Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No jo on omenoiden lahjoittaminenkin vaikeaa! Pitäkää tunkkinne!

Vierailija
21.08.2024 |

Yritin lahjoittaa omenoita. 

Kauhea rutina alkoi:

-mitä lajiketta?

-onko happamia?

-pudonneita vai puusta?

-onko siistiä vai esim. omenarupea?

-voitko tuoda?

Antaa olla 🤯

Kommentit (170)

Vierailija
61/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pudonneita vai puusta on hyvä kysymys. Pudonneet voi laittaa kompostiin. 

Pudonneita voi ihan hyvin syödä, jos ei ole tullut kolhuja. Ihme nirppanokka.

Usein pihalla liikkuu kivoja jyrsijöitä, jotka myös maistelevat niitä omenoita. 

Vierailija
62/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pimppilooraa vastaan saa tulla hakemaan omppuja ja marjoja minkä verran itse haluaa ja maksan vielä 150€ vaivanpalkkaa päälle.

Jos ei haittaa että mulla on kuin ämpäri niin voin tulla?

No aina parempi niin mahtuu enemmän tavaraa.👍

Oon myös ämpäriruma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan nenä ja nokkaeläin. Minulla on keittiö remontissa ja olen itse mökillä evakossa. Omenat maistuisivat, mutta ei niitä täällä ole tarjolla. Olen kyllä aina ottanut jos joku on otettavaksi jättänyt.

Vierailija
64/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin portinpieleen puutarhapöydälle omenoita ämpäriin ja lapun "Saa ottaa".

Omenat oli kaadetu maahan, ämpäri ja pöytä viety.

Maailma tuli kylään :3 Rakastivat (omenoita) 

Vierailija
65/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan asiallisia kysymyksiä. Kaikkia lajikkeita ei ole helppoa säilöä, ja jotkut niistäkin ovat sellaisia että niistä tulee hyvää hilloa tai mehua vain juuri kypsymisen jälkeen. Jos ne ovat pudonneet ja olleet maassa kauan, vaikuttaa se säilyttämiseen. Eikä kaikilla ole mahdollisuuksia säilyttää kauheita määriä omenoita, vaikka maistuisikin. Paikalliselle metsästysseuralle voi yrittää lahjoittaa talviruokintaa ajatellen, jos se sopii omaan arvomaailmaan. 

Vierailija
66/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hevostallit, kotieläintilat, ruokajonot saattaisivat kiinnostua. Mutta ehdotan ihan kadunvarsikylttiä ja vaikka muovipussiin säkki omenoita lapulla että saa ottaa. 

Ei hyväää päiväääää!

Hevosille ja naudoille ei kahta kolmea omppua enempää päivässä saa syöttää edes ! KaupunkilaisJUNTTI! Täys tolvana!! Ihme toukohousu..

Eivätköhän nämä hevostallien ja kotieläintilojen henkilökunnat osaa annostella omput oikein. Sinä itse olet kaupunkilaisjuntti pahimmasta päästä, tolvanastakin pahempi aivokääpiö.

horatsulissu pitää päänsä kiinni ja lopettaa muiden omistamien eläinten pakkosyötön. hyi olkoon, pullavaa meininkiä. olet varmaan aika hervottoman kokoinen. 

Vierailija
67/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos olisit kirjoittanut ilmoitukseen nuo tiedot, niin ei tarvitsisi erikseen kysellä.

Vierailija
68/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin portinpieleen puutarhapöydälle omenoita ämpäriin ja lapun "Saa ottaa".

Omenat oli kaadetu maahan, ämpäri ja pöytä viety.

Voi ei, harmillista! Mää näin kerran kun pikkunulikat kusi niitten lahjotettavien omenoiden päälle, en oo sen jälkeen uskaltanu ottaa vaikka tarttisinki.

Vierailija
69/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tein hilloa näistä saa-ottaa-omenoista, joita keräilin omakotialueen ämpäreistä, vadeista, banaanilaatikoista, paperi- ja muovikasseista. Olen allerginen kypsentämättömille omenoille, mutta hilloa voin syödä. Hyvää tuli monta lasipurkillista. Lisäsin vielä kanelia hillosokerin lisäksi joukkoon. Omenat oli matosia, kolhiintuneita ja ihan priimaa. Kiitollinen olen näistä ilmaisista omenoista. Työttömänä ehdin keräilemään ja pitkin vuotta sitten lisään kaurapuuroon.

Vierailija
70/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Mä teen mehua, soseita, piirakkaa niistä. 

pihallasi ei liiku eläimiä eikä hyönteosiä/etainoita? vai lisääkö makua ja jännitystä vaan?

Vierailija
71/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmisillä on niin paljon omenapuita vaikka eivät omenoita halua?

Vierailija
72/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoo joitakin vastauksia ihmettelen, miten  ihmiset voivat näin huonosti.

Ap:llekin tiedoksi, että nuo kysymykset tarjoamistasi omenoista ovat todella tärkeitä, jatkokäyttöä varten..

Sinulle omenat (omenat kuin omenat) ovat pelkkä jätettä, jota yrität hurskastellen "lahjoittaa" pois.

Vierailija
73/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja monilla vielä sellaisia lajikkeita, joissa on huono säilyvyys eikä niistä tule kunnon hilloa. Monien lajikkeiden kohdalla joutuu oikein tutkimaan ja miettimään, mitä niillä tekisi

Vierailija
74/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oisko vaikka että on muuttanut taloon, jonka pihalla niitä sattuu olemaan? Enkä minä ainakaan osaisi ottaa kantaa että onko nuo nyt erityisen happamia, soveltuuko hilloon tai mitään muutakaan. Saat tulla ihan itse katsomaan, ota jos otat. 

Vierailija
75/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihallani on omenapuita, naapurilla ei ole. Pihallani kasvaa musta-, puna ja valkoviinimarja puskia, naapurilla ei. En syö omenoita enkä viinimarjoja, naapuri syö. Joten olen antanut hänelle "vapaat kädet" tyhjentää sekä omenapuut että viinimarja puskat. Kumpikin olemme tyytyväisiä.

Vierailija
76/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hevostallit, kotieläintilat, ruokajonot saattaisivat kiinnostua. Mutta ehdotan ihan kadunvarsikylttiä ja vaikka muovipussiin säkki omenoita lapulla että saa ottaa. 

Ei hyväää päiväääää!

Hevosille ja naudoille ei kahta kolmea omppua enempää päivässä saa syöttää edes ! KaupunkilaisJUNTTI! Täys tolvana!! Ihme toukohousu..

Eivätköhän nämä hevostallien ja kotieläintilojen henkilökunnat osaa annostella omput oikein. Sinä itse olet kaupunkilaisjuntti pahimmasta päästä, tolvanastakin pahempi aivokääpiö.

horatsulissu pitää päänsä kiinni ja lopettaa muiden omistamien eläinten pakkosyötön. hyi olkoon, pullavaa meininkiä. olet varmaan aika hervottoman kokoinen. 

Nyt alkaa olla kommentointi, kuin Ukrainaa kannattavilla järkensä menettäneillä.

Vierailija
77/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pihallasi ei liiku eläimiä eikä hyönteosiä/etainoita? vai lisääkö makua ja jännitystä vaan?

Kuorin ja pesen omenat.

En käytä omenoita joissa jälkiä kuoressa. Ne menevät kaatopaikalle.

Vierailija
78/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oisko vaikka että on muuttanut taloon, jonka pihalla niitä sattuu olemaan? Enkä minä ainakaan osaisi ottaa kantaa että onko nuo nyt erityisen happamia, soveltuuko hilloon tai mitään muutakaan. Saat tulla ihan itse katsomaan, ota jos otat. 

Eikös se olisi vain helpompi selvittää asia, niin ne omenat saisi siirrettyä nopeammin eteenpäin? Sinun puitahan ne ovat. Kysyt joltain jolle lahjoitit viimeksi. Jos niin moni kysyy samaa, niin eikö olisi järkevämpää ottaa asiasta selvää? 

Vierailija
79/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten luulet että ennen pärjättiin kun ei ollut sinunlaisia pelokkaita ja surkeita ihmisiä?

Vierailija
80/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se olisi vain helpompi selvittää asia, niin ne omenat saisi siirrettyä nopeammin eteenpäin? Sinun puitahan ne ovat. Kysyt joltain jolle lahjoitit viimeksi. Jos niin moni kysyy samaa, niin eikö olisi järkevämpää ottaa asiasta selvää? 

Miksi minun pitäisi? Ihan sama mulle vaikka jäisi poimimatta. Jos joku ne haluaa niin selvittäköön itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi