun monet yksityiseltä vuokratut tai omistusasunnot. Riippuu niin myöskin: Rakennusvuosi, sijainti, asukasrakenne. Rakennusvuosi järkyttävän paljon. Vertaa ei peruskorjattu ennen 2000 rakennettu ja uusi 2020 jälkeen rakennettu Hehheh. On niissä hinnoissakin eroa joo, mutta ainakin ennen ne vanhemmat oli lähes yhtä kalliita kun uudet eli samalla sijainnilla ha neliöillä sait vanhan mörskän vain 50€ kk halvemmalla kun asunto 3 tai 4 h k.
Vierailija kirjoitti:
Muuttaisin mutta kun niissä kohteissa asuu juoppoja, narkomaaneja, työttömiä, vammaisia, ulkomaalaisia, vankilasta vapautuneita, mielisairaita, varkaita ja muuta roska väkeä.
Roska väkeen kuuluvat kyllä nekin jotka eivät osaa kirjoittaa yhdyssanoja.
Kuuluvatko somalit eliittiin?