Hekan asunnoissa kasvava ongelma: jo lähes 60 prosenttia ei ota asuntoa vastaan
Syytä ei tiedetä, mitä itse veikkaatte? Hekalta saisi nyt halutessaan asunnon helposti.
Kommentit (186)
Olen seurannut näitä asukasvalintatilastoja (https://www.hel.fi/fi/asuminen/vuokra-asunnot/hekan-vuokra-asunnot/vali…) ja ihmetellyt itsekin, miksi suurin osa kieltäytyy tarjotusta asunnosta vaikka hakemuksia on kymmeniä tuhansia.
Artikkeli toki selvensi sitä, että iso osa kieltäytymisistä on yksinkertaisesti sitä, ettei tarjoukseen vastata - voisiko tämä tosiaan johtua kielimuurista tai olemattomista tietoteknisistä taidoista, kun tarjous tulee sähköpostilla?
Lisäksi moni valitsee kaikki mahdolliset alueet siinä uskossa, että asunto on helpompi saada. Sitten kun tarjous osuu omalle kohdalle, ei ollakaan valmiita muuttamaan minne tahansa.
Hain vuosia sitten. Olin pe iltavuorossa, enkä päässyt heti asuntoa katsomaan, sanottiin että kukaan ei sitten tule näyttämään ja päätös on tehtävä viikonlopun aikana. Kävin kurkkimassa ulkopuolelta ja koska se oli ekan kerroksen asunto, joka näytti ulkoapäin rapistuneelta, en uskaltanut ottaa. Vieläkin ihmettelen, miten kukaan ei voi näyttää asuntoa ja päätös on tehtävä parissa päivässä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heka on hyvää vauhtia menossa konkurssiin. Vuokrat on tapissa, ja uudisrakentaminen tehty halpojen korkojen aikaan täysin velaksi. Nyt on sitten juhlat juhlittu, ja viimeinen sammuttaa valot.
Näin on, Heka tuhottiin vivuttamisella.
Nyt koko yhtiö pitäisi myydä pois. Ei ole mitään järkeä pitää asuntoja tyhjillään, ne eivät tuota mitään ja menevät vain entistä huonompaan kuntoon.
Tiedän tapauksen, jossa Helsingin kaupungin vuokra-asuntoa pidettiin vuosia tyhjillään ennen kuin siihen muutti uudet asukkaat. En edes viitsi kertoa montako vuotta, koska kukaan ei uskoisi ja saisin vain alapeukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuriksi on tarjoilla pelkkiä arabeja. Alkaa ymmärrys Israelia kohtaan lisääntyä, kun Hekan asunnossa asuu.
Ja miten he sinua häiritsee. Suurin osa töissä käy vain kotona nukkumassa mutta kun persun mielikuvitusta kutittaa.
Onko sinulla kokemusta,minulla on,ei yönrauhaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Hain vuosia sitten. Olin pe iltavuorossa, enkä päässyt heti asuntoa katsomaan, sanottiin että kukaan ei sitten tule näyttämään ja päätös on tehtävä viikonlopun aikana. Kävin kurkkimassa ulkopuolelta ja koska se oli ekan kerroksen asunto, joka näytti ulkoapäin rapistuneelta, en uskaltanut ottaa. Vieläkin ihmettelen, miten kukaan ei voi näyttää asuntoa ja päätös on tehtävä parissa päivässä!
Minä olen oppinut myös sen, jos se kerrostalo tai talo yleensä on joku vanha ränsistynyt läävä, kannattaa jo varautua että siihen on pakko tehdä jossain vaiheessa iso remontti, se voi tarkoittaa että joudut poistumaan asunnostasi 6-12kk ajaksi muualle, kun siellä ei voi olla melun ja pölyn takia, sekä asunnoista katkaistaan sähköt ja vesi remontin ajaksi.
Nykyään kun katselen kämppiä ja jos joskus tulevaisuudessa tarvitsee muuttaa, tuo on ensimmäinen asia minkä selvitän. Lisäksi uudemmat asunnot, jotka on rakennettu 2000-2024 ajanjaksolla tuskin ovat homeasuntoja ja epäterveellisiä, monet noista vanhoista ovat, niitä ei edes kunnolla tutkita mutta voit ruveta oirehtimaan kun asut niissä pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulle ainakaan ole tarjottu sieltä yhtäkään asuntoa, vaikka olen hakenut.
Sun luottotiedot on menneet.
Ei kelpaa Itä-Helsinki tai B-vyöhyke. Porukka jonottaa Lauttasaareen, ydinkeskustaan ja Kalasatamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kelpaa Itä-Helsinki tai B-vyöhyke. Porukka jonottaa Lauttasaareen, ydinkeskustaan ja Kalasatamaan.
Jos siellä on parempikuntoisia asuntoja? Onko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin uudempia ja paremmalla sijainnilla. Kysymys sitten, että onko yhteiskunnan tuella asuva oikeutettu valitsemaan asuinalueen tarkalleen?
Vierailija kirjoitti:
Jutun mukaan itä-helsinki nimenomaan kelpaa, kantakaupunki ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin uudempia ja paremmalla sijainnilla. Kysymys sitten, että onko yhteiskunnan tuella asuva oikeutettu valitsemaan asuinalueen tarkalleen?
On. Ihan just sinne minne hän haluaa, jos säännöt sen sallivat.
Ei voi olla noin vaikeaa tuo sinun elämäsi. Jatkuvasti kierrät kehää ja pohdit asioita, jotka eivät kuulu sinulle pätkääkään. Keskity nyt vaan pitämään se oma työpaikkasi ja asuntosi ja varsinkin yksityiselämäsi mallillaan, ettei ihan oikeasti tarvitse pohtia Hekan asuntoja asumiseen.
Hohhoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo niin varmaan. Korrektiahan se niin on sanoa lehdelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla noin vaikeaa tuo sinun elämäsi. Jatkuvasti kierrät kehää ja pohdit asioita, jotka eivät kuulu sinulle pätkääkään. Keskity nyt vaan pitämään se oma työpaikkasi ja asuntosi ja varsinkin yksityiselämäsi mallillaan, ettei ihan oikeasti tarvitse pohtia Hekan asuntoja asumiseen.
Hohhoijaa.
Kyllä muuten kuuluu kun maksan veroja tästä sirkuksesta. Voit olla huoleti, ei minua sinun asiasi pätkääkään kiinnosta. Ainoastaan olen huolissani, paljon me nettomaksajat kustannamme sinun valinnanvapaudestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on Hekan julkaisemista tilastoista urpo, lue se juttu ja kommentoi vasta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on Hekan julkaisemista tilastoista urpo, lue se juttu ja kommentoi vasta sitten.
Ei se osaa lukea, tai ei ainakaan ymmärrä lukemaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuriksi on tarjoilla pelkkiä arabeja. Alkaa ymmärrys Israelia kohtaan lisääntyä, kun Hekan asunnossa asuu.
Ja miten he sinua häiritsee. Suurin osa töissä käy vain kotona nukkumassa mutta kun persun mielikuvitusta kutittaa.
Työnnäpersusiperseeseesi Sinäsaatananvammainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa. 
Aika vähän sinulla on minun kanssani tekemistä. Me asumme asoasunnossa Turussa ja ollaan maksettu asunto, sen takuumaksu ja paljon kuukausivastikkeistakin perinnöillä ja palkoilla. Minua vain rassaa tyhmät, ylimieliset, itseään suunnattomasti rakastavat ja itsensä arvotta toisten yläpuolelle asettavat pikkuraukat. Sellainen sinäkin olet, vaikka miten Hekan asunnoissa asuvia dissaat. Sorry.
Kämpät murjuja ja vuokraa nostellaan jäätäviä määriä jatkuvasti. Ei kiitos.
Mulle, 3200e kuussa tienaavalle ei edes tarjottu Hekalta kämppää.
Hekan home/kaatopaikka läävät eivät kelpaa ihmisille, asunnot jotka on mädäntyneet jo vuosikymmeniä pystyyn, asunnot mille ei ole tehty mitään. Jännä kuinka ihmiset ei ryntää noihin ylikalliisiin hometaloihin solkenaan asumaan.