No jo on omenoiden lahjoittaminenkin vaikeaa! Pitäkää tunkkinne!
Yritin lahjoittaa omenoita.
Kauhea rutina alkoi:
-mitä lajiketta?
-onko happamia?
-pudonneita vai puusta?
-onko siistiä vai esim. omenarupea?
-voitko tuoda?
Antaa olla 🤯
Kommentit (170)
Yhdessä kaupunkiryhmässä valitettiin samaa.
Laitoin portinpieleen puutarhapöydälle omenoita ämpäriin ja lapun "Saa ottaa".
Omenat oli kaadetu maahan, ämpäri ja pöytä viety.
Lahjoitamme omamme paikalliselle kunnan kaatikselle, jonne voi viedä samalla haravointijätteet ja risut :-)
Kuka niitä kotimaisia madonsyömiä kitkeriä ja kovia omenoita enää syö pula-aikojen päätyttyä jo -50 luvulla.
Pitäisi kaataa kaikki pois tontilta roskaa tuottamasta.
Älä näe turhaa vaivaa.
Itse olen ilmoittanut vain suoraan metsästysseuralle, että tulevat hakemaan peuroille syöttiomenoita ja yleensä ovat aika nopeasti käyneet hakemassa pois. Jos jostain syystä käy niin,etteivät hae niin olen suoraan vaan kompostoinut koko paskan. Ei suomessa ole yhtäkään niin köyhää ihmistä, että ilmaiseksi mitään hakisivat, kyllä niille vähintäänkin pitää maksaa että kelpaisi.
Ainoa, minkä itse haluaisin tietää on tuo happamuus/makeus. Voisin hakea joltain pussillisen tai ämpärillisen omenoita, koska haluaisin leipoa ja sitä varten pitäisi vähän tietää lisäänkö sokeria ja kuinka paljon. No, voisihan sitä toki yhden ensin maistaa.
Meil on kaupungissa melkein kaikkialla nyt katujen varsissa omenoita...
Kannattaa tosiaan laittaa ne johonkin pussiin tms, ellette halua suomalaisten siskojen ja veljien varastavan kaikkia astioitanne tai ämpäreitänne.
Vierailija kirjoitti:
Voi apua. Tuollaiselle olisi oikein joutua kärsimään pari viikkoa nälkää.
Mun kotipaikkakunnalla saa poimia vapaasti auringonkukkia pellolta. Niiden ohi pyöräillessä olen tullut hyvälle mielelle sillä kukkiva auringokukkapelto on kaunis. Yksi iltapäivä muutama ylä-asteikäinen juippi oli pellolla ja repi kukkia niin että ilmassa pölisi. Onneksi eivät tuhoneet koko peltoa. Mutta siis me ihmiset eletään ihan eri todellisuuksissa - siltä se välillä tuntuu. Kun jotain voi saada niin sitten potkitaan ja revitään ja otetaan mitä huvittaa. Joku ihan selvästi saivarteli että sai ottaa pöydän ja ämpärin, mutta jätti omenat.
Vierailija kirjoitti:
Älä näe turhaa vaivaa.
Itse olen ilmoittanut vain suoraan metsästysseuralle, että tulevat hakemaan peuroille syöttiomenoita ja yleensä ovat aika nopeasti käyneet hakemassa pois. Jos jostain syystä käy niin,etteivät hae niin olen suoraan vaan kompostoinut koko paskan. Ei suomessa ole yhtäkään niin köyhää ihmistä, että ilmaiseksi mitään hakisivat, kyllä niille vähintäänkin pitää maksaa että kelpaisi.
Täälläkin on yksi köyhä joka ilomielin ottaisi kotimaisia omenoita,mutta mistään ei saa,mieluummin laitetaan kompostiin kuin autetaan vähävaraista.
Vierailija kirjoitti:
Lahjoitamme omamme paikalliselle kunnan kaatikselle, jonne voi viedä samalla haravointijätteet ja risut :-)
Kuka niitä kotimaisia madonsyömiä kitkeriä ja kovia omenoita enää syö pula-aikojen päätyttyä jo -50 luvulla.
Pitäisi kaataa kaikki pois tontilta roskaa tuottamasta.
No kaada.
Eipä kelvannut sen koommin myöskään mansikat koska olisi itse pitänyt keräillä.
Samoin kävi myös mustaherukoille,punaherukoille,raparperille.
"Voitko tuoda?"
En.
"Mutta asun aika lähellä,vain 40 kilometrin päässä"
📞
Vierailija kirjoitti:
Älä näe turhaa vaivaa.
Voi ei, älä viitsi tukea peurojen ruokintaa. Niitä on ihan järkyttävästi jo nyt. Puutiaiset kiittää.
Hyvälaatuiset ja makeat omenat menisi pienissä erissä. Ämpärillinen kovia ja puisia omenoita ei niin kiinnosta.
Jos tuntee jonkun jolla hevonen tai useampia, niin sinne luulisi kelpaavan isotkin määrät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi apua. Tuollaiselle olisi oikein joutua kärsimään pari viikkoa nälkää.
Mun kotipaikkakunnalla saa poimia vapaasti auringonkukkia pellolta. Niiden ohi pyöräillessä olen tullut hyvälle mielelle sillä kukkiva auringokukkapelto on kaunis. Yksi iltapäivä muutama ylä-asteikäinen juippi oli pellolla ja repi kukkia niin että ilmassa pölisi. Onneksi eivät tuhoneet koko peltoa. Mutta siis me ihmiset eletään ihan eri todellisuuksissa - siltä se välillä tuntuu. Kun jotain voi saada niin sitten potkitaan ja revitään ja otetaan mitä huvittaa. Joku ihan selvästi saivarteli että sai ottaa pöydän ja ämpärin, mutta jätti omenat.
Vitsihän tuo ämpärin vienti kommentti oli!
Lähde nyt hakemaan pudokkaita pehmoisia omenia 20 kilsan päästä. Voit laittaa tiedot myös ilmoitukseen.
Mitä ihmettä?! 😂 Miten voi porukka olla noin sekaisin, joku varmaan kysyy seuraavaksi että mikä on omenan kainalomitta ja voiko varata niin kauan että kysyy mieheltä luvan.