Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hekan asunnoissa kasvava ongelma: jo lähes 60 prosenttia ei ota asuntoa vastaan

Vierailija
21.08.2024 |

Syytä ei tiedetä, mitä itse veikkaatte? Hekalta saisi nyt halutessaan asunnon helposti.

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/7593044

Kommentit (186)

Vierailija
181/186 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian kallis vuokrataso eikä hekalla tunnu olevan halua laittaa tupakointikieltoa voimaan kaikkialle - myös  vanhoihin vuokrasopimuksiin 

en aio maksaa markkinatasoa kalliimpaa vuokraa siitä, että joku suomijuntti röökailee parvekkeellaan minun kotini tupakkahel ve tiksi

Vierailija
182/186 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin omistusasujana ollut toista vuosikymmentä, mutta uonna 2022 hain Helsingistä vuokra-asuntoa tilapäiseen tarpeeseen. Kriteerinä kaksio ja vuokra Max 1650€/kk. Se yllätti, että melkein kaikissa isojen toimijoiden hakemuksissa piti liitteeksi laittaa joku Kelan maksusitoumuslappu tai muu vastaava todistus siitä että joku maksaa vuokrasi. Ilman sitä sivusto ei anna lähettää hakemusta. Ilmeisesti eivät halua asukkaaksi omalla rahalla maksavia? Mulla ei maksusitoumuksia ollut, joten tein wordilla tiedoston, jossa luki "maksan vuokran omalla rahalla, rahaa saan kun käyn töissä".

Arvatkaas vaan, tarjottiin jo yhtäkään asuntoa? No ei.

Jos omistaa paljon vuokra-asuntoja niin omissa eduissa voi olla täyttää vaikka koko kaupunki tulijoilla joiden vuokran maksaa yhteiskunta. Itse asuu luonnollisesti vähän kauempana pääkaupunkiseudun levottomuuksista.

Tämä. Ja vuokralaisen vaihtuessa voi laittaa jonkun keksityn remonttilaskun asunnon vaurioista (ja olla tekemättä mitään remonttia), koska asukas jonka vuokran maksaa joku muu, ei tule asiaa riitauttamaan ja yhteiskunta maksaa sen mukisematta eikä ala tutkimaan. Tällä tavoin saadaan helpolla toimintatonni tyhjästä.

Oman kokemuksen mukaan ainakin Juli living harjoitti tätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/186 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin pakenemaan Hekan vuokramörjystä viime vuonna. Vuokria nostettiin joka vuosi ensin 20-30€, sitten tuli se isompi korotus ja totesin, ettei asumisen hinta-laatusuhde enää mitenkään vastaa toisiaan! Ja kun kuulin, että uutta jättikorotusta jo valmistellaan, oli aika paeta, kun vielä pääsee!

Kauhea luukku oli, satavarmasti homeongelmainen, kylppärissä ainakin kasvoi home. (Tuolla olin jatkuvasti väsynyt, päänsärkyinen ja nokka tukossa, mikä helpotti heti, kun pääsin uuteen, siistiin asuntoon!) Maalit karisivat ikkunankarmeista ja tiskikaapin ritilöistä. Peilikaappi puhkiruostumassa. Muovimatot epäsiistit ja loivat asuntoon paskaisen vaikutelman, vaikka kuinka olisi jynssännyt.

Joihinkin asuntoihin Heka vaihtoi muovimaton tilalle laminaattilattian, vaikka asukas ei ollut vaihtunut tai vaihtumassa, mutta ei minulle, vaikka olin asunut talossa paljon kauemmin kuin nuo laminaatit saaneet! Että millähän perusteilla ne siellä niitä valintoja laminaattien saajista tekee, ei ainakaan asumisajan perusteella reiluuden mukaan!

Hekan mörjy oli rakennettu 50-luvulla ja nykyiseni on 12v "vanha". Tämä on ihanan siisti, on laminaatit ja tiskikone, viihtyisä, kaunis asunto ja maksan tästä tukien kanssa VAIN 100€ enemmän vuokraa kuin Hekan purkukuntoisesta mörskästä! TODELLAKIN kannatti vaihtaa! PAETKAA HEKALTA!!!

Vierailija
184/186 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin omistusasujana ollut toista vuosikymmentä, mutta uonna 2022 hain Helsingistä vuokra-asuntoa tilapäiseen tarpeeseen. Kriteerinä kaksio ja vuokra Max 1650€/kk. Se yllätti, että melkein kaikissa isojen toimijoiden hakemuksissa piti liitteeksi laittaa joku Kelan maksusitoumuslappu tai muu vastaava todistus siitä että joku maksaa vuokrasi. Ilman sitä sivusto ei anna lähettää hakemusta. Ilmeisesti eivät halua asukkaaksi omalla rahalla maksavia? Mulla ei maksusitoumuksia ollut, joten tein wordilla tiedoston, jossa luki "maksan vuokran omalla rahalla, rahaa saan kun käyn töissä".

Arvatkaas vaan, tarjottiin jo yhtäkään asuntoa? No ei.

Minä hain Hekalta asuntoa 10 vuotta sitten. Vakiduuni. Homma kaatui siihen kun tuloraja oli 3000 euroa/kk ja minä tienasin n. 3200 euroa/kk. Hain sitten asokämppää ja sellaisen irtosi parissa viikossa, eikä niitä kiinnostanut, tienaanko liian paljon vai liian vähän. Nyt onneksi pääsin töihin muualle, joten ei tarvi tuolla suunnalla enää liikkua.

Vierailija
185/186 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hekalla on pari kohdetta Helsingissä, joissa voisin asua tai jopa haluaisin, mutta suurin osa on ei kiitos.

Hienoin Heka olisi ehkä Rusthollarintie 10. Se on hieno. 

Vanha muovimatto on helvetillinen pitää puhtaana, laminaatti on helppo.

Vierailija
186/186 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä palkkatasoilla ei makseta Hekan vuokria, asunnot seisoo tyhjillään. Mikähän taho Hekassa hoitaa päätöksentekoa, aivan onnetonta touhua.