Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No jo on omenoiden lahjoittaminenkin vaikeaa! Pitäkää tunkkinne!

Vierailija
21.08.2024 |

Yritin lahjoittaa omenoita. 

Kauhea rutina alkoi:

-mitä lajiketta?

-onko happamia?

-pudonneita vai puusta?

-onko siistiä vai esim. omenarupea?

-voitko tuoda?

Antaa olla 🤯

Kommentit (170)

Vierailija
161/170 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä näe turhaa vaivaa.

Itse olen ilmoittanut vain suoraan metsästysseuralle, että tulevat hakemaan peuroille syöttiomenoita ja yleensä ovat aika nopeasti käyneet hakemassa pois. Jos jostain syystä käy niin,etteivät hae niin olen suoraan vaan kompostoinut koko paskan. Ei suomessa ole yhtäkään niin köyhää ihmistä, että ilmaiseksi mitään hakisivat, kyllä niille vähintäänkin pitää maksaa että kelpaisi.

Voi ei, älä viitsi tukea peurojen ruokintaa. Niitä on ihan järkyttävästi jo nyt. Puutiaiset kiittää.

Peuroille voisi viedä metsään ne omenat ihan muutenkin, muuten ne tulevat putarhoihin ja syövät sieltä kaiken muun.

Peuroja ei kannata ruokkia, sillä niiden kannan vahvistuessa puutarhatuhoja tulee yhä lisää. Samoin kuin peurakolareita, joissa voi käydä huonosti muillekin kuin vain peuralle.

Vierailija
162/170 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolhiintuneet omenat käy hyvin soseena ja piirakkaan sekä mehuksi hilloksi. Ei haittaa. Hillotessa omenan väri tummuu joka tapauksessa. Vain matojen syömät kohdat pitää poistaa. Ensi vuonna sitten. Ämpäri on parempi kuin pussit.Elintarvike muovista tehdyt ämpärit on muutenkin monikäyttöisiä. Meille kyllä kelpaa pari pussillista tai ämpärillistä omenaa. Älkää masentuko. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/170 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt oikein ymmärrä, mitä vikaa noissa kysymyksissä on, paitsi ehkä tuo missä pyydetään kuljetusta. Eihän niihin ole pakko vastata. Toisaalta jos niin moni kerran kysyy samoja asioita, eikö ne voi pienemmällä vaivalla kirjoittaa suoraan siihen ilmoitukseen? 

Vierailija
164/170 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa, minkä itse haluaisin tietää on tuo happamuus/makeus. Voisin hakea joltain pussillisen tai ämpärillisen omenoita, koska haluaisin leipoa ja sitä varten pitäisi vähän tietää lisäänkö sokeria ja kuinka paljon. No, voisihan sitä toki yhden ensin maistaa.

Minäkin kysyin yhdeltä, joka oli antamassa omenoita, että ovatko happamia vai makeita. Sanoin tekeväni hilloa ja happamia tulisin mielelläni noutamaan vaikka useamman ämpärin jos saa. Ei vastannut. En viitsinyt lähteä erikseen maistamaan kun autolla olisin mennyt ja matkaakin jonkun verran.

Hilloihin käy ihan hyvin ne makeatkin omenat. Itse olen tehnyt kymmeniä kertoja hilloa makeista ompuista ja hyvää on tullut. Nirsoilua tuollainen, enkä ihmettele, että jätti vastaamatta. 

Vierailija
165/170 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa, minkä itse haluaisin tietää on tuo happamuus/makeus. Voisin hakea joltain pussillisen tai ämpärillisen omenoita, koska haluaisin leipoa ja sitä varten pitäisi vähän tietää lisäänkö sokeria ja kuinka paljon. No, voisihan sitä toki yhden ensin maistaa.

Mitä hwlvwttiä, pitääkö sen omenoita lahjoittavan osata kertoa sinulle ennakkoon jotain grammamääriä että miten paljon sokeria sinun täytyy lisätä johonkin omenapiirakkaan? Tosiaan voisit ihan vaikka itse maistaa.

Vierailija
166/170 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on pilalle hemmoteltuja.

Kyllä ne on yksinkertaisesti vaan rasittavia.

Vierailija
167/170 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei niitä voi sitten myydä kaupoissa halvemmalla, vaikka ilmaiseksi ei haluaisikaan antaa? Sato oli tänä vuonna erinomainen, mutta kaupassa/torilla kotimaiset omenat maksaa 4 e/kg. En pysty ostamaan, vaikka kovasti haluaisin. Ei ole ketään tuttuakaan, joka antaisi / jolta ostaisi. 

Vierailija
168/170 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei niitä voi sitten myydä kaupoissa halvemmalla, vaikka ilmaiseksi ei haluaisikaan antaa? Sato oli tänä vuonna erinomainen, mutta kaupassa/torilla kotimaiset omenat maksaa 4 e/kg. En pysty ostamaan, vaikka kovasti haluaisin. Ei ole ketään tuttuakaan, joka antaisi / jolta ostaisi.

Minulla on vanhassa pihapiirissä vanha perinneomenapuu, jossa todella hyvänmakuiset omenat. Lajiketta en tiedä. Olen keittänyt hilloa jo paljon, ja se on törkeän hyvää. 

Olen eilen ja tänään yrittänyt mennä tori.fi:n sivuille, mutta ne ei toimi. Minä olisin katsonut, onko joku myymässä tällä alueella puolukkaa. Olisin ehdottanut, että olisi vaihtanut ämpärillisen puolukoita n. 40 litraan (20kg?) ihania punaisia omenoita. Niiden keräämiseen tuskin on mennyt vähempää aikaa kuin puolukoidenkaan:)

Harmi, ettei sivut toimi. En olekaan käynyt niillä sivuilla kuukausiin.

Vierailija
169/170 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolhiintuneet omenat käy hyvin soseena ja piirakkaan sekä mehuksi hilloksi. Ei haittaa. Hillotessa omenan väri tummuu joka tapauksessa. Vain matojen syömät kohdat pitää poistaa. Ensi vuonna sitten. Ämpäri on parempi kuin pussit.Elintarvike muovista tehdyt ämpärit on muutenkin monikäyttöisiä. Meille kyllä kelpaa pari pussillista tai ämpärillistä omenaa. Älkää masentuko. 

Ei ens vuonna, vaan kahden vuoden päästä. Omenasato on runsas vain joka toinen vuosi.

Vierailija
170/170 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

omenat ovat sinun ongelma jätteitä laitatko muutkin paskasi portin pieleen viekää pois. KAADA PUUT POIS JOS NIISTÄ TULEE ONGELMA..

Jos ei ilmainen ruoka kelpaa, älkää köyhät kitiskö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi