Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No jo on omenoiden lahjoittaminenkin vaikeaa! Pitäkää tunkkinne!

Vierailija
21.08.2024 |

Yritin lahjoittaa omenoita. 

Kauhea rutina alkoi:

-mitä lajiketta?

-onko happamia?

-pudonneita vai puusta?

-onko siistiä vai esim. omenarupea?

-voitko tuoda?

Antaa olla 🤯

Kommentit (170)

Vierailija
41/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita portinpieleen omenoita säkkeihin. Laita hinnaksi 5 euroa säkki. Seuraavana päivänä omenat on varastettu.

Vierailija
42/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sama se on minkä tahansa annetaan tai lahjoitetaan kanssa. Mitä merkkiä, onko käytön jälkiä, mitkä on tarkat mitat, onko pesty sillä tällä tuolla aineella, voitko tuoda....... 

Ihan suosiolla kippaan pienet lasten vaatteet uffin konttiin ja loput menee kierrätyskeskukseen tai kaatopaikalle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ämpäriin portin pieleen, ap. Niin ne muutkin. Eiköhän siitä häviä. Helpointa sulle itsellesikin. 

Vierailija
44/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh, tulispa nälkävuodet!

Todennäköisesti ovat tulossa, ehkä jo seuraavana talvena.

Vierailija
45/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pudonneita vai puusta on hyvä kysymys. Pudonneet voi laittaa kompostiin. 

Mä olen kerännyt omenia ojastakin. Ei kaikki oo noin nirsoja. 

Vierailija
46/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen omista omenoista viiniä.

Kiljua teet. Jotkut leikkisästi kutsuvat myös " kotiviiniksi". 😂  Kaikenlaisia psugeleita sitä näköjään mammapalstan mammoista löytyykin. Sienet kuivuu ja kilju maistuu.👍

Vierailija
47/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä näe turhaa vaivaa.

Itse olen ilmoittanut vain suoraan metsästysseuralle, että tulevat hakemaan peuroille syöttiomenoita ja yleensä ovat aika nopeasti käyneet hakemassa pois. Jos jostain syystä käy niin,etteivät hae niin olen suoraan vaan kompostoinut koko paskan. Ei suomessa ole yhtäkään niin köyhää ihmistä, että ilmaiseksi mitään hakisivat, kyllä niille vähintäänkin pitää maksaa että kelpaisi.

Täälläkin on yksi köyhä joka ilomielin ottaisi kotimaisia omenoita,mutta mistään ei saa,mieluummin laitetaan kompostiin kuin autetaan vähävaraista.

No tuu hakemaan. Ota myös ämpäreitä mukaan ja kerää samalla nuo musta/punaherukat pois, niitä on tuossa 26 puskallista. Karviaisiakin on kolme puskaa jouten. Ja jos pakki kestää niin saa nuo luumutkin tuosta keräillä. Oon niin kallispa

Missä asut? Helposti pääset herkuistasi eroon jos haluat. 

Vierailija
48/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on parikymmenyä vuotta jäänyt marjat pensaisiin ja omenat keräsin pihan perälle kun putosivat. En jaksa ilmoitella ja kerätä niitä ilmaiseksi kellekään ja toisaalta en halua vieraita ihmisiä pihaani. Tämä on helppo tapa. Linnut kyllä syö marjat ja peurat syö omenat.

Eivät siis mene hukkaan. 

Vierailija
49/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä näe turhaa vaivaa.

Itse olen ilmoittanut vain suoraan metsästysseuralle, että tulevat hakemaan peuroille syöttiomenoita ja yleensä ovat aika nopeasti käyneet hakemassa pois. Jos jostain syystä käy niin,etteivät hae niin olen suoraan vaan kompostoinut koko paskan. Ei suomessa ole yhtäkään niin köyhää ihmistä, että ilmaiseksi mitään hakisivat, kyllä niille vähintäänkin pitää maksaa että kelpaisi.

Täälläkin on yksi köyhä joka ilomielin ottaisi kotimaisia omenoita,mutta mistään ei saa,mieluummin laitetaan kompostiin kuin autetaan vähävaraista.

No tuu hakemaan. Ota myös ämpäreitä mukaan ja kerää samalla nuo musta/punaherukat pois, niitä on tuossa 26 puskallista. Karviaisiakin on kolme puskaa jouten. Ja jos pakki kestää niin sa

Mulla sama homma. Ei mitään järkeä keräillä omenoita tai nyppiä marjoja tuntikaupalla kun olemalla pari tuntia töissä saa vähintäänkin saman verran kun ompuista ja marjoista on hyötyä.

Lahjoita muille niin saat palkaksi hyvän mielen ja pääset samalla niistä eroon. 

Vierailija
50/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimppilooraa vastaan saa tulla hakemaan omppuja ja marjoja minkä verran itse haluaa ja maksan vielä 150€ vaivanpalkkaa päälle.

Vierailija
51/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin mutta ei ole autoa. Vie ne köyhille ruokajakeluun.

Vierailija
52/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa, minkä itse haluaisin tietää on tuo happamuus/makeus. Voisin hakea joltain pussillisen tai ämpärillisen omenoita, koska haluaisin leipoa ja sitä varten pitäisi vähän tietää lisäänkö sokeria ja kuinka paljon. No, voisihan sitä toki yhden ensin maistaa.

Minäkin kysyin yhdeltä, joka oli antamassa omenoita, että ovatko happamia vai makeita. Sanoin tekeväni hilloa ja happamia tulisin mielelläni noutamaan vaikka useamman ämpärin jos saa. Ei vastannut. En viitsinyt lähteä erikseen maistamaan kun autolla olisin mennyt ja matkaakin jonkun verran.

Olet tyhmä.

Mene K-Supermarkettiin valitsemaan. Osta joka laatuja.

Vierailija
53/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelin samaa, kun laitoin ilmoitukseen, että annetaan omenoita ilmaiseksi. Niin jotkut alkavat kiukuttelemaan maassa olevista omenoista? Kun niitä nyt tippuu joka päivä puista, ja en ehdi muilta töiltä niitä keräämään. Ja yksi valitti, kun en ole leikannut niitä omenapuita? Mitä siis, saa ilmaiseksi omenoita, ja alkaa valittamaan? Kiitos sanon seuraavaksi ja poistu pihaltani heti, et saa enää omenoita ilmaiseksi. Ihme, että joku ei kysy seuraavaksi, että mikä on omenoiden ympärysmitta? Tai voitko kerätä ja tuoda tänne johonkin hevonkuuseen ilmaiseksi heille? Ihmisten ikävä käytös näköjään lisääntynyt yhä enemmän. 

Vierailija
54/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hevostallit, kotieläintilat, ruokajonot saattaisivat kiinnostua. Mutta ehdotan ihan kadunvarsikylttiä ja vaikka muovipussiin säkki omenoita lapulla että saa ottaa. 

Ei hyväää päiväääää!

Hevosille ja naudoille ei kahta kolmea omppua enempää päivässä saa syöttää edes ! KaupunkilaisJUNTTI! Täys tolvana!! Ihme toukohousu..

Eivätköhän nämä hevostallien ja kotieläintilojen henkilökunnat osaa annostella omput oikein. Sinä itse olet kaupunkilaisjuntti pahimmasta päästä, tolvanastakin pahempi aivokääpiö.

Vierailija
55/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meil on kaupungissa melkein kaikkialla nyt katujen varsissa omenoita... 

Kannattaa tosiaan laittaa ne johonkin pussiin tms, ellette halua suomalaisten siskojen ja veljien varastavan kaikkia astioitanne tai ämpäreitänne. 

Parilla omakotitaloalueella liikun ja ei sieltä kyllä mitään vanhoja ämpäreitä varastella. Itsekin olen ottanut omppuja pussiin portin pielen ämpäreistä. Kiitos ystävällisille lahjoittajille! 

Vierailija
56/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pimppilooraa vastaan saa tulla hakemaan omppuja ja marjoja minkä verran itse haluaa ja maksan vielä 150€ vaivanpalkkaa päälle.

Jos ei haittaa että mulla on kuin ämpäri niin voin tulla?

Vierailija
57/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä kelvannut sen koommin myöskään mansikat koska olisi itse pitänyt keräillä.

Samoin kävi myös mustaherukoille,punaherukoille,raparperille.

"Voitko tuoda?"

En.

"Mutta asun aika lähellä,vain 40 kilometrin päässä"

📞 

Joo, niin varmaan... 

Vierailija
58/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei haittaa että mulla on kuin ämpäri niin voin tulla?

No aina parempi niin mahtuu enemmän tavaraa.👍

Vierailija
59/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjoitamme omamme paikalliselle kunnan kaatikselle, jonne voi viedä samalla haravointijätteet ja risut :-)

Kuka niitä kotimaisia madonsyömiä kitkeriä ja kovia omenoita enää syö pula-aikojen päätyttyä jo -50 luvulla.

Pitäisi kaataa kaikki pois tontilta roskaa tuottamasta.

Minä kaadoin omani. Istutin tilalle luumupuita. Paljon paremman makuisia, ja kun ne kypsyvät samanaikaisesti, voi syömättömistä tislata palinkaa.

Vierailija
60/170 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde nyt hakemaan pudokkaita pehmoisia omenia 20 kilsan päästä. Voit laittaa tiedot myös ilmoitukseen.

Kyllä siinä ilmoituksessa lukee, että missä paikkakunta sijaitsee, mutta toiset eivät osaa lukea. Olen laittanut ilmoituksen ilmaisia omenoita, ja näkee ilmoituksessa, että missä asun. Mutta jotkut eivät osaa lukea ilmoitusta lainkaan. Ja kysyvät silti, että mikä paikkakunta? Voi kiesus sentään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän